Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

@robertinoo > Cand teava de la EGR si stutul de la PCV trec pe acolo este posibil oricand (vezi ce pateste varful de la IAC). Curatarea corpului clapetei este binevenita de 2x pe an. Daca ai da vreodata cu spray de CarbCleaner ai vedea ce lichid maro poate sa curga de acolo.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am descoperit unde este si cum functioneaza senzorul de detonatie. Si uite asa am inceput sa-l suspectez pentru trepidatii, motor prea zgomotos si consum prea mare de combustibil. Asa ca dupa mai multe verificari ale conexiunilor senzorului am decis sa fac o incercare: sa decuplez senzorul de detonatie. Surpriza este ca merg fara acest senzor si in plus motorul a devenit mai silentios, scaunul din dreapta nu mai trepideaza si daca nu ma insel papa si mai putina benzina. Ideea este ca totusi nu mi se pare normal sa merg cu o piesa de la motor anulata total. As dori sa mi se spuna mult mai multe despre acest senzor, care la mine se pare ca este prea sensibil si micsoreaza prea mult avansul(de aici trepidatiile, zgomotul huruit si consumul prea mare). Trebuie schimbat, sau este strans prea putin sau prea mult? Cum reactioneaza? Devine mai sensibil cand este mai strans sau invers? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Cred ca trebuie strans bine, dar importanta ramane pozitia. Asta daca senzor de detonatie e tot una cu senzorul de acceleratie.

 

M-am documentat si nu e acelasi lucru.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Mama ei de tehnica! Toti ne pricepem la ea. De ce nu-mi spune nimeni ca am luat-o pe aratura? Se pare ca, de fapt, trepidatiile, consumul in exces sau zgomotul exagerat al motorului sunt efectul detonatiilor. Ceea ce inseamna ca eu am o problema nu cu sensibilitatea prea mare a senzorului de detonatie ci cu faptul ca nu transmite semnalele necesare pentru ECU. Este posibil sa fie de la conexiuni(contacte proaste). Sigur este mai coerent un alt forumist pe care am sa-l citez aici(este de pe un forum gasit prin google si sper ca nu cere drepturi de autor... :D ;) ):

"SENZOR DETONATIE :

Knocksensor sau unii ii mai spun senzor de bataie neadecvat cred. Alaturi de senzorii de la arbore si came acesta este foarte important in optimizarea performantelor motorului, acestea fiind cu "variable timing" mai pe romaneste cu avans variabil. In conditii ideale bujia da scinteie cind pistonul ajunge in pozitia sa maxima (sus) flacara traversind toata camera de ardere, amestecul arde complet in timp ce pistonul este impins in jos. Dar in conditii reale nu se intimpla asa, amestecul are nevoie de mai mult timp pentru a arde complet. Aceasta fractiune de secunda care lipseste pentru arderea completa trebuie compensata. Cel mai usor se compenseaza prin marirea avansului aprinderii, adica pe intelesul tuturor vom da scinteie mai devreme. Dar un avans prea mare se manifesta prin detonatii, pierderi de putere si uzura prematura a motorului. O mica paranteza. Reglarea avansului o faceam cu totii pe vremuri invirtind delcoul dupa "ureche". Un mecanic cu experienta si "ureche" buna il regla bine si aveam bujii curate, motorul tragea si nu aveam toba ruginita inainte de vreme. Mai faceam si distanta la platini, dadeam cu smirghel, cu lere. Ce facea mecanicul ? Ei bine al asculta exploziile sa nu aiba tendinta de detonatie ! Majoritatea inca cred ca prin invirtirea delcoului se obtine o turatie mai mare, mers rotund...da dar asta ca sa nu avem explozii necontrolate. Reglajul cel mai bun se facea cu lampa stroboscopica pe fulie erau crestaturi si functie de avansul scris in carte aliniam si noi semnele. Si tot nu mergea bine pentru ca 2 piese nu sunt identice niciodata, benzina la fel, temperatura amestecului etc... si tot dupa ureche mergea cel mai bine. Asa incit electronica si-a bagat si aici coada si avem o "ureche electronica" pe motor, ea nu este subiectiva si asculta fiecare explozie corectind tot timpul avansul ca sa nu apara detonatiile. Si acum sa revenim la avansul si detonatiile noastre. O explozie buna trebuie sa fie ca o fisiiala, inceputul de detonatie se aude ca si cum am lovi cu o cheie o bucata de tabla si detonatiile stiti foarte bine bubuiala in motor. Pe linga avans prea mare detonatiile sunt date de aparitia unor puncte fierbinti in camera de ardere care aprind amestecul. Aceste puncte care aprind sunt bujiile incinse si depunerile de carbon care stau ca un carbune incins. Flacara nu va mai fi una singura data de bujii ci vor mai aparea si altele si prin unirea lor fronturilor apare detonatia acel bang. ECU monitorizeaza tot timpul exploziile si corecteaza avansul astfel incit sa avem ardere completa deci putere maxima. Daca apasam pedala de acceleratie scurt el va sesiza de la potentiometrul din throttle body aceasta si va mari avansul ca sa avem putere maxima dar fara sa apara detonatii. Acest senzor este de fapt un "microfon piezoelectric" care va genera o tensiune pe iesire direct proportionala cu intensitatea detonatiilor, de fapt a presiunii exercitate asupra lui. Este montat cit mai aproape de cilindri si unele motoare (6-8 cilindri) au 2 senzori."

 

PS: Am conectat din nou senzorul si cand merge bine(fasaie, dupa cum zicea nenea de mai sus) cand huruie de zici ca-i diesel. Acest fenomen il simt si atunci cand, cu pedala de acceleratie mentinuta in aceeasi pozitie, masina isi schimba viteza.

Share this post


Link to post

O eroare de functionare a senzorul de detonatie aprinde MIL-ul. Ai MIL-ul aprins?

 

Este posibil sa ai TPS dereglat. Daca se intampla chestia asa, cel putin in cazul meu, MIL-ul nu s-a aprins masina mergea ca dracu, ralanti instabil, motor foarte zgomotos, lipsa putere si consum ca la balamuc.

 

Altfe, s-ar putea sa fie doar avansul, din cauza benzinei. Si mie mi s-a mai intamplat sa fie zgomotos, asa, ca voia el, dupa care isi revenea singur.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Dupa cum povesteam mai sus, am mers o perioada cu senzorul de detonatie deconectat voluntar si nu s-a aprins nimic iar masina a mers, ca nici nu mai imi dau seama... Sa zicem la fel. Relantiul este regulat numai ca masina imi trepideaza la fel de regulat si cam tare. Mersul motorului nu este silentios ca la alte matizuri pe care le-am auzit, conducandu-le. Benzina am folosit, ca sa fac diferenta, din toate felurile si 95 si 98 si de la petrom si de la omv si de la lukoil s.a.m.d. Diferentele erau minime catre insesizabile. Iar consumul, nu glumesc, este de +10 urban si 7,5-8 extraurban(max 130/h in depasiri, in rest 100-120). De accea am ajuns la acest senzor de detonatie. Banuiesc ca ar mai putea fi si ecu care nu ar interpreta corect semnalele date de senzor. Sincer m-am cam blocat. Nu se mai face nici o sinapsa in creierasul meu.

Share this post


Link to post

Este zgomotos in interior sau si in exterior?

 

Cati km are masina?

 

Mi se pare ciudat ca nu s-a aprins MIL-ul. Oare de ce?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Este zgomotos si in interior, unde ma deranjeaza pe mine si in exterior daca-l ascult cu usa deschisa, de pilda. Are 10000 km. Nu te gandi ca face ca tractoru' dar oricum ar fi urla prea tare pentru un matiz. E mai zgomotos decat un Logan, de pilda. Ce sa mai zic de alte masinute din clasa ei. Parca i-as fi facut tuning pentru putere. Ceva este si sper ca vor vedea cei de la service care-mi tot spun ca e noua si ca n-are cum sa aiba piese defecte, ca parca nu s-au mai vazut defecte de fabricatie, iar acesta fiind atat de subtil a trecut probabil de c.t.c. O sa-i rog sa-mi schimbe, pe cheltuiala mea, chiar daca e in garantie, acest senzor de detonatie si sa fac o comparatie dupa aceea.

Share this post


Link to post

De ceva vreme(mai multa) ma confrunt cu o mica problema, si anume:

- Dupa fiecare pornire la rece, in treapta 1 imi "da in nas", o singura data, destul de tare.

Mai pe larg:

- acasa: pornesc masina(in garaj), o las, la temperatura de acum, cam cam 40-50 secunde la ralanti, o scot din garaj si din curte, o las la ralanti pana inchid usile garajului si portile(30-40 de secunde), ma urc in masina si plec la drum. La ~20km/h, in treapta 1, in accelerare spre treapta 2 imi da in nas destul de tare, ca o frana de motor, apoi nu mai face, deloc, pana la urmatoarea pornire la rece(seara).

- la servici: pornesc motoru, o las la ralanti cam 40-50 secunde, bag treapta 1 si plec. In rest, acelasi comportament ca mai sus: in accelerare din treapta 1 spre treapta 2, pe la 20km/h da in nas, la fel de tare si apoi nu mai face.

 

Daca incerc sa schimb mai jos din 1 in 2, adica pe la 10-15km/h, nu mai da in nas, dar cu prima ocazie cand urc iarasi la ~20km/h face aceeasi figura, doar o data.

 

Ce ar putea fi responsabil pentru chestia asta? Ce sa verific?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Nu cred ca e normal...dar la fel face si la mine cand e rece. Pe la 20 da in nas...nu chiar asa de tare dar se simte... Ei...problema la mine e alta...si cand e calda si pornesc usor...se simte cum da in nas usor de tot...doar in a 1-a si foarte foarte usor. Cand pornesc mai tare, cu motorul cald, se simte si mai si chestia asta. Eu zic ca nu e normal comportamentul asta...

Share this post


Link to post

Pai stiu ca nu e normal, dar nu stiu ce sa-i fac, ce pot verifica/face eu. La service, singura solutie este sa o las peste noapte la ei, ceea ce nu ma incanta deloc.

Deci, are cineva vreo idee?

La cald sau in alt moment nu face asa. De simtit se simte ca o frana de motor pentru 1 secunda si apoi isi revine.

Share this post


Link to post

Ai o bujie bagaboanta.

Share this post


Link to post

Incearca sa cureti I.A.C.-ul. E posibil sa fie murdar sau sa nu functioneze corect.

Share this post


Link to post

Ce-are IAC-ul cu mersul in turatie? Si mai ales cu intreruptul? Curatatul asta de IAC a devenit un remediu universal? IAC-ul este responsabil de mentinerea turatiei de relanti.

Share this post


Link to post
Ai o bujie bagaboanta.

Am schimbat 3 seturi de bujii de cand a inceput sa faca(le schimb in principiu la fiecare revizie) si tot la fel a facut cu toate. Fisele nu le-am schimbat inca, sunt cele ale masinii. Bujiile: NGK BPR5EY-11.

 

IAC-ul in schimb nu l-am curatat/demontat niciodata in 27.000km. La ralanti masina sta ok, zic eu, adica, la temperatura din perioada asta, la 7:20 dimineata porneste la prima cheie, scade un pic turatia, da sa tremure un pic, intervine ECU, creste turatia pana sa nu mai tremure si apoi scade usor-usor pana la ralanti normal, toate astea in decurs de 30-40 de secunde. Sa fie asta? Nu ar fi trebuit sa am probleme cu ralanti prea sus/prea jos la pornire la rece?

 

@Mircea: nu e un intrerupt, e ca o pierdere de putere, pentru o secunda, exact ca o frana de motor, in treapta 1, adica destul de violenta.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ia sa te uiti pe intuneric la fise. Salti capota cu motorul la relanti, pe intuneric, si ii dai ture si te uiti dupa scantei. E greu de crezut ca face doar la motor rece o fisa insa. La motor rece, hopurile alea sunt date de o bujie in general, care nu lucreaza corect in turatie pana nu se incalzeste nitel.

Share this post


Link to post

O sa fac chestia aia cu fisele.

 

Masina o las la incalzit, la fiecare pornire, asa cum am scris mai sus, nu plec direct cu ea. Chestia asta mi se intampla cam de un an si ceva, intre timp am schimbat cel putin 3 seturi de bujii. La fel a facut.

Share this post


Link to post

Am patit si eu ceva similar in toamna trecuta, si se manifesta ca o balbaire la accelerare, tot asa, imediat dupa pornire cu motorul rece. La cald nu avea absolut nimic. A facut asa cam doua saptamani pana am rezolvat. Am schimbat o fisa din cele trei. De atunci nu a mai facut deloc. Fisa a fost usor de depistat, era cea care afuma ceramica exterioara a bujiei cel mai mult.

Edited by Belbody

Share this post


Link to post

I.A.C.-ul este cam cum era socul la dacie. El regleaza debitul de aer. Cand este rece trebuie sa fie mai putin aer si mai multa benzina. Eu cred ca merita sa se incerca o curatare a lui.

Share this post


Link to post
I.A.C.-ul ... El regleaza debitul de aer.

E responsabil de mentinerea turatiei de (la) ralanti.

Share this post


Link to post
Am patit si eu ceva similar in toamna trecuta, si se manifesta ca o balbaire la accelerare, tot asa, imediat dupa pornire cu motorul rece. La cald nu avea absolut nimic. A facut asa cam doua saptamani pana am rezolvat. Am schimbat o fisa din cele trei. De atunci nu a mai facut deloc. Fisa a fost usor de depistat, era cea care afuma ceramica exterioara a bujiei cel mai mult.

Am verificat acum toate fisele. Coada ceramica a bujiilor este curata-curata, contactul din coada bujiei este argintiu, contactele de la ambele capete ale tuturor fiselor sunt argintii, perfect curate.

 

Any other ideas? :uff:

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai da, cum a spus si Mircea, este esential sa verifici in prima faza fisele observandu-le noaptea dupa un drum efectuat sau dupa ce motorul a functionat turat o perioada. Eventual, poti masura si rezistenta fiselor :)

Share this post


Link to post

Intre ce valori ar trebui sa se incadreze(rezistenta interna)? Care ar fi idealul?

Ar putea fi o legatura intre fisele bujiilor si faptul ca electrodul central al bujiei se "erodeaza" dupa 9000km?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
I.A.C.-ul este cam cum era socul la dacie. El regleaza debitul de aer. Cand este rece trebuie sa fie mai putin aer si mai multa benzina. Eu cred ca merita sa se incerca o curatare a lui.

IAC = Idle Air Control = Control aer la relanti. Lamurit? :)

Share this post


Link to post

Dar daca IAC-ul ramane "blocat" intr-o anumita pozitie? Adica, mai sus cineva zicea ca la rece IAC-ul da mai putin aer ca la cald=>amestec bogat. Ei, el ramane la o anumita pozitie si in momentul in care eu plec de pe loc el nu revine unde are trebui sa revina, in mers? Asa s-ar explica "datul in nas", care, by the way, este foarte similar cu cel de la Dacia 1300, atunci cand ii dadeai prea multa pedala, in mers, la rece(se ineca). Are vreo logica ceea ce spun eu aici? :dizzy:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...