Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Doar daca intre timp a devenit apa, dar nu cred.

Share this post


Link to post

Intreb pentru ca pe bidonul de lichid de frana scrie valabilitate 2 ani. Am vazut cand am pus la ambreiaj.

Share this post


Link to post

sal all.am si eu o intrebare.am un cielo executiv din 2002,anul asta a trebuit sa fac starea tehnica la el si mam trezit ca nu tine spatele cum trebuie.am inteles ca toate au probleme cu franele pe spate.este adevarat?daca da,ce tre sa fac sa tina si spatele bine.

Share this post


Link to post

In primul rand sa citesti macar cate ceva din ce s-a scris pina acum in topicul asta, si apoi sa le si pui in practica.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

tirziu... da' iaca pina la urma, inca o confirmare: in sfirsit frine ok la Cielo cu etriere de "Lanos*"...

pt. conformitate: kit etriere + placutze de la Iasi. Discurile erau oricum aproape noi, ventilate, din sursa oficiala Daewoo -- nu le-am mai schimbat ...

 

*si stelutza dintre ghilimele: 13" au fost pe multe modele Opel, inclusiv Vectra si Omega din primele generatii...

PS inca o data multumiri lui Alexinno, care m-a convins scurt si la obiect...

Edited by zackmck

Share this post


Link to post

Salutare.Acum 3 luni am schimbat franele de cielo (fata) cu unele mai bune tip lanos luate din Iasi.OK.,acum am frane destul de bune :numai ca am observat pe discurile de frana cate o mica gaurica si capul de la un nit.Nu prea stiu cum sa explic dar din cate stiu eu discurile ar trebui sa fie netede,insa aici sunt netede numai cu exceptia asta .Bine ele arata la fel ,si ca diametru si ca adincime numai ca nu stiu ce cauta pe disc cate o gaura(de fapt nu este o gaura strapunsa,este o cavitate cu forma de gaura).Aveti vreo idee??!!!

Share this post


Link to post

SALUT, AM SI EU O PROBLEMA CU FRANELE ,LA CIELO, SUNT SLABE RAU DESI AM DISCURI APROAPE NOI ,PLACUTE BUNE ,SCHIMBAT LICHID DE FRANA DE CATEVA SAPTAMANI, DAR TOT NU TINE ,CE SA MAI VERIFIC?

Share this post


Link to post

Tastatura ;) Probabil ai Caps Lock sau Shift blocat

Share this post


Link to post

"sylviu" Verifica frana dupa spate, sa fie reglata bine, eu am rezolvat-o din regrajul sabotilor.

Share this post


Link to post

@nicolici - s-ar putea sa fie un indicator de uzura (in genul santului de la placute) - pe masura ce se toceste discul scade si diametrul adanciturii

Share this post


Link to post

Am reusit sa dau de cap si la problema de aici

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...st&p=368196

 

Cum am rezolvat:

-am rectificat la strung discurile de frana(care erau ca si noi-aveau aprox 6 luni si cam 5000 Km);

-am schimbat lichidul de frana(am pus Daewoo - DOT4),inclusiv din instalatie, aerisind la fiecare roata pana a curs lichid curat;

-si acum vine si rezolvarea(cred eu)-am schimbat placutele de frana(marca TRW - aveau la insertie de metal in ele incat nu ziceai ca au 2 ani de zile - si aprox 25000 km - ci 2 zile); acum am pus originale Daewoo si parca este alta masina.

 

Concluzie: atentie mare la placutele de frana,eu am reusit sa "descentrez" doua randuri de discuri de frana cu placutele astea,primele discuri erau tot TRW ca si placutele (erau luate impreuna).

 

Multumesc celor care mi-au raspuns la intrebari!

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Salut, astaza vreau sa fac comanda la autodaewoo ptr etrieri de lanos.

 

Doresc sa stiu daca etrierul de lanos vine cu tot cu suruburi de fixare sau daca se potrivesc suruburile de la etrierul vechi (din pozele cu etrierii de lanos am tras concluzia ca sunt alte suruburi) dar mai sigur sunt de cei care au schimbat acesti etrieri. Daca sunt alte suruburi poate stiti marimea lor ptr cheie, imbus sau soricel eu nu sunt mecamic de meseria dar sunt mic mester asa ca vreau sa imi pregatesc toate scule pentru modificare.

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post

refolosesti vechile suruburi,se potrivesc la fix. iti trebuie un imbus,nu mai stiu exact de cat. salut!

Share this post


Link to post

salutare,

hai sa va povestesc ce mi s-a intamplat zilele trecute:

mergand de la adjud catre focsani, cu nevasta-mea la volan ca eu consumasem ceva berici, cand sa franeze pentru ca in fata era o caruta, imi zice ca masina nu se opreste si ea este cu piciorul pe frana. m-am repezit din spate am tras frana de mana si am oprit masina ca nu avea viteza prea mare. m-am dat jos sa verific rotile, pe fata nimic, iar pe spate doar vaselina aruncata din cauza franei de mana. am verificat borcanul cu lichid de frana, nu era scazut deloc. m-am urcat la volan, am apasat pedala, s-a dus flasca pana in podea. am facut vreo doua trei pedale si s-a reglat . am verificat din nou lichidul de frana si nu scazuse deloc. am plecat usurel, am mai verificat de cateva ori frana, normala. cand am ajuns am scos rotile de pe spate, tamburii, am sters, am completat cu vaselina, am pus la loc, am mai verificat de cateva ori pedala de frana si frana implicit, totul normal, nici lichid nu pierdusem deloc. care sa fi fost problema? ce s-a intamplat? mentionez ca am cielo din '96.

va multumesc

Edited by c0rneliu

Share this post


Link to post

Majoritatea cred ca daca dupa 10 ani schimba discurile de frana pe fata,etrierii,placutele si lichidul de frana chiar rezolva problemele la sistemul de franare se inseala.

1.Lichidul de frana se inlocuieste periodic(2-3 sau 20-30k km) si in totalitate din tot sistemul de franare nu numai cel din pahar prin extragerea cu seringa .Procedeul este explicat pe larg in subiectul unde se discuta despre aerisirea sistemului de franare.Atentie mare :D upa operatiune lichidul trebuie sa fie intre max-min si niciodata peste maxim asa cum este in 90% din cazuri.

2.Placutele de frana se inlocuiesc la minim 7 mm grosime si nu prin aproximare la ochi.

3.Pe spate se face revizie completa odata cu schimbarea lichidului de frana si se regleaza manual autoreglabilul sabotilor astfel in cat frana de mana sa tina la 3-5 dinti.

4.Daca lichidul de frana nu a fost schimbat peste 100k km ( caz intalnit la peste 50% din masini) atunci trebuie inlocuita si pompa de frana fara probleme.

 

Nu va pune-ti viata in pericol nici pe a voastra si nici pe celorlalti participanti la trafic.

Share this post


Link to post

@c0rneliu

Posibil o mizerie (corp strain, o bucatica de garnitura, un span de metal, etc) in pompa de frana prinsa de una din garniturile din interior, astfel lichidul a facut o "bucla" un loc sa exercite presiune in sistem. Ai facut cateva pedale si ai schimbat locul impuritatii, pompa revenind la normal.

Este numai o presupunere nu un diagnostic cert.

 

LE. Ca sa ma fac mai bine inteles:

post-8639-1219927975_thumb.jpg

Edited by papie

Share this post


Link to post
refolosesti vechile suruburi,se potrivesc la fix. iti trebuie un imbus,nu mai stiu exact de cat. salut!

 

Imbus de 10 mm. Dar unul de calitate ca altfel se indoaie imbusul si nu le poti desface.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Sarumana pentru raspunsurile cu imbusii, am cumparat un imbus crom-vanadium :D sper sa tina.

 

Maine ma apuc de treaba si va tin la curent sper sa vina comanda de la nicubarbu astazi ca altefel stau pe tusa :D .

Share this post


Link to post

Am reusit sa schimb etrierii, si sunt foarte multimit de ei cu ceilalti vechi nu se bloca roata la franare puternica acum se blocheaza deci au mai multa forta. Acum ramane de vazut cum se comporta dupa cateva 10 de mii de km.

Share this post


Link to post

Si eu am patit ceva de genul asta si am observat ca raman blocate rotile din spate doar daca vrei sa pleci cu spatele direct! Si ca sa le deblochez a trebuit sa o misc putin in fata juma' de metru. Cu spatele nu a vrut nici cum. Iar in fatza a mers pur si simplu. Care e explicatia? Habar nu am. :) Poate va ajuta...

Share this post


Link to post

Cum se demonteaza pistonul etrierilor ? se pot pune la loc fara probleme daca incerc sa-i curat?

Share this post


Link to post

Cel mai usor (dar implica pierdere a mult lichid de frana) este sa demontezi etrierul din suport si apesi usor pe frana pana iese de tot pistonul dupa aceea demontezi si racordul flexibil (de preferat cand este pe masina slabesti si strangi inapoi racordul pentru a evita neplacuta situatie de a sta cu etrierul intr-o mana si cu o cheie in cealalta mana) sau, demontezi etrierul impingi pistonul la maxim inapoi (facand parghie cu 2 leviere sau ce ai la indemana) apoi demontezi racordul flexibil si prin acest orificiu se aplica aer comprimat. ATENTIE pistonul sare cu putere si se pot intampla accidente de aceea se va pune o bucata de lemn (suficient de ingusta pentru a putea lasa sa iasa de tot pistonul din locasul sau) intre piston si etrier sau, prin orificiul ramas liber (cel al racordului flexibil) si numai daca pistonul culiseaza usor se poate impinge cu o surubelnita (atentie nu deteriora filetul) pana iese suficient si il poti apuca cu un cleste gen "papagal" numai de buza de deasupra garniturii de protectie si usor prin miscari de rotire va iesi.

Da se poate monta la loc fara probleme, de preferat si indicat schimba setul de garnituri.

Edited by papie

Share this post


Link to post

Al meu Cielo fiind in RK, am schimbat cablul frana de mana, tamburii si sabotii. Este incomparabila cursa pedalei de acum fata de cea anterioara. Nu stiu ce i-a facut prietenul meu mecanic, insa cum ating pedala de frana, franeaza excelent. Solutia ar fi schimbarea pieselor principale ce sunt in stransa legatura cu sistemul de franare pe spate. O data ce frana de mana a ramas blocata, la deblocare fie chiar si cu WD 40 sunt destule sanse sa se rupa spire din cablu, astfel incat sistemul de franare sa nu lucreze eficient.

Share this post


Link to post

ai reglat franele verificand "rezultatul" pe un stand ITP? asta sa fii sigur ca spatele nu franeaza prea tare, si sa iti dea probleme pe ud/zapada

Share this post


Link to post

La daewoo niciodata nu e "prea tare" :D . Probabil ca i-a reglat sabotii corect pe spate (i-a mai apropiat de tambur) si acum prinde cum trebuie frana. Asta am observat-o si eu la un prieten care si-a reglat frana pe spate in comparatie cu a mea. A lui nu prea se mai "scufunda" de bot la frane mai agresive.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...