Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Da, romanesc. Dar nici coreencele nu-s mai breze, au trecut de mult de majorat... prea putine au mai ramas intregi, cele tinute din scurt.

Daca e conducta de cupru, nici nu are nevoie de mare protectie la exterior. Daca e fier, un mastic pensulabil ar trebui sa fie suficient.

Share this post


Link to post

Pina la urma imi fu recomandata (de catre meserias) conducta metalica. N-am idee ce soi de material e da' e foarte maleabila, precum cea de cupru. Erau in doua variante la astea metalice, aia mai otelita asa si asta moale, avind in vedere cite curburi are (in special cea lunga) am inclinat catre asta usor de serpuit. Totodata, i-am cerut parerea meseriasului referitor la o mina de vopsea data, da' cica n-are nici un rost ca astea nu ruginesc. Oricum, cu ceva licoare tot o amagesc inainte de a fi montata. 

Share this post


Link to post

Geo da,dar cele din Coreea parca sunt mai ok la tabla si tratement anticoroziv,trebuie tinuta din scurt si din cauza la zonele proaste ce aduna pamant si implicit apa.

 

Viktor dar cele OEM tot au un strat de vopsea pe ele.Conducta buna e cea cu aliaj din CuNi10Fe20.



 

Share this post


Link to post

Nu am alergat nici dupa number one la calitate, ca-mi e necesara pentru nexia si nu jaguar ca asa ... imi bag flexu-n ea de rabla de doua conducte amarite is mai scumpe decit caleasca. 😆

Pur si simplu nu-mi dau seama ce material e, de aliajul in sine e astfel ori are un strat protector anti-coroziv. Oricum, au primit o mina de grund dupa care o vopsea rezistenta la temperaturi inalte (600°C). I-am tras si o poza (expres linga sigla) ca idee pentru a se observa unde "bate" defapt ca si nuanta a materialului.

 

IMG_20181202_133156.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 8/9/2004 at 7:10 PM, B33GLM said:

am cautat pe forum , dar nu am intalnit pana acum problema mea:

la viteza medie, intr a treia (s ar putea sa nu fie o regula), masina pare ca infrange o rezitenta de franare, este ca si cum ceva ar frana rotile , dar e dat peste cap, rupt; nu face nici un zgomot deosebit, este doar o zvacnire

am cielo gle din 97 stat pe platforma pana in 99

multumesc anticipat

Si eu am un Cielo tot din 1997 , l-am cumparat asta iarna de la cineva din Severin , am plecat cu el de acolo pe la ora 10.30 - 11.00 spre Balcesti -Valcea dar pe ruta spre Craiova , insa inainte de a intra in localitatea Simian , la intersectia cu sens giratoriu , am virat la dreapta spre Calafat si undeva la o urmatoare intersectie am virat stanga spre localitatea Livezile , insa nu am mers in acea localitate , cii am condus spre iesirea inapoi in drumul european , am iesit undeva intre Simian si urmatoarea localitate , dar pe tot acest traseu am intalnit drumuri care nu au vazut asfaltul nici-o data , greu accesibile , pline de gropi si teren accidentabil , prin localitati era asfalt cred ca de pe vremea comunista dar nereparat , iar zapada era doar topita pe un sens pe care se circula cu acord de prioritate intre soferi , nu mi-am batut joc de masina , am mers si cu treapta 1 , insa ma uns la suflet , fara batai si zgomote anormale , motorul raspundea perfect la comenzi , functioneaza foarte bine si pe gaz si pe benzina , m-ai mult din acest motiv am ales aceasta masina , faptul ca are inst. GPL cu butelia de 50 de litri inlocuita nou-nouta anul trecut in 14 iulie , am toate actele de omologare GPL , geamuri negre pe spate , fumurii pe fata , am descoperit si cauza pentru care nu simti nici-un fel de zgomot , pai are telescoape pe gaz , cand am plecat din Severin am mers la un peco si-am alimentat cu 10 litri de benzina 50 de lei , si-am facut plinul la butelia GPL in jur de 33 de litri , ma costat 100 de lei , prin Strehaia si Filiasi s-a circulat bara la bara si-am circulat numai pe GPL , pot sa spun ca este chiar nervoasa ca un BMW la drum intins , te arunca-n scaun pe GPL , pe benzina nu am circulat cu ea , si-am folosit m-ai mult frana de motor la restrictii si curbe , dar cu toate astea , pe ruta de la Craiova spre Balcesti pe DN65C in localitatea Motoci m-au lasat franele , eram in treapta a-3-a , am schimbat in a-2-a si imediat dupa o usoara curba la stanga , am lovit o alta masina care a fost in fata mea din Craiova la aproximativ 200 de metri , un localnic a iesit cu masina in carosabil , si-a lasat-o acolo cu avariile pornite ca sa isi inchida portile casei , masina din fata mea a oprit brusc , iar eu abea am avut timp sa schimb treapta de viteza si-am redus la 30 km/h , cand am apasat pedala de frana , nu se apasa de parca opunea ceva rezistenta impotriva pedalei , am izbit brusc si-am vazut o lumina scurta in fata ochilor , masina lovita era un opel astra H , i-am desfacut spoilerul de la capete , si i-am spart un senzor de parcare , la a-mea s-au spart spoilerul , farul stang , bateria , s-au indoit rau capota si aripa , iar ochelarul in care se prind farurile si spoilerul cu aripa , sa rasucit in roata stanga , am adus-o acasa de acolo cu o platforma , toata iarna a stat la poarta , acum cand a inceput sa se incalzeasca afara , am luat toate piesele pentru a o repara , am incercat eu sa indrept cate ceva , dar fara un tinichigiu nu pot sa o indrept , insa i-am refacut celelalte pene , am si pornit-o dar nu o pot scoate din treapta a-2-a , a ramas cutia de viteze blocata , nu inteleg ce s-a intamplat cu ambreiajul , nu o pot deplasa decat in fata , cineva mi-a zis ca are ambreiajul hidraulic si este in legatura cu pompa de frana , eu i-am desfacut rotile pe fata pe rand , planetara stanga nu are nici-un pic de joc , in schimb planetara dreapta are joc o jumatate de rotatie de roata , daca stie cineva ce poate fii de vina , motivul pentru care nu pot schimba treapta a-2-a de viteza , ii multumesc anticipat pentru informatie !

Share this post


Link to post

Cel mai probabil s-a deplasat motorul+cutia la impact.

La cielo este hidraulic ambreiajul si nu are legatura cu vasul de la frana.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Asa cum a zis dj, daca zona unde-i bateria, e indoita, exact sub baterie e tampon de fixare a cutiei. Probabil timoneria (articulatiile la schimbatorul de viteze) e afectata si ea.

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post
3 hours ago, Dj_Dark said:

Cel mai probabil s-a deplasat motorul+cutia la impact.

La cielo este hidraulic ambreiajul si nu are legatura cu vasul de la frana.

 

asa cred si eu , multumesc pentru confirmare , am impresia ca m-ai intai trebuie s-ai rezolv tinichigeria ca sa pot rezolva problema cu schimbatorul de viteze , si eu am crezut la fel , in momentul impactului , datorita curbei la stanga , am lovit frontal stanga , iar atunci cand s-a aplecat in jos lonjeronul si putin inapoi , a fortat  motorul  si cutia de viteze intr-o parte ramanand blocata in treapta in care am avut-o la impact , insa un vecin care a avut si el un Cielo , ma cam pus pe ganduri cu pompa de frana care are si functie de  pompa hidraulica pentru cutia de viteze  , treaba este ca paharul cu lichid de frana este la acelasi nivel pe care la avut atunci cand am luat masina de la Severin , eu crad ca latunci cand am ramas fara frane  , s-au dilatat discurile de frana , sunt cam subtiri , smecherul care mi-a vandut-o mi-a spus ca sunt cam subtiri , si mi-a dat doua care m-ai au aproape un cm grosime , sa le schimb dupa ce ajung acasa , desi a avut aproape o saptamana la dispozitie  pana sa merg eu la Severin , sa schimbe acele discuri , ii trimisesem o copie de pe cardul de identitate ca sa inceapa perfectarea actelor , de pe data de 20 decembrie , la facut cu data de 21 , iar eu am ajuns acolo pe data de 27 la ora 8.00  , a durat un timp pana sa ne intalnim ca sa mergem sa semnam contractul , mi-a motivat ca este la serviciu si trebuie sa se invoiasca de acolo , si-am terminat cu proba masinii si semnarea actelor pana pe la ora 10 si ceva minute , pana a merge la un peco sa alimentez se apropia de ora 11.00 , fiind si iarna m-am temut sa nu ma prinda noaptea pe drum ca mergeam la un atelier sa le schimb , in orice caz , cu tot traseul meu de ocolire prin comunele alea fara asfalt si pana la momentul impactului din localitatea Motoci , s-a facut ora 13.30 , o am trecuta si in adeverinta de reparatii , pentru ca pana sa ma dezmeticesc eu , si pana sa deschid usa ca sa ies afara , soferul lui astra H , sunase deja la politie , iar eu ramasesem blocat pentru ca aripa imi forta in usa incat nu o puteam deschide ! 

Share this post


Link to post
On 11/29/2018 at 7:47 PM, Geo_ZGA said:

Da, romanesc. Dar nici coreencele nu-s mai breze, au trecut de mult de majorat... prea putine au mai ramas intregi, cele tinute din scurt.

Daca e conducta de cupru, nici nu are nevoie de mare protectie la exterior. Daca e fier, un mastic pensulabil ar trebui sa fie suficient.

a mea este fabricata in 1997 , piesele de pe ea au fost aduse din Coreea si montate la Craiova , va rog sa ma credeti , eu am lovit-o pe a-mea si-am fost nevoit s-ai demontez aripa stanga fata , asa cocolosita cum este se vede galvan alb in ea , nici pic de rugina , am demontat alta aripa de la un model m-ai nou din 2002 , va rog sa ma credeti , la interior se vad punctele de rugina , mai ales la partea de jos acolo unde este prinsa de prag este ruginita si subtiata de rugina , este diferenta mare intre masinile fabricate in Coreea si cela fabricate in Romania ,!

Share this post


Link to post

azi i-am schimbat discurile de frana si-am incercat sa plec cu ea din loc , dar pana azi am tot incercat sa o bag in treapta marsarier la rece , se simtea bila care se opunea , ridicam de tija culisanta , si trecea pragul spre mersul inapoi , a mers 5-6 metri inapoi , apoi a sarit singura din treapta si nu a mai intrat in nici-o treapta , nici de a dracului ! asa ca am lasat-o usor inapoi , este un pic de inclinare si nu este nevoie sa imping , si inca ceva , i-am trecut releul ala de la gaz pe treapta a-2-a , si-am oprit pompa de benzina , pai s-a oprit si motorul , cred ca la impact atunci cand am avut accidentul , s-a activat vre-o supapa de inchidere a instalatiei GPL !

 

Edited by Salex
Renunta la citari inutile ...

Share this post


Link to post

Cat ai dat pe masina?

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

450 de euro , i-am facut asigurare pe 6 luni , si ma costat 315 lei la euroins , I-am luat baterie carranda de 70 Ah cu 230 de lei cu bateria veche la schimb , i-am platit impozitul 58 de lei , i-am platit rovinieta pe 3 luni 62 de lei , piesele de schimb le-am luat de la un prieten care foloseste si el tot cielo , si are doua radiate pentru a avea piese de schimb , deocamdata nu imi cere banii pe ele , dar s-ai dau cand imi permit la pretul pietei de piese  provenite din dezmembrari , capota , aripa , spoiler cu proiectoare , bara de protectie , faruri , si radiator AC .

Edited by Salex
Citare inutila post anterior

Share this post


Link to post

A fost un pret bun,mai ales ca e facuta cu piese aduse din Koreea 🙃

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

da , am facut achizitia mai mult pentru ca are inst. GPL cu butelia noua schimbata in 14 iulie anul trecut , in afara de asta la probe m-a uns pe suflet , nu bate , nu troncane , si trage de rupe pe GPL , in plus mi-a dat la ea si jante de aliaj cu pneuri de vara folosite putin timp anul trecut , bare portbagaj de capota si s-a tinut de cuvant , mi-a trimis contractul fiscal de vanzare - cumparare prin posta , masina este dotata si cu alarma , dar la impactul din accident , aceasta sa spart fiind undeva pe sub aripa stanga fata , in rest full electric , toate geamurile electrice , toate cu folie omologata pe spate negre , pe fata fumurii , spalatoare de parbriz ..etc . triplele sunt din alea smechere pe spate , carlig de remorcare cu priza electrica , proiectoarele cu lumini albastre , si farurile aveau becurile tot blue fabricate de philipps , dupa ce i-am dat banii pe masina , si-a luat de la ea detectorul anti-radar , in rest mi-a lasat CD-pleyer-ul RDS , sistemul de boxe este original al masinii , necazul cel mare este ca a avut discurile de frana pe fata subtiri , acestea s-au ovalizat si la momentul impactului nu am m-ai avut frana , prin Strehaia si Filiasi s-a circulat bara la bara , cum am trecut de Craiova spre Balcesti , in prima localitate Motoci , am ramas fara frana , norocul meu a fost ca am redus din a-3-a in a-2-a , cand sa franez nu se apasa pedala in jos , am apucat doar sa pun mana pe frana de mana , si-a avut loc impactul , am vazut o lumina in fata ochilor concomitent cu zgomotul si zgaltairea mea in centura de siguranta !

Edited by Salex
Nu mai cita inutil postul anterior ! Atentie mai mare la scriere !

Share this post


Link to post

Auzi tu ,lumina aia pe care ai vazut-o sa fi fost de la un scurt circuit sauuu ...ma intelegi ce vreau sa spun?

Share this post


Link to post

Eu n-am prins ideea cu luminita. Fu aia de la capatul tunelului? 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut! Am fost indrumat sa expun problema mea aici si problema se întâmplă la un Daewoo Cielo GLE dupa un drum mai lung si mers aprox 90-100km sa se duca pedala de frana jos de tot in podea si sa franeze doar cand e maxim jos se simte ca si cum ai calca pe o cărămidă. Este destul de ciuat si enervat pentru ca acea cursa moartă costa timp si problema se întâmplă doar dupa ce a mers mult masina la mod normal. Mentionez ca pedala normal sta sus si franele sunt foarte bune, raspund imediat ce apeși pedala. Discurle sunt noi, la fel si pompa de frana si plăcuțele plus saboți, toate conductele frana sunt noi made in koreea. Nu există pierderi si nici aer pe instalație. Ce problema sa fie si cat de grav este? Mentionez ca dupa ce sta o noapte franele sunt ca noi a doua zi. Atenție franele sunt folosite normal si se întâmplă doar după mult timp de rulare. Aștept răspunsul dvs.

Share this post


Link to post

Stiu ca ai scris ca pompa e noua, dar eu pe asta as vedea-o vinovata pentru ce ai descris.

Share this post


Link to post

Verifica daca nu cumva se incinge vreo roata... poate sa fie si asta o cauza, fierbe lichidul si ajungi in situatia "pedala la fund". Mai ales cu discuri si placute noi, daca pistonasul etrierului nu e retras complet si mai are si mizerie/rugina, tine placutele lipite pe disc.

Share this post


Link to post

Aer in sistem ? La o aerisire graieste cu da ori ba.

Share this post


Link to post
La 23.10.2019 la 23:49, Salex a spus:

Stiu ca ai scris ca pompa e noua, dar eu pe asta as vedea-o vinovata pentru ce ai descris.

Da pentru ca a fost schimbat si are eticheta pe ea, inclusiv tulumba cea mare.. Nu stiu daca poate fi ea si mai ales ca cine a strans conductele a cam stricat piulita la conducta spate si nu as vrea sa cumpăr conductele din nou 🙂

Share this post


Link to post
La 24.10.2019 la 13:25, Geo_ZGA a spus:

Verifica daca nu cumva se incinge vreo roata... poate sa fie si asta o cauza, fierbe lichidul si ajungi in situatia "pedala la fund". Mai ales cu discuri si placute noi, daca pistonasul etrierului nu e retras complet si mai are si mizerie/rugina, tine placutele lipite pe disc.

Am verificat și sunt doar calde, cum este și normal. Nici o roată nu este înfrânată, mai ales ca am urcat o rampa la viteza foarte mică numai din inerție si chiar a fost nevoie de frânare să o opresc. Țin să menționez că mașina merge foarte ușor și lin, pot sa o împing cu o mână. Ar mai fi de menționat ca la o frână mai din timp si moderata la o viteza mai mare, pe față se simt discurile si un fel de trepidații pe față ca și cum ar fi ceva deformat dar nu trage stânga sau dreapta. 

 

La 26.10.2019 la 8:33, Viktor a spus:

Aer in sistem ? La o aerisire graieste cu da ori ba.

Aer sigur nu este pentru ca am aerisit deja o dată si nici o diferență mai ales din moment ce doar la cald se întâmplă acest fenomen. Daca fav drumuri scurte sau pauze intre ele nu am treaba, frana este super si acționează normal. 

Share this post


Link to post

Problema încă persistă, daca mai aveți și alte soluții.. Sunt binevenite 😄

Share this post


Link to post
On 11/18/2018 at 4:39 PM, koss_x_treeme said:

Citind pe aici am facut o inspectie. Am conducta de frana pe partea dreapta in zona filtrului de benzina ruginita rau de tot. Trebuie si eu sa o schimb preventiv. Din ce material este facuta conducta de frana la cielo. Nu pare sa fie din cupru la cat a ruginit..
Daca se sparge conducta acolo pe partea dreapta in dreptul filtrului de benzina raman fara frane pe toate rotile corect?

@Viktor matale ai ramas fara frane cand s-a spart. Ai ajuns acasa?

Am reusit si eu intr-un final acum 2 saptamani sa schimb conductele de frana pe spate. Practic am schimbat conducta dreapta spate mare + furtun flexibil + conducta dreapta spate mica si pe partea stanga conducta stanga spate mare + furtun flexibil + conducta stanga spate mica. Dupa schimbarea de conducte si completare cu lichid TRW DOT4 pedala de frana cateva sute de km era cam flexibila. Am trecut la ITP cu ea asa flexibila cu brio. Franele au tinut conform normelor. Acum dupa vreo 300 KM parcursi pedala parca si-a mai revenit si nu mai e asa flexibila in prima cursa s-a mai intarit putin. M-am apucat intr-un final sa le schimb fiindca le aveam depozitate de vreo 2 ani conform topicului si cum mi-am schimbat pragurile stanga dreapta la cielo conducta de pe partea dreapta spate in zona usii din fata s-a fisurat si imi curgea lichid de frana. A fost batuta la capete si asa am mers cu ea vreo cateva sute de km. De abia am gasit loc si timp la mecanic sa o schimb. Parca au inebunit toti cu pandemia asta la servisuri si mecanici. Le e frica ca baga astia iar lock-down si toate servisurile sunt full cu programari care ajung si peste cateva saptamani.

Am mai schimbat si la opel astra H o conducta de frana spre spate ce vine direct din pompa abs pana la mijlocul masinii. Din ce am observat ochiometric captele (bercuieliule) la conducta de opel astra H si la conducta de frana la cielo sunt exact la fel. Am avut ambele tipuri de conducte in mana (opel astra H si cielo) si m-am uitat la ele. Dimensiunea si captele mi s-au parut identice.

Ca si manopera pentru informare inlocuirea ambelor circuite de frana pe spate m-au costat 250 de lei. Furtunasele flexibile si lichidul DOT 4 TRW m-au mai costat 100 de lei. Pretul conductelor originale l-am zis mai in spate pe topic.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Cea mai sigura aerisire a sistemului de frina ii metoda pedalei si nu se accepta elasticitate a pedalei la finalul operatiunii. In caz ca persista, undeva e problama, fie aer in sistem, fie cursa prea lunga a cilindrilor receptori in cazul axei cu tamburi. Din start trebuie sa prinda full la rece fara servo-frina, aceasta intrindu-si in drepturi doar dupa ce s-a dat cheie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...