Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Am Cielo din '96, sint unicul posesor si am discuri pline, asa cum au toate modelele de Cielo aduse din Korea. Nu tin minte sa fi schimbat in ultimii 3 ani lichidul de frina, singura modificare care am facut-o deocamdata este la pedala, unde am modificat rapoartele de la pirghie, frineaza mai bine dar pe spate tot are probleme cu frinarea. Pentru cei care se pling de efectul de dat in bot, poate ar trebui sa verificati arcurile si telescoapele fata.

Share this post


Link to post

Gasesc foarte util topicul asta legat de frane , franare, sistemul de franare respectiv mai ales intretinerea lui.

 

Am un Cielo GLC/AC din dec '96 romanesc, din cate retin are discuri de franare pline...apropoo de discutia de pe la inceputul topicului ;)

 

In prezent masina ar avea sa spunem vreo 8 ani si ceva acolo ... :)

Pana in prezent (martie 2005) inca nu i-a fost schimbat niciodata lichidul de frana,

numai placutele/sabotii de frana i-au fost schimbate dupa cunostinta mea acum vreo 2 ani de catre tata.

Desi tata stia ca schimbul de lichid de frana este recomandat de producator sa fie facut

la 12 luni, sau respectiv la 20mii km, (care intervine mai repede) - e scris pe undeva si in manualul masinii, pana acum nu a facut acest lucru!

Tata a fost de principiul ca service-ul la frane se face abia cand franele nu mai merg sau ca la Dacie ...ufff...Dacie la care NU ii schimba niciodata lichidul de frana eventual

il completa cand mai aerisea ca de prindea aer ...si nu-i mai prindeau franele...

 

Pana acum Cielo a stat relativ bine la capitolul frane, si din motivul asta tata nu a procedat la inlocuirea lichidului de frana.

Eu cred ca tata nu a procedat corect sa nu inlocuiasca lichidul de frana atata timp, dar ganditiva si voi

ca l-a stresat ideea ca daca merge la service odata, il tapeaza aia de banii, si e posibil sa strice ceva acolo ... vedeti voi aerisitoare etc ...

si la urma urmei franele nu i-au facut probleme pana astazi...lucru dovedit pt ca acum o luna a expirat verificarea tehnica la Cielo

si a fost tata cu ea la o firma autorizata ca sa ii faca verificarea.

Poate nu va vine sa credeti, dar testul de frane i-a iesit foarte bine...dar l-au intors inca odata din pricina unui cap de bara, respectiv lampa spate ciobita.

A inlocuit capul de bara, respectiv lampa spate, a refacut unghiurile si a luat inspectia tehnica FARA MITA!

----

 

Acum ma gandesc sa schimb eu lichidul de frana, fiindca de are ceva vechime in instalatie si ma gandesc ca

intravar poate rugineste ceva acolo ...

CE MARCA RECOMANDATI SA PUN?

 

 

---

Impresia mea de franele pe care le are Cielo este ca nu sunt prea stralucite.

Sunt chiar nesatisfacatoare cand franezi mai ales de la viteze mari parca fluctueaza ...

Acum nu carcotiti nu am schimbat lichidul la timp :)

Eu mi-am facut o imprese depre franele lui Cielo timp

si am mers prin comparatie cu masini pe care le-am condus am condus mai multe luni (sau chiar anii) incepand din 96

- Cielo ('96) ... frane servo destul de nesatisfacatoare franand de la viteza mare,

iar cateodata schimband masina am impresia ca chiar nu prind chiar la viteza mica, dar aici desigur e vorba de vb de setarile masinii care normal difere de la auto la auto!

- Skoda Felicia,1.3 LX ('96), benzina, frane servo, foarte receptive si eu le gasesc net superioare lui Cielo !!!

- Renault Clio 1, 1.9D ('95 cred -nu era din ala simbol de care se vinde pe la noi),.... frane servo,frane asemanatoare lui Cielo

- Fiat Tempra 1,9 TDI, ABS, bord full digital (91 sau 93 nu mai stiu exact), ... asta avea o frana EXCEPTIONALA, de departe foarte reusit sistemul de franare, (ABS)

- Ford Siera 2.3D ... frane servo, destul de bune, masina era stabila la fanare, in curbe oricum aveai probleme datorita tactiunii spate asa ca trebuia sa fi atent :)

- Olcit ('89), fane clasice !!! pe toate 4 rotile cu etriere: 2 etriere spate, respectiv 2 fata, montate la cutia de viteza

era un sistem mai ciudat dar prindeau foarte bine franele alea si franele la respectivul Olcit erau superioare lui Cielo !!!

aha stiu ca va vine greu sa credeti dar asta e parerea mea.

- Dacia ('86) ... franele prindeau ca la Dacie, ce pot sa zic mai mult :)

 

 

 

INTREBARE> Ati vazut careva ABS montat pe Cielo?

Share this post


Link to post

sorin77@Daca l-ai fi condus de nou cielo ti-ai fi dat seama cum tine bine si cum tine cu lichidul de frina neschimbat.In general la ITP inginerii trec cu vederea sistemul de frinare la cielo mai ales pe spate unde are un coeficient foarte mic deci daca treci de itp asta nu inseamna ca iti tin bine frinele.

O intrebare am la tine: ce intelegi prin discuri ventilate sau discuri pline?

Share this post


Link to post

Si-a pus cineva alte placute de frana la cielo?

Ca astea din zilele de azi sunt infecte cica ecologice pe naiba ca fac ca toti dracii si-mi lasa si mazga pe janta.

Share this post


Link to post

Ori originale, ori de Opel. Nu-ti lua bascalii ca e viata ta. Sau banii, in cazul mai bun.

 

Am auzit destule "bancuri" cu placute spaniole care "se uzeaza greu" si alte faze. Si asta e un sfat general, nu numai placute/frane/etc.

 

Cielo Daewoo (nu incrucieri si baltaturi) e o masina conceputa in Germania, de Opel, bazata pe un model de success. E o masina ingaduitoare, rezistenta, longeviva. Daca gasesti piese de Daewoo Cielo, ia-ti.

Share this post


Link to post

Problema asta mi-a stricat cafeaua de dimineata - :( - cand sa plec din parcare, am dat frana de mana jos si, hopa, n-a mai plecat ! :D

Roata dreapta spate a ramas blocata !

 

Am procedat la "reparatia" pe care o stapanesc cel mai bine si m-am invartit de 3 ori pe langa masina ... in speranta ca isi revine de la sine - ei bine, NU si-a revenit. Am sunat vreo 2,3 mecanici si, dupa consultari, am ajuns la concluzia ca s-a blocat sabotul. In prealabil am tras de cablul de la frana de mana care era moale, deci nu s-a blocat cablul pe undeva !

 

Apoi am urmat instructiunile mecanicilor:

- dat roata jos

- batut cu ciocanul in sabot

Si dupa cateva batai a inceput sa se invarta - dupa care am mers normal cu ea.

 

Am ramas totusi cu cateva semne de intrebare:

- De ce se intampla lucrul asta ? (Stiu ca iarna nu e bine sa tragi frana de mana ca ingheata cablul ala, dar vara ?! - masina nu mai fusese pornita cam de 1 saptamana)

- Inainte sa desfac roata am mers cam 1 m cu roata infranata (m-am gandit ca isi da drumu), se poate sa se fi stricat ceva acolo ? Mai ales ca, in viraje, am impresia ca se aude un sunet, ca si cum as avea o cheie in portbagaj (am verificat si nu e nici o cheie) - se poate sa fie de acolo cumva ?

 

O sa merg la service sapt asta oricum dar ar fi bine sa stiu ce sa sugerez acolo !

Este foarte ciudat, pentru ca acum 2000km am facut revizia si mecanicul mi-a dat sabotii jos si a curatat pe acolo cu un spray ! Dar deh, de unde te astepti mai putin !

 

10x pentru atentie !

Share this post


Link to post

A fost meserias cel care ti-a umblat acolo! Nu ai garantie? Daca faci tu ceva acasa mai merge. Daca te duci la service si platesti manopera cere GARANTIE la lucrare. Nici-un service care umbla la sisteme de directie, franare n-are voie sa lucreze fara garantie. Eu m-am dus cu frane fata de vreo 10 ori pana mi-au facut-o cum trebuie! Bafta! Problema este ca-ti ramane sabotul blocat cand tragi frana de mana. Vezi sa nu-ti incinga si cand folosesti frana de serviciu!!!

Share this post


Link to post

:) ha ha ha cred ca ai dat cu ciocanul in tambur si nu in saboti ...

fara sa fiu prea profund cred ca tipul care ti-a dat cu spray o facut mai mult rau decat bine ...

plec de la premiza ca nu a curatat cum trebuie praful datorat uzurii si s-a facut o mazga care franeaza buna functionare a mecanicii.

Am impresia ca problema ar putea sa vina tot de la cablu de frana ruginit, desi stiu ca tu esti convins ca nu de colo e poblema ... sau poate a uitat mecanicul vreo cheie acolo ... de tot auzi tu sunete suspecte venind din roata :D

Oricum nu iti ramane altceva decat sa dai roata jos, respectiv tamburul, cureti bine piesele si le pui la loc - uscat fara vaselina/ulei.

Daca pui vaselina/ulei se topeste, se intinde si iti unge tamburul , astfel ramai fara frana =))

post-754-1123688252_thumb.jpg

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Wow - mishto poza ! 10x !

 

Exact asta am facut - intr-adevar, nu in saboti am dat cu ciocanul, ci in tambur. Eu, de fapt, incercam sa il desfac ca sa vad ce e acolo. Desfacusem surubelul ala de ghidaj, si dadeam din spate in el, sa iasa afara - asa am vazut eu la service ca se face.

 

E posibil ca baiatul ala care mi-a curatat sa fi gresit ceva pe acolo, eu eram langa el si mi s-a parut bine ce a facut, mai ales ca pe tambur era mult praf prin interior, praf care s-a dus cand a dat cu spray-ul ala !

 

Faza cu frana de mana este ca acum nu mai e asa "tare" - inainte, chiar si daca nu era trasa, era FERMA, acum sa "balangane" usor ... asta ce ar putea insemna ?

 

Si ce inseamna sa le curat uscat ? Fara nici o solutie - doar sa le sterg ?

 

Ah - am uitat - sunetul din viraje era de la un BURGHIU din portbagaj, care HABAR nu am ce cauta acolo, nu l-am vazut in viata mea - poate ca e al vechiului proprietar !

Edited by gingiu2k

Share this post


Link to post

Problema lui subsemnatu:dat frana jos a plecat greu de pe loc, apoi la prima frana de serviciu nici n-am apucat sa ies din parcare,s-a blocat roata dr spate;blocata definitiv nu puteai s-o misti nicicum.Una dintre placute s-a desprins de pe sabot si

a intrat pe sub ailalta(sunt lipite de saboti nu nituite ca la dacie).Placutele erau destul de bune,originale Daewoo,asta e, se mai intampla(exact asta i s-a intamplat lui var miu la mercedes C180.)

Edited by adrianm

Share this post


Link to post

Va salut!

Am facut o verificare a franelor , pe stand, si mi s-a spus ca franele de pe spate nu prea tzin. Cum masina era inca in garantie, am fost la service, unde dupa nu stiu cate incercari au reusit sa o puna pe stand. Nici pe standul lor nu a iesit bine, dar explicatia lor era ca asa trebuie sa faca, deoarece nu aveam incarcare pe spate. Si chiar mi-au aratat ca la o alta masina, noua, se obtineau cam aceleasi rezultate. Totusi seful de service a spus ca va chema pe cineva sa calibreze standul si ca ma va suna. Pana acum nu m-a sunat, dar e drept ca au trecut doar cateva saptamani. Deci: e oarece logica in ce mi-au spus la service? Adica franele de pe spate chiar nu se blocheaza cand nu am incarcare? Si chiar daca ar fi asa, instalatia de verificare imi si cantareste masina, nu ar fi normal sa tina cont de greutate?

Va multumesc,

Dan

Share this post


Link to post

Cielo nu are repartitor pe spate deci nu scade sau creste coeficientul de frinare pe spate datorita incarcarii.

Arunca un ochi aici si spune-ne daca ai schimbat lichidul de frina si daca frina de mana tine la 3-5 dinti.Mai incearca si cum am mai spus si acolo apasararea pedalei de frina de cateva ori sanatos cu frina de mana trasa la maxim.

Share this post


Link to post

Multumesc. Cei din service mi-su strins ceva la rotile din spate inainte de a o urca pe stand. Rezultatul a fost ca frana de mana se putea ridica 4-5 dinti. Ala a ridicat-o pana la 6, dar i s-au cam bulbucat ochii. Eu nu am simtit ca ar fi probleme cu franele decat cu masina incarcata, dar m-am gandit ca e normal sa franeze mai greu (si inca mai cred asta). Am sa incerc ce ai zis si apoi o duc din nou la un stand.

Si inca ceva: lichidul de frana nu a fost schimbat niciodata in 2 ani, desi am dus-o la revizii conform conditiilor de garantie. Buni baieti!

Multumesc din nou.

Dan

Share this post


Link to post

ovi_jer, apasararea pedalei de frana de cateva ori sanatos cu frana de mana trasa la maxim este valabila si pentru Nubira 2?

Share this post


Link to post

@Florinut

n-am condus nubira.. sa inteleg ca sunt mici probleme cu frana si la sx? dar la cdx?

Share this post


Link to post

Probleme majore nu sunt, dar simt ca s-a cam slabit frana de mana, iar la un service mi s-a spus ca se regleaza singura. De aici nu pot sa trag decat o singura concluzie: dupa ce nu se mai regleaza singura sigur trebuie inlocuit ceva (cablu, saboti, tamburi).

Am avut Cielo 96 GLE/AC pana in 2002 si pot sa spun ca apasam pedala de frana mai-mai de rupeam planseul ca sa opresc masina la urgenta. Am sesizat o franare mai buna pe fata dupa ce am schimbat placutele de frana cu unele mai moi pe care le avea de nu stiu unde, un mecanic auto.

Share this post


Link to post

Lichidul de frina a fost schimbat periodic?Si raspunsul este da la procedeul cu frina de mana trasa si cateva pedale sanatoase.La cati dinti tine frina de mana?

Share this post


Link to post

I-am facut din nou un test de frane dupa ce am apasat de cateva ori pedala cu frana de mana trasa, iar concluzia a fost ca franele de pe spate tin chiar putin prea bine. I-am facut si revizia de 30000 km, la care mi-au schimbat lichidul de frana (cred ca nu chiar pe tot, pentru ca pe aparatul care indica performantele lichidului se aprindea si LED-ul portocaliu, nu doar cel verde - verde e foarte bine, portocaliu bine, iar daca se aprinde si cel putin unul din cele doua rosii e rau), lichidul de ambreiaj si placutele de frana. Bineinteles, in afara de revizia normala de 30000. Toate astea, plus (dez)echilibrarea rotilor - 4300000. Si inca ceva - tipul cu revizia parea chiar priceput.

Multumesc pentru toate sfaturile

Dan

Share this post


Link to post

@ovi_jer. Am facut intocmai si n-am sesizat nici o modificare. Probabil ca asa trebuie sa fie. Tine fest la 7 dinti, iar lichidul de frana este schimbat ca la carte.

Share this post


Link to post

E mult la 7 dinti.Eficienta maxima este la 3-5 dinti.

Share this post


Link to post

eu unul va sugerez sa faceti ce va spus ovi_jer, eu am avut probleama asta si am cumparat lichid de frina aral dot 4, am dat jos tot lichidul vechi pus cel nou , aerisit ca la carte si acuma am muscat din volan baieti, deci ovi _jer sa traiesti :osanale:

Share this post


Link to post

@solon, cat lichid a intrat?

(daca spui ca l-ai schimbat tot, as vrea la urmatoarea revizie sa-l schimb si eu, desi mi-am facut binisor franele... vreau sa vad ce se mai poate scoate)

 

 

@ovi_jer .. mecanicul mi-a zis ca cele mai bune placute sunt cele de la ei pe discurile din fabrica (auto center)

o fi asa, sau sa incerc altele?

 

multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Da alea de fabrica sant cele mai bune.

Share this post


Link to post

mersi frumos @ovi_jer,

foarte buna si cea cu frana trasa si pedala, buna si alta : cu pedala frana apasata la maxim, se trage frana de mana la maxim (am facut acum vreo 200 km si vad nu s-a mai slabit pedala)

Share this post


Link to post

@solon. De ce neaparat Aral?

 

@ovi_jer. Crezi ca trebuie sa merg la service pt. problema cu frana de mana? Pedala tine f. bine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...