Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Pt ca nu pot deschide un nou topic si nu stiu de ce pt ca sunt nouam sa va scriu aici problema mea aiciin speranta ca o sa ma ajutati si pt asta va multumesc anticipat!

Se da un Matiz euro 3 care in urma cu 1 luna a inceput sa semnalizeze in timpul acceleratiei martorul check, martorul este aprins de vreo 4 luni in care am mers cu masina asa, in tot acest timp masina a mers relativ bine.De ce spun relativ bine?pt ca in acceleratie progresiva motorul se poticnea putin adica in fazele intermediare ale treptelor de viteze, adica urechiometric undeva intre 2000 si 3000 rpm avea o ezitare.Ei bine aceasta ezitare a tot crescut progresiv in timp si a culminat cu semnalizarea martorului check, cind insa eliberam putin acceleratia raminea aprins.Mai exista un fel de a nu semnaliza...schimbam vitezele accelerind foarte lent.

Am mers cu ea la service si acolo un mecanic a scos pe rind fisele de la cilindrii(lucru pe care il facusem si eu in prealabil) si a constat ca la cilindrul nr 2 degeaba scoti fisa ca nu se simte nimic...bujia insa nu avea nimic si am banuit amindoi injectorul dar pt ca nu aveau interfata de diagnoza am plecat la un amic care lucreaza la un service unde au si dupa citire mi-a spus ca o sonda ori ambele sunt murdare ori stricate!

M-am intors la service si baieti au curatat sonda de pe galeria de evacuare desi nu prea ai ce curata la ea...dupa care cind s-a uitat la cea de sub masina a vazut ca ar fi firele rupte.Am cumparat o noua sonda si am inlocuit.Martorul era in continuare aprins.Am purces la un alt service numit Prestige, firma care in urma cu ceva vreme aigura si service+revizii pt Matiz.Acolo au pus interfata si au spus ca sunt injectoarele.Toate 3 busite?Imposibil ma gindesc eu!Cu toate astea am cumparat 3 injectoare noi si le-am schimbat.Martorul din bord nu mai semnaliza ca inainte si nici poticniri grave nu mai avea dar masina prezinta inca o lene grava la turatii mai mici...se vede clar ca amestecul carburant este defectuos.Am facut rost de o interfata si am citit codul de eroare P0300 si l-am resetat iar dupa 15 km sa se reaprinda.Am conectat din nou interfata si de data asta am citit codul P0171 dupa care l-am resetat din nou.Am scos senzorul de aer ori cum il cheama cel din capatul rampei de admisie din stinga si l-am curatat dupa care am plecat cu masina si dupa 20 de km checl-ul sa reaprins din nou.M-am reapucat de investigat si am descoperit un furtun ros, este vorba de cel care pleaca din acea piesa mica de linga senzorul de presiune numit si senzor map de catre uni si ajunge sub rampa de admisie pe care l-am schimbat.In aceasta seara am sa resetez din nou sa vad ce se intimpla miine.Ma poate ajuta cineva cu ceva indicatii ca mi-a mincat zilele si viata!!!!

 

 

P.S Stiti cumva daca dupa fiecare interventie este necesar sa resetezi ecu ori daca remediezi defectul martorul check se stinge singur?

Share this post


Link to post

Ca sa faci niste sapaturi mai adanci in probleme de genul acesta, este de mare folos sa citesti Manualul de reparatii.

Iti spun cateva chestii, din carte :

Injectoare busite - cel mai probabil infundate, altfel ECU le vede daca sunt intrerupte sau in scurt. Se pot desfunda.

Cod eroare 0300 (Multiple rateuri in cilindri) - motorul se balbaie, sesizabil sau nu. Cauze = multiple, trebuie investigat.

Cod eroare 0171 (Amestec prea sarac). Are legatura cu pompa de benzina, cu furtunul de la MAP, cu MAP-ul, cu benzina proasta, cu sondele lambda...

Martorul Check (MIL) se stinge singur dupa 3 functionari corecte ale motorului. Nu este nevoie de reset (care de fapt se poate face doar cu dispozitivul SCAN)

Share this post


Link to post

Injectoarele asa cum am scris mai sus le-am schimbat pe toate 3, sunt noi!Ca atare codul de eroare P0300 a disparut!!

Eu am acum doar codul P0171 care se incapatineaza sa ramina si masina sa merga prost, sondele lambda sigur nu au nimic, una este noua asa cum am mai scris mai sus.Daca stie cineva cum pot proba map-ul lui peste sa imi zica si mie...in momentul cind decuplez furtunasul care vine din el in galeria de admisie motorul isi schimba turatia si da sa moara, asta mie mi se pare un semn ca functioneaza insa nu este concludent.

In acest moment banuiesc map=ul si piesa de linga el cilindrica care nu stiu cum o chema si ce face exact, daca as cineva mi-ar explica principiul de functionare la piesele astea as putea sa ma apropii mai mult de defect.Au pus o gramada de timpenii doar ca sa mai reduca putin noxele si masina devine mult mai vulnerabila la defecte...asta e...traim in ton cu vremurile))

Share this post


Link to post

este de mare folos sa citesti Manualul de reparatii.

Exact ... in manualul de service la pagina 273 gasesti "CD P0171 - NIVEL AMESTEC COMBUSTIBIL, AMESTEC SÃRAC"

Share this post


Link to post

Piesa cilindrica (neagra) de langa MAP este canistra-filtru cu carbon pentru golire gaze din rezervor.

MAP - traductor presiune absoluta in galeria de admisie, se alimenteaza cu 5V si da urmatoarele "semnale" cu motorul pornit : clapeta accel. inchisa = 1...1,5V; clapeta max. deschisa = 4,5...5V. Daca scoti furtunul, galeria incepe sa traga "aer fals" iar la relanti motorul incepe sa mearga in valuri. Nu cred ce e el.

Share this post


Link to post

Salut.am si eu o problema cu Matizul meu din 2005.l-am cumparat cam acum 2 luni.La inceput mergea chiar super tragea de rupea.de 2 saptamani ma confrunt cu o problema :( . are momente cand trage foarte bine si normal si momente in care trepideaza si da senzatia ca nu are vlaga.mentionez ca motorul nu moare,dar trepideaza foarte urat si in mers nu are putere. Marea mea nedumerire este de ce isi revine cateodata si merge foarte bine.si alteori merge foarte urat trage destul de greu.cu a 3 abia ce iau 30km h. cand isi revine ajung si la 50.60 km h :( Help me please. Multumesc Stima!!!

Share this post


Link to post

Sahaidac,

 

Matizul are motor mic si trebuie mers mai turat: in a 3-a schimbi abia la 40Km/k. Si nu e o masina de curse, o sa inceapa sa pape ulei.

Ca sa schimbi corect: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=70030

 

Cand ai probleme, cel mai simplu cauti in manualul de service la capitolul 1A-5. Acolo ai un troubleshooter.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/16239-manuale-auto-daewoo-si-chevrolet/

 

In cazul tau e posibil sa fie un contact prost la fise bujii.

Share this post


Link to post

Bujiile le-am schimbat,acum o sa schimb si fisele poate se va remedia problema.Multumesc mult Crisiangabi.

Share this post


Link to post

Un comportament identic am avut si eu de cand am luat masina. Prima oara cand s-a intamplat, pe langa ce ai scris mai sus mai exact mergea in 2 pistoane, scotea valatuci de fum alb care mirosea intepator. Atunci a sarit fisa de pe bujie. Dup-aia din ce in ce mai des dar fara sa sara fisa, mergea in suturi si tragea greu. Nu stiam ce avea. Am fost si la service si nu stiau ce sa-mi zica.

In cele din urma le-am verificat si una din ele era oxidata pe contact la capatul cu bujia. Le-am schimbat si nu am mai avut probleme.

 

Pe langa contact la fise, pe acelasi traseu poate fi o fisa intrerupta, sau capac delcou uzat: contacte sau carbune distruse. Ai putea sa le verifici mai intai si apoi daca observi ceva in neregula sa dai banii sa le schimbi.

 

In mod normal toate acestea se fac la revizii cand mecanicul are de verificat o lista intreaga. Dar nimeni nu respecta ce scrie la manual.

Din punctul meu de vedere, cel mai sigur ar fi sa inveti sa te ocupi tu. Cand ai probleme sa citesti manualul, daca nu-i dai de cap apelezi la forum, iar cand e ceva mai complex de umblat la motor, caroserie si nu ai scule/spatiu/ cunostinte te duci cu temele facute la mecanic. Abia atunci ai putea fi sigur ca mecanicul ar face treaba buna. Ei stiu doar sa schimbe piese. Doar anumiti mecanici stiu sa faca o diagnoza corecta sau sa regleze ceva perfect.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

cristiangabi, comportamentul pe care l-ai avut tu, este posibil sa fie acelasi si la mine acum. Am scris acum 1-2 pagini ca se auzeau niste scuipaturi ale evacuarii, exact in acelasi moment in care motorul cobora relantiul foarte rapid si brusc. Ca niste suturi.

Acum observ ca nu mai face asta la relanti, in schimb cu motorul rece se simt aceleasi suturi cand incerc sa accelerez in treptele 1-2-3, dupa ce se incalzeste motorul, desi accelerez puternic, are o ezitare mare si abea apoi incepe sa traga.

Weekendul ce a trecut am tras o fuga pana la munte si pe drum am zis sa-i desfund putin injectoarele, ca poate o fi vreo problema si la ele. Am forjat 3 si 4 si cand am dat 5 si am incercat sa depasesc 130 am observat ca desi aveam talpa si motorul mai avea vlaga, nu a vrut sa sara de 128km/h.

 

Din lipsa de timp si vreme rea nu am apucat sa ajung la mecanic sa o verifice mai atent, insa as prefera sa stiu ce sa-i spun sa verifice cand ma voi duce la el. Bujiile le-am schimbat in noiembrie.. nu cred ca ar fi de la ele, insa o sa verific fisele si bujiile.

Ce altceva ar mai putea fi? Injectoarele?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Comportamentul descris mai sus era ocazional, o data la cateva zile. din cauza unui contact imperfect.

 

Cand are urmatoarele simptome dintr-o data apoi se pastreaza in fiecare zi, tot timpul (le-am mai descris intr-un post mai demult):

 

Nu are vlaga mai ales in turatii mici, merge in hopuri, vibreaza motorul si are zgomot de diesel;

Motorul porneste normal, cand e rece motorul e mai accentuata problema, iar cand se incalzeste merge mai bine.

Este ceva de la ardere.

 

- o bujie murdara de ulei (am patit-o), se verifica vizual,se schimba bujia cu probleme si este ok.

E destul sa ajunga numai cativa stropi pe bujie, la o forja pe un deal. Aceasta se inegreste specific si nu mai functioneaza corect

Ca sa nu se mai intample inca o data, e recomandat sa verifici sa nu ai uleiul peste maxim sau aproape de maxim, si sa schimbi valva PCV. E posibil ca aceasta sa nu se inchida cand e motorul in sarcina, si sa intre ulei in admisie.

 

- injector infundat, se merge mai turat pe un drum in afara orasului, dar dupa ce schimbi filtrul de benzina, altfel risti sa bagi mai multe mizerii in injector.

 

-este posibil sa fie si injector defect sau infundat rau, aici ar trebui vorbit cu un mecanic http://www.gmclub.ro...pleticit-matiz/

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Valva PCV am schimbat-o (avand in vedere cat este de ieftina) inainte sa plec extraurban in acest weekend. Cu toate acestea, am pastrat-o si pe cea veche (originala) si se comporta la fel, semn ca nu era de la valva pcv.

 

In schimb e posibil sa ai dreptate in legatura cu uleiul peste limita maxima. Am completat la un moment dat si mi s-a parut mie de atunci ca am pus cam mult, insa pe joja era la max. Desi a trecut mai mult de o luna de cand am completat, tot la max e si acum, poate chiar mai mult. Sa-i mai dau drumu sa curga putin? Asta sa fie problema?

 

Filtrul de benzina a fost schimbat recent, luna noiembrie si de obicei il schimb la maxim 10.000km, mai mereu este curat ca bag benzina numai de la petrom, nu combin statiile intre ele.

 

O sa verific totusi si bujiile/fisele daca face la fel dupa ce fac scurgerea de ulei.

 

Mersi pentru ajutor, revin cu informatii dupa modificari.

Share this post


Link to post

Salutare

Poate sa-mi spuna cineva ceva mecanic bun la matiz in Cluj?

Share this post


Link to post

Buna ziua ,

Am fost cu matizul meu din 2007 , euro 4 , cu gpl din fabrica , la service .

Cat e rece motorul daca las masina pe liber , sau bag a 2 a fara sa turez mai tare se opreste motorul (nu tremura , nu face zgomote anormale , am curatat iac preventiv cu toate ca la relanti sta f bine)

Cand se incalzeste motorul nu mai este nicio problema

La service l-am pus pe tester si apare P 0172 (zic ei amestec prea bogat) , adica trebuie reglat jocul termic(tacheti prea stransi) .

Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post

La service l-am pus pe tester si apare P 0172 (zic ei amestec prea bogat) , adica trebuie reglat jocul termic(tacheti prea stransi)

 

Asta e solutia data de service ? Amestecul bogat/sarac este dat de sonda/ele de oxigen. Daca te mai duci pe la ei (Doamne fereste ! ) zi-le ca Matiz-ul are culbutori.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Totusi pe tester nu a aparut nicio sonda defecta

Se poate verifica acasa senzorul 2 de oxigen?

Share this post


Link to post

Se poate verifica acasa senzorul 2 de oxigen?

 

De aici trag conscluzia ca ceva , ceva ti-au spus ei, cred ? De ce suspectezi senzorul 2 si nu pe 1 ? Tot pe senzorul 2 il suspectez si cred ca de la gpl ti se trage.

Share this post


Link to post

De ce de la gpl?

Ma gandeam sa nu-l fi agatat iarna asta cu troienele care au fost

Cum il pot verifica?

Daca se poateMultam

Share this post


Link to post

Se poate verifica daca ai un voltmetru. La mine ( euro 2 ) tensiunea trebuie sa fie intre 0.1 volti ( amestec sarac ) si 0.9 volti ( amestec bogat ). Cauta manualul pentru euro 3/4 si vezi acolo intre ce valori trebuie sa se situeze sonda 2.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Va rog sa ma ajutati urgent, am o problema si vreau a stiu care a fot cauza.

 

La un matiz am schimbat distributia la 64000 km, iar dupa 700 km (2 saptamani) s-a rupt supapa de admisie de la cilindrul 1 care a distrus cilindrul si pistonul. La schimbarea distributiei au schimbat in service si semeringul de la axa cu came ca scapa ulei. La schimbarea acestui semering trebuie data jos axa cu came de pe motor sau nu? Dupa ce mi-au dat masina inpaoi motorul era mai zgomotos facea ca masina de cusut (tacanea mai tare ca inainte), pe semne ca au umblat la reglajul culbutorilor, e corect? Poate acest reglaj prost facut sa duca la ruperea supapei de admisie? Ei ma acuza pe mine de suprasolicitarea motorului, mie mi s-a oprit motorul in mers la 60 km/h in demaraj mers normal.

Share this post


Link to post

Nu prea e clar ce s-o fi intamplat. Ce s-a rupt la supapa ? Daca masina a mers 700 km, nu poti sa mai zici nimic. Daca era decalata distributia, motorul abia mergea. Oricum, la schimbarea curelei de distributie trebuie pozitionata corect axa cu came. Din (de)reglajul culbutorilor nu iese asa belea. Cand fortezi motorul si crapa, de obicei se rupe o biela. La 60 kmh nu e fortare

Share this post


Link to post

Salut am un matiz din 2005 25000 km reali si am o problema cu Ceck Engine.Se aprinde se stinge si tot asa si nu stiu ce sa-i fac am fost la service si mi-au zis ca motorul nu are nimic sa-i pun benzina de 99.(pun doar 95 de la petrom)Apoi am verificat bujiile si am vazut ca una din ele este uda(am schimbat-o si tot la fe se uda).Consumul mi se pare exagerat am pus de 100 ron si am mers prin oras 130 km si mai am mai putin de o linie si cade pe rosu(treapta 1 -20,2-40,3-60).Va rog sa ma ajutati

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

Ce cod de eroare ai ? Verfica sonda/ele lambda, injectoarele si fisele la bujii in prima faza.

Share this post


Link to post

fisele le-am verificat dau curent dar dar daca o bujie este uda e clar ca 1 injector nu merge (nu ma pricep sper sa nu fi spus vreo prostie)eroarea nu o stiu cred ca trebuie pusa pe test dar aveti idee de ce se uda bujia?cum verific sonda?

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...