Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Acel senzor se poate verifica daca e bun sau nu. Ai nevoie "doar" de un electrician bun. Daca retin bine trebuie sa aiba pe semnalul de iesire intre 0.2V (amestec sarac) si 0.7V(amestec bogat), aceste valori fluctuand des in timpul functionarii in "closed loop" (cand motorul a ajuns la temp. optima de functionare). Intre timp, daca ai cat de cat habar de mecanica, verifica si reverifica furtune (vacuum), contacte, fire, etc. pentru eventuale fisuri, oxidari, strangulari...

E greu asa online sa dai sfaturi, sincer nu imi place, nu vad, aud, "simt" ce se intampla cu motorul "pe viu" si chiar si un filmulet prezinta doar o parte din simptome (daca le arata si pe alea).

Ca ex. un coleg mi s-a plans ca dimineata ii merge masina prost, mai "balbaie" cate o data si rareori se opreste. Tot am speculat, e bujia, e delcoul, e aia, a mai fost la alti mecanici, etc. Pana intr-un final am mers la masina si am pornit-o, iar dupa verificari vizuale, ascultat mers motor, am pus mana pe capacul delco, moment in care am fost "socat" (la propriu). Avea fise vechi si izolatia era crapata intr-un loc greu vizibil la cea centrala, probabil daca era noapte se vedeau scanteile. Dupa schimbatul fiselor nu a mai avut probleme.

Sper sa iti rezolvi problema. Bafta!

 

 

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

A verificat cineva TPS-ul pe scaner pe loc si in mers? Simptomele pe care le descrii par sa se potriveasca: mers neregulat, aspru, motor care se tureaza singur, amestec bogat.

Eu pariez pe asta. S-a umblat vreodata la el?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Va salut pe toti!

Care reusiti sa m-ajutati, sunteti mari. Dau o lada de bere, sincer!

Am fost pana acum la reprezentanta Daewoo din Alba Iulia si la BOSCH Car Service si la inc-o firma la care nu-i retin acum numele si nimeni nu i-a dat de cap la "micul gigant".

Matizul e fabricatie 2005-2006, aprindere electronica ( fara delcou ). Din senin a inceput sa trepideze la ralanti, dar nu va imaginati trepidatii ca de tractor, ci doar scurte intreruperi. Se aude ca nu mai merge rotund, iar aceste intreruperi se intampla atat cu masina stationand, cat si in mers. Cu cat motorul este mai turat, parca nu se simt la fel de tare, insa daca pastrezi o viteza constanta in a 2-a, a 3-a, a 4-a, zmunceste...destul de sesizabil, lucru pe care nu-l facea. In service-urile mai sus mentionate, au verificat distributia ( OK ), au schimbat senzorul de la clapeta de acceleratie, fisele de la bujii, bujiile. Au verificat inclusiv compresia in motor, care la 12 bar ( 150.000 km ) e mai mult decat buna. Au incercat si cu alte bobine de inductie. Nu mai stiu ce sa-i fac si la cine s-o duc...de-asta, care ma puteti ajuta, va raman profund dator, iar lada de bere ramane valabila.

P.S. Am mai verificat eu furtunasul de vacuum, care nu e fisurat.

 

Va rog mult sa-mi raspundeti si va multumesc anticipat tuturor, pentru timp, rabdare si ajutor!

 

 

Share this post


Link to post

Merci Tonyus pt clarificare, intr-adevar a fost inlocuit si TPS-ul cu unul nou, e ok senzorul dar motorul tot asa face. Am mai facut un filmulet mic in dimineata asta cu esapamentul, acolo pare sa se auda cel mai clar... http://pfamm.ro/mihai/MOV_0118%5b1%5d.mp4

ROG AJUTOR! :(



Am vb astazi in Cluj la un service, iar tipul de acolo zicea ca a mai avut o singura data problema descrisa de mine, tot cu un Matiz ( iar de atunci nu mai repara matizuri :) ) ) si zice ca e senzorul de temperatura. Voi ce ziceti, ar putea fi ala?

P.S. Oricum merg sa-l schimb maine, dar macar sa stiu daca sa imi pun speranta sau nu.

Share this post


Link to post

Domnule, nu mai schimba aiurea piesele, las-o in masa de masina, mai bine iti iei una noua! Piesele , daca le banuiesti ca sunt duse, verifica-le, toti senzorii sunt niste potentiatori (generatori ) de tensiune electrica, vezi in manual ce valori trebuie sa genereze si verifica cu un multimetru tensiunea lor in momentul cand masina iti face figuri, daca se incadreaza in limite atunci sunt buni senzorii .

Share this post


Link to post

Domnule korydon, pentru 60-70 de lei cat e un senzor nou, n-are rost sa ma chinui sa-l mai identific. Il schimb si gata, daca nu e ala, il am rezerva pentru cand va fi. Intrebarea era alta...senzorul respectiv ar putea fi cauza acestei manifestari?

Share this post


Link to post

1. codul pentru CTS defect este 0115 ;

2. valorile CTS-ului , la temperatura de lucru a motorului, sunt cuprinse intre 1,5-2,0 V ;

3. nu pot spune ca senzorul e dus fara verificarile de la 1 si 2 .

 

Share this post


Link to post

Cand te mai duci la service, cere sa vezi pe scaner ce valoare indica senzorul de acceleratie cu motorul pornit, la ralanti.

Degeaba e schimbat daca nu e reglat ca lumea. Cum s-a facut reglajul sau?

Share this post


Link to post

Din cateva vad colegul are Matiz euro3, deci mai repede ia un scanner OBD2 care e 50 lei si pune un diagnostic corect.

 

Mecanicii care isi dau cu parerea fara sa puna scannerul pe ea, poti sa ii lasi balta, cum a zis si korydon, in ritmul asta iti iei Matiz nou cu banii dati pe senzori. Eu ma indoiesc ca senzorul de temperatura genereaza comportamentul tau, pare mai degraba o problema de aprindere. Poate fi inclusiv o masa slaba, era un coleg care patise ceva asemanator.

Share this post


Link to post

UPDATE: Am dus totusi matizul in service la Cluj ( firma Servicenter ) si au inlocuit senzorul de temperatura. Simptomele s-au ameliorat cu 50-60 % as putea zice. Asta inseamna ca nu mai scutura ( sau cel putin nu in halul ala ) in turatii mici, i-a revenit din putere si per ansamblu, merge mult mai lin. La relanti insa, tot mai "tuseste" de indata ce se incalzeste. Va rog sa intelegeti ca respect sfaturile voastre, insa orice service care a pus scanner-ul pe masina n-a gasit nimic defect...iar eu am plecat de acolo dezamagit, spunandu-mi-se " Domnule nu mai avem ce sa ii facem, ne pare rau. "

Share this post


Link to post

salut, e prima data cand postez pe acest forum! o sa povestesc ce probleme am avut cu matizul meu la motor, problema rezolvata azi! de cateva luni masina mergea f prost pana se incalzea motorul, nu mergea rotund la ralanti, am schimbat bujii, fise, capac delcou, curatat IAC si clapeta acceleratie. Dupa aceste operatii masina mergea mai bine mai ales pe GPL dar tot nu mergea rotund, la o franare brusca motorul murea mai ales la rece () nu din cauza condusului () Atunci am luat calea serviceului, nu stiam ce sa-i mai fac cu toate ca presupuneam ca trebuie reglati tachetii! am fost la service si dupa un reglaj ca la carte motorul s-a schimbat foarte mult, se aude altfel, trage altfel, consider ca s-a rezolvat problema printr-un reglaj a tachetilor cu motorul RECE!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Update: Salut colegilor, dupa o perioada de tacere, revin iarasi. Am schimbat si ECU-ul si sonda lambda, iar masina merge la fel de prost. Un aspect foarte interesant este ca motorul merge perfect pana e rece, adica vreo 2 minute, dupa care simptoma de mers neregulat revine incet incet. Ar putea trage aer fals pe undeva?

Share this post


Link to post

EGR-ul ar putea sa iti faca figuri de genul asta.

Share this post


Link to post

Da, dar zi-i si cum sa il testeze ca altfel isi cumpara si de asta nou, mai are un pic si cumpara toata masina de noua, eu astept kitul de ambreiaj ...

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Matizul meu 2007, are o problema.

 

De curand am schimbat kit-ul de ambreiaj (acum 1700 km). Dupa acesti KM parcursi iar nu mai intra in viteze, asa ca am cautat singur buba. Am strans piulita de la sufa langa roata din fata, stanga si am mai pus o piulita sa tina contra. Bun, mergea. Dupa max 100 KM problema a revenit asa ca am strans-o din nou si m-am uitat la pedala ce se intampla cu sufa, era o bucata de cauciuc(probabil camasa sufei) care intra de la motor pe gaura care ajunge sufa la pedala si se apasa foarte greu, asa ca am uns cu WD-40. Acum se apasa usor dar cred ca problema e temporara, asa ca am sa schimb sufa. Crede cineva ca e si alta problema avand in vedere ca se slabeste sufa chiar si cu 2 piulite sau se forţa din cauza acelui cauciuc?

 

Multumesc !

Edited by niposs

Share this post


Link to post

salut.e foarte ciudat ce relatezi aici.presupun ca ai schimbat tot,adica disc,placa de presiune si rulment presiune.de regula e bine sa schimbi si cablul de ambreiaj pentru siguranta lucrarii.in mod normal piulita care intinde cablul de ambreiat are pe o latura o forma speciala,tocmai pentru a nu se slabi.o contrapiulita practic blocheaza si inlatura in totalitate riscul desurubarii.ai grija ca e posibil sa fie doar cablul de vina.schimba-l neaparat.eu am patit asa ceva,si am tot intins de el pana a cedat practic tabla caroseriei exact unde intra cablul din compartimentul motor spre pedala.a trebuit sa sudez mare petic de tabla zdravana ca sa remediez problema.cablul e undeva intre 25 si 45 lei.

Edited by maseluta

Share this post


Link to post

Ceea ce mai poti verifica e axul pedalei de ambreiaj. Poate incet-incet se indoaie/rupe, degeaba strangi piulita problema revine iar, relativ repede. Cel putin eu asa am vazut la al meu Matiz (2007), acel ax e subtirel si e prins foarte aiurea, cand apesi pedala intai se misca axul. Inca mai studiez problema intaririi ei.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Am schimbat tot, teoretic. KIT ambreiaj LUK, am dat bani cat China. Cablul se simte ca are problema, se freca greu in camasa pana l-am uns. Nu stiu cum sa-mi dau seama daca axul acela are vreo problema. Simt cand bag in viteza a 2-a ca pedala mi se misca (sus-jos, un fel de trepidatie 2 secunde dupa ce schimb si accelerez) probabil ramane sufa blocata si incearca sa se traga pe camasa.

Share this post


Link to post

Axul e simplu de verificat, te uiti sub bord la pedala si o actionezi cu mana. Vei avea nevoie de o lanterna. Referitor la cablu, eu l-am schimbat pe la 70 mii Km pentru ca facea zgomot (scart), am zis ca nu ma risc (am mai patit sa se rupa in mers) asa am cablul vechi in portbagaj, in caz de nevoie.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Axul e simplu de verificat, te uiti sub bord la pedala si o actionezi cu mana. Vei avea nevoie de o lanterna. Referitor la cablu, eu l-am schimbat pe la 70 mii Km pentru ca facea zgomot (scart), am zis ca nu ma risc (am mai patit sa se rupa in mers) asa am cablul vechi in portbagaj, in caz de nevoie.

 

Si trebuie sa fie fixa, sa nu se miste stanga-dreapta sau cum?

 

Ms de info !

Share this post


Link to post

Nu stanga-dreapta, te uiti la axul pedalei, mai exact la capatul liber (cel care are piulita) si vezi cat se misca in jos (directia de actionare a pedalei). Normal nu ar trebui sa se miste de loc, sau foarte putin dar, la mine cel putin, la apasarea pedalei se misca axul aprox. 4-5 mm, ceea ce e mult.

Share this post


Link to post

Ok, multumesc !

 

Am fost azi in pauza de masa si mi-am cumparat cablul, am dat 27 de lei. Maine il voi monta si voi verifica si pedala sa vad ce se intampla acolo.

 

Revin cu detalii. Multumesc mult baieti !

Share this post


Link to post

Buna, am facut testul cu agrafa la mufa ALDL (pin A si C) iar clipirile au fost 1500, 1510 fara secventa de inceput 12 si apoi pauza. Daca stie cineva semnificatia, va rog frumos raspundeti.

Share this post


Link to post

Aveti idee de ce porneste foarte greu motorul la cald? Ce-i drept dupa distante scurte (~10 km), dar cu apa la temperatura normala. La rece porneste OK.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...