Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

TPS-u l-am curatat, dar de verificare s-au ocupat cei de la radacini cu ajutorul aparatului de diagnoza...si da s-a simtit o imbunatatire...Cred ca avansul este ceea ce trebuie sa reglez...apropo pot sa efectuez singur operatiunea asta reglat delco?...sau mai bine ma duc la un service specializat?...ca nivel de pricepere zic ca ma descurc dar daca trebuie umblat la distributie nu ma bag.

Share this post


Link to post

Sigur ca poti s-o faci singur si fara vreun aparat, motorul sa fie bine incalzit si usa pasager larg deschisa. Cand aceasta nu mai tremura, ai dat de avansul care trebuie.

Share this post


Link to post

Sigur ca poti s-o faci singur si fara vreun aparat, motorul sa fie bine incalzit si usa pasager larg deschisa. Cand aceasta nu mai tremura, ai dat de avansul care trebuie.

 

Sunt eu mai nebun dar vreau sa fie pusa la punct, dpdv tehnic sa fie exceptionala, avand si cealalta masinuta mai premium incerc sa o fac si pe aceasta sa fie la standardele mele.

Mersi mult de sfat...tolin deci d-aia tremura umpic :) ! va tin la curent cu ceea ce o sa fac in zilele urmatoare!

Share this post


Link to post

Am o intrebare in legatura cu sistemul de aprindere Matiz Euro 2.

Cum se poate verifica cu un voltmetru daca este stricat Delcoul (senzorul optic) sau bobina de inductie?

Matizul meu a functionat normal sambata dimineata, dar cand sa plec de la munca cu el, nu a mai pornit. Din verificari am aflat ca nu mai da scanteie deloc.

Nu apare eroare de engine check. Delcoul schimbat acum 6000km cu o chinezarie(din Coreea), bobina din fabrica, masina are (oficial) 80000Km din 2004.

 

Am mai postat si la donatii dar nu prea avea legatura cu subiectul si continui aici. Mi s-a parut mai simplu sa pun delcoul sau bobina mea pe alt Matiz sa vad care nu functioneaza dar nu am nici un prieten cu Matiz. Daca poate sa ma ajute cineva in Constanta, multumesc anticipat - pana acum nu a raspuns nimeni. Doar am primit indicii de la raven84 ce piese sa verific.

Multumesc

Share this post


Link to post

Nu poti verifica acestea cu voltmetrul si nici cu motorul sub tensiune. Bobina o poti masura cu ohmetrul, o valoare de zeci de ohmi in primar si de zeci de kilohmi in secundar.

Senzorii optici din corpul delco ii poti verifica demontandu-i din carcasa. Ca sursa de lumina trebuie sa fie un LED, desi eu mizez pe un bec cu incandescenta care poate fi ars. Daca sursele de lumina (sunt 2 senzori) sunt bune, ramane de verificat cei 2 foto-tranzistori (rezistenta colector-emitor trebuie sa fie minima cu baza luminata). Atentie la demontare sa nu murdaresti folia gradata dintre sursa de lumina si fototranzistori. Inainte de demontare sa markezi pozitia fata de prindere a ansamblului delco. Succes, verificarea este simpla pentru orice electronist amator. Pentru cine are un osciloscop, senzorii pot fi verificati pe mufa de iesire din carcasa spre ECM invartind la demaror.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am fost ajutat pana la urma de o cunostinta (care are Matiz de la firma). Am pus delcoul lui si a pornit din prima. Deci banuiesc ca din cauza ca era ceva stricat de la senzorul optic nu dadea semnal la ECM si era ca si cum axul sta pe loc. Nu dadea nici eroare de check, nici scanteie.

Share this post


Link to post

Am o noua problema la matiz(pentru mine nu e o problema)<br>Am fost ieri sa-i fac itp a iesit la tot mai putin la gaze,nici daca trecuta(acum 2 ani) nu a iesit la gaze prea bine deci care e problema?Motorul porneste la sfert,are viata,nu da cu fum...Are in jur de 77.000km,fabricatie 2003,cumparata in 2007 la 50.000-55.000km numai stiu exact.Deci de unde vine problema?

P.S Ma oftic foarte rau ca acum o luna i-am facut ITP la dacie(1310 din 2004) si a iesit perfect la tot;inclusiv gaze(euro 2)

Edited by adytzzz

Share this post


Link to post

Poate nu era suficient de incins motorul.

Share this post


Link to post

De ceva vreme ma confrunt cu o problema la matizul meu din 2002. Nu imi aduc aminte sa fi avut aceasta problema pana acum cateva luni. Mentionez ca am ca am verificat tps cu un ohm metru in timp ce il roteam si pare ok (nu se intrerupe circuitul), pompa de benzina este noua si filtrele aer si benzina sunt inca in termen. La accelerare progresiva totul decurge normal pana cand pedala de acceleratie ajunge aproape de podea, moment in care simt o smucitura scurta ca o intrerupere in accelerare. Indiferent de treapta de viteza in care este masina se simte smucitura cam pe finalul cursei pedalei de acceleratie. Daca nu apas pedala pana in acea pozitie nu se simte smucitura. Am dat vina pe senzorul TPS pe care o sa il inlocuiesc in curand. Nu ar fi o problema dar din pacate cand urc pante lungi (cum ar fi pe la munte) si mototrul este incalzit bine (functioneaza de ceva vreme) simt ca nu mai are putere si incepe sa si aiba acele intreruperi din cand in cand. Am descoperit ieri ca furtunul dintre corpul clapetei de acceleratie si supapa EGR era taiat la imbinare. Am remediat problema si pot sa spun ca a disparut un huruit cre se auzea in treapta 5 pe la 90 km/h si paca e sensibil mai vioaie. Nu am avut insa ocazia sa fac probe in panta pe distante mari inca.

Poate sa imi zica cineva de unde ar putea fi problema?

Share this post


Link to post

Bujiile ?

Share this post


Link to post

Simptome cu smuciturile cand acceleram si lipsa de putere am avut si eu inainte sa schimb delcoul.

 

Prima oara cand s-a intamplat a fost dupa un drum exterior cand am urcat niste dealuri cu pedala aproape la max cu a 4-a. In timpul mersului simteam niste smucituri inainte dar foarte slab. A doua zi dimineata facea motorul ca un diesel. Dupa ce am schimbat o bujie murdara de ulei, si supapa PCV, reglat avans si iddle learn, nu mai facea urat masina dar accelera foarte greu si in reprize. Adica daca tineam apasata pedala la un nivel accelera mai greu la turatii mici, apoi tragea mai tare, si se simteau niste hopuri usoare. (De ex cu aerul conditionat pornit vibra foarte tare motorul, iar cand plecam in turatii mici mergea ca melcul, nu accelera pentru 2-3 secunde, apoi incepea sa accelereze. Trebuia sa o tin foarte mult din ambreiaj)

 

Pana la urma a picat de tot senzorul optic din delcou (no-name coreea) si l-am schimbat pe garantie (tot no name coreea dar alt producator). Dupa ce am reglat din nou avansul si am facut reset iddle learn merge "ca noua". Cand accelerez cu a 2-a simti cum te impinge in scaun (atat cat e in stare un Matiz), acum doua saptamani nu reuseam.

 

Ce simptome mai avea...vibra destul de tare motorul pana se incalzea (eu asociasem cu bujiile si vroiam sa le schimb, dar acum nu mai face)

 

Nu spun ca e delcoul de vina, dar macar sa imprumuti unul de la un prieten cu Matiz, si sa testezi daca mai face la fel. Numai ca trebuie sa reglezi avansul corect si sa faci reset iddle learn ca sa vezi diferenta. Acum cand am montat delcoul am incercat sa reglez mai intai avansul prin metoda Tolin (sa nu vibreze usa), dar dupa ce am verificat cu stroboscopul, era la 13 in loc de 10 (cred ca nu am ochiul format, doar cei cu experienta pot aplica aceasta metoda cu rezultate corecte)

 

Sa verifici si mufele de la delcou si bobina de inductie sa nu fie oxidate

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

La matizul meu am schimbat totodata si capacul delco si bujiile (NGK), deci nu sunt ele de vina. Cu delcoul nu vad ce sa fie in neregula din moment ce atatia ani a mers bine si nu a umblat nimeni la el. Nu vad cum ar putea sa se defecteze ceva stand degeaba. Culmea e ca in perioada in care a aparut problema masina statea mai mult degeaba. O porneam de maxim 2 ori pe saptamana cand mergeam la cumparaturi. Capacul delco era terminat (depuneri si corodari) asa ca a fost schimbat de mine. Atunci am simtit o schimbare destul de mare in mersul masinii (smucea destul de rau inainte). Acum ce este ciudat e ca smuceste scurt (o singura data) si numai cand ajung cu pedala de acceleratie aproape de podea (sfarsitul cursei pedalei). Daca nu ajung in acel punct nu se simte nici o intrerupere (smucitura). Din acesta cauza dau vina pe senzor TPS ptr ca practic este un potentiometru actionat de rasucirea clapetei de acceleratie. Ma mai gandesc si la fisele de bujii dar ma cam indoiesc ca ar fi ele.

Share this post


Link to post

Atunci poti sa le desfaci sa cureti si senzorul si clapeta, sunt cateva indicatii si pe forum. Poate s-a strans mizerie pe ele si la un moment dat nu face un contact/ se blocheaza pentru o fractiune de secunda apoi se misca, si apare acel hop.

Share this post


Link to post

Atunci poti sa le desfaci sa cureti si senzorul si clapeta, sunt cateva indicatii si pe forum. Poate s-a strans mizerie pe ele si la un moment dat nu face un contact/ se blocheaza pentru o fractiune de secunda apoi se misca, si apare acel hop.

 

 

Pai din cate am observat senzorul TPS este incapsulat, iar daca nu ar fi fost se murdarea extrem de repede (parerea mea).

Cum as putea sa il curat? Ca doar nu este ca senzorul IAC (curatat deja).

Mai am o problema ce nu are legatura cu aceasta.

Acum 2 saptamani am schimbat kit-ul ambreiaj si m observat la o zi dupa ce am scos masina din service ca nu se mai aprinde martorul ptr presiunea uleiului (ptr lipsa presiunii mai exact).

Cand pun contactul nu se mai aprinde becul. Am verificat becul din bord interschimbandul cu cel de la centura si nu este ars. Ce poate fi?

 

 

Share this post


Link to post

Am efectuat toate verificarile ptr tps (atat rezistenta lui cu mufa scoasa cat si tensiunea cu contactul pus) si pare in regula. Nici nu se intrerupe circuitul cand masor impedanta.

Ma gandesc sa nu fie totusi scanteia sau vreun injector.

Incep sa imi pierd rabdarea. Toate par sa functioneze si cu toate astea am acea problema.

Ce simptome ar fi de la injectoare?

 

 

Share this post


Link to post

Am o noua problema la matiz(pentru mine nu e o problema)<br>Am fost ieri sa-i fac itp a iesit la tot mai putin la gaze,nici daca trecuta(acum 2 ani) nu a iesit la gaze prea bine deci care e problema?Motorul porneste la sfert,are viata,nu da cu fum...Are in jur de 77.000km,fabricatie 2003,cumparata in 2007 la 50.000-55.000km numai stiu exact.Deci de unde vine problema?

P.S Ma oftic foarte rau ca acum o luna i-am facut ITP la dacie(1310 din 2004) si a iesit perfect la tot;inclusiv gaze(euro 2)

 

Am venit cu el de la 10km fata de statia ITP si m-au anuntat baietii sa-l pornesc ca sa se incalzeasca dar degeaba.E posibil sa se duca catalizatorul in km astia,nu are 77.000(am gresit eu) are 75.100km

Share this post


Link to post

Hai sa va impartasesc din experienta mea cu matizache, acum o luna mi-a murit pompa de benzina, am schimbat-o si a mers din nou masina doar ca atunci cand aveam benzina cam o treime nu vroia sa stea la relanti, am alimentat ce e drept de la o benzinarie mai no name si am zis ca am prins o benzina nasoala si ar trebui sa ii fac plinul cu o benzina de la petrom ca nu am avut treaba cu ea de cativa zeci de mii de km, zis si facut masina mergea ok pana cand mai fac cateva sute de km si apoi incep problemele(nu vrea sa stea la relanti, cand o calc da in nas) am mai citit pe forum si am inceput cu: scimbat valva PCV, curatat IAC, verificat fise, bujii, delcou...nimic, ma duc la service la noi in Arad la reprezentanta...verifica si ei toate cele de sus...toate OK, se scarpina in cap si dau vina pe filtrul de benzina. Ma duc cumpar filtrul il montez...nimic tot la fel, ma pun si mai citesc pe forumuri(probleme injectoare, bobina de inductie, conducte de benzina gatuite, popmpe de benzina proaste etc) mai toate sugative de bani dintr-un buget si asa slabit de criza...cand imi vine o idee, ia sa vad eu pompa asta noua de benzina care de fapt finctiona dar avand in vedere ca e o chinezarie care probabil costa in jur de 300 ron dar pe care eu ca desteptu am dat 500 la un magazin local de piese daewoo la care chiar au avuto pe stoc cand eram cam disperat cand mi-a murit cea originala la varsta de 8 ani, de altfel am mai cumparat de la magazinul respectiv si am fost multumit si de piese si de pretul la ele dar de vreo jumate de an sa schimbat proprietarul cu un tigan cu lanturi in gat si pitipoanca langa el la tejghea...in fine scot pompa de benzina si suflu in teava de retur a benzinei...surpriza mare trece aerul fara prea mare impediment, iau pompa cea veche suflu si in ea...nu trece aerul prin retur cel putin nu la presiunea la care am reusit eu sa suflu in ea...AHAAAA, dau jos valva de presiune de pe pompa de benzina si vad ca nu este pusa bine o garnitura care trebuia sa etanseze, o schimb cu cea de pe pompa veche si...minune merge masina ca in prima zi.

Share this post


Link to post

Salut,

 

 

 

Va deranjez si eu cu o intrebare:

 

 

Am un Matiz produs in 2007(spre sfarsit) sau 2008, Euro 4, are 79.000km. Toate reviziile sunt facute in service autorizat.

 

Problema pe care o intampin o am de cand am luat masina (si e luata de noua din Craiova). Martorul "check" (acela galben) se stinge abia dupa pornirea motorului. E normal? Mentionez ca daca ii pun contactul si astept stingerea martorului nu se stinge, indiferent de timpul de asteptare.

 

Am un coleg care are un matiz din 2002 sau 2004 parca, Euro 3, si el ii pune contactul, se stinge becul si abia dupa aia il porneste.

 

De unde diferenta?

 

Poate afecta in vreun fel functionarea motorului?

 

 

 

Multumesc de ajutor.

Edited by Vladimir.Stancu

Share this post


Link to post

E normal. Si la Euro 3 martorul check se stinge tot dupa pornirea motorului, singurul matiz la care martorul check se stinge dupa un timp de la punerea contactului este varianta E2.

Share this post


Link to post

Salutare, am si eu o problema la matiz, masina este din 2005 cu euro 2, 67 000 km, incepind cu luna aprilie am simtit ca dupa ce o pornesc sta in relanti dar cind acceleram dedea rateuri in galeria de evacuare si nu se tura, nu reuseam sa plec de pe loc. Am schimbat fise, bujii, delcou, curatat pompa de benzina, si sunt acelasi simtome, porneste la sfert de cheie dar cind sa plec cu ea trebuie sa o accelerez foarte foarte putin ca sa pot misca masina,daca accelerez normal, nu se mai tureaza si imi da rateuri. A mai patit cineva ceva asemanator? Nu stiu ce sa mai fac.

Share this post


Link to post

I-ai schimbat distributia?

Share this post


Link to post

da, la 60 000 km, cum scrie in carte, am schimbat filtru de benzina de 5 ori intr-un interval de 7 000 km, cea ce e foarte mult

 

chiar nu stiu ce sa mai fac, totul la aparatele de bord arata ok, nu am nici o eroare, nici un indicator aprins, mecanicul nu mai stie ce sa ii faca

Share this post


Link to post

Nu cred ca schimbatul filtrului de benzina ajuta :) ) .

 

1. Ai facut vreo diagnoza la masina?

2. Ai schimbat delcoul intreg sau doar capacul?

3. Bujiile le-ai inlocuit cu cele recomandate de producator?

4. Ai masurat rezistenta fiselor (de multe ori cele din magazine sunt f f f f proaste)?

5. Injectoarele le-ai verificat/curatat vreodata?

6. Ai facut un test de compresie?

7. Ai masurat presiunea data de pompa de benzina?

Edited by andreib

Share this post


Link to post

1. Nu am facut o dignoza la masina

2. Schimbat delcou intreg

3. Schimbat bujii recomandat de producator

4. Nu am curatat/verificat injectoare niciodata

5. Nu am facut test compresia

6. presiune buna in pompa de benzina, era plina cu mizerie

 

ce mai trebiue sa fac sa moerga bine masina?

 

Am masurat rezistenta fiselor

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...