Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Cea de distributie, clar nu...

Ar fi posibil ca una din cele doua ( accesorii sau alternator) sa fie mai slab intinsa.

O alta posibilitate este aceea ca electrovalva de purjare sa scoata acel suerat pana elimina vaporii de benzina aflati sub presiune.

Share this post


Link to post

Buna si sarbatori fericite tuturor!

Eu sunt Calin, posesorul unui Matiz Euro 2 din 2003 care "nu mai vrea" sa mearga.

Am ajuns sa-mi descriu problema aici pentru ca dupa ce am urmarit foarte multe thread-uri referitoare la problemele de motor la Matiz nu am gasit nimic similar problemei pe care o am eu acum.

Scurt istoric:

Deoarece Matizul meu era foarte ruginit si pragurile aproape ca lipseau cu desavarsire m-am apucat in vara sa-i fac o reparatie capitala la caroserie. Nici o intentie sa intervin la motor care de altfel mergea foarte bine. Rulaj 220000 km cu motorul segmentat la 170000 km. Schimburi de ulei si filtre la timp, intretinut relativ bine. Anul trecut in vara am facut un tur prin Europa cu Matizul impreuna cu sotia (Slovacia, Cehia, Germania, Danemarca) si am parcurs 6600 km fara nici o problema in decurs de 8 zile, adica era o masina pe care ma puteam baza.

Am demontat absolut tot, a ramas doar caroseria goala, am demontat cablaje, conducte combustibil, conducte frane, tot ce se putea demonta. Am taiat pragurile si bucatile din caroserie care erau ruginite si am avut un sudor care a venit in cateva zile si a sudat elementele noi de caroserie sau intarituri (petice).

Dupa asta am trecut la grunduire, izolare, vopsire si intr-un final montaj al tuturor elementelor.

La motor singura interventie cat timp a fost "pe masa" a fost sa-i schimb cureaua de distributie. Intrucat era la jumatatea vietii (cureaua, la 35000 km) m-am gandit ca ar fi mai bine s-o schimb ca e mai usor cu motorul demontat si voi avea pace inca 70000 de acum incolo. Si am mai inlocuit bujiile si curatat injectoarele cu decarburol suflat cu pistolul de vopsit cu aer comprimat (alimentate pentru timp scurt ca sa deschida).

Dupa ce am montat si motorul, supriza neplacuta: nu mai pornea! Asta s-a rezolvat insa rapid: gresisem ordinea de aprindere (1,2,3 in loc de 1,3,2).

Dupa ce am pus fisele in ordinea corecta, motorul a pornit si de atunci merge doar intr-un piston.

Nu stiu daca este corect spus, dar se pare ca un singur piston contribuie la ardere si anume pistonul 1. Pistoanele 2 si 3 nu contribuie cu nimic sau cu foarte putin.

Manifestari: explozii in evacuare, miros puternic de benzina nearsa, bujiile de la 2 si 3 sunt ude.

Teste: cu motorul mergand am testat urmatoarele:

1. Bujii - toate bujiile dau scanteie. Am verificat cu motorul mergand cu bujia scoasa din chiulasa, in fisa. Scanteile sunt la fel (vizual).

2. Injectoare - toate injectoarele pulverizeaza si inchid cand se intrerupe alimentarea.

3. Toate mufele injectoarelor functioneaza, in sensul ca dau comenzile injectoarelor (pulverizeaza si inchid).

Cum mi-am data seama ca cilindrii 2 si 3 nu participa cu nimic la ardere: daca scot fisa bujiei de la 2 sau de la 3 motorul merge la fel, nu se intampla nimic. Daca scot mufele injectoarelor 2 si 3 la fel, nu se intampla nimic, dar se reduce mirosul de benzina nearsa din evacuare. Daca scot fisa bujiei de la 1 sau mufa injectorului de la 1 motorul se opreste. Am inversat intre ele pozitiile pe rampa ale injectoarelor, am incercat mufele de la 2 si 3 pe 1, merg. Daca pun mufa de la injectorul 1 pe 2 sau 3 nu merge in pozitia respectiva dar merge pe injectorul 1.

Deci, problema este localizata: cilindrii 2 si 3 nu ard benzina sau o ard foarte putin, desi bujiile produc scanteie si injectoarele pulverizeaza benzina.

Primul meu gand a fost ca este o problema mecanica de distributie.

Cu convingerea ca probabil n-am fost atent cand am intins cureaua de distributie si am decalat-o am desfacut capacele distributiei si fulia sa verific aliniamentul. Aliniamentul reperelor era perfect: punctul de pe roata dintata de pe vibrochen este aliniat cu reperul de pe carcasa pompei de ulei si reperul punctului mort superior de pe roata dintata a arborelui cu came este aliniat cu sageata de pe carcasa interioara de tabla a distributiei. Reperul de pe fulia vibrochenului este aliniat cu gradatia 0 de pe capacul inferior al distributiei.

Am cumparat un set de lere spion sa verific jocurile supapelor. Le-am reglat la rece la 0,15 pe admisie si 0,32 pe evacuare. Toate supapele par sa functioneze corespunzator, arcurile sunt intacte si tari. Test de compresie nu am facut.

Din disperare am cumparat si o bobina e inductie noua dar nu a schimbat nimic.

Delcoul l-am verificat doar vizual, la nivel de capac. Carbunele cu arc este in regula, am curatat ploturile de depunerile albe de sare si le-am aplicat spray de contacte. Oricum, delcoul l-am inlocuit cu unul nou in urma cu 100000 km. Capacul este etans si nu am gasit condens in interior.

Considerand ca am eliminat cauzele mecanice am trecut la posibile cauze electrice sau electronice. Am demontat toate mufele, le-am verificat si curatat cu spray de contacte, inclusiv mufa modului electronic de comanda. Toate sunt curate si par sa fie in contact, Nu am gasit intreruperi pe fire vizibile si nu am alte echipamente electrice care sa nu functioneze sau sa se comporte ciudat. Am verificat si toate sigurantele, atat de la cutia de sub bord cat si cele de la compartimentul motor, toate sunt functionale. Singura modificare, de fapt adaugare la sistemul electric a fost montarea unei inchideri centralizate cu telecomanda. Am montat-o respectand indicatiile si inchiderea functioneaza.

Becul "Check Engine" se stinge la 3-4 secunde dupa ce se amorseaza pompa de benzina si nu se mai aprinde in timp ce motorul functioneaza. La ralenti, incredibil, dar turatia este stabila. Doar cand motorul se incalzeste trebuie accelerat uzor pentru ca altfel moare, scazand foarte mult turatia. Dar compensand usor din aceleratie, turatia este stabila. Putere nu are pentru a urca nici un fel de rampa, oricat de mica ar fi inclinatia. Trebuie turat foarte mult pentru a se misca de pe loc drept, fara inclinatie. Rateurile in evacuare la acelerare sunt groaznice in cazul asta, cu nori de fum negru si miros de benzina nearsa.

Una peste alta, fiind si sarbatorile aproape nu am gasit pe nimeni care sa-mi vina acasa cu o interfata de diagnoza zilele astea.

Ma gandeam sa chem un preot sa faca o exorcizare dar s-ar parea ca si astia sunt ocupati pana spre sfarsitul lui ianuarie.

As fi recunoscator daca cineva mi-ar deschide ochii spre alte potentiale cauze sau chiar mi-ar da solutia :)

Avand in vedere ca problema a aparut foarte brusc tind sa cred ca este ceva banal dar eu fiind preocupat atata timp cu asta nu mai pot vedea solutiile simple.

Multumesc, cele bune si drumuri bune tuturor!

Edited by calinrusu

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Nu am inteles daca ai incercat si sa schibi injectoarele intre ele ca sa vezi daca simptomele se schimba de pe un cilindru pe altul. Asta ar fi o chestie de incercat. Care e ideea: Injectoarelor nu le face bine sa fie curatate cu pulsuri lungi. Cand mergi cu masina impulsurile sunt de milisecunde astfel incat in cilindru sa se formeze o "ceata". Un injector cu bobina pe duca poate sa inchida si sa deschida bine la puls lung, dar cand e pus pe masina acesta va "plange" tot timpul, deci va exista tot timpul benzina nearsa.

 

De asemenea verifica ca garniturile injectoarelor sa etanseje bine atat la cilindri cat si la rampa injectoarelor. Daca nu etanseaza bine la cilndru ar trebui sa auzi niste pufaituri din zona din spate.

 

Poate fi si o problema de la distributie, dar, din cate stiu, in cazul asta masina ar trebui sa faca urat si la relanti.

 

Eu am avut o problema asemanatoare cu Matizul, facea urat doar la cald, nu statea la relanti si trebuia sa o tin din acceleratie, plus minirateuri in evacuare, dar la mine era modulul electronic al delcoului la care tu zici ca nu ai umblat.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

calinjack, totusi am avut reperele distributiei in fata acum 3 zile si erau aliniate corect. Chiar si acum daca scot capacul superior, cand aduc reperul de pe roata dintata a axului cu came in dreptul sagetii de pe carcasa de tabla, reperul fuliei de la vibrochen este in dreptul gradatiei 0 de pe capacul inferior.

Multumesc!


ches, multumesc!

Am schimbat pozitiile injectoarelor pe rampa. Am pus injectorul de la 1 (care merge normal) pe 2 si cel de pe 2 la 1. Rezultatul e acelasi. Pe cilindrul 1 merge oricare injector, pe 2 si 3 nu merge niciunul. Am pus si mufele de la 2 si 3 pe 1 (care merge) si nu se schimba nimic. Cu mufa de la 1 pe 2 sau 3 acestea nu merg.

Intr-adevar, cand le-am curatat le-am tinut deschise prea mult timp probabil. Garniturile sunt etanse, nu am nici un fasait la rampa si nu trage aer fals. Cand am scos injectoarele n-am schimbat inelele O dar intotdeauna le-am dat putin wd40 ca sa intre mai usor si sa nu le rup sau fortez prea tare.

Azi l-am lasat sa mearga vreo 45 de minute pana a ajuns la temperatura de regim (a pornit ventilatorul) doar intr-un piston. Am scos mufele injectoarelor 2 si 3 ca sa nu mai scoata benzina pe evacuare si i-am crescut turatia din surubul de reglaj. La o turatie mai mare merge stabil. Si nu mai am pocnete in evacuare si nici miros de benzina nearsa, pacat ca nu se poate misca de pe loc prea bine intr-un piston ca obtineam si un consum mai mic :)

Sa fie ceva legat de senzorul de pozitie al acceleratiei?

 

Mi se pare cateodata ca primeste constant o cantitate prea mare de benzina si nu are suficient aer s-o arda. S-ar putea sa primeasca benzina ca si cum ar avea clapeta de acceleratie deschisa la maxim si sa nu primeasca data de la senzor care ar trebui sa-i "spuna" ca aceasta e inchisa. Cum as putea sa elimin senzorul asta din lista cauzelor posibile?

Edited by calinrusu

Share this post


Link to post

Reperele distributiei, tocmai le-am realiniat dar fara nici un efect, motorul tot asa merge.

Am facut si test de compresie comparativ intre cilindri, nu sunt diferente.

post-46206-0-79172400-1483020109_thumb.jpg

post-46206-0-75887100-1483020151_thumb.jpg

post-46206-0-85607800-1483020160_thumb.jpg

Share this post


Link to post

S-ar putea sa gresesc, dar mie mi se pare ca e un dinte decalata la fulie. Nu vine drept pe semn

 

Edit:

acb6e64b97a9fe8f4d52e12a48fe9934.jpg

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

tunning4life, multumesc ca ti-ai facut timp sa analizezi problema dar nu stiu la ce aliniament te referi sau la ce se refera semnul rosu pe care l-ai adaugat in imagine.

Eu am aliniat punctul de pe roata dintata cu semnul de pe carcasa pompei de ulei.

Semnul de pe pompa nu se mai vede ca vine cureaua deasupra, dar am incercuit cu rosu punctul de pe roata dintata a vibrochenului.

Stii o alta metoda de verificare sau aliniere?


Tocmai am fost afara si am desfacut capacul superior al distributiei sa mai verific o data reperele.

Nu am dat jos si capacul inferior dar am verificat aliniamentul semnului de pe fulia vibrochenului cu gradatia 0 de pe capacul inferior al distributiei (semnele folosite pentru reglarea avansului cu lampa stroboscopica). Cand semnul (taietura) de pe fulie este in dreptul gradatiei 0, semnul de pe roata dintata este in dreptul reperului de pe pompa de ulei, adica pistonul 1 este in punctul mort superior la compresie.

post-46206-0-06153600-1483035071_thumb.jpg

post-46206-0-25756300-1483043365_thumb.jpg

post-46206-0-32690800-1483043393_thumb.jpg

post-46206-0-69036800-1483043512_thumb.jpg

Edited by calinrusu

Share this post


Link to post

Eu imi dau cu parerea aici, sa ma aflu in treaba cum ar spune unii. N-am umblat la distributie la a mea, nici atat nu am vazut la matiz cum se aliniaza. Eu vad un semn, cel incercuit in poza de mai jos. Esti sigur ca fulia nu trebuie aliniata cu semnul acela?

 

db839ee2576cfad83cbe03ba3ae95174.jpg

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Ah, nu, aia e o fanta pe pompa de ulei care, sincer, habar n-am daca are vreo functionalitate.

Reperul de pe pompa de ulei e in partea de sus, iar cel de pe roata dintata a vibrochenului e punctul pe care l-am incercuit eu.

 

M3C11B18.png

 

Pe o pompa reala:

 

pompa-ulei-tico-matiz-2294220f532508a5ad

 

vezi reperul sub gaura de ghidare a intinzatorului.

Cand punctul de pe roata dintata a vibrochenului este aliniat cu reperul de pe pompa de ulei inseamna ca pistonul nr. 1 este la punctul mort superior, la finele fazei de compresie, adica exact momentul cand trebuie sa primeasca scanteia. Daca se aseaza la loc capacul inferior si fulia se va observa ca taietura de pe fulie vine exact in dreptul gradatiei 0 de pe capacul inferior (grade, de la 0 la 20 folosite pentru reglajul avansului).

In acest moment reperele de pe roata dintata a axului cu came (2 la numar) trebuie sa fie aliniate cu semnul de pe suportul distributiei si supapele cilindrului nr. 1 trebuie sa fie complet inchise (finele compresiei, urmeaza scanteie si ardere). Cand toate astea sunt aliniate se monteaza cureaua si totul este sincronizat.

Nu sunt prea multe posibilitati de a gresi daca reperele au fost aliniate corect.

Totusi, o a doua verificare nu strica niciodata.


Mda, deci motorul are nevoie de 3 lucruri ca sa arda benzina eficient:

1. Benzina amestecata cu aer in proportie corespunzatoare.

2. Compresie.

3. Scanteie la momentul potrivit.

Am stabilit deja ca are scanteie si scanteia vine la momentul potrivit.

Are benzina si nu are scapari de vacuum, amestecul pare OK.

Supapele nu sunt blocate si au jocul in valorile prescrise.

Avand in vedere ca defectiunea este tot timpul la cilindrii 2 si 3 (localizata) si motorul sau ECU nu poate face diferenta de pozitie intre cilindri trebuie sa fie o defectiune mecanica.

Maine o sa fac un test de compresie sa vad daca sunt diferente.

Urmatoarea cauza la care ma duce capul este garnitura de chiulasa distrusa intre cilindrii 2 si 3? Daca supapele sunt in regula, segmentii pe piston etanseaza (a fost segmentat in urma cu 50000 km si nu a consumat ulei deloc), atunci compresia nu se poate pierde decat intre cei doi cilindri, mai ales ca sunt vecini. Si camerele lor de ardere sunt separate de garnitura de chiulasa. Are sens? Inca nu o sa dau jos garnitura inainte de testul de compresie. Nu sunt sigur insa in ce masura testul de compresie poate fi afectat de lipsa de etanseitate intre camerele de ardere de la 2 si 3.

O sa revin cu detalii daca gasesc cauza.

Edited by calinrusu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Din cite observ eu in pozele atasate, pinionul arborelui nu cade la punct, ii cu aproape un dinte catre in spate.

 

 

LE

 

Apropo, s-au facut asimilarile curelelor? Au aceiasi nr. de dinti ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Salut,

 

Revin-o cu valorile testului de compresie.

Garnitura daca ar fi ciupita sau neetansa cum banuiesti , ai fi avut ulei in vasul de expansiune si spuma albastruie pe joja de ulei.

Posibil sa ai segmentii aliniati ( vezi fantele acestora) si atunci da, pierzi compresie pe 2 si 3 plus ca se duce si uleiul prin fantele segmentilor pana pe teava.

 

Banuiesc ca la segmentare s-a intamplat ceva... ce segmenti ai folosit R, R1 sau R2?

 

Reperele distributiei sunt luate ok..

 

Banuiesc ca nu ai cum sa faci rost de o interfata ALDL... daca ai, ar fi ok... daca nu, baga un test " agrafa" si vezi ce spune check-ul.

 

Bafta.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Pina la demontarea motorului de pe masina, schimbarea distributiei si zgincioritul injectoarelor, motoru a functionat impecabil, de am inteles eu bine.

 

Deci : logica mea spune ca, n-are nici o treaba segmentii si/sau eventuale pirderi in jurul acestora. Altfel, nu prea vad cum sa obtii un test de compresie corect cu decalaje (de acestea exista) a timpilor.


Asta vrea sa insemne aliniere la matiz ?

 

Ori ii prea de dimineata pentru mine ...

 

Luminati-ma, va rog ...

 

post-20861-0-92583700-1483085321_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pina la demontarea motorului de pe masina, schimbarea distributiei si zgincioritul injectoarelor, motoru a functionat impecabil, de am inteles eu bine.

 

Deci : logica mea spune ca, n-are nici o treaba segmentii si/sau eventuale pirderi in jurul acestora. Altfel, nu prea vad cum sa obtii un test de compresie corect cu decalaje (de acestea exista) a timpilor.

Asta vrea sa insemne aliniere la matiz ?

 

Ori ii prea de dimineata pentru mine ...

 

Luminati-ma, va rog ...

 

attachicon.gifpost-46206-0-06153600-1483035071.jpg

 

Viktor, da, asa mi se pare si mie daca ai incercuit reperul de pe pompa, dar faptul ca vine semnul de pe fulie la 0 grade nu inseamna ca-i bine?

Da, n-are treaba cu segmentii pentru ca segmentarea a fost facuta acum 2 ani si n-am avut probleme si au fost decalati la 120 grade atunci.

Gata si testul de compresie. Am masurat cu buiile scoase, pedala de acceleratie deschisa la maxim, debreiat sa invarta mai usor, la turatia demarorului si am obtinut urmatoarele valori:

 

1 -> 13.0 bar

2 -> 12.0 bar

3 -> 13.0 bar

 

La mine benzina arde in 1 dar nu arde in 2 si 3, desi 3 are compresia egala cu 1. Diferenta de 1 bar la 2 nu cred ca este semnificativa, manualul zice ca se admit diferente pana in 98 KPa adica 0.98 bar, dar citirea mea este fara zecimala ca nu am avut manometru gradat corespunzator.

Valoarea standard ar fi 12.25 bar iar limitele 11.76 minim si 12.74 bar maxim.

Din pacate am avut doar un compresmetru imprumutat de la un amic care lucreaza doar cu diesel si manometrul este gradat pana la 70 de bari. Nu am putut face o citire la zecimala dar la 1 si 3 am vazut acul pe 13 iar la 2 putin peste 12, deci diferenta este in mod sigur mai mica de 1 bar.

Sugestii?

Salut,

 

Revin-o cu valorile testului de compresie.

Garnitura daca ar fi ciupita sau neetansa cum banuiesti , ai fi avut ulei in vasul de expansiune si spuma albastruie pe joja de ulei.

Posibil sa ai segmentii aliniati ( vezi fantele acestora) si atunci da, pierzi compresie pe 2 si 3 plus ca se duce si uleiul prin fantele segmentilor pana pe teava.

 

Banuiesc ca la segmentare s-a intamplat ceva... ce segmenti ai folosit R, R1 sau R2?

 

Reperele distributiei sunt luate ok..

 

Banuiesc ca nu ai cum sa faci rost de o interfata ALDL... daca ai, ar fi ok... daca nu, baga un test " agrafa" si vezi ce spune check-ul.

 

Bafta.

 

Multumesc, segmentarea a fost acu' doi si a fost OK, nu e nici o problema cu segmentii, au intrat cota standard ca nu avea uzura pentru R1, nu am honuit blocul.

Ai putea sa-mi zici ce inseamna testul agrafa? N-am idee.

Share this post


Link to post

Mersi de lamurire. Am mai invatat ceva :) ). Ii dau dreptate lui viktor, nu e aliniata la fulie. Cel putin din poza pare decalata. Ar trebui sa fie la fix una peste alta, si la tine pare a fi semnul intre dinti.

 

Ai incercat totusi si o agrafa? Scoate ceva erori?

Share this post


Link to post

Gata, s-a rezolvat problema!

Defectul era piesa dintre volan si pedale, adica subsemnatul.

Am pus fisele de bujii in ordine gresita, adica 1,3,2 dar in sens invers.

Problema de gradinita: daca privesti distributia din dreapta masinii se roteste in sensul acelor de ceas, normal. Daca te muti in stanga masinii si privesti rotorul delcoului se cam inverseaza punctul de vedere, nu? Ei, eu am pus fisele considerand ca totul se roteste in sensul acelor de ceas.

Toarce acum mai lin decat pisoiul nostru Ivan si porneste la sfert de cheie.

Multumesc tuturor pentru sfaturi si bunavointa si imi cer scuze ca v-am irosit timpul din prostia mea.

Nu faceti ca mine, s-aveti numai drumuri bune si un An Nou fericit!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma gindeam io ... (la o poveste cusuta cu ata alba... :mrgreen: ).

 

 

Da' cred c-am priceput, toate tine de unghiuri, de unghiul din care privesti, problema.

 

Altfel ... Caline, tata, matale ai motor boxer bre ? Trei fire amarite si alea le-ai incurcat ? Lungimea fiselor nu dau de la sine pe ce bujie cade ?

 

(hop si io ...)

 

 <img src= )">

Share this post


Link to post

Ma gindeam io ... (la o poveste cusuta cu ata alba... :mrgreen: ).

 

 

Da' cred c-am priceput, toate tine de unghiuri, de unghiul din care privesti, problema.

 

Altfel ... Caline, tata, matale ai motor boxer bre ? Trei fire amarite si alea le-ai incurcat ? Lungimea fiselor nu dau de la sine pe ce bujie cade ?

 

(hop si io ...)

 

 <img src= )">

 

Asta e, noroc ca mi-a deschis cineva ochii, altfel nu m-as fi gandit sa verific asta.

Si 3 e prea mult, hai ca daca erau doar 2 poate nu le-ncurcam :)

An nou feiricit!

Share this post


Link to post

Din astea se intimpla si la case mari ... Si prin service se numeroteaza ordinea pentru a nu se pierde vremea cu descifrarea (in special cind e vorba de-un manunchi serios de fise). Altfel, cunosc situatie (ce am mai amintit-o cred) unde 5 meseriasi erau la un pas de a schimba un motor, in locul a 4 bujii incandescente .

 

Boldog új évet !

 

 <img src= /">

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din astea se intimpla si la case mari ... Si prin service se numeroteaza ordinea pentru a nu se pierde vremea cu descifrarea (in special cind e vorba de-un manunchi serios de fise). Altfel, cunosc situatie (ce am mai amintit-o cred) unde 5 meseriasi erau la un pas de a schimba un motor, in locul a 4 bujii incandescente .

 

Boldog új évet !

 

 <img src= /">

 

 

 

Mai am una tare:

Am avut un Tico cu care am circulat foarte mult. Era modelul cu AC. Am primit un telefon de la servici pe care nu voiam sa-l folosesc si l-am aruncat in torpedo, pe sub hartii.

Dupa vreo 2 zile, aud un zgomot suspect din zona ventilatorului / AC (sub bord). Am stat pe loc, oprit radioul, se auzea cam la 10 minute. Am oprit motor, m-am uitat pe sub bord, nimic. Am ajuns acasa si am deconectat bateria. Am stat langa masina si iar zgomotul. Imposibil!

M-am apucat sa demontez bordul: am defacut suruburi, scos toti conectorii, volanul, etc.

Cand trag de bord sa-l scot afara s-a desfacut torpedo-ul si a cazut telefonul din el. I se termina bateria si fiind pe Silent vibra pentru ca vroia sa-l pun la incarcat. Era un zapp.

:D deci sunt Stan Patitu' cum s-ar zice.

Edited by calinrusu
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu-i rau ...

 

Asa se cali otelu' !

 

:mrgreen:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Offtopic: cand eram tanar sef la mentenanta la o firma prin zona pe la mine, ajunge dimineata tipa de la comercial, alba la fata: imi bipaie ceva in cielo, credca mi-au pus o bomba :D

 

Bag urechea, ascult...

Bipaia radiocasetofonul, cerea codul.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am și eu o mica problema la matiz 2005 euro 2 și aproape 150k km. După aproximativ 4 5 mii km mi a înnegrit doua bujii și merge urat rău.. l-am schimbat și a început sa aibă mici întreruperi la ralanti.. am schimbat capac delco și rotorul/distribuitor scânteie și bujiile... a mers bine jumătate de zi după care mergea în doua pistoane la ralanti.. și în turație pleca în 3. Era vb de pistonul din stânga. Am verificat cu alte bujii plus presiunea compresiei după care am schimbat injector ul. L am pus pe pistonul central pe cel nou... menționez ca injectoarele mașinii sunt cu 3 duze fine.. și eu am montat e2 cu o duza mare. Mașina merge binișor.. problema e ca după reset ecm cam pleacă în doua pistoane. Iar face figuri pistonul din stânga.. la rece pleacă în doua. Ba merge ba nu merge... după ce am schimbat injector ul am schimbat și filtrul de benzina.. ca nu cumva sa fie îmbaxit.

Ceva păreri? Sa schimb și celelalte injectoare ?

Edited by vlc

Share this post


Link to post

ai verificat fisele de bujii? vezi noaptea daca nu fura curent

Masoara si rezistenta ohmica cu un aparat de masura

 

Ce bujii ai folosit?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...