Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Pot sa confirm si eu din experienta, ca daca este stricat senzorul optic din delcou nu da scanteie pe fisa centrala nici eroare check engine. E ca si cum ECM-ul nu isi da seama ca motorul se invarte si nu da scanteie.

Share this post


Link to post

din experienta, ca daca este stricat senzorul optic ... nici eroare check engine.

Se complica situatia...

Share this post


Link to post

salut baieti.Tocmai am sesizat ca mi-a scazut nivelul de antigel la Matiz si cand am dat sa completez am vazut ca sunt urme de ulei in vas.Uleiul pe joja e curat din motor.

 

Acu ma duce gandul ca ar fi garnitura de chiulasa pe care ar trebui sa o schimb.Intrebarea e ,daca ma tot apuc de manopera,ar fi bine sa mai schimb si altceva de pe acolo,gen segmeni pistoane sau alte garnituri?

In cazul asta e recomandat sa fac o segmentare completa ? Cu compresia nu cred ca am probleme ,masina fuge destul de bine.

 

Matizul e un Euro 2 din 1999 ,fabricat in Koreea.

Share this post


Link to post

Mai intai poti face un test la un service,(este un tester cu lichide) sa fii sigur ca ai o problema cu garnitura de chiulasa.

Deasemenea un test de compresie nu strica.Daca ajungi sa desfaci motorul nu cumpara nimic anticipat (nimic in afara de cele necesare, garnitura chiulasa, garnitura capac culbutori).

Singurul lucru care as crede eu ca ar fi bine de refacut ghidajele supape si schimbat o-ringurile acestora.

 

Share this post


Link to post

Am dat comanda de garnitura chiulasa si garnitura capac culbutor + semering distributie fata si spate la cutie toate Reinz.

Am inteles ca ar fi bine sa schimb si acei semering.

 

Am vb la un service si vrea 400 ron de montat garnitura si rectificat.Nu fac fara rectificat ei,presupun ca vor sa se asigure ca nu sunt probleme dupa.

 

La alt service imi cer 200 ron pe schimb garnitura (dacia service) dar nu pot sa imi verifice planeitatea la chiulasa.Nici nu stiu ce sa fac.

 

Maine ma duc sa fac un test de compresie ca sa imi dau seama daca segmentez cu totul ,sau nu.

 

Mai astept sfaturi de la voi.

 

PS.Masina are 160000 km,dintre care vreo 120000 facuti in germania.

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Am stat putin sa ma gandesc si am ajuns la aceeasi concluzie cu

cristiangabi. Azi...am mai facut o "diagnoza" pentru a verifica legaturile dintre senzorul optic si ecm...si sunt ok. Singur lucru care m`a lasat confuz e faptul ca: -in momentul in care pun contactul, la terminalul 33 al ecm (semnal unghi arbore cotit) ar trebui sa am o tensiune intre 0->5 V. Eu am avut 0 V. In momentul in care actionez demarorul ar trebui sa scada la 2 V. Eu am avut 5 V. Daca e in regula semnalul, inseamna ca problema e ecm (o problema foarte mare deoarece e costisitor)63000000.gif. Deci...as vrea sa stiu daca sunt valori normale trimise de senzorul optic...

Edited by badboyu17

Share this post


Link to post

Scoate mufa de la ECM, astepti minim 10 sec si apoi o pui la loc.

Share this post


Link to post

Am scos si mufa...altfel nu aveam acces la terminale. Am urmat si pasii adecvati: -am deconectat bateria, am demontat mufa iar apoi am conectat bateria la loc, reset ecm si idle learn.

Share this post


Link to post

Am scos si mufa...altfel nu aveam acces la terminale...

 

La ce ti-a folosit accesul la pini cu mufa scoasa ?

Share this post


Link to post

In principiu...accesul la pini il am doar daca ii desfac carcasa de plastic a mufeirolleyes.gif(procedeu care nu poate fi facut doar dupa deconectarea mufei). Plus ca am verificat daca sunt intrerupte pe undeva cablurile de legatura intre senzorul optic si ecm, ecm injectoare...etc...iar pentru aceasta manevra nu era necesar sa fie conectat ecm asadar l`am demontat din comoditate...

Edited by badboyu17

Share this post


Link to post

 

pisboy_sparxx user_popup.png

 

Fara verificare planeitate nu e in regula, arunci banii pe fereastra, fiindca numai asa poti afla daca e nevoie de rectificare, iar astfel eviti "surprize" ulterioare.

Cred ca mai bine investesti o suma mai mare, la un service care stie cu ce se mananca, decat la noroc, poate iese bine, poate nu.

Deasemenea solicita garantie pentru manopera!

 

In mod cert se aprindea MIL, daca era defect ECM-ul

sunt 2 cazuri checksum error si defect memorie interna.

 

Legat de problema mea cu uleiul pe filet bujie... am gasit ambalajul pe care scria Made in Gemany pe o hartie lipita peste :) si nici logo NGK nu corespunde , parca trebuia Japan.

Am dat Bosch-urile jos, sunt curate, problema era garnitura de metal, maine caut NGK made in Japan :) .

Ca ideeNGK sunt luate de la U**xWebshop...deci au si facaturi.

 

Share this post


Link to post

... nici logo NGK nu corespunde , parca trebuia Japan.

:o fftopic:: Le mai fac prin Franta atunci cind nu le fac pe vreo barja ...

Share this post


Link to post

Am dus masina in service la desfacut.Am decis sa ii fac segmentare completa,si rectificare chiulasa.

 

O sa schimb ,garnitura de chiulasa,la capac colbutori,garnituri supape,segmenti pistoane,garnitura la pompa de ulei,semering distributie fata,la evacuare si admisie,garnitura pompa ulei.

 

Cum o sa reusesc sa curat sistemul de racire , sa elimin uleiul din el,radiator-vas expansiune /???

 

Cati km trebuie sa merg dupa ca sa fac rodaju si sa schimb alt ulei?

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Am rezolvat iar problema...tot senzorul optic era. Cu parere de rau declar ca in ziua de azi nimic nu se mai face cu seriozitate...totul e repezit si de proasta calitate.

Share this post


Link to post

... niste sfaturi ?

Reparatia aia in Service o sa coste mult, era bine sa-i intrebi cat face.

Motorul va fi demontat iar lichidul de racire probabil va fi aruncat. Cu asta se rezolva problema cu spalatul instalatiei (care se face, daca stii, prin cateva umpleri-incalziri motor-goliri, cu apa chioara). La banii aia, obligat mai dai si pe 4 litri antigel. Probabil ca si uleiul il vor arunca... alti bani. Uleiul de rodaj la motorul nou e dat sa se schimbe la 1500-2000. Vad ca tu schimbi doar segmentii, asta inseamna span mai putin, ce sa zic, tine-l mai mult... Daca nu schimbai segmentii, se diminua multa manopera. E drept ca masina e din 99, dar conteaza si starea motorului, cati km are la bord, cat vrei sa o mai tii...

Share this post


Link to post

Nu e neaparat vb de bani. Piesele nu le platesc si nici uleiul.

 

Ma ingrijoareza ca nu cumva sa iasa prost si sa mearga prost motorul dupa. Daca nu cumva am ales prost sa ii schimb segmentii desi nu aveam probleme. Singurul lucru e ca imi miroseau gazele a benzina nearsa cand era motorul rece si parca consumul era cam de 7 in oras. Ulei nu manca. Eram foarte multumit de motor.

Ideea e ca tin mult la masina si vreau sa iasa tinerica,si sa imi iau de grija pe viitor cu segmentarea.

Segmentii i-am luat de la Craiova de la Unipart ,cei care vand pt fabrica Daewoo. Piese de prim montaj Koreene.

 

Dezi cici ca nu imi trebuie nici un solvent sa curat radiatorul?Merge doar cu apa?

Share this post


Link to post

Daca tot se desface motorul, cu ocazia asta curata si baia de ulei si sorbul pompei de ulei, cel mai probabil pe fund sunt depuneri de ulei marinat :) .

De spalat nu mi-as face mare griji, deasemenea exista un coolant flush 2+2 care se poate adauga in apa, in primul ciclu de curatare.

Iar de segmentare, aveai probleme cu, consumul de ulei?

Share this post


Link to post

Nu aveam probleme cu consumul de ulei. Am ales segmsentarea deoarece oricum se desfacea pana acolo motorul iar la manopera era cu 200 in plus fata doar de schimbul de garnitura de chiulasa.

 

Ms de recomandarea 2+2.

Baia de ulei mi-au zis ca oricum o desfac ca sa poata scoate pistoanele.

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Daca nu cumva am ales prost sa ii schimb segmentii desi nu aveam probleme. Singurul lucru e ca imi miroseau gazele a benzina nearsa cand era motorul rece si parca consumul era cam de 7 in oras. Ulei nu manca.

Motorul tau se comporta normal iar consumul nu este foarte relevant pentru starea segmentilor. Daca nu-ti papa ulei, segmentii raclori erau in stare buna. Un test de compresie ar fi ajutat la determinarea starii segmentilor de foc. Piesele de acum au o calitate indoielnica si, daca adaugam o eventuala nepricepere sau neatentie a mecanicului, e posibil sa te trezesti cu surprize.

Share this post


Link to post

Din ciclul piese originale

- valva PCV fara cod, fara serie, fara ambalaj

- furtun vacuum care crapa dupa 100 km

- bujii contrafacute

. delcouri Made in Japan, long live China...

lista poate continua.

Acum nu vreau sa te descurajez, dar ii dau dreptate lui Salex, piesele sunt cum sunt, iar mecanicii buni sunt foarte rari, mai ales cand vine vorba de motoare.

Dupa cum ai afirmat, nu aveai probleme cu motorul. Cel mai indicat ar fi sa dai pace segmentilor, si sa schimbi doar garniturile.

Decizia iti apartine.

Share this post


Link to post

Am ales segmentarea deoarece oricum se desfacea pana acolo motorul

Ca sa umbli la chiulasa si garnitura, poti lucra sub capota. Ca sa umbli la pistoane si segmenti, cam trebuie dat motorul jos.

Cand e motorul rece, fumul miroase mai urat.

Consumul prin oras, 7...7,5

Share this post


Link to post

Pai toate garniturile le-am luat Victor Reinz si Elring.Doar segmentii i-am luat Koreeni.<br><br>Am dus si chiulasa la rectificat complet.160 ron cu curatare de supape,schimb garnituri supare,verificat sa nu curga(rectificare completa)<br><br>Am vrut sa fac inainte test de compresie dar mecanicul mi-a spus ca nu e relevant deoarece o sa piarda compresie pe acolo pe unde pierde si ulei in sistemul de racire.

 

As mai avea 2 intrebari pentru voi.

 

La ce trebuie sa fiu atent sa intreb cand iau masina.Ce reglaje trebuie sa am in vedere ca s-au facut dupa montarea tuturor pieselor inapoi.

 

Ma refer daca trebuie reglat din nou avansul ,sau cei de la rectificat imi umbla la tacheti si trebuie sa ii intreb daca mi-au reglat tachetii?

post-22275-0-41621400-1320921378_thumb.jpg

post-22275-0-94814200-1320921410_thumb.jpg

post-22275-0-13874000-1320921518_thumb.jpg

post-22275-0-02849400-1320921558_thumb.jpg

post-22275-0-32554800-1320921596_thumb.jpg

Edited by pisboy_sparxx

Share this post


Link to post

Offtopic: pe capacul ala de la supape e un decantor de ulei :D (poza 2.)

Share this post


Link to post

Offtopic: pe capacul ala de la supape e un decantor de ulei :D (poza 2.)

 

Cum adica?Ala e capacul de la culbutori cu joja pusa deasupra.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...