Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Schimbase unul din mecanici fisa respectiva și tot asa făcea.. de furat nu cred ca fura ca nu ma curentează când duc mana în zona. De verificat rezistenta nu prea ma pricep :) )))))) am un aparat de măsură mai vechi da mai mult de voltaj n am trecut :) Ma gândesc sa nu fie de vina injectoarele.. de când am masina are și pornirea cam greoaie.. și scoate miros de benzina.. la pornire.. Un mecanic zicea ca sunt injectoarele... cel nou montat vad ca a mers bine.. bujia lui pare mult mai curata. Nu știu ce sa cred.. mașina o fi venit cu injectoare de euro3 ? E produsa la sfârșitul lui 2005...

Share this post


Link to post

Eu am schimbat asta vara injectorul de la cilindrul 1 cu un injector pentru Euro 2 si merge brici. Nici macar nu am dat reset la ECM.

Share this post


Link to post

Am și eu o mica problema la matiz 2005 euro 2 și aproape 150k km. După aproximativ 4 5 mii km mi a înnegrit doua bujii și merge urat rău.. l-am schimbat și a început sa aibă mici întreruperi la ralanti.. am schimbat capac delco și rotorul/distribuitor scânteie și bujiile... a mers bine jumătate de zi după care mergea în doua pistoane la ralanti.. și în turație pleca în 3. Era vb de pistonul din stânga. Am verificat cu alte bujii plus presiunea compresiei după care am schimbat injector ul. L am pus pe pistonul central pe cel nou... menționez ca injectoarele mașinii sunt cu 3 duze fine.. și eu am montat e2 cu o duza mare. Mașina merge binișor.. problema e ca după reset ecm cam pleacă în doua pistoane. Iar face figuri pistonul din stânga.. la rece pleacă în doua. Ba merge ba nu merge... după ce am schimbat injector ul am schimbat și filtrul de benzina.. ca nu cumva sa fie îmbaxit.

Ceva păreri? Sa schimb și celelalte injectoare ?

 

 

Compresia e buna, bujiile sunt bune, fisele sunt bune. Da?

Singura chestie care face diferenta intre cilindri raman injectoarele, nu?

Presupunand ca bujiile sunt OK, capacul de delcou e OK si da scanteie la toate fisele, fisele sunt bune, compresia e buna in fiecare cilindru, singurele chestii diferite intre cilndri sunt injectoarele.

Filtrul de benzina ar afecta toti cilindrii daca ar avea probleme.

Daca esti sigur ca problema este localizata la cilindrul nr.1 (ala din stanga) eu zic sa testezi injectoarele sau sa incerci sa le cureti.

 

Le poti testa asa mai empiric scotand rampa de injectie si uitandu-te la ele cum pulverizeaza in timp ce un prieten da la cheie sa roteasca motorul. Scoate mufa de delcou sa nu ai scantei si sa dai foc benzinei accidental si scoate si bujiile ca sa se roteasca mai usor motorul.

Ca sa le cureti tot asa empiric poti incerca cu un spray cu decarburol sau solutie de curata cam ca in tutorialul asta:

sau poti sufla decarburol cu o seringa si sa le alimentezi scurt de la baterie sa deschida. Nu le tine mai mult de cateva secunde alimentate ca se incing.

Sau daca ai la dispozitie injectore despre stii cu siguranta ca sunt bune, schimba-le si vezi ce se intampla.

Fisele de bujii le poti masura cu ohmmetrul, pur si simplu pune bornele aparatului de masura pe capetele fiselor si vezi ce valoare iti dau la rezistenta. Daca au 10 KOhmi sau mai mult cred ca le poti arunca si pui altele.

Share this post


Link to post

Ms mult de informații. Momentan vad ca și a mai revenit după ultimul reglaj de avans. Cred ca sunt pe ducă cele 2 injectoare mai vechi.. în ultimul an după reset ecm pleacă în doua de zici ca am diesel :) ) da după o zi își revine..

Problema cu pornirea greoaie persista de la început.. de când am luat masina de 50k km. Pornește la a doua cheie.. sau e nevoie de pedala.. scânteia e puternica. Uneori da impresie de lipsa compresiei.

La -5 -10 grade pornește la sfert an de an.. problema e când e cald afara sau când rulez cu masina și o opresc, după care o pornesc.. da nu imediat.. după 15 20 minute sau o ora.

Share this post


Link to post

Ps îmi cer scuze ca nu am pus întrebarea în topicul care trebuie, sunt nou pe aici și rog moderatorul sa îl mute unde trebuie. Mulțumesc mult.

Share this post


Link to post

Buna seara,

Am si eu o problema la Ticoul meu. S-a rupt cureaua de distributie si nu reusesc sa desfac fulia de pe vibrochen, mai exact nu stiu in ce sens se deface surubul de pe fulie, este filetul pe invers sau filet normal.

Am bagat in treapta 5-a si am apasat frana ca sa blochez motorul, dar nu stiu cat de bine este, astept parerile dvs.

Cu stima,

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Am si eu o intrebare, as dori sa stiu care este pistonul nr. 1 la Tico, cel de langa pompa de apa sau cel de langa volanta?

Multumesc!

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Sunt proaspatul posesor al unui Matiz SE 2006. Am mai avut cam 5 ani un Matiz, dar modelul simplu, cu delcou, an 2004. Vad ca la astea mai noi le-au pus niste prostii de senzori prinsi doar intr-o parte in surub si daca nu pica fix pe fix pe diametru sau nu e garnitura buna, arunca ulei pe langa senzor.

Vorbesc acum despre senzorul de pozitie ax came, cel de sus de sub corpul de clapeta. Dupa ce am luat-o am mers la tara si dupa mers pe autostrada mi-a umplut motorul de ulei. Odata ajuns in garaj am infasurat niste banda izolatoare electrica pe garnitura senzorului, dar nu stiu cat tine improvizatia, momentan e super ok, nu a mai iesit nimic. Nu pare altceva in neregula, din ce vad nu e nici presiune acolo, doar cat stropeste din rotatia axului, dar senzorul joaca foarte mult in orificiul din motor, garnitura nici nu atinge peretii orificiului - cred ca e senzorul prost sau modelul gresit.

Merita sa merg in service, sau caut un senzor bun si il schimb eu? L-as lasa si asa cu banda izolatoare, dar mi-e sa nu se rupa si sa pice in motor sau ceva, desi pare ca tine foarte bine asa momentan. Nu e bagata nu stiu cat, doar 2-3 ture si taiata de jur-imprejur frumos cat sa vina fix peste garnitura ca sa o ingroase.

Mai merita mentionat ca imi sta si Check Engine aprins, banuiesc ca de la faptul ca nu o fi senzorul bun sau modelul care trebuie.

Ceva idei?

Share this post


Link to post

Daca este senzor de 80 ron..crede.ma , e pocnitoare...

Unul bun pleaca de la 140 ron...

Ai grija cu improvizatia aia.. n.o sa tina cine stie ce... posibil, cum ai spus si tu sa.ti cada banda prin motor.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

N-am de unde sa stiu la ce pret a fost, dar sigur e pentru alta masina sau alt senzor. Am fost la vanzator si mi l-a dat pe cel de dinainte, si e mai lung si mai gros, si in plus are mufa pe un cablu scurt, al meu e cu mufa incorporata.

Incerc cu cel vechi sa vedem daca e ok si mai da eroare, daca nu, iau altul.

Share this post


Link to post

Am facut alta smecherie, am dat jos si banda si garnitura, si am pus niste banda noua SUB garnitura, in sant, si garnitura peste. Asa nu se mai desface si nu mai iese nimic de acolo, si etanseaza corespunzator. S-a mai aprins de 2-3 ori check engine la inceput, dupa care s-a stins permanent si motorul functioneaza ok.

Am verificat la magazin, senzorul pare a fi de care trebuie, identic cu unul nou, o fi garnitura uzata putin sau de dimensiunea gresita. Parca nu imi vine sa dau un milion jumate doar pentru o mica garnitura de cauciuc. Dupa ce termin cu actele trec oricum si pe la service ca mai are niste bube mici pe la directie si suspensii, vedem daca zic baietii ceva, daca nu il las asa. Momentan masina merge super ok, am facut mai multe sute de Km si in oras si in afara.

Share this post


Link to post

Ce am patit azi... Dupa un mers baralabara, motorul nu mai avea putere la turatii mici. Cand plecam de pe loc, daca nu acceleram putin, murea motorul. La relanti sta. Am incercat, pe loc, sa turez, dar pedala era super jos si motorul prindea greu turatii, mai mult pufaia esapamentul (nu rateuri). In mers, e bine, are "putere". Am mai observat ca bruscheaza uneori la apasare/ridicare a pedalei de acceleratie.

Aveti idee? Mie-mi trece prin cap injectoare nitel infundate, altceva nimic.

Share this post


Link to post

Bujii sau fise, dar cred ca fisele. Poti face si o curatare la clapeta, IAC, admisie...

Edited by korydon

Share this post


Link to post

De la toate cele enumerate nu se aprindea beculetul? Dupa ce s-a mai racit o ora, parea ca e normala. Ma sperie chestiile astea, nu-mi place sa raman in intersectii sau in locuri unde n-o pot trage pe dreapta :) )

Share this post


Link to post

La sonda(sonde) se aprinde becul, la fise nu, cel putin la mine nu se aprinde, nu stiu cum e la e3 sau 4, e posibil sa iti dea eroare de misfire . Se merita sa cumperi un spary de carbcleaner si sa cureti clapeta si galeria. Dar daca la rece merge bine eu suspectez tot fisele, ele la caldura se dilata si pierd energie, asa am patit si eu asta iarna , a mea pierdea pe la mansonul fisei mici .

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Interesant ce spui legat de fise. Sunt "Valeo". O sa le si verific cu instrumentrul. Am spray, o sa curat clapeta, si-asa urmeaza rezivia de filtre, uleiuri etc. Multam'!

Share this post


Link to post

Ale mele erau Tesla, nu mai conteaza firma. Eu am schimbat un set de bujii pana sa-mi dau seama. La rece era totul in regula, la cald era problema, am crezut ca mi-a cazut un injector sau ca am filtrul de la benzina infundat. Dupa ce am schimbat bujiile si am modificat (fara sa vreau )pozitia mansonului fisei mici a mers bine o perioada, dupa care iar a inceput sa-mi taie din putere. Verifica rezistenta fiselor la cald .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut!

1. La relanti o sonda lambda are voie sa aiba fluctuatii largi de tensiune? Din cate am aflat, n ar trebui... Ma refer ca indica modificari foarte rapide intr un interval situat intre 0,06-0,78 V. Nu mai spun ca in mod normal ar trebui sa indice doar intre 0,1-0,9V, dar si fluctuatiile mi se par dubioase. La scoatere furtun vacuum arata constant 0,02V si la scoatere partiala furtun MAP constant 0,89V. Tensiunea de la ECM e constanta 0,37V.

Fluctuatiile nu apar de la bun inceput ci dupa o perioada scurta in care arata o valoare relativ constanta. 

Valorile sunt preluate de pe softul GPL cand s a facut calibrarea, in afara de tensiunea de la ECM.

Am miscat de fire pe la conector dar nu schimba cu nimic situatia.

Tind sa cred ca sonda lambda e defecta.

2. Senzorul MAP indica 0,21-0,23 bar la relanti si 0,17 bar la 2000 rpm. Sunt acestea valori normale? Nu cunosc niste valori de referinta. 

 

 

 

Share this post


Link to post

Da, fluctuatiile sunt normale, si la mine apar pe softul de GPL. Senzorul MAP indica bine, trebuie sa fie sub 0,3. Toate asea la ralanti.

Share this post


Link to post

Revin cu o problema la care sper sa aiba cineva un raspuns, pentru ca e ceva destul de subtil si nu cred ca sunt multi mecanici care sa se bage la asa ceva.

Se intampla in felul urmator:

-relanti "agitat", instabil

-se aprinde check engine aleator, de cele mai multe ori doar dupa incalzirea completa a motorului si dupa repornire (adica pornesc dimineata, ajung undeva dupa ce atinge temperatura maxima, opresc si cand pornesc din nou se aprinde becul)

-check engine-ul aprins se reflecta in acceleratie greoaie, sunet de "infundat" cand calc la podea

-fara nici un fel de legatura cu filtre, fise, bujii si altele, au fost schimbate, problema ramane

-pare sa se comporte o idee mai bine de cand am trecut de la benzina de la Petrom la OMV

 

Nu e ceva grav, dar te scoate din sarite mai ales la drum lung, cand vrei si tu sa o calci sanatos.

P.S.: Exista service-uri unde sa citeasca codurile de eroare pe matiz?
P.S.2: Stie cineva un mecanic bun in Bucuresti? Sau chiar service, dar nu ma intereseaza cu suta de lei verificarea si 80 ora de manopera cu 3 ore puse la schimbare bujii. 🙂

Edited by Rimax

Share this post


Link to post
1 hour ago, Rimax said:

P.S.: Exista service-uri unde sa citeasca codurile de eroare pe matiz?
P.S.2: Stie cineva un mecanic bun in Bucuresti? 

Ia legatura cu Tudor  😉

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...