Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Colegii, e normal ca din cand in cand sa fie necesara completarea cu antigel?

De un an, de cand l-am inlocuit, am mai completat ceva. Intreb pentru ca miroase foarte nasol evacuarea, a diluant, ceva... usturator. Spuma la culbutori/buson nu este, uleiul arata maroniu normal, nu "cafea cu lapte", dar mi-a trecut prin minte ca ceva nu ar fi in regula, mai ales ca am observat si putin de tot fum alb la pornire, pentru o scurta perioada, dupa ce s-a incalzit putin motorul (abia incepea sa urce acul). In timpul functionarii motorului, nu am observat bule sa iasa din furtunul gros, de jos, al vasului de expansiune, in care totusi, exista in permanenta cateva bule de aer, chiar si dupa multe zile in care masina nu a fost pornita; repet, bule de aer, nu spuma sau altceva.

Ma gandesc si la valva PCV, care nu cred ca a fost inlocuita niciodata, ca s-ar putea sa bage ceva ulei la ars.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Valva PCV nu are treaba cu uleiul.

Share this post


Link to post

Am gasit asta pe un alt forum:

 

"FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru."


Plus asta: http://www.youtube.com/watch?v=vZe0BOhjWVk

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Stai potolit, e normal.

Share this post


Link to post

Uleiul est emaroniu opac sau maronui transparent cum este uleiul proaspat in bidon?Fumul de culoare alb nu este normal la matiz,poate la motoare peste 5 litri.Cum a spus si colegul Myg ,supapa PCV a matizului nu are nici o legatura cu fumul de culoare alba.Ce cantitate de antigel completezi de obicei?Incearca dupa oprirea motorului sa eliberezi presiunea din instalatia de racire prin desurubarea busonului de la vasul de expansiune,dupa cere sa-l stranagi la loc.

Share this post


Link to post

A fost putin fum, nu abur, adica nu se ridica in aer, era o "ceata" de vreo 15-20 cm.

Cu antigelul e asa: nu scade foarte mult, daca completez pana la MAX, dupa o luna, cam asa, scade putin sub, completez iar cu cativa ml (~20?). Daca nu completez si las asa, ramane exact putin sub MAX, dar nu mi s-a parut ca scade din ce in ce mai mult.

Uleiul arata asa, i-am facut acum poza sa nu mai spun ce mi se pare mie.post-36075-0-79229400-1412864284_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post

Lasa masina in pace. Si lasa si antigelul, nivelul lui trebuie sa fie intre minim si maxim. Intre, nu la.

Share this post


Link to post

Buna ziua,

Am un Matiz fabricat in 2002. L-am cumparat second in 2009. Acum 2 luni i-am schimbat bieletele de directie, toate filtrele, uleiul, bujiile, ambreiajul, alternatorul, delco-ul.

Nu sunt multumit de mecanicii (carpacii) pe care i-am angajat pentru ca problemele masinii nu s-au rezolvat:

1.Pierde putere (abia urc cu viteza a 2-a o panta pe care acceleram cu viteaza a 3-a) si masina nu mai poate "goni" decat cu max. 90 km/ora;

2.Merge sacadat - parca se impiedica;

3.Consuma 10/100 pe drum extravilan;

4.Din cand in cand se opreste motorul in mers;

5.Dupa ce urc panta respectiva incepe sa miroasa a benzina in masina.

Mentionez ca piesele pe care le-am schimbat erau uzate - de exemplu ambreiajul m-a lasat in drum, la 100 km de casa, filtrele trebuiau schimbate, bieletele erau uzate (s-a schimbat calitatea directiei instant), etc. De asemenea, mentionez ca problemele au aparut in ultimele 2 luni, pana atunci mergea brici! Masina nu pierde deloc ulei, nivelul uleiului este acelasi intre doua schimburi.

V-as fi recunoscator pentru orice sugestie care sa-i dea de cap micutului. Mi-e drag si nu as vrea sa ajuga "cotet de gaini" sau "cusca de caini".

Multumesc anticipat.

 

Edited by EmilEmil54

Share this post


Link to post

Problema ta pare sa fie de la fisele de la bujii.Una sau mai multe fise nu mai fac serviciu corespunzator.

Share this post


Link to post

Multumesc, Mircea si Sergiu!

Share this post


Link to post

Valva PCV nu are treaba cu uleiul.

 

Ba are, este deajuns sa o dai jos de pe masina si iti dai singur seama ( vorbesc de supapa PCV de pe Matiz ).

 

Share this post


Link to post

Salutare , sunt nou pe-aici si nu stiu nici macar daca postez unde trebuie dar nu pot face topic nou .

Am avut o problema cu matizache al meu , nu ii mai mergeau stergatoarele . Am tot cautat siguranta ( le-am scos pe toate si le-am luat la rand sa vad care e arsa )

Am inlocuit-o .

Pornesc motorul si vad ca nu sta la relanti , imi oscileaza continuu relanti-ul ( sta normal , dupa aia se tureaza , dupa aia iar sta normal , dupa aia iar se tureaza...si tot asa )

Mai avea momente inainte sa umblu eu pe la sigurante , cand facea asa , dar acum cand pornesc motorul sta foarte turata , dupa aia scade treptat si deodata scade aproape sa se opreasca motorul, si incepe sa oscileze.

Care sa fie problema ?

Share this post


Link to post

Salut

 

eu am patit-o similar: intr-o zi am constatat ca merge prea turat motorul. Am mers la service, mecanicul m-a asigurat ca e ok si ca merge bine. Am plecat linistit , am parcat pentru o mica treaba de rezolvat la banca. La plecare...moarta. Am incercat tot ce se putea, de la schimbat bujii pina la capac delcou, insa nu mi-a dat prin cap sa verific rotorul din delcou -( parca asa ii spune) era fisurat. A trebuit sa o duc la mecanic cu platforma. Asadar incearca si verifica , bujii , fise , capac delcou, rotor si nu in ultimul rind verifica pozitia delcoului in sensul ca e o metoda simpla...deshizi portiera si o lasi la ralanti , daca trepideaza atunci cica nu e ok pozitia delcoului si trebuie sa il rotesti in asa fel incit sa nu mai trepideze portiera...atunci merge rotund.

 

PS. Daca inainte sa umbli unde ai umblat nu facea probleme atunci tot acolo trebuie sa umbli...as zice.

 

Bafta maxima!

 

Share this post


Link to post

 

Salut am si eu o problema nu mai porneste matizul.Eram intro parcare faceam manevre si deodata imi moare motorul nu tu faruri nu tu becuri in bord mimic deschid capota si surpriza firul de la minus era iesit din soclu desfac soclul de pe borna il frec cu smilgher prind firul la locul lui la fel fac si cu borna dar surpriza motorul se invarte o data cu greu si atat.Mentionez ca bateria are o luna .Am incercat sa o pornesc cu cabluri de la o alta masina si rezultatul a fost acelasi.Multumesc anticipat pentru orice ajutor

Share this post


Link to post

Cam greu dar am sa incerc.De ce la ce te gandesti ?

Share this post


Link to post

 

Ba are, este deajuns sa o dai jos de pe masina si iti dai singur seama ( vorbesc de supapa PCV de pe Matiz ).

 

 

Am inlocuit supapa, nu mai era unic sens, iesea aer in ambele sensuri, furtunul care duce catre galeria de admisie era plin cu ulei, in galeria de admisie e destul ulei cu praf.

 

Dar tot completez cu antigel, sa zic ~20 ml, cam la 2 luni si ceva. Uleiul schimbat si el e normal, spuma pe buson nu e; nu stiu unde se duce...

Share this post


Link to post

Salutare , am si eu un matiz 2005 si am o mica problema cu el.Odata la cateva zile se manifesta problema o pornesc merg cativa km cu el si nu mai trage , o lasi 1-2 secunde in mers la relanti dupa care trage iar , treaba se mai repeta in cateva sute de metri, timp de cateva minute , dupa ce se incalzeste nu mai face(cel putin calda nu a facut) am verificat noaptea daca fura curent pe la fise si nu se vede nimic.Precizez ca mergi si nu mai trage ca si cum nu ai mai avea benzina , adica da in nas. Masina o am de cateva luni .Am uitat sa specific ca din ce am probat am vazut ca daca o opresc cateva secunde minin apoi nu mai face (asta din ce am reusit sa probez)

Edited by danielcheloo

Share this post


Link to post

cred ca ai filtrul de benzina infundat.tre sa-l schimbi.la cald nu face ca consuma mai putin iar la rece cere benzina si nu-i ajunge.

 

Share this post


Link to post

bun sa zicem ca este filtru de benzina , exista doar 1 singur filtru? si daca da unde este pozitionat?

Share this post


Link to post

In cartea de service, in topicul de instalatie alimentare benzina, in spatele rotii dreapta spate sub masina...

Share this post


Link to post

Se duce in evacuare.

 

S-o duce, dar alte semne nu da. Plus ca se duce asa la un timp toata cantitatea de-o data... Ciudat rau. Am inceput deja sa pun clipsurile ei din fabrica, in locul prostiilor de coliere cu surub pe care le-am pus eu. Asta e bun si ca sfat.

Share this post


Link to post

Acum am gasit peste nivel antigelul. :mda:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...