Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

... Ideea este ca pedala de frana este foarte elastica, ca sa franez brusc trebui sa apas foarte tare pe ea si aproape ajunge in podea ...

De ce vrei tu sa ai raspunsul la pedala altfel ? Vrei sa patesti ca la Reno, abia apesi pedala, franele blocheaza rotile si masina se duce sanie ? Parerea mea, si nu numai, este ca sistemul acesta se potriveste (in absenta ABS) cel mai bine comportamentului uman: la o franare de urgenta te infigi cu pedala in podea ! Despre mersul pe gheata nici nu mai amintesc, la cea mai mica atingere a pedalei ati fi in primul gard, primul sant sau cea mai nefericita masina.

Share this post


Link to post

Verifica cu dopul desfacut daca lichidul de frana din pahar face valuri la apasarea energica a pedalei de frana.

Se poate si masura cu un manometru la aerisitoare daca pompa are presiunea normala.

Share this post


Link to post

:tolin: M-am gandit si eu la varianta cu zapada sau gheata, este foarte bine asa, dar sincer mi se para ca fortez prea tare pe pedala, oricum o sa o las asa pana cand merg sa verific presiune la un aerisitor.

 

Ovi te rog spune-mi care trebui sa fie presiunea la aerisitor cand apas pe pedala? Exista manometru special, sau pur si simplu fac cenexiunea intre aerisitor su manometru cu un furtun? Trebui scos aerul dupa furtun ca sa nu se comprime?

 

Mai m-am gandit ca frana s-ar putea sa fie facuta cu cap, daca masina mea este hidramata (oricum se infraneaza mai greu asa am citit pe forum) in momentul cand motorul este turat undeva pe la 3 mii de rotatii nu cumva servo frana lucreaza mai bine datorita turatiilor motorului care creaza mai multa presiune(mie asa mi se pare cand motorul este ma iturat tine ma ibine frana)?

Merci mult

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Este manometru special si nu gasesti asa ceva decit la service.

Daca ai avea probleme cu servofrana pedala ar fi tare.In principiu ar trebui sa te pregatesti de alta pompa

Share this post


Link to post

Ok poate dau si o fuga pana in service sa vad ce zic baietii

Share this post


Link to post
De ce vrei tu sa ai raspunsul la pedala altfel ? Vrei sa patesti ca la Reno, abia apesi pedala, franele blocheaza rotile si masina se duce sanie ? Parerea mea, si nu numai, este ca sistemul acesta se potriveste (in absenta ABS) cel mai bine comportamentului uman: la o franare de urgenta te infigi cu pedala in podea ! Despre mersul pe gheata nici nu mai amintesc, la cea mai mica atingere a pedalei ati fi in primul gard, primul sant sau cea mai nefericita masina.

 

te superi daca te contrazic?

in w/e am mers un pic cu fostul meu cielo (pe care urmeaza sa il iau inapoi intr-o saptamana) - si mi-a trebuit timp sa ma obisnuiesc cu frana... dupa ce am fost pe punctul sa ma opresc in masina din fatza...

in comparatie cu frana de la Alfa din semnatura - parca e dacie fara servo...

practic probleme nu am cu (,) cursa franei, sau eficacitatea ei - ci taria pedalei... am verificat servofrana, am desfacut chiar si furtunul - si diferenta este mare, deci functioneaza...

intrebarea mea ar fi - exista vreo solutie de a rezolva cumva "taria" pedalei de frana?

Share this post


Link to post

Discurile de frana au peste 9,7mm grosime?

Placutele de frana au peste 7mm grosime?

Lichidul de frana a fost schimbat la fiecare 20k km?

Autoreglajul de la sabotii spate functioneaza?

Share this post


Link to post

1. - da, masurat de mine acum o saptamana aprox

2. - placutele sunt schimbate la ultima revizie - si de atunci masina a mers doar extraurban - vizual arata ok

3. - da - chiar mai des (cam o data pe an)

4. - aici m-ai prins... nu am idee - si nu prea stiu cum sa verific - cu toate ca m-as mira sa fie asta... totusi baza franei cu masina goala este frana fatza ...

 

Ar putea sa fie de vina garnituri de pompa? sau cumva oxidat axul pompei ... daca zic tampenii sa nu ma injurati - nu am desfacut nciodata pompa de Cielo - si nu am idee 100% de particularitatile ei...

 

Masina a mers cam 80% extraurban - in cei 70+ k km... iar la ultimul ITP am avut o respingere din cauza dezechilibrului de frane - dar dupa cateva frane "podea" si-a revenit in parametri... si am luat ITP-ul... e posibil sa fie modul de utilizare foarte "bland" al masinii o cauza?

Share this post


Link to post

Ce fel de lichid de frana folosesti?

Dezechilibrul pe spate apare din cauza autreglabilului de la saboti si da apare foarte rapid din cauza utilizarii franelor foarte ''bland''.

Cu motorul pornit la relanti trage frana de mana la maxim si da 2-3 pedale de frana puternice la podea pentru o reglare mai buna a sabotilor pe spate.

Share this post


Link to post
Discurile de frana au peste 9,7mm grosime?

Placutele de frana au peste 7mm grosime?

Lichidul de frana a fost schimbat la fiecare 20k km?

Autoreglajul de la sabotii spate functioneaza?

 

lichid daewoo (cf specificatiilor din carte)...

Multumesc pentru sugestii - o sa incerc metoda cu frana de mana - cum iaua masina :drinkers: - si postez rezultatul

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema partial sau chiar de tot, am desfacut o conducta de la pompa de frana (conducta de la rotile din fata care merge cu cheia de 12) si am facut cateva pedale cu ea slabita. Cred ca a avut putin aer, acum pedala tine la jumatatea cursei dar tot la fel greu.

 

Ovi mi-ai scris mai sus despre lichidul de frana daca la apasarea energica a pedalei face valuri.

 

Daca face valuri inseamna ca sunt garniturile uzate ?

Daca nu face inseamna ca pompa este buna?

 

Merci

Share this post


Link to post

Daca face valuri scapa presiunea in pompa pe la garnituri.

Daca ai facut cateva pedale cu conducta desfacuta a tras si aer.

Sau ai strins conducta la loc la fiecare retragere a pedalei?

 

madkat@ Incearca cu lichid de frana OMV DOT 5.1

Share this post


Link to post

;) Am strans conducta de fiecare data cand era la podea. O sa incerc si varianta cu valurile, merci mult.

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Am verificat treaba cu valurile, face valuri pe primul compartinent din vas.(parte dinspre motor nu cea dinspre sorvofrana).

 

Eu am cumparat si setul de garnituri pentru pompa, exista riscul ca atunci cand desfac conductele din pompa sa se reteze vreo piulita din aia? Pana am desfacut o piulita din aia m-a luat cu durere de cap cat de tare a fost stransa. Iar acum mi-e cam teama de celelalte.

Share this post


Link to post

probabil ca s-a discutat, dar tre sa intreb ca sa nu dau banii aiurea :

 

am un cielo din koreea din 95 luat dar pe talon apare 96, ideea este ca vreau sa schimb lichidul de frana si la carte scrie DOT 3 nici macar 4 daramite 5.1 , ce imi recomandati - se poate schimba cu cel 4 sau 5 , e bine, sugestii ? si care ar fi cel mai recomandat magazin de piese cielo (din experienta voastra) , ma intereseaza mai mult cal. pieselor decat pretul !

 

Multumesc frumos si scuze daca va stresez cu intrebari care au mai fost puse !

Share this post


Link to post

Daca ai curiozitatea sa intri intr-o benzinarie sa te uiti pe raft vei vedea ca pe unele recipiente cu lichid de frana scrie "dot 4 compatibil dot 3". Daca scrie asa, e bine, il poti folosi, calitativ e peste dot 3 si rezista mai bine la franari succesive. So, cumpara cu incredere dot 5.1, dot 4 compatibil dot 3, OMV, 2+2.. S-a spus in nenumarate randuri de altfel cat trebuie (500ml pentru o spalare corespunzatoare a circuitului) si spala cu ocazia asta si circuitul ambreiajului, care e separat de cel de franare la Cielo.

Share this post


Link to post

multumesc frumos !

 

pana acum , nu am apucat sa fac "research" - decat pe cauciucuri si ulei (vreau sa trec pe 10W pt. ca la 5W pierde foarte mult ulei - bine si mai cred ca tre sa schimbe si garniturile alea pe la motor de pierde ulei )

Share this post


Link to post

Salut, sambata ma apuc de schimbat garniturile la pompa de frana. A mai facut cineva acest lucru, a dat rezultate, sau pana la urma schimb pompa ca la dacie (stiti povestea cu dacia) si rezolv beleaua ???

Share this post


Link to post

Daca este uzura si la pompa o sa ajungi si la schimbarea ei.

Share this post


Link to post

Parerea ta este sa cumpar o pompa noua? Decat sa ma chinui atat cu garniturile alea si sa nu mearga.

Share this post


Link to post

Desfaci pompa, vezi cum se prezinta si apoi faci alegerea.

Share this post


Link to post

Problema este ca nu am mai desfacut si nu prea stiu cum trebui sa arate. Dar o sa ma uit bine la ea si daca arata ca la cilindru din motor, adica sa aiba guler sau zgarieturi mai adanci o schimb.

 

Merci

Share this post


Link to post

Cel mai probabil o sa gasesti, daca e cazul, pete de rugina/depuneri care au "mancat" peretii pistonasului/pompei.

 

Succes.

Share this post


Link to post

:( OK sper sa am succes

 

Aveti idee daca pompele astea de frana sunt ca cele de dacie (adica nimeresti una buna la a treia incercare)?

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post
Problema este ca nu am mai desfacut si nu prea stiu cum trebui sa arate.

 

Parerea mea (deci a unuia care nu a desfacut nici el pompa ) este ca ar fi mai bine sa nu faci ucenicie fara un ochi avizat prin preajma. E vorba totusi despre sistemul de franare ! N-ar fi mai bine ca macar sa vezi mai intai la vreun mecanic ce si cum ? Asta daca insisti sa faci operatiunea singur...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...