Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Multumesc pentru reply.

lungimea cred ca o pot masura pe masina, am sa incerc sa il caut prin magazine nu pe net in caz ca nu se potriveste sa il schimb.

Share this post


Link to post

Uite aici, ai si dimensiunile acolo, 43.5 diametru si lungime de 160. Sunt seriosi si sunt si cei mai ieftini din ce am gasit eu pana acum.

Share this post


Link to post

salut am un matiz din 2005 cu 26 000 de km reali nu stiu ce sa-i mai fac am curatat si IAC am suflat si in supapa pcv sincer sa va spun am fost si al mecanic nici ala nu a stiut ce sa zica mi-a zis ca e un injector asa dupa ureche ca la check ii zicea ceva de aprindere am schimbat bujiile si dupa cateva zile tot la fel mi-a zis ca e de la combustibil ...cand e motoru rece imi palpaie checkul 5 secunde maxim si apoi se opreste si ramane eroarea masina merge infundat imediat ce bag a2a ...pot merge lejer cu ea dar nu imi place ca nu trage cum trebuie ce sa-i mai fac sau ziceti un service bun in IASI ..am uitat sa mai spun ca atunci cand scot fisele la prima coboara turatia deci merge a2a la fel si la a3a nu se simte nimic ...multumesc

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

Ia un injector cleaner , baga-l la un plin si mergi cu masina turat. Dai un reset la ECM si apoi mai vii cu rezultate. Daca nu-i dus vreun injector ar trebui sa iti dispara eroarea, daca aceasta este de la injectoare. Totusi vino cu codul de eroare dat de scaner.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

salut eroarea oricum dispare dupa ce merg cu ea cativa km si se incalzeste motoru cand o pornesc de 2 3 ori se stinge singur iar a2a zi dimineata cand e rece iar apare ...codul de eroare nu il mai am dar chestia cu injectorul mi-a zis-o dupa ce am cumparat bujii si nu ii zicea nimic diagnoza sincer nu stiu ce sa-i fac de mecanici care sa-si dea cu presupusu m-am saturat si de aruncat banii pe fereastra va rog sa ma ajutati merg de asta toamna asa cu dansa si cu 5 l de benzina nu merg mai mult de 50 km si merg cu ea I-II 20km/h II-III cam 35 40 km/h peste 60 bag a4a multumesc

Share this post


Link to post

De obicei un consum mare este dat de defectiune la sonda lambda sau injectoare care nu pulverizeaza ci curg. Cum se prezinta bujiile, sunt umede ? Eu tind sa cred ca e sonda lambda, daca se stinge martorul cand se incalzeste motorul.

Share this post


Link to post

cand le-am scos ultima data erau negre cel de la service a zis ca nu-s ude(dupa cum am mentionat si mai sus cand scot fisele la 1 si 2 se simte cum scade turatia si 3 nu se simte nimic nu stiu 100% daca ma duc iar la service imi zice ca e injectorul ma pune sa il schimb si apoi cand plec iar se aprinde :aoleo: nu stiu nu vreau sa patesc ca altii de pe forum care dupa ce au plecat din service au intampinat iar aceeasi problema)cam cat costa o sonda lamda??masina e din 2005 cu 26 000 km reali .Inca o intrebare consumul este ok?cateodata se simte un miros urat de la gazele de esapament e normal? Se poate merge asa cu masina ??merg de jumatate de an asa multumesc

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

cand le-am scos ultima data erau negre cel de la service a zis ca nu-s ude(dupa cum am mentionat si mai sus cand scot fisele la 1 si 2 se simte cum scade turatia si 3 nu ...

 

Pai de ce nu zici domnule asa, in cazul asta scapi ieftin. 3 bujii = 30 lei + set fise bujii= 20 lei.

Share this post


Link to post

bujii abia am cumparat champion adica cele de pe masina au 1 luna dar fise ?mas duce acum dar oare sigur e asta? pot vedea daca schimb fisele intre ele?adica 2 cu 3 sau1cu 3?

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

bujii abia am cumparat champion

 

Sa fie RN11YC4 ca altfel nu-s bune pentru Matiz, poti schimba fisele intre ele, dar daca bujiile sunt negre dupa 1 luna, ori fisele sunt duse, ori ai bujii RN9... ceea ce nu-i bine deloc.

Share this post


Link to post

ok ma duc sa le schimb intre ele si revin multumesc

 

am revenit am schimbat fisa 2 cu 3 si tot nimic cand scot fisa la 3a bujie tot nu se simte nimic cred ca e injectorul nu stiu sau merge in 2 ciliindri nu pot sa-mi dau seama ce are masina asta cand am schimbat bujiile(dupa ce am fost la service) am mers putin si apoi s-a aprins checkul ca mi-a afumat iar bujia cred in concluzie cred ca e injectorul din moment ce cand acccelerez imi merge putin infundat si apoi isi da drumu incet ...multumesc oricum pt raspunsuri

am sa merg asa pana cade de tot asta este

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

Nu se poate proba intai daca ai scanteie pe bujia aia? La dacie tin minte ca se proba scotand fisa si tinand aproape de blocul motor sau ceva metalic din zona respectiva, scanteia devenind vizibila.

Nu sunt eu cel mai tehnic, dar ma gandesc ca poate te ajuta ideea. Poate e totusi o problema de aprindere, care vine de undeva din alta parte decat fisa.

Share this post


Link to post

Are curent fisa . Oricum merci mult pentru sugestie !!

Share this post


Link to post

Eu as incerca sa mut injectorul de pe cilindrul 2 pe 3 sa vad daca se muta problema pe cilindrul 2.

Rampa de injectoare este prinsa in 2 suruburi, nu trebuie decat sa deconectezi pompa lasi motorul sa mearga pana se opreste apoi dai la o parte canistra de carbon si ai acces la rampa (daca faci operatiunea obligatoriu o-ringuri noi! ).

Share this post


Link to post

salutare! de aproximativ un an si jumatate am un matiz sh euro2 din 2004. dupa cumparare am schimbat filtru de benzina, ulei, distributie. pana acum 3 luni masina mergea bine, insa la un moment dat, asa din senin, a inceput sa mearga in suturi, s-a aprins check-ul si in plus mergea in 2 pistoane.am schimbat bujii, fise, capac delcou, fara rezultat, ca in final schimbarea unui injector sa fie solutia. de curand am o noua problema: in mers se aprinde check-ul, scade toata puterea si se opreste motorul. repornea daca scoteam borna de la baterie, insa acum nu mai are efect. vreau sa spun ca are toane.saptamana trecuta a facut la fel si dupa aprox o ora a pornit. am facut 100km si a fost ok. acum trei zile eram croita sa merg la service pentru a o pune pe tester. pornesc masina, merg 50 m si surpriza ...check aprins si motor oprit. am incercat sa o repornesc insa fara nici un rezultat. au venit baietii veseli de la service si au confirmat banuielile mele - nu avea scanteie nici la bujii nici in centrala, nici de la bobina. verdictul: delcou defect ce trebuie schimbat. dupa 30 min am incercat sa pornesc din nou si am miscat putin de mufa care intra in delcou. masina a pornit la sfert de cheie. am mers ceva km cu porniri si opriri. e ok. porneste la prima cheie. insa in mers are momente cand pare ca moare si apoi cand apas acc tasneste. se intampla in special la viteze destul de reduse si in treapta mica. baietii de la service au zis k e senzorul optic defect. masina porneste acum fara probleme si la cald si la rece. care sa fie cauza. e destul de costisitoare schimbarea delcoului si n-as vrea sa fie inutila. stiti cumva daca e posibil ca acest senzor sa functioneze cu intermitente?

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/25900-matiz-nu-porneste-cand-e-cald-motorul/page__pid__552282__st__120&do=findComment&comment=552282

 

Topic dedicat problemelor delcoului (in special a senzorului optic). Un delcou original gasesti si la 490Lei. Daca nu iti da scanteie cand nu mai merge masina e cam 90% eroare de la senzorul optic. Ori a intrat ulei inauntru si nu citesc cum trebuie senzorii (se schimba simeringul din delcou) ori e defecta electronica.

Share this post


Link to post

Cine ma poate ajuta in urmatoarea problema pe care o are MATIZ EURO 3:martorul a inceput sa se aprinda de aproape 3 luni dar fara sa simnt nici o modificare in functionarea

motorului si nici nu am dat prea mare importanta pana acum cateva zile cand dupa ce i-am curatat IAC-ul becul s-a stins(era f.f.murdar) dar surpriza la doua zile becul s-a

aprins din nou.Am inceput la teste mai amanuntite si am observat ca atunci cand turez motorul iar acceleratia este pe o pozitie fixa turatia motorului nu este constanta adica

scade brusc cateva sec. dupa care revine la normal.Am scos fisele de la bujii una cate una si am observat ca la scoaterea fisei2 turatia motorului nu se modifica de unde am

tras concluzia ca pistonul2 nu functioneaza.Am inversat bujia2 cu 1 am schimbat fisa dar aceiasi problema.Ce credeti ca se intampla sa fie oare injectorul sau altceva?

vreau sa specific ca martorul nu sta tot timpul aprins.MULTUMESC!

Share this post


Link to post

pentru Emil db!

Mergi la un service sa puna testerul pe motor si nu mai umbla pe bajbaite. Aprinderea aleatorie a checkului poate fi data de faptul ca uneori motorul intra in parametrii normali de functionare, iar asta poate insemna foarte multe defectiuni, de la fise, bujii, injectoare sau chiar un contact inperfect. Deci trebuie sa afli neaparat codul/codurile de eroare pentru a putea depista exact cauza.

 

PS. Pentru cunoscatori: o scapare minora a racordului de la evacuare poate duce la functionare defectoasa la un motor matiz e3?

Edited by anditof

Share this post


Link to post

stai linistit.am racordul flexibil de la esapament praf.scapa rau,se aude si se simte la miros.mersul nu s-a schimbat deloc,iar consumul a ramas la fel.

Share this post


Link to post

Inainte de Pasti am facut motorul - schimbat segmenti, cuzineti, distributie, simeringuri etc.- pret in total vreo 500 lei (manopera a fost a mea). Problema este ca inainte tragea de rupea motorul, chiar daca avea consum mare de ulei, iar acum, merge foarte rau la rece si nu mai trage. In rest toate bune si frumoase, nu scoate fum, nu se aprinde checkul...

Poate stie cineva: este posibil sa nu fie reglati bine culbutorii, chiar daca porneste la sfert si nu tacane? sau sa verific injectoarele. Trebuie sa mentionez ca am schimbat garniturile de la admisie, de la tps, curatat egr etc.

Share this post


Link to post

Eu cand a trebuit sa reglez culbutorii aveam cam acelasi simptom mers greoi si relanti neregulat, atat la rece cat si la cald.

Share this post


Link to post

Am rezolvat prob era de la delcou adica de la senzorul optic mergea cad vroia el

150ron de la dezmembrari

Nou costa 700ron cu montare in service pt garantie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...