Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am vazut, dar nu e foarte clar ce se intampla. Alta intrebare, nu s-a izolat/vopsit nimic in compartimentul motor? Demontat/montat pentru facilitarea vopsirii? Aici ma refer la tot ce inseamna motor si subansamble, admisie, evacuare, alimentare, electric, etc. Nu arunc vina pe vopsitor(i), dar poate s-a intamplat ceva in timpul cat a fost acolo. Oricine poate gresi.

Share this post


Link to post

Teoretic nu. Practic, numai Dumnezeu stie ce s-a intamplat acolo. E foarte posibil sa fi umblat. L-am intrebat si a zis ca nu... :) ). Orice-ar fi, vreau sa-l remediez, ca daca-l vand nu imi recuperez nici macar investitia.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsurile legate de compresie.

 

@ djmdk: In ce stare erau culbutorii, cum era jocul lor? Din cate am inteles a fost primul reglaj in cei 150k km.

Share this post


Link to post

Au avut putin joc, normal de altfel, insa acum e ok. Repet, reglajul asta chiar nu are legatura pentru ca motorul mergea exact la fel si inainte. Reglajul a fost efectuat pentru ca scapa putin ulei pe la garnitura capacului si daca tot l-am desfacut, am reglat si tachetii.

Share this post


Link to post

Cu ultima speranta va scriu iarasi, colegilor. In ideea in care reuseste cineva sa ma ajute, descriu mai jos un mic sumar cu lucrarile efectuate in incercarea remedierii motorului. Mentionez ca masina porneste la sfert, fie ca-i rece sau cald, insa dupa ce se incalzeste motorul, incepe sa se simta problema. Mai exact, motorul nu sta rotund la ralanti, in mers la turatii joase incepe sa scuture ( lucru care in 7 ani nu l-a facut niciodata ), iar in timpul accelerarii parca "agata" intermitent. Nu se simte violent, insa creaza disconfort...

Daca merg cu motorul turat, lipsa lui intermitenta de putere se simte mai putin, insa se simte ca e ceva acolo.

Lucrari efectuate:

-distributia schimbata ( verificata in 2 service-uri, din care unul e chiar reprezentanta, ESTE la punct )

-tachetii reglati ( insa dupa ce mergea prost, nu l-a influentat cu nimic, doar ca acum merge prost dar mai silentios )

-inlocuit bobinele de inductie ( fara rezultat )

-inlocuit senzor pedala de acceleratie ( fara rezultat )

-curatat cu solutie IAC-ul si clapeta de deschidere ( fara rezultat )

-inlocuit supapa PCV ( parca porneste mai bine, insa simptoma de mers neregulat ramane identica )

-inlocuite fisele de la bujii (fara rezultat )

-inlocuite bujiile ( fara rezultat )

-am adaugat in rezervor GUNK ( solutie de curatat injectoarele, fara rezultat )

-am dus injectoarele in service la curatat cu solutie ( le-au curatat si au zis ca merg perfect, n-are rost sa cumpar altele ) ( parca trage o idee mai bine, insa tot intermitent, iar ralanti-ul "agata" )

-inlocuit filtrul de benzina

-inlocuit filtrul de aer

Ce sa-i mai fac? Am fost cu ea in 3 service-uri ( SATEX Alba Iulia - reprezentanta Daewoo, BOSCH - Car service Alba Iulia si Automeister - Sibiu ) si la 1 mecanic privat, nimeni nu mai stie ce sa-i faca...

 

A fost verificata presiunea in cilindrii, 12 bar in fiecare, iar presiunea in rampa injectoarelor e de 3.5 bar.

Edited by djmdk

Share this post


Link to post

Nu pare atat de complicat motorul gandacului (n-o spun eu, asa am auzit :mrgreen: ), ma mir totusi cum de atatia "experti" nu i-au de cap.

Te-ai gandit la electrica, sau chiar calculatorul? Mai ales ca nu sesizeaza nicio problema, desi exista. IAC-ul, chiar daca l-ai curatat (ala nu se curata)... Nu prea cred ca-i concindenta de cand ai izolat, sau ce ai spus ca ai facut. Bujiile au stransi bine conectorii?

Share this post


Link to post

Numai calculatorul mai ramane, insa ala chiar nu-l mai schimb. Mai bine cumpar un matiz cu 600 EUR neinmatriculat si-l dezmembrez, S-ar putea sa ies in castig. Da, bujiile is bune, fisele is noi, fac contact bine.

Share this post


Link to post

Motorul gandacului nu e prea complicat - partea mecanica. Injectia electronica asiatata de calculator, avand si aprinderea electronica tot acolo, este la fel de complicata ca la oricare altul.

Calculator gasesti cu 200 lei la dezmambrari.

Eu am fost o data la service cu o problema, iar pentru investigatii lamuritoare, baietii au luat repede un calculator de pe alta masina si in 5 minute s-a facut verificarea. Asta era bine sa fi facut si la tine, in 20 min cu incalzirea, se lamurea aspectul...

Share this post


Link to post

O sa caut...

Share this post


Link to post

@djmdk: iti fac o sugestie (dupa parerea mea acolo ar fi problema, iti voi spune apoi de ce cred asta): incearca sa blindezi supapa EGR - adica o demontezi de pe motor, tai o bucata de tabla conform scaunului pe care se aseaza, fara a decupa orificiul interior, apoi montezi supapa la loc, peste acea tabla.

Si acum sa iti spun ca si motorasul Aveo-ului meu, luat sh acum 3 ani si ceva, avea aceleasi simptome ca cele descrise de tine, intre 2000 si 3000 rpm, era un chin sa mergi cu masina - aceleasi tremuraturi, aceleasi suturi, relanti nu foarte rotund. Dupa ce i-am blindat supapa EGR, nu numai ca merge ceas motorul, dar consumul in oras a scazut cam cu 1 litru/100km - in conditiile in care vede mai mereu peste 4000 ture. Si eu am fost atunci la 3 testere diferite in 2 saptamani si nimeni nu gasea nimic in neregula, iar motorul facea ca toate cele.

Incearca neaparat ce ti-am recomandat eu: blindeaza electrovalva EGR, macar doar de proba!

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Bine, dar asta nu-i o rezolvare. EGR-ul a fost inlocuit acum cateva luni...n-are inca un an. Atunci cand am inlocuit-o, imi aprindea CHECK-ul in bord, insa motorul nu dadea semne de "oboseala" sau de mers neregulat. Nici dupa ce am schimbat-o nu s-a intamplat nimic, mergea struna.

Edited by djmdk

Share this post


Link to post

salut!am si eu un matiz din 2003 euro 2 careinvarte motorul,da rateuri,nu porneste si scoate fum negru...i-am scimbat delcoul si bobina de inductie si nimic...ma puteti ajuta cu o sugestie?

Share this post


Link to post

i-am scimbat delcoul si bobina de inductie si nimic...

Adica ai studiat si ai constatat ca nu da scantei ?

Share this post


Link to post

Salut! Revin cu un update: ieri mi s-a aprins CHECK-ul in bord. In dimineata asta am dat o fuga la service, iar eroarea care apare e "Amestec prea bogat".

Eroarea asta a mai aparut acum ceva timp, insa din cauza mea, pentru ca am scos mufa de la IAC in timp ce mergea motorul ( rau, evident ). De atunci insa, eroarea a fost stearsa tot in service. Se pare ca acum a reaparut, fara sa mai umblu la el. E posibil sa fie IAC-ul, sau sonda Lambda? Mentionez ca motorul porneste excelent la RECE, insa la cald, trebuie sa dau mai mult la automat.

Multumesc!

Share this post


Link to post

Am comandat un IAC, in speranta ca poate fi ala ( e mai ieftin ), iar daca nu se intampla nimic..o sa comand si o sonda lambda.

Share this post


Link to post

Salut.

Am un Matiz euro 2 din 2004. De cateva zile s-a aprins check, dar masina merge in continuare la fel.

Am fost la diagnoza si codurile de eroare sunt P0119 si P0124, dar pt ca nu am vrut decat codurile de eroare nu au vrut sa-mi spuna ce inseamna.

Daca ma poate ajuta cineva cu interpretarea; am tot cautat pe net, dar nu am gasit nici un tabel.

Share this post


Link to post

la diagnoza ... codurile de eroare sunt P0119 si P0124, dar

Cam ciudat ce zici ca ti-au spus la diagnoza.

M-am uitat la Matiz Euro 2 (de care zici) si nu apar aceste coduri. In plus, se pare ca nu au cu P in fata.

M-am uitat si la Euro 3 (care e altfel) , care e cu P in fata si nici acolo nu apar astea doua

 

Share this post


Link to post

Am gasit asa: P0119 Engine Coolant Temperature Circuit Intermittent; P0124 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Intermittent , coduri generice.

 

 

Share this post


Link to post

Da, coduri generice pentru sistemul de diagnoza OBD2, probabil acolo unde e cazul si probabil ca unde nu, nu.

Share this post


Link to post

Am comandat un IAC, in speranta ca poate fi ala ( e mai ieftin ), iar daca nu se intampla nimic..o sa comand si o sonda lambda.

 

Poate ma repet, dar insist, cauta un service unde poti face o diagnoza la motor in functiune. Neaparat cel care face diagnoza sa stie sa "citeasca" valorile date de senzori. Faptul ca motorul tau face "figuri" la cald e mai degraba de la sonda O2 (sau Lambda, sau ce-o fi), dar e doar o parere.

Share this post


Link to post

Cei de la BOSCH Car Service au citit si valorile in timp real ( in timpul functionarii ), insa am retineri cu privire la capabilitatile lor de interpretare corecta a parametrilor afisati.

Share this post


Link to post

Pt a lamuri problema. Se pare ca cei care mi-au dat primele coduri aveau mufa, dar nu si softul necesar si au dat niste coduri gresite. Dupa un pic de scandal am recuperat banii de la ei si am fost la tester la o fosta reprezentanta Daewoo unde mi-au dat codurile 0110 si 0340.

Ciudat este ca ei ziceau ca nu ar tb sa porneasca cu codul 0340, dar mi-au spus ca tb sa schimb delcoul.

Si mai ciudat este ca senzorul optic a fost schimbat iarna trecuta in decembrie, cei drept cu ceva licenta pt ca am avut probleme cu el cu 3 zile inainte de craciun si a fost singurul care l-am gasit pe stoc atunci.

Mentionez ca masina merge foarte bine, nu are nici un fel de problema inafara beculetului check aprins.

Share this post


Link to post

Cod 0110 - eroare semnal de la senzor temperatura aer (MAT, e in filtrul de aer), rezultand o temperatura in afara celor normale.

Cod 0340 - eroare turatie motor la senzorul optic (din delcou).

Poate fi vorba de la mufare defectuoasa... pana la componente defecte.

Share this post


Link to post

Revin cu update..ieri in drum spre casa de la servici s-a reaprins CHECK-ul. Am fost iarasi in dimineata asta la service (cred ca s-au saturat de mine) iar eroarea este aceeasi:

Amestec prea bogat. Am schimbat in dimineata asta si IAC-ul, s-a turat motorul singur de cateva ori, am resetat ECU...si acum...surpriza: nici o schimbare, la fel face la relanti, in mers...a revenit la vechiul obicei.

Tipul de la service zicea ca nu-i de la sonda lambda, ca aia ii apare pe tester imediat, la cea mai mica fluctuatie. O sa o schimb si pe aia...ca e singurul lucru care nu l-am schimbat. Voi ce pareri aveti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...