Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

La cele din 2000 incoace sistemul de franre e ala de pe espero. Deci nu poate fi o solutie decat pentru cele de pina in 99.

Share this post


Link to post

Pai tocmai. Cielo meu a fost din 96 si am incercat toate cele enumerate de mine si degeaba

Share this post


Link to post

Chiar nu exista probleme pe fata la cielo cu exceptia etrierilor blocati.

Coefecientul slab de franare apare de la lichidul de frana neschimbat la timp care duce la uzura pompei si intepenirea cilindrilor pe spate.

Intotdeauna majoritatea cred ca aerisirea este acelasi lucru cu schimbarea lichidului de frana.

Share this post


Link to post

Pe faţă am etrieri noi + plăcuţe noi + discuri noi (4000 km)

Pe spate s-au verificat şi reglat saboţii - nu necesitau schimbare, nu e nimic blocat pe acolo deşi maşina are 107 k km

Lichidul este schimbat şi e Texaco.

 

Una peste alta cred că încep să mă împac cu ideea - astea sunt frânele la Cielo, sunt prost gândite - de ce nu merg ca la Clio de exemplu?

 

... poate nişte plăcuţe mai bune să mai încerc că nu mai am chef de băgat şi alţi bani.

Share this post


Link to post

In subiectul acesta se discuta strict despre sistemul de franare nemodificat la cielo.

Despre modificari se discuta in alte subiecte.

Share this post


Link to post

Sistem de franare nemodificat, discuri pline: schimbat placutele, schimbat garniturile la piston, curatat, sters, gresat glisiere (suprafata curata, fara puncte de rugina sau urme de uzura vizibile) spalat instalatie si schimbat lichid de frana, aerisire, cu motorul pornit si frana de mana trasa, pedale zdravene, rezultatul: franare la fel de ineficienta, pedala elastica ,singurul rezultat pozitiv nu mai ramaneau rotile de pe fata infranate, si asta doar o perioada de timp.

 

Am luat kit-ul de frana de pe autodaewoo (etrieri lanos + discuri ventilate) si rezultatul este spectaculos, parca este alta masina, este adevarat ca in cadrul aceleiasi interventii am schimbat si amortizoarele)

Share this post


Link to post

@ovi_jer

Se apasa pedala încet o singura data si se tine bine apasata. Se slabeste supapa de aerisire pentru a scoate aerul din cilindru. Se strange supapa si se elibereaza încat pedala. Se asteapta 15 secunde. Se repeta operatiunea, inclusiv pauza

de 15 secunde, pana cand tot aerul este scos.

 

citatul reprezinta ceea ce NU am facut. In rest, am respectat tot ce ai descris si tu.

 

Ideea era ca, dupa schimbarea descrisa, am facut aerisirea tot dupa metoda "traditionala", rezultatul... aratat mai sus

Share this post


Link to post

Am citit cele 17 pagini, dar tot nu m-am lamurit (poate oi fi si sarit unele posturi, ca ma doare capul...).

Intrebare : Care ar putea fi cauza unei pedale cu cursa mai lunga (aproape de capat) insotita de un zgomot de tipul dang (a de la Romania) si aparuta rar (la cca 5 % din franari), , de obicei doar dupa o perioada de stationare sau de mers fara folosirea franelor, la viteze foarte mici (pana in 10-15 km /h , mai ales la mersul cu spatele si pe liber (dar nu numai) ?

Conditii : Placute de frana (FERODO) , cilindri cu garnituri pe fata si lichid OMV 5.1 schimbate de 1000 km.

Fenomenul se manifesta si inaintea schimbarii si am crezut ca se vor rezolva, dar m-am inselat...

P.S. Sunetul se aude undeva in zona centrala, dupa pedalier, jos si e cvasi infundat...Frana tine, dar mai jos decat la celelalte franari.

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Revizie spate la autoreglabilul de la saboti?

Share this post


Link to post

Merci pt. raspuns.

N-am facut. E o chestie urgenta, poate avea o evolutie rapida si grava? Nu de alta dar parca as avea nevoie sa-mi trag sufletul... Totusi zgomotul se aude clar din fata. Si la revizie ce ar trebui sa-i faca ? Sa schimbe garnituri, saboti, sau ce ?

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Reglajul sabotilor scade cursa pedalei.

Zgomotul probabil il ai de uzura boltului pedalei.

Share this post


Link to post
Zgomotul probabil il ai de uzura boltului pedalei.

 

Asta ar presupune ca cele doua chestii n-ar avea legatura una cu alta. (sau n-am inteles io chiar nimic...)

Insa la mine se aude zgomotul doar atunci cand cursa e mai lunga (adica practic e o cursa in gol la capatul careia se aude acel dang si frana actioneaza). In rest (cand nu se aude zgomotul) am o cursa normala a pedalei...

Share this post


Link to post

Datorita cursei mai mari atunci boltul ajunge intr-o pozitie in care joaca mai mult sau chiar arcul de readucere al pedalei poate trosnii.

Share this post


Link to post

Inteleg ca traba-i nasoala daca arcul poate ceda si e musai sa schimb boltul. Acum. E o chestie care necesita manopera serioasa sau nu trebuie prea multe desfacute ?

 

ps Tin minte ca o senzatie asemanatoare am avut-o cand aveam un joc la pedala de ambreiaj. Este un bolt asemanator ?

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Este usoara operatiunea in sine numai pozitia de lucru este mai grea.

Share this post


Link to post

#-o iar probleme...

 

Azi am fost cu masina la ITP. Toate bune si frumoase pana la sfarsit...adica la frane.

 

Sa va dau un mic background ca sa intelegeti problema exact:

Cielo GLE 96, discuri de frana si placute schimbate acum aprox un an, 10 000 km, lichid de frana OMV 5.1 schimbat acum 2 luni, am reglat frana de mana la max 3 dinti (de cand am eu masina (1.5 ani) nu a suferit alte interventii la instalatia de frana)

 

Rezultatele testarii sistemului de franare sunt urmatoarele:

 

punte fata: stanga 2,470 kN dreapta 2,250 kN diferenta 9%

punte spate: stanga 1,160 kN dreapta 0,870 kN diferenta 25%

frana stationare: stanga 1,730 kN dreapta 1,460 kN diferenta 16%

 

Motivele pentru care am fost respins sunt:

diferenta pe puntea spate la frana de serviciu - pe spate nu am umblat niciodata si nu e o surpriza (vreau sa schimb cilindrii de frana si sabotii)

modul cum franeaza pe fata (vedeti grafic in imaginea atasata), cu alte cuvinte pe ambele roti fata, foarte accentuat pe dreapta, forta de franare creste si scade f aiurea.

La franare usoara se simte cum masina franeaza "in trepte" iar volanul nu tremura. Eu eram ferm convins ca problema vine de la tamburii spate si nu de pe fata. Mecanicul spunea ca sunt discurile ovalizate (au doar 10 kkm!!!). I-am schimbat din acelasi motiv doar ca atunci tremura volanul la franare.

 

Discurile sunt problema sau poate fi altceva? Unde pot verifica si eventual rectifica discurile?

 

Va multumesc pentru rabdarea de a citi tot postul si atept sugestiile voastre! (nu vreau sa ma duc in service si sa-mi schimbe aiurea juma' de masina)

post-496-1171727923_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Discurile de frână pot avea şi numai 5 mii de km, dacă ai ajuns la o spălătorie auto cu ele încinse şi a dat băiatul cu apă rece pe elee... gata ovalizarea.

Share this post


Link to post

Nu a fost cazul. Stie cineva un atelier, un meserias ceva care sa poata rectifica?

Share this post


Link to post
... dacă ai ajuns la o spălătorie auto cu ele încinse şi a dat băiatul cu apă rece pe elee... gata ovalizarea ...

Nu discut motivul pentru care "baiatul da cu apa rece pe ele", sigur, n-are ce cauta cu apa rece si mai ales pe ele, dar din ce mai stiu eu materiale, deformarea lor apare la temperaturi mari, adica la franari excesive sau dintr-o proasta constructie a lor. Cum despre aceste discuri care se ovalizeaza s-a auzit doar la anumite marci, eu recomand schimbarea lor. Si inca ceva, exista frana de motor, de ce trebuie sa ajunga discurile la asa temperatura incat sa se deformeze cu apa rece ? Cum poti ajunge la spalatorie cu discurile la rosu ? Parerea mea: ori aveati discuri din OLsi ceva, ori habar nu aveti sa mergeti cu o masina.

 

PS Ce sa rectifici ? Cine suplimenteaza diferenta ?

Share this post


Link to post

Nu ma duc cu masina la spalatorie dupa o proba speciala :) )

 

La rectificare se "ia" din carnea discului pana se corecteza defectul. Evident, operatia face sens atat timp cat la sfarsitul ei dicscul are cel putin grosimea minima acceptata.

Share this post


Link to post
de ce trebuie sa ajunga discurile la asa temperatura incat sa se deformeze cu apa rece ? Cum poti ajunge la spalatorie cu discurile la rosu ? Parerea mea: ori aveati discuri din OLsi ceva, ori habar nu aveti sa mergeti cu o masina.

 

Legătura... la Piatra-Olt.

 

Încinse nu e egal cu roşii. În momentul in care se incălzesc cât de cât şi-au modificat deja forma. Şi totul e mai pronunţat vara, evident, indiferent dacă se merge mai sportiv sau nu prin oraş, unde sunt frânări si accelerări scurte şi dese.

Share this post


Link to post

Si diferenta de grosime nu trebuie sa se regaseasca pe placute ? Nu credeti ca faceti abstractie de un sistem despre care nu aveti cunostiinta ? Sistemul de franare de la o masina este proiectat pentru o anumita grosime (de la, pana la) a discurilor de frana si o anumita grosime a placutelor de frana (de la, pana la). Sistemul hidraulic nu este proiectat sa suporte abaterea dintre limite si nici nestiinta utilizatorului.

Share this post


Link to post

Tolin, tu ai vazut ce am scris mai sus? Am spus ca se rectifica daca la sfarsitul operatiei grosimea discului este mai mare decat cea minim acceptata. La placute la fel, nu mai au grosimea minima - ALTELE

 

Acum referitor la deformarea discurilor...mie chiar nu mi se pare normal sa se deformeze asa usor. Adica merg pe valea Jiului, la intrarea in Petrosani dau intr-o balta si in urmatoarele minute ma opresc in service sa schimb discurile?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...