Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

De la cele fabricate din 2000 incoace se potrivesc atat placutele, cat si discurile si etrierii. De la cele mai vechi (cu roti pe 13), nu.

Share this post


Link to post

Eu cand am schimbat placutele la a mea mi-am luat de Leganza. Cand mi-a spus cel de la magazin ca se potrivesc am ramas un pic mirat, dar culmea... chiar s-au potrivit.

Share this post


Link to post

Salutare! O noua problema m-a facut sa citesc cele 25 pagini si am cateva nelamuriri daca ma poate ajuta cineva.

Problema consta, cum am mai vazut aici, in vibratii pronuntate la franare la viteze mai mari de 100, si la viteze foarte mici o usoara franare in trepte. Cei drept, am vibratii si in mers, am presupus ca vre-o janta stramba, cauciuc "patrat" dar ma frapeaza faptul ca se accentueaza grav la franare, am facut o franare de urgenta de la 140 si am reusit in linie dreapta sa blochez roata dreapta fata, fapt neintamplat pana acum, ori se blocau amandoua, ori niciuna si in nici un caz la viteza aceea.

Dupa 2 echilibrari si un schimb al unei roti de pe fata pe spate, operatiuni prin care nu am ameliorat nimic, am ajuns initial la concluzia ca am probabil printre altele vre-un disc ovalizat, dupa care m-a lovit alta idee si aici vine nelamurirea:

 

Avand in vedere faptul ca imi lipseste la una din roti surubul de prindere a discului, care in afara de fixare am inteles ca nu are alta functie, este posibil ca prin nealinierea discului cu gaura de pe flansa, sper ca am numit bine piesa (ma refer la faptul ca discul, neavand surubul sa se fi invartit in alta pozitie cand am demontat rotile) sa nu mai fie centrat bine (ceva span intrat intre el si flansa) si de aici vibratiile si franarea in trepte aproape de oprire?

Mentionez ca in pedala nu se simte nimicsi intreb fiindca eu de obicei cand demontez rotile verific intotdeauna acest lucru dar ultima oara s-a umblat la service cand mi-au schimbat amortizoarele, dand etrierul de tot jos din cele 2 suruburi sanatoase, automat discul a "cazut" de pe suport si eu nu am mai verificat nici atunci nici ulterior pozitia lui. Poate afecta si pozitia?

 

Si o alta intrebare, placutele de frana PACID sunt bune de ceva? Sunt cele originale?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Problema a aparut dupa vizita la mecanic sau era si inainte?

 

Iti incalzeste mai tare roata respectiva?

Te-a lasat sa pleci fara surubul de fixare? (desi eu ma indoiesc ca pozitia nu e corecta)

Eu as merge sa pun ala si apoi as vedea.

Share this post


Link to post
... Avand in vedere faptul ca imi lipseste la una din roti surubul de prindere a discului, care in afara de fixare am inteles ca nu are alta functie ...

El, ca surub, poate ca n-are alta functie, dar masa (greutatea) lui lipseste din echilibrul dinamic. Daca si discul s-a descentrat, genereaza tot un dezechilibru dinamic, care se accentueaza cu cat turatia la roata este mai mare.

Share this post


Link to post

Joc in articulatii,disc ovalizat ,janta ovalizata,roti dezechilibrate.

Share this post


Link to post

Dj Dark,la fel am patit si eu.Pana nu am schimbat saptamana trecuta discurile de frana nu s-a rezolvat problema.La mine trepidatiile apareau cam de pe la 80 Km/ora,iar la 120 Km/ora ajunsesem sa-mi fie frica sa franez din cauza trepidatiilor.

Discurile care se ovalizasera nu aveau decat 6 luni de cand le pusesem pe masina.

Edited by snacke

Share this post


Link to post

@ tomy, tolin. Surubul nu l-am avut niciodata, masina are la mine 2 ani, problema aparand dupa ce am montat amortizoarele la service, initial m-am gandit ca fiind mai dure ca celelalte transmit mai bine vibratiile rotilor le-am echilibrat prima data pe toate 4, meseriasul zicandu-mi ca am cauciucurile (toate) cu sarme rupte ceea ce imi vine greu sa cred, avand in vedere ca unul din ele are maxim 20.000 km si a fost numai pe spate, am fost la alt centru de echilibrari roti echilibrand fata, acelasi rezultat, dupa care am inlocuit cu cel nou unul de pe fata, din nou acelasi rezultat.

 

@ovi_jer: Joc in articulatii nu am, pivotii de jos si capul de bara stanga fiind schimbati anul trecut, iar acum si cel dreapta, verificat bucse bascula, paliere de arc noi, amortizoare Sachs advantage noi, unghi fuga facut. Mai raman prin eliminare discurile si rotile. Despre roti am explicat mai sus iar referitor la discuri, intrebarea mea era daca are importanta pozitia discului in functie de flansa de prindere a rotii, dar poate m-am exprimat gresit, este vre-o problema daca prin gaura de surub a discului nu "vad" filetul din flansa dpdv al echilibrului ansamblului? (discul rotit in alta pozitie?). Sper ca m-am facut inteles mai bine acum :) .

 

Anyway in week-end o sa o ridic pe cric si sa verific pozitia discului fara surub si daca prin invartirea rotii cu mana are momente in care se infraneaza mai rau in anumite pozitii. Apropo, daca discurile ar fi ovalizate nu as simti si la pedala lovituri?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Simti in pedala numai daca este fisurat sau foarte ovalizat discul.Pozitia discului sau lipsa surubului acela nu afecteaza in vreun fel.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

La mine se simtea si in pedala,dar mai ales la volan.

Share this post


Link to post

Ok multumesc Ovi_jer. De placutele PACID a auzit cineva ca eu sincer nu dar asta am pe masina acum. Sunt originale, bune,proaste, moi, ecologice?

Share this post


Link to post

Originale sunt GMDaewoo.

Share this post


Link to post

Pun si eu o problema a sistemului de franare Cielo pe care o am. Dupa cein prealabil inainte de a pleca la mare adicatelea acu cca 3000 km ago am schimbat pe fata placute + pistonase noi deoarece se blocasera rotile. Am mers ok pina ieri cand mi au slabit franele adica pedala elastica si oprire mai greoaie a masinii desi lichid de frana din rezervor nu scazuse. Am aersit si au revenit pina azi dimineata cand problema a reaparut. Mentionez ca am aerisit dupamanual toate rotile si lichid de frana nu pierd pe nicaieri. S a mai confruntat cineva cu aceasta problema? Maina este cea din profil Cielo GLE 1995 Coreea.

 

Va multumesc si astept ceva pareri ca sa stiu de ce ma apuc.

Share this post


Link to post

Ce fel de lichid de frana ai folosit?Nivelul in pahar este peste maxim?

Share this post


Link to post

Lichidul de frana original care a fost si inainte Shell dot 4. Identic cu cel care era inainte de aceste probleme.

PS Acum am venit de pe drum si observ ca daca trag frana de mana concomitent cu cea de serviciu tine ceva mai bine. Sabotii pe spate sunt grosi iar la tragerea franei de mana masina trege fundul sanie dupa ea.

Pedala este jos si elastica. Lichidul de frana este exact cum am pus ieri nivelul adica la semnul maxim.

Nu stiu daca are vre o importanta dar mi s a parut ciudat ca in timp ce aeriseam ieri la roti lichidul care iesea prin aerisitoare era un pic caldut.

Tot ce am scris aici "compar" cu dacia deoarece 15 ani am fost daciot iar cielo il am de un an de zile.

Share this post


Link to post

Cel mai bine merge la cielo Dot4 compatibil dot3, sau dot 5.1.

Normal trebe sa ii faci o spalare a instalatiei, probabil nu a fost schimbat de mult, asta presupune sa lasi sa curga zdravan 2 bidoane de 250 de ml.

Fa o aerisire si la ambreiaj de control, tot asa, da-i drumul sa curga bine.

 

Mai regleaza si tamburii spate, altfel pedala e lunga cu draci si ai senzatia ca franezi in hau.

Faptul ca iti tine mai bine cu frana de mana.. mie asta imi spune.. ca ferodourile sunt cam departe de tambur.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Reglajul la saboti il faci prin tragerea la maxim a franei de mana si apoi prin apasarea zdravana de 3-4 ori a pedalei de frana. Posibil insa ca la tine problema sa fie din pompa, desi, daca dupa ce ai aerisit merge bine ceva timp, inseamna ca pierzi lichid/trage aer pe undeva.

Share this post


Link to post

de acord dar nu scade lichidul din vas

Share this post


Link to post

Pompa trage aer pe undeva ,posibil chiar pe la pistonase (asta daca nu pierzi lichid pe nicaieri)

Share this post


Link to post

Am citit cele 26 de pagini si nu am intalnit o problema asemanatoarea cu a mea asa ca postez aici:

 

Cand pun frana sa aude un tacanit la etrierul stanga. Cand ma apropii de semafor si franez teptat se aude cam dupa 75% din perioada de franare acest tacanit. Senzatia este ca placuta de frana joaca in etrier. Rotile fata se incalzesc uniform, masina se impinge usor, deci nu e infranata. Cineva mi-a spus ca ar putea fi de la lamelele antizgomot (lamelele care se agata dupa bolturile de prindere a placutelor. Am sos bolturile, placutzele si am mai indreptat lamelele respective astfel incat sa opuna o rezistenta mai mare. Am facut cateva ture prin jurul blocului si mi s-a parut ca zgomutul disparuse. A doua zi insa, la o cursa mai lunga, bara la bara, se auzea din nou respectivul tacanit cam la jumate din franari.

 

Istoric etrier: la respectivul etrier au fost schimbate garnituri axe glisoare, apoi pentru ca roata se infrana a fost curatat (smirgheluit, uns, schimbat garnituri) si pistonul central. Tacanitul meu a aparut la cateva mii de km de la operatia de curatare a pistonului. E posibil sa fie de la acesta?

Share this post


Link to post

Sigur nu are joc etrierul?

Share this post


Link to post

Dacă ai Cielo EXE şi eşti din Bucureşti îţi dau eu etrierul stânga - a fost schimbat la 100.000 km datorită fratelui lui din dreapta care se bloca. Eu i-am schimbat pe amândoi cu unii noi. Cel din stânga nu are nici o problemă.

 

Are şi plăcuţe de frâne bune (max 2000km). Dă-mi PM!

 

PS: nu e anunţ de vânzare ci de ”ajutorare” a unui coleg forumist

Share this post


Link to post

Am rezolvat. Era blocat sistemul de autoraglaj pe spate. desfacut, curatat , pus ulei si ajustat manual cat s a putut, dupa care procedura cu frana de mana trasa. Tine excelent frana de serviciu n am crezut ca Cielo poate avea asemenea frane. Singura consecinta , frana de mana s a ajustat la 3 dinti. Cred ca trebuie ssa i mai dau drumul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...