Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Poti cumpara faruri simple, cel putin eu asa am facut. Dar ca sa fii sigur, demontezi un far si vezi unde e motorasul si cum e prins acolo.

Share this post


Link to post

motorasul este exact in spatele farului, dupa cite imi dau seama intra intr-un fel de soclu lipit de far pur si simplu, ai impresia ca e corp comun cu farul...de asta intreb, se poate cumpara farul fara motor si atasa motorul vechi?

Share this post


Link to post

Desi suntem inafara subiectului, da, poti monta motorasele vechi pe farurile noi (fara motoras).

Share this post


Link to post

Bună seara, aș avea și eu o problemă oarecum ciudată.

Se dau următoarele:
- mașina cu foarte puțină benzină (Matiz, 2004, euro 2);
- până în parcare a mers perfect;
- acum 5 zile dau să o pornesc, se aprind toate becurile în bord, se aude cum se armează pompa, dau cheie, învârte electromotorul, pornire...pauză;
- Presupun că am făcut pana...intelectualului și îmi notez să iau niște gaz când ajung în oraș.
- vineri, după vreo 3 zile de la incident, pun 5L de benzină, dau cheie...aceleași simptome;
- verific bujiile...uscate bocnă;
- verific fișa centrală la blocul motor cât dădea cineva cheie...nimic, nici o scânteie;
- schimb bobina...aceleași simptome;
- schimb fișa centrală...aceleași simptome;
- îi frig un picior...nici o schimbare.
În afară de a porni...mașina merge bine icon_evil.gif , deci ce ar putea avea?

Cu mulțumiri anticipate.

 

Subliniez și aici o întrebare pe care am pus-o pe al forum: dacă e de la senzorul optic din delco, de ce nu dă benzină? Aș fi mega mulțumit să văd că îmi îneacă bujiile...doar că nu o face.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca daca ECU nu primeste impulsurile de la senzorul optic nu da comanda de deschidere la injectoare.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Verifica sigurantele din compartimentul motor.. eu asa am patit acum cateva veri...invartea electromotorul dar nu pornea si era o siguranta arsa. Bafta.

 

Share this post


Link to post

Eu stiu ca daca ECU nu primeste impulsurile de la senzorul optic nu da comanda de deschidere la injectoare.

Aia e...Azi am dat jos conducta de benzină de pe rampa injectoarelor și am înfipt-o într-o sticlă după care am dat cheie. Pompa merge bine mersi și am găsit destul de multă benzină în sticlă după 2 chei, doar că injectoarele nu dau spritz mai departe. Prin urmare mâine vine un delco sh și dacă vremea îmi permite o să îl și montez. Acum, am optat pentru un DAC deoarece am citit că au o componentă electronică mai simplă, sper să nu mă fi înșelat.

Share this post


Link to post

A venit noul delco, așa da! Când îl dau jos pe cel vechi o să pun o imagine spre comparație.

post-20399-0-66686200-1390396840_thumb.png

Share this post


Link to post

Buna seara! De ceva vreme matizul meu (euro 3) are mari probleme. Nu mai are putere, daca nu este incalzit motorul pot apasa cat doresc pedala de acceleratie caci el abia se tara; dupa ce se incalzeste se misca mai bine un pic dar tot fara vlaga (imi este teama sa mai plec din intersetie), simt ca nu mai are putere, indiferent de treapta dar daca merg foarte turat se misca o.k (de exemplu: 50km/h in a II-a; 70=a III-a etc). Consumul a crescut enorm, peste 10 l /100km. Se aude destul de urat motorul, nu se aude "rotund". Daca o las in treapta I, fara frana de siguranta pe o panta destul de mica in 7-8 ore se duce la vale intre 30-50 cm. Am fost la mecanic si a zis ca trebuie segmentat motorul. Masina este din 2006, eu am cumparat-o in 2009 cu 60.000 Km si acum are 150.000 Km. Mecanicul zice ca-i prea devreme la atatia km, ca el a segmnetat motoare de matiz dupa 300.000 km, dar poate ai mei nu sunt cei reali. Am fost si la "ecograf" si a dat urmatoarele erori: P0131, P0133, P0300, P0171, P1403. Am gasit in engleza ceva explicatii dar... nu am inteles mare lucru. Din toate informatiile pe care le am si le-am expus credeti ca a venit vremea segmentarii motorului? Poate fi si altceva? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva. Care este ordinea la aprinderea de la matiz sau ordinea fiselor de la bujii?

va multumesc si astept raspunsul vostru


 

Share this post


Link to post

@ alin anghel

Ar fi bine de verificat si ambreiajul, sa nu patineze. Si de aici poate sa vina lipsa de vlaga si venitul la vale pe panta.

O idee despre nevoia de segmentare o da testul de compresie, mai putin conteaza kilometrajul.

P0131, valoare mica semnal de la sonda lambda nr.1

P0133, sonda lambda nr.1 nu lucreaza

P0300, rateuri multiple la cilindri (nefunctionari)

P0171, amestec sarac in benzina (asa spune una din sondele lambda si in acest caz calculatorul ia masura injectarii de mai multa benzina)

P1403, electrovalva EGR defecta.

Cam multe probleme sa mai mearga si sa traga motorul acceptabil.

Share this post


Link to post

nu stiu daca am postat bine, dar am nevoie de o informatie si sunt nou pe acest forum, nu pot deschide un topic nou...

nu ma pricep, asa ca intreb: blocul motor e acelasi la daewoo tico si matiz? are aceleasi prinderi pe jugul motor? cu alte cuvinte pot pune un bloc motor de pe tico pe matiz si invers? la fel si pe cutia de viteze?

ma intereseaza sa pun un motor de matiz pe trabant. in romania s-au pus doar motoare de tico, nu de matiz si as incerca sa folosesc sabloanele de tico.

multumesc!

Share this post


Link to post

multumesc mult de tot razvan pentru raspuns

 

@liviu: 1-3-2.

 

Share this post


Link to post

@ alin anghel

Ar fi bine de verificat si ambreiajul, sa nu patineze. Si de aici poate sa vina lipsa de vlaga si venitul la vale pe panta.

O idee despre nevoia de segmentare o da testul de compresie, mai putin conteaza kilometrajul.

P0131, valoare mica semnal de la sonda lambda nr.1

P0133, sonda lambda nr.1 nu lucreaza

P0300, rateuri multiple la cilindri (nefunctionari)

P0171, amestec sarac in benzina (asa spune una din sondele lambda si in acest caz calculatorul ia masura injectarii de mai multa benzina)

P1403, electrovalva EGR defecta.

Cam multe probleme sa mai mearga si sa traga motorul acceptabil.

 

Inteleg ca trebuie sa verific ambreiajul, compresia motorului, sa schimb sonda lambda si electrovalva EGR. Va multumesc!

 

Share this post


Link to post

@ alin anghel

Lasa deocamdata ambreiajul si compresia.

Trebuie rezolvate intai celelalte probleme expuse, sa mearga motorul frumos si rotund.

Totusi, nu doresc sa ramana ca am spus eu sa cumperi ceva...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Am inteles ideea - NU sfatuiesti pe nimeni sa cumpere ceva. Cred ca asta este si ideea unui forum, cine vrea, da un sfat. Multumesc!

Pot verifica cu un voltmetru daca sonda lambda si electrovalva EGR mai functioneaza? Daca da, cum? La matiz euro 3 electrovalva EGR se poate curata?

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Buna ziua, am gasit azi o improvizatie la iesire din cutia filtrului de aer, este vorba de varf de bidon 500ml taiat, ma gandesc pentru a micsora debitul aerului care intra in motor.
In consecinta, daca il indepartez motorul masinii moare cand comut de pe benzina pe Gpl.
Asta inseamna ca este o problema pe undeva nu ? As vrea sa inteleg fenomenul.
Ma puteti ajuta ?
Pozele ar fi urmatoarele :

https://imageshack.com/i/e9vl0kj

https://imageshack.com/i/gob3pgj

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu un matiz euro 3 din 2007 care acum cand s-a mai incalzit afara motorasul da sa moara dimineata la prima cheie dar daca ii dau un pic de acceleratie isi revine.Problema asta am avut-o si toamna trecuta dar a venit iarna si n-a mai facut asa.Cum as putea rezolva problema asta daca stie cineva?

Share this post


Link to post

Fiti draguti! cum se poate verifica cat mai simplu ventilatorul de la instalatia de climatizare Matiz cu AC? De curand are un zgomot ca si cand ar atinge ceva usor in paleti.Este normal ca pentru a incalzi masina chiar si la viteze mari sa trebuiasca sa functioneze ventilatorul?La alte masini (Renault) nu este necesara pornirea ventilatorului.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Am tot citit de pe acest topic, insa nu am gasit situatia pe care o am eu sau ceva asemanator.

 

Am un Matiz Euro 3, deci fara delco.

 

Asta-seara, dupa un mers de aproximativ 15-20 minute, am observat ca atunci cand bag marsarier si calc acceleratia este totul ok, insa cand ridic piciorul de pe acceleratie (pastrand bineinteles ambreiajul calcat complet) moare motorul, iar ulterior, daca o pornesc imediat (cu martorii aprinsi pe bord, cum a ramas dupa ce a murit motorul) se aude si foarte usor sacadat.

Daca ii iau contactul si apoi o repornesc, se aude ok. Am observat ca se intampla cand motorul e cald si doar la marsarier.

 

Ma poate ajuta cineva cu vreo sugestie, va rog?

Multumesc!

 

Share this post


Link to post

Buna seara! De ceva vreme matizul meu (euro 3) are mari probleme. Nu mai are putere, daca nu este incalzit motorul pot apasa cat doresc pedala de acceleratie caci el abia se tara; dupa ce se incalzeste se misca mai bine un pic dar tot fara vlaga (imi este teama sa mai plec din intersetie), simt ca nu mai are putere, indiferent de treapta dar daca merg foarte turat se misca o.k (de exemplu: 50km/h in a II-a; 70=a III-a etc). Consumul a crescut enorm, peste 10 l /100km. Se aude destul de urat motorul, nu se aude "rotund". Daca o las in treapta I, fara frana de siguranta pe o panta destul de mica in 7-8 ore se duce la vale intre 30-50 cm. Am fost la mecanic si a zis ca trebuie segmentat motorul. Masina este din 2006, eu am cumparat-o in 2009 cu 60.000 Km si acum are 150.000 Km. Mecanicul zice ca-i prea devreme la atatia km, ca el a segmnetat motoare de matiz dupa 300.000 km, dar poate ai mei nu sunt cei reali. Am fost si la "ecograf" si a dat urmatoarele erori: P0131, P0133, P0300, P0171, P1403. Am gasit in engleza ceva explicatii dar... nu am inteles mare lucru. Din toate informatiile pe care le am si le-am expus credeti ca a venit vremea segmentarii motorului? Poate fi si altceva? Va multumesc!

 

 

Buna ziua! Am segmentat motorul, am verificat tot ce se putea verifica (cred) dar lipsa puterii a ramas. Motorul a fost desfacut de 3 ori, pistonul II (cel din mijloc) este curat ca lacrima, nu se produce ardere acolo. Verificat bobina de inductie, fise, bujii - scantei exista dar nu ajunge in timpul care trebuie in piston, asta ar fi ultima varianta ramasa. Partea mecanica si electrica este o.k, dar tot am aceasta problema. Ultimele erori ramase: P0131 si P0300. Dupa ce sunt sterse, reapar in 2 minute. Cocluzia ar fi ca este din computerul de bord. Am inteles ca nu poti schimba orice computer cu altul, ceva in legatura cu "imobilizator"?

Cum pot verifica daca este problema din computerul de bord? Se poate intra in soft si regla de acolo sau trebuie inlocuit?

Va multumsc!

Share this post


Link to post

Cum sa nu ajunga scanteia in piston? Benzina ajunge?

EDIT: computerul de bord e una, ECM e alta :D Daca nu are arderi ce poate sa lipseasca: aer, benzina, scanteie. Ce poate fi: galerie admisie, injectoare, bobina. Valve n-as prea crede. Sa nu inchida valva de evacuare? Oricum nu vreau sa vorbim discutii, tot mecanicii te rezolva.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cum sa nu ajunga scanteia in piston? Benzina ajunge?

 

Benzina ajunge. Curatate injectoarele, verificate, schimbate intre ele.

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

am si eu un Matiz, an fabricatie 2000 si de 2 saptamani ma confrunt cu o problema careia nu ii dau nicicum de cap si am sperat ca ma puteti ajuta in diagnosticarea acesteia. Initial problema a aparut rar, ulterior a inceput sa se agraveze si anume: in timpul condusului masina are episoade in care pare ca se ”ineaca”. Initial se intampla odata la cateva zile, ulterior zilnic...pe langa asta am observat si ca stropea cu lichidul de racire pe aripa interioara si am mers rapid cu ea la mecanic crezand ca mi s-a spart vreun furtun, i-am povestit simptomele (si am intrebat daca cumva nu poate fi filtrul de benzina plin de mizerii...adevarul e ca nu stiu daca a fost schimbat de cand e masina, eu sunt in posesia ei doar de putin timp) si a zis ca e posibil sa fie bujiile uzate (sau capacul de la delcou/fisele), de acolo senzatia de inecare si atunci am hotarat sa le schimbam. Legat de stropitul cu antigel, era defect busonul vasului de apa, nu mai era ermetic. L-am inlocuit cu unul nou si nu a mai curs lichid. Dupa ce am schimbat bujiile (mecanicul a zis ca erau pline de ulei iar distanta dintre electrozi destul de mare, ceva de genul...) masina a mers bine o zi, a doua zi s-a sacadat o singura data (am dat vina pe condus) dar ulterior a inceput iar sa fie tot mai des fenomenul, in ultimele zile observand ca la relanti se si tureaza motorul singur fara ca eu sa accelerez...deja e foarte greu de condus... nu stiu cum sa abordez problema, in sensul ca nu as incerca sa schimb toate piesele care imi trec prin minte pana reusesc sa rezolv problema. Daca aveti cumva idee, sau v-ati mai confruntat cu asemenea problema, va rog sa ma ajutati. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...