Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Codurile 0131, 0132 si 0133 sunt pentru prima sonda

Codurile 0137, 0138, 0140 si 0141 sunt pentru a doua sonda (finala)

Cod P0133 = Sonda nu lucreaza.

 

... Dar e noua. Si nu e after market, sau universala; este cea dupa codul OEM al producatorului si se potriveste inclusiv la mufa. Nu mai inteleg nimic; de ce nu ar lucra. Montata gresit nu are cum sa fie, pentru ca doar se conecteaza mufa.

La o alta diagnoza nu pot sa ma duc pentru ca cei care mi-au facut-o pe ultima au sters eroarea, asa ca trebuie sa astept pana imi apare iar.

Va multumesc pentru ajutor; nu imi ramane decat sa astept ...

Share this post


Link to post

Sonda e GM? De unde ai luat-o si unde ai montat-o?

Share this post


Link to post

... Dar e noua. Si nu e after market, sau universala; este cea dupa codul OEM al producatorului ...

:-/

 

Colegul buburuza vesela te poate ajuta cu o diagnoza, in cazul in care platesti mult pentru una...

Share this post


Link to post

Sonda e GM? De unde ai luat-o si unde ai montat-o?

Sonda din fabrica a masinii era un NTK si am inlocuit-o cu una cu cod OEM echivalent de la Meat&Doria. Am luat-o de la Al Padrino si am montat-o la Rux Auto (Pepinno).

Imediat dupa ce am montat sonda noua, mi-a scazut consumul de la 10% la 5.4% si motorul mergea foarte frumos. Acum a mai crescut un pic consumul pe la 6.5%.

Cu riscul de a parea paranoic, ma gandesc ca poate este o problema care imi afecteaza sonda lambda. Sa fie catalizatorul infundat si o parte din gazele de esapament (fumul) sa ramana in galeria de evacuare si sa se depuna mult fum pe senzorul de oxigen. Sau EGR-ul sa bage recircule prea multe gaze de esapament, sau sa se petreaca vreun alt fenomen care sa degradeze sonda lambda.

Nu stiu niciun service care sa investigheze problemele de esapament. Am foat aseara la un service si l-am intrebat pe seful de service daca se poate face o verificare, dar mi-a spus ca ei nu au aparat pentru noxe si era cam ocupat cu passat-uri si cu octavii, nu prea era loc de matiz.

Share this post


Link to post

Sper ca postez bine aici.

 

Astazi dupa un drum scurt de 1km si o oprire de 10 minute, cand sa pornesc masina s-a aprins ledul check engine.

Masina a pornit la a doua a treia incercare.

m-am intors acasa (1km parcurs), ridic capota, verific vizual daca este ceva suspect si gasesc furtunelul din partea superiara a "canistrei vaporizator" spart/copt de abia se mai tinea. (este vorba de capatul furtunului care vine de la "solenoid canistra")

intrebari : este posibil ca din acesta cauza sa imi fi aparut avaria?

ce rol are aceasta canistra?

cand ar trebui sa dispara aceasta avarie ? sau trebuie resetat calculatorul?

Share this post


Link to post

Canistra de carbon are rolul de a reintroduce in motor eventualii vapori de benzina care vor sa scape in aer, probabil prin ardere incompleta. Face parte din circuitul EGR si nu ar trebui sa influenteze mersul motorului. Tocmai am testat la mine si mergeam si eu cu el rupt, probabil de ceva luni de zile. Nici nu il mai am pe ala original, am folosit un furtunel de la un tensiometru, si alea se mananca repede. :mrgreen:

 

Deci cauta problema in alta parte.

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

La mine se mai aprindea becul de check si am depistat ca nu facea contact cum trebuie firul ce intra in mufa de pe carcasa filtrului de aer...al meu matiz este euro 2.

Share this post


Link to post

Canistra de carbon are rolul de a reintroduce in motor eventualii vapori de benzina care

exista in rezervorul de benzina, dupa ce ii amesteca cu putin aer. Acest amestec este aspirat in motor prin intermediul unei valve electromagnetice, comandata de ECM cand sunt indeplinite niste conditii (in principal motorul mai cald de 40 g.)

Probleme pe care le poate genera (din carte) : relanti prost, ezitari, putere mai redusa

Share this post


Link to post

P122, senzor tps low voltage. Fix de Paste :wallbanger:

Remediat, 76 ron original.

Share this post


Link to post

Sper ca postez bine aici.

 

Astazi dupa un drum scurt de 1km si o oprire de 10 minute, cand sa pornesc masina s-a aprins ledul check engine.

Masina a pornit la a doua a treia incercare.

m-am intors acasa (1km parcurs), ridic capota, verific vizual daca este ceva suspect si gasesc furtunelul din partea superiara a "canistrei vaporizator" spart/copt de abia se mai tinea. (este vorba de capatul furtunului care vine de la "solenoid canistra")

intrebari : este posibil ca din acesta cauza sa imi fi aparut avaria?

ce rol are aceasta canistra?

cand ar trebui sa dispara aceasta avarie ? sau trebuie resetat calculatorul?

Am fost la service si la diagnoza a iesit ca fiind de vina "sensor ax came". din pacate nu am apucat sa notez ce cod de avarie dadea.

Ma poate ajuta cineva cu localizarea acestui sensor pe masina? O poza sau o pagina de manual va rog. codul senzorului este :96325867

Cred ca senzorul sau cablul lui o fost lovit/smuls cind mi-au schimbat ambreiajul cu o saptamana inainte sa apara avaria.

 

Mai am o problema cu matizul meu euro 3.

Acum vreo 3 luni nu a vrut sa porneasca la prima cheie si a ramas becul check aprins.Pe urma a pornit la sfert.

Am fost atunci la diagnoza si mi-au spus ca este senzorul pozitie axa came.La vremea respectiva mi-a spus mecanicul ca il pot lasa asa.

L-am lasat asa si cam la 1 saptamana imi facea chestia asta.Nu pornea din prima si pe urma ramanea check-ul aprins pana o mai porneam de vreo 2-3 ori.

M-am hotarat sa cumpar acel senzor.

Am montat noul senzor(nu cred ca este original) toate bune si frumoase si peste vreo saptamana aceeasi problema.

Nu stiu ce sa mai fac. Am verificat cablurile si sunt bune.

Cred ca este tot de la acest senzor ca-ci daca ii scot mufa si incerc sa pornesc, nu porneste din prima ,ramane check-ul aprins si pe urma o ia la sfert.

 

Orice recomandare este bine venita.

 

Multumesc anticipat.

Aceeasi problema am si eu cu senzorul.

Poti sa-mi spui de unde l-ai luat si la ce pret?

Share this post


Link to post

Am gasit sub canistra de vapori un furtun care nu duce nicaieri, aveti idee ce-i cu el?

post-36075-0-05122500-1369478244_thumb.jpg

post-36075-0-18141300-1369478469_thumb.jpg

Share this post


Link to post

:) Multam'!

As fi zis "furtun taiat", da' parca suna mai bine asa.

Share this post


Link to post

Ii zice furtunul de scurgeri al canistrei, probabil daca e ceva condens, o ia la vale

Share this post


Link to post

OK, tomis, merci de explicatie!

Share this post


Link to post

Salut, am si eu o problema cu Matizul din 2002, totul a inceput acum 3 ani timp de o saptamana doua mergea urat din cand in cand ,dadea in nas , pe urma a inceput sa se opreasaca , am dus-o tractata la service ,mi-a curatat capacul la delco+ rotor si a pornit era ca noua si de atunci am luat capac+rotor de rezerva si le curatam si le schimbam intre ele cam la 6-7 luni ,anul asta prin Ianuarie( nu prea mai mersesem cu masina doar o porneam ocazional) am mers 10-12Km a inceput sa mearga balbait am reusit sa trag de ea pana intr-un loc unde am putut sa parchez ,opresc motorul merg pana la un magazin 10 min cand vin nu a mai vrut sa porneasca , am lasat-o acolo ,dupa o jumatate de zi ajung la masina cu capacul si cu rotorul de rezerva ,porneste la sfert ,de atunci am facut cam 6-700 Km,acum 2 sapt plec cu masina vreo3 km,se opreste brusc ,iar acasa capac + rotor porneste la prima Cheie si merge perfect fac vero 50 km saptamana trecuta ies pe afara ii dau o cheie porneste bine mers pe loc 20 min ,nu plec cu ea ,a doua zi la fel ii dau o cheie si dupa 2-3 min se opreste motorul, schimb capacul de rezerva ,nu merge ,iau capac si rotor nou tot nu vrea ,mai dau la cheie si porneste in 1 minut se opreste ,asa cam de 2-3 ori ,cumpar filtru de benzina il schimb ,porneste cam 2 min se opreste ,mai incerc si degeaba , dupa 5 min incerc iar si cu pedala de acceleratie ,dupa indelung balbaieli porneste si mege super, am probat-o vreo 10km si vreo 20 de pornir la rece si cald ,merge bine . Inrebarea mea este : sa fie delcoul ?? acum poate sa mearga un an sau 1Km nu stiu mi-e frica sa mai plec cu ea desi acum merge brici, daca ma duc cu ea la tester acum cand mege credeti ca se poate vedea ceva ? Delco original e vreo 600 ron si parca nu l-as lua daca nu as fi sigur. Daca poate cineva sa ma ajute ii multumesc !!

Share this post


Link to post

am uitat sa mentionez: masina are 50.000 km ,o folosesc foarte putin,dar acum am nevoie de ea.

Share this post


Link to post

Incearca sa schimbi valva pcv.Este montata pe furtunul care iese din capacul de culbutori si continua prin valva spre galeria de admisie.

Share this post


Link to post

am incercat valva ,functioneaza perfect... ma gandeam ca daca ar fi delcoul nu ar face probleme mai des si de cate ori se incalzeste ? (scuze dar ma obsedeaza problema asta cu delcoul ) . Acum as vrea sa nu mai porneasca ca poate asa gasesc buba dar deocamdata merge.

 

Share this post


Link to post

Din pacate delcoul este o problema des intilnita la Matizuriile euro II,mai precis senzorul optic din el, care aleatoriu nu comunica catre ECM parametrii ce se poate intimpla atit la cald cit la rece , la inceput, iar la un moment dat cedeaza definitiv in acel moment calculatorul nu o sa mai dirijeze aprinderea ,nu o sa mai aiba scinteie la bujii.Atentie la cumparare,cauta piese originale DAC sau MANDO de care ai momentan pe masina.

Share this post


Link to post

Salut ,

 

Am urmatoarea problema:

 

Matiz E2 2001 nu vrea sa mai porneasca in sensul ca:

 

Dau la demaror se aprind martorii (inclusiv check) cand nu amorseaza pompa. Pompa amorseaza aleatoriu dupa 3-4 chei.

Cand amorseaza se stinge si check-ul, porneste pentru 5-10 min. apoi se aprinde chek si se opreste motorul. dau la automat de innebunesc si nimic, pompa nu se mai aude, check-ul nu se stinge...

Dupa 5-6 min de functionare motorul incepe sa se balbaie, se aprinde check-ul si GATA, nu mai porneste nici cu matanii

 

Bujii noi, capac delco nou, fise ok, injectoare curate, pcv nou,ulei curat,antigel schimbat,filtre noi (benzina, aer), furtune vaccum ok, baterie noua, releu pompa ok, siguranta pornire motor ok.

Pe cablu de alimentare al pompei de benzina exista tensiune, pe furtunul de tur (rampa injectoare) exista presiune benzina.

 

Rugaminte: Unde se regasesc firele de masa la matiz? pe motor - unde? pe caroserie - unde?

Intrebare: Senzorul optic din delco ar putea genera aceasta disfunctie?

 

Va multumesc anticipat pentru eventualele indrumari si sfaturi.

 

O seara buna.

 

Share this post


Link to post

Masa care face probleme este pe suportul tamponului de sub alternator.Accesul se face pe sub masina.

Share this post


Link to post

Nu crezi ca e dusa pompa de benzina? Am vazut ca este presiune pe tur, dar important e si ce presiune are.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...