Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Aveti perfecta dreptate.

 

In cazul meu verifcarea franelor am facut-o initial la un mecanic ( mi-a aerisit spatele si fata a zis ca nu are nevoie ca nu ia aer, a verificat placute +saboti) dupa care am mers la ITP si a iesit dreapta blocata.

 

Cu acesta ocazie m-am ambitionat si am schimbat tot ce era necesar + lichid frana. Bineinteles ca am schimbat si mecanicul cu unul care lucreaza numai pe daewoo :) )

 

Lunea viitoare merg la ITP si revin cu feedback.

Share this post


Link to post

Cu toate ca am luat ITP din prima in weekend am fost la service pt schimbat pompa frana (era de 20 si am pus de 22), reglat saboti si frana de mana. Rezultatul e peste asteptari :)

Share this post


Link to post

Ce intelegi prin pompa de 0 inlocuita cu pompa de 22? Da te rog ceva detalii

Share this post


Link to post
Ce intelegi prin pompa de 0 inlocuita cu pompa de 22? Da te rog ceva detalii

 

Diametrul interior al pompei e de 22 de mm, am impresia ca astea sunt pe Executive sau pe modele mai noi.

Share this post


Link to post

buna!

sunt pe punctul sa-mi schimb etrierii ( cel de pe dreapta "clantane" cand merg pe piatra cubica ), cu etrieri de lanos (mentionez ca am cielo).

vreau sa stiu daca fac bine, ma refer daca sunt mai eficace la franare, daca apar probleme care sunt acelea.

daca s-a mai discutat problema ma scuzati si dati-mi link-ul topicului respectiv.

multumesc!

Share this post


Link to post

Schimba-i linistit.Nu sunt probleme, singura modificare pe care o sa o sesizezi o sa fie o franare mai eficienta.

Share this post


Link to post

Buna ziua. ies la rampa cu un cielo 97 korean cu niste probleme de franare pe spate. sabotii sunt noi, reglaje facute de catre doi mecanici diferiti, dar masina in continuare nu franeaza pe spate. Fac o comparatie cu un cielo de la taicamiu de la servici care daca aplici aceeasi forta... masina reactioneaza instant si are frane mult mai puternice.

 

Ce pot sa fac? aerisirea a fost facauta, nu exista aer! sabotii sunt noi. iar pe fata discurile nu sunt ovalizate si placutele sunt aprope noi... Ce dumnezeu pot sa-i fac ca devine suparatoare aceasta chestie cu franele proaste

Edited by raresvintea

Share this post


Link to post

@raresvintea,vezi cateva posturi mai sus ce am facut eu si ma declar multumit.

Verifica pistonase frane spate (prob deja ai facut), apoi schimba lichidul de frana si aerisire completa a sistemului.

Share this post


Link to post

Am condus ieri doua Cielo - unul corean si unul executive, ca al meu, dar ceva mai nou, din 2004. Pana acum nu mi-am dat seama de ce toata lumea critica franele la Cielo...ei bine, de ieri mi-am dat seama : catastrofa curata !! pedala franeaza doar daca este apasata la maxim, la capat de cursa, aproape lipita de mocheta masinii !!! Acelasi lucru la ambele masini, recunosc ca m-am panicat prima data cand am vazut ca apesi si...degeaba..mai ales ca viteza era modesta, cam 100-110...ceva mai bine la Executive, e adevarat, dar tot de cacao pana la urma.

M-am lamurit acum, cred ca la masina mea au gresit astia ceva la fabricatia ei,( in sensul BUN) nu exista termen de comparatie intre franele mele si alea doua.

Pedala mea ingheata masina la un sfert de cursa, daca apas la maxim pe ea, am distanta de aproape 8-9 cm intre ea si mocheta.

Share this post


Link to post

Cand pedala ajunge la mocheta deja este o problema. Nu am vazut nici un cielo asa. Tuturor care se plang de frane proaste la cielo le recomand o revizie la toata instalatia de franare. Un sistem la care nu s-a schimbat lichidul niciodata e normal sa se comporte asa. In cazul acesta pompa de frana e compromisa.

Cielo gle are o frana bine echilibrata. EXE si espero au avantajul discurilor si etrierilor mai mari pe fata ceea ce nu constituie un avantaj neaparat ci chiar un dezechilibru fata spate. Partea buna in schimb apare la constructia etrierului, mult mai bine conceput decat la GLE unde la un anumit timp se blocheaza glisierele.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

pistonasele spate nu au nimic, a fost facuta pe spate o revizie generala, cablu frana etc. Repet: am fost cu cielo 2004 si iesi prin parbriz!

 

clar ca astia au facut schimbari majore la pompa... Unde mai clar? supapele limitatoare?

 

Franele care le am acum pe cielo sunt dezastru peste 100km/h... Trebuie sa fac ceva... tamburii sunt in regula, tot...

 

ma gandeam ca ar fii probleme din pompa si mai prcis de la garnituri, ca ar scapa lichid, dar mi sa zis ca daca ar scapa ar face turbulente.

 

Va rog help!

 

Un cod pt pompa de frana si ventual si un pret? sa fie originala daewoo!

Share this post


Link to post

Pe exe pompa de frana e cea de pe espero, ca si discurile de altfel.

Tu esti sigur ca pe fata ai frana? Ai pus-o pe stand de verificare?

Share this post


Link to post

@Raresvintea, stii cat te costa o revizie generala ? inainte de aschimba amarata aia de pompa...

 

Lichid (20 ron 1 litru) si mai dai la mecanic ~50 ron. Schimba si garniturile la pistonase pe fata (2*15ron) + scos si curatat cilindri frana.

Daca ai axe glisoare bune (nu cloncane etrierul la franare) scoate-le si ungele si pe alea, preventiv.

 

Cum spune si @tommy, esti sigur ca ai frane pa fata? Si eu credeam la fel, insa problema era exact pe fata - dreapta blocata.

Mergi si cere ce recomandam noi aici ca si operatii la un mecanic serios, stai langa el cand face totul si in proportie mare vei avea o surpriza.

 

P.s.1 Franarea brusca la gle nu are eficienta maxima, cel putin la mine. Nu apas brusc pedala din clipa 1, ci fff putin treptat.

p.s.2 Incerca cu frana de mana trasa sa face 3-4 pedale serioasa, pana la capa, astfel se face autoreglarea sist franare spate, mai ales dupa utilizare preponderent in oras.

 

Succes!

Edited by Banderas_232003

Share this post


Link to post

pe fata e torul ok, placute bune, glisiere bune, pistonasele au cursa buna. la viteza cu frana puternica nu trage de volan sau alte chestii dar in rest trebuie sa am grija, sa fii preventiv

Share this post


Link to post

"(...) M-am lamurit acum, cred ca la masina mea au gresit astia ceva la fabricatia ei,( in sensul BUN) nu exista termen de comparatie intre franele mele si alea doua".

 

Poate ai tu talpa mai grea... :) )

 

"Pedala mea ingheata masina la un sfert de cursa, daca apas la maxim pe ea, am distanta de aproape 8-9 cm intre ea si mocheta".

 

Da-mi voie sa nu te cred! Cam niciun Dw nu "ingheata" la piscarea franei asa cum ai descris-o tu. Ia sa mergi tu (de ex.) cu VW Cady, Opel Corsa, Skoda Fabia, Fiat Panda chiar si Golan si ai sa vezi ce inseamna sa "inghete" aproape instant! Nu contest faptul ca tu iti intretii sistemul de franare insa, problema nr. 1 a sistemelor de franare la masini, si in speta Dw, e neglijenta proprietarilor acestor masini.

Cred ca eu sunt singurul (cel putin in breasla asta de pe Dw Club) care am schimbat supapele limitatoare spate si prin asta am mai imbunatatit franarea masinii (spatele, cel putin). Insa, e loc de mai bine! Eu cred ca conceptia pompei de frana isi pune amprenta pe eficienta nu prea stralucita a fortei de franare. Sa fie de vina sistemul servo? :-?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Ehe...am mers cu destule masini incat sa nu-mi incapa in 5 randuri de reply, asta e clar. E adevarat, la masinile straineze lasi doar greutatea picioarelor sa "cada" pe pedala, fara sa depui efort. Eu ma refer la CURSA pedalei, care la mine este identica cu orice masina de orice neam pe care am mers, sigur, aplicand o forta de apasare CEVA mai mare. De inghetat, insa, ingheata IDENTIC. Cand treci prin Roman, te invit la o proba. :->

 

Eu unul nu mi-as imbunatati radical franele pe spate- iau virajele destul de tare mereu si daca in momentul ala se impune sa franez...ma trezesc in titirez. Prietenii stiu de ce. ;)

 

Nu zic ca sistemul de franare la Daewoo este stralucit, nici vorba. Doar ca la MINE s-a nimerit din fabrica sa fie mai bun decat media.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cand am sa trec prin Roman cu a mea iti dau un tel si facem cate o proba :P . Da-mi pe PM nr.

Share this post


Link to post

radux,

1. nu ingheata indentic, pentru ca nici la alea "straineze" nu ingheata identic intre ele, deci nu poate fi identic cu lucruri distincte :)

2. eficacitatea la cielo nu poate fi nicidecum la fel de buna cu a unei masini care are frane adevarate, numai prin prisma faptului ca nu are distribuitor. De altfel dupa tico cielo are cele mai lesinate frane cu putinta, si am testat mai multe, nu unul, daca e sa fie un motiv primordial pentru care am vandut masina, asta e. Pompa de frana e proiectata cu curul si greutatea masina e prost distribuita.

3. virajele ca sa le iei cat mai tare trebuie sa franezi inainte, nu in curba.

Share this post


Link to post

3.

.... pe spate- iau virajele destul de tare mereu si daca in momentul ala se impune sa franez...ma trezesc in titirez. Prietenii stiu de ce. ;)

 

:P

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Am observat in seara asta ceva ce nu eram sigur ca se intampla constant: cand apas pedala de frana mai tare (nu neaparat pana la fund) sau mai brusc scade turatia , uneori pana la oprirea motorului. Am observat ca si la relanti se comporta la fel, scade turatia cu 100-200 de fiecare data cand apas pedala mai tare un pic.Daca sunt in mers si pune cineva o frana brusca in fata mea si franez si eu violent...moare motorul sigur... Normal sigur nu e sa faca asa, insa nu stiu de la ce ar putea fi. Mentionez ca lichidul de frana din vas e la nivel -la max.Daca stiti sau macar banuiti de la ce ar putea fi, va rog sa va exprimati parerea, macar sa stiu si eu de unde sa incep sa verific sau ce griji sa imi fac :( .

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Pentru @raresvintea!

Daca pompa de frina e ok,ma gindesc si eu la doua variante:

-sistemul de reglaj-automat al sabotilor nu lucreza corespunzator (sper sa nu fie inversati) si atunci vom avea o cursa prea lunga a cilinrilor,sabotilor ceia ce duce la scaderea presiunii a sistemului de frinare.

-a doua ar fi modul de etansare (sper ca ma exprim corect) a sabotilor pe tamburi.Trebue verificat daca sabotii calca in totalitate (100%) pe tamburi sau partial.Daca nu avem o etansare de 100%(saboti-tamburi) atunci aplicam metoda de slefuire a sabotilor LA tamburi.

Rar se nimereste ca tamburii si sabotii (fiind chiar de noi) sa aiba o etansare de 100%.Intr-adevr acestea se vor rotunji (se vor uza atit incit sa devina 100% etansare sabot-tambur) dar pe o perioada mai indelungata de timp.

Share this post


Link to post

Mi-am schimbat placutele fata si sabotii la un executiv pt. ca nu mai frana bine.Mai precis spatele era problema,unde am si gasit un piston blocat si sabotii aproape noi,dovada ca nu frana mai deloc.Dupa aceasta operatie tot nu vrea spatele sa franeze bine.Ma bate gandul sa iau alta pompa de frana.Cand am cumparat-o acum 2 ani cand ciupeai frana muscai volanul acum sunt pericol public!Nu inteleg unde e problema!

Share this post


Link to post

Daca fata franeaza bine, inseamna ca nu pompa-i buba... Sistemul de franare l-ai aerisit? Lichidul de frana l-ai schimbat? Poate (mai) faci o investitie si schimbi si supapele limitatoare spate. Ai sa simti diferenta! :thumbl:

Share this post


Link to post

Pai fac investitia daca da randament! Intre timp i-am dat de cap cat de cat dar am alta problema.La franare mai puternica intra masina in trepidatii.Am fost cu tamburii spate la strung ca sa le fac fata dreapta pe interior pt. ca aveau mici santuri si ma gandesc sa nu-i fi ovalizat pe interior si de asta sa trepideze pt. ca inainte de a umbla la frane nu trepida deloc!

Share this post


Link to post

Mai bine nu te legai de santuletele alea daca nu-ti faceau probleme. Daca rectificarea a fost facuta prost, tocmai te-ai injurat de 2 tamburi noi. Frina de mina in ce stare este ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...