Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

fisa da scantei nu e de la delcou ,pistonul e mort nu da nici un semn cred si eu ca e injectorul, maine merg la un tester aia cu gpl au zis ca ma rezolva schimba injectoarele intre ele.. .in tm la service le iau pe rand toate piesele pana ai gaseste buba pe cheltuiala mea

Share this post


Link to post

Inculpat: Matiz euro 4 cu 24k km la bord, varsta 3 ani juma.

 

Azi dupa un drum de vreo 80 de km extraurban, la intrarea in oras, la primul semafor, ralantiul a luat-o razna rau de tot: crestea si cobora la intervale regulate, pe o plaja sa zic de vreo 2000 de ture dupa ureche (cum am avut si turometru cam asta era nivelul zgomotului). Primul gand a fost "Hait, a luat-o razna rau de tot TPS-ul!", dupa ce statuse cuminte de tot in ultima vreme, fara sa faca probleme. Si cum nu parea sa-si revina am zis sa opresc motorul si sa-l pornesc din nou. Mda. Si oprit a fost ca n-a mai vrut neam sa porneasca, doar o secventa de clicuri daca dadeam la cheie fara vreun semn ca motorul ar vrea macar sa invarta. Asa ca am adus-o pe o straduta si am luat un taxi spre casa, pornind apoi spre un amic ce are un garaj. Verdict initial: baterie moarta (cum mi s-a descarcat odata acu vreo 2 ani dupa o sedere mai indelungata am inclinat sa cred), dar totusi ce-a avut ralantiul? Mergem noi spre masina cu gandul sa o aducem in vreun fel la garaj, iar cand am ajuns am zis hai sa dau o cheie totusi, si ca prin minune a inviat mortul. Presupun ca initial calculatorul intrase in mod protectie si d-aia nu m-a lasat s-o pornesc imediat, altfel nu-mi explic, in schimb ralantiul varza iar, becul de baterie aprins in bord, iar amicu zice "Bateria ca bateria, numa sa n-ai dracu' vrea buba pe la alternator, desi la km astia..." Asa ca am dus-o grabit la garaj pana n-a mai facut vreo figura si am lasat-o acolo pt diagnosticare in urmatoarele zile.

 

Bine ca n-am fost nevoit sa apelez la platforma.

 

Asadar, care ar fi ordinea corecta de rezolvare a problemei? Sa schimb intai bateria (ca numa bine nu i-o fi totusi) si apoi sa vad daca se mai manifesta?

 

Precizare: pana acum o saptamana masina a avut iarasi vreo 3 sapt. de inactivitate, dar dupa aceea a mers boboc, pana azi...

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Cam multe deodata !

Prima ar fi de vazut alternatorul, daca mai genereaza, daca zici ca e becul aprins. Altfel, numai cu bateria, si aia slabita, nu stiu daca mai merge 10 min.

Daca relantiul merge in valuri, o posibila cauza ar fi niste "aer fals" (zona furtun servofrana, furtun PCV, valva PCV...)

Share this post


Link to post

Daca aveti posibilitatea (sau cunoasteti pe cineva ce stie), va rog indrumati-ma catre un om capabil sa-mi faca o diagnosticare la un alternator (deja dat jos de pe masina) in Ploiesti (sau prin apropiere).

 

 

O alta intrebare: sa fi fost de la curea? Nu a fost inlocuita pana acum, dar urma sa o schimb oricum la prima revizie.

Edited by AmunDei

Share this post


Link to post

Nu este(a fost) de la curea, care in cazul asta, atat avea de facut, sa fie la locul ei. Pe urma, cel mai simplu era de verificat alternatorul pe masina. Cineva care se pricepea cat de cat, cu un voltmetru si motorul sa mearga 1 min, si afla : "da curent" sau nu.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la matiz.De aproximativ (3000km,o luna jumate)cand masina stationeaza mai mult timp de seara pana dimineata si acum din ce in ce mai des imi pica ulei din ea.Nu este antigel,nu este ulei de la motor(pentru ca este la nivel),am ajuns la concluzia ca ar fi ulei de la cutie.Pe unde poate sa piarda ulei de cutie si cat de grava este problema.

Astept si eu o parere, multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Imi pica si mie, masina fiind veche si alergata.

Din cutie ies trei axe( spre motor una si alte doua spre roti), iesirile fiind etansate in locurile respective cu garnituri de cauciuc speciale (Simering-uri). Sigur un simering e dus. Ai putea sa te uiti dedesubt, se vede unde e ulei curs.

Eu mai completez ulei din cand in cand. Inlocuirea simeringului am tot amanat-o, afland ca e o manopera laborioasa (costisitoare).

Share this post


Link to post

Nu am unde sa ma bag sub ea sa vad pe unde pierde exact,o sa remediez problema la un servis pentru ca nu vreau sa ma lase in mijlocul drumului la cine stie ce distanta de casa si mai bine remediez problema decat sa se strice cutia si dupa sa dau mai multi bani pe alta cutie.

Te anunt eu aici cand rezolv problema cat a costat toata "distractia"

Edited by adytzzz

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

Am nevoie de ajutor de la cei in masura in legatura cu motorul Matiz. Mergeam pe strada si viteza scadea vazand cu ochii desi pedala de acceleratie era la podea. Am schimbat in trepele inferioare si asa cu greu am ajuns acasa cu a 1-a si cu a 2-a. Se simtea un miros usor intepator asa ca am ridicat capota sa se raceasca motorul care scotea putin fum. Mi-am dat seama ca de la asta era dar nu am inteles si cauza. Am ponit usor motorul la relanti si am observat ca ventilatorul de langa radiator nu a pornit. Un vecin mi-a spus ca trebuie sa pornesc instalatia de AC ca sa porneasca. Intr-adevar a pornit dar nu mi se pare normal. Eu vreau sa am motorul rece si fara sa imi bata AC-ul in fata. De ce nu porneste ventilatorul odata cu motorul sau macar atunci cand se incinge acesta.

 

Alti prieteni care au tot Matiz dar fara AC mi-au spus ca la ei porneste imediat. Sa fie o problema de la montarea AC-ului, Ce pot face?

 

Va rog sa imi acordati un sfat,

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Pentru radub1987:

 

Ventilatorul porneste numai cand lichidul de racire depaseste o anumita temperatura. Termostatul se ocupa de aceasta functie.La matiz ventilatorul porneste destul de rar din cate am observat eu. Dupa ce se incalzeste motorul verifica ceasul din bord care iti indica temperatura. Daca limba ceasului este in stanga fata de verticala, nu ai probleme cu termostatul sau cu supraincalzirea motorului. E normal ca atunci cand cuplezi Ac-ul ca ventilatorul sa plece pe treapta 1 de viteza pentru ca ai de disipat caldura ce o "fura" freonul din habitaclu. Dupa parerea mea e posibil sa ai probeme la ambreiaj, de aici si mirosul intepator.

Share this post


Link to post

Bun, momentan ai cateva chestii de verificat ca sa stabilim mai exact cauza:

 

Cu motorul rece (dupa o pauza lunga sau dimineata), porneste-l si lasa-l la relanti. Apoi verifica acul indicatorului de temperatura, din bord. Stanga inseamna rece, dreapta cald. Daca acul e undeva pe la jumate, atunci e bine (la mine e un pic in stanga liniei de mijloc cand e motorul incins la maxim). Daca se duce mai mult spre dreapta, atunci motorul se incinge mai mult decat ar trebui si ai o problema cu circuitul de racire. De verificat prezenta si nivelul lichidului de racire, functionare ventilator radiator, radiator+tubulatura sa nu fie infundate, sa nu existe scurgeri, functionare corecta termostat, pompa de apa etc.

 

Cu AC-ul este normal. Cand il cuplezi, motorul este solicitat mai mult, si e posibil ca ECU sa fi comandat pornirea ventilatorului. Din moment ce totusi a pornit, si daca temperatura motorului e ok, zic ca nu sunt probleme. Poti face si o testare de erori pe ECU ca sa fii sigur, desi nu stiu sigur cat costa.

 

Despre ambreiaj nu stiu ce sa zic, nu stiu cum s-ar putea testa. In momentul cand schimbi treapta superioara, simti ca se mai invarte motorul o jumate de secunda pana sa o ia masina din loc ? La schimbarea vitezelor se aude un scartait scurt mai in surdina ? Frana de motor e eficienta?

 

De verificat si franele, sa nu mearga infranat. De verificat etrierii, sa gliseze ambele axe (se desfac suruburile de 14, se scoate jumatatea aceea de etrier, moment in care axele glisoare raman expuse si se pot misca cu mana, trebuie sa alunece lejer inainte si inapoi pe canalul lor, sa nu aiba garniturile uzate, rupte), verificat frane pe spate, frana de mana sa nu tina pe liber. Jantele nu au voie sa friga, pot fi caldute, dar sa nu friga, daca frig inseamna ca se merge franat. Cel mai usor se testeaza prin lasarea in punctul mort in timpul deplasarii: masina trebuie, pe un drum drept si cu pneurile umflate ok, sa curga muuuult si bine pana se opreste. Cand se opreste sa nu se simta zvacul inspre spate, dupa oprire, ca la o frana. Sau lasata in panta usoara, masina trebuie sa o ia la vale.

 

Verificare alternator si baterie, sa nu fie si pe acolo o problema (desi nu stiu cum s-ar manifesta aici si daca ar fi in stare sa se opuna motorului... banuiesc ca sunt cazuri cand poate aparea o frana electromagnetica in cazul unui scurt, sau asa ceva).

 

Raspunde la ce am scris eu pe aici si daca e te mai ajutam. ;)

 

P.S.: Mama nu stiu cum va pica voua masinile astea, ca eu ma chinui si nu reusesc. Fac zilnic slalom printre coloane cu motoru in 5000+ RPM, o dau cel putin de 15 ori pe zi in limitare de turatii, plec cu scartz de pe loc, schimb vitezele de zici ca rup batzu-n ea, si nimic frate, refuza sa faca urat... :mrgreen:

Share this post


Link to post

De vreo 300 Km am o problema cu Matizul, in sensul ca atunci cand schimb viteza sau il scot pe liber, uneori se opreste motorul brusc. De asemenea se mai opreste si cand accelerez insesizabil de fin si brusc iau piciorul de pe acceleratie dupa.

 

Are filtrele, bujiile, uleiurile schimbate recent. Am curatat IAC, i-am dat si un idle-learn dar la fel face. E posibil sa am apa in benzina sau sa fie vreo problema cu injectoarele ? El merge impecabil, ca scos de pe poarta fabricii. Nu da in nas, nu trepideaza, nu nimic. Doar cand isi revine din sarcina la relanti moare motorul, ca si cum ar scadea prea mult relanti-ul. Sa fie ceva si pe la TPS ?

 

P.S. Cand am AC pornit deci turatia de relanti un pic mai mare, nu moare niciodata.

Share this post


Link to post

Curata corpul clapetei de acceleratie si vezi daca mai face apoi.

Share this post


Link to post

L-am curatat de funingine de aprox. 1000 Km dar o sa ii desfac maine iar cele 4 imbusuri si o sa bag carpa prin el si un spray de curatat franele pentru orificiile mai mici de pe acolo.

 

 

O sa iau de asemenea si un aditiv de curatat injectoarele. Ce recomandati ?

Pot sa dereglez cumva TPS-ul daca il scot si mai curat pe acolo cu ocazia demontarii corpului clapeta ?

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Vezi ca nu trebuie sa desfaci decat tubulatura filtrului de aer!Cauta pe forum, am descris anterior procedura in amanunt.

Share this post


Link to post

Am inteles, voi cauta, multumesc !

Share this post


Link to post

De asemenea se mai opreste si cand ...brusc iau piciorul de pe acceleratie.

Verifica si supapa PCV.

Share this post


Link to post

PCV-ul il schimb pe la 10.000 Km just in case. O sa ii pun o supapa PCV veche care merge bine sa vedem. Corpul clapetei pot sa il curat si cu spray din acela de curatat franele si lantul sau trebuie un decarbusolv ?

Share this post


Link to post

Supapa PCV poate fi "dusa" de noua ( eu am patit-o ), o poti verifica foarte usor ( ea trebuie sa inchida perfect intr-un singur sens ). Eu am folosit la curatarea clapetei si corpului acesteia spray de curatat carburator ( 15 lei pe spary de 400 ml ).

Share this post


Link to post

Spray de curatat franele, de curatat carburatorul, pana si un degripant merge.

Share this post


Link to post

Are ceva daca bag WD40 intr-o supapa PCV mai veche care inchide bine ca sa o "reconditionez" ?

Share this post


Link to post

Buna ziua, am si eu o problema cu Matizul meu (septembrie 2004, 66.000 km, varianta cheala + AC).

Azi dimineata n-a mai vrut sa porneasca.

 

Incerc sa redau cat mai exact ce am constatat:

- cheia aprinde toti martorii din bord OK,

- se aude pompa de benzina (cel putin eu cred ca se aude)

- la actionarea cheii pentru pornire motor (eu intotdeauna astept pana cand se stinge martorul portocaliu) nu se intampla nimic, liniste.

- daca insist cu cheia (dau de mai multe ori aprindere) aud cum "se muta motorul" - este acel zgomot specific care (banuiesc eu) in mod normal inseamna deplasarea cilindrilor. Insa nu se aude decat o data si foarte lent (un fel de "zwooshh"). Concomitent, palpaie foarte usor luminile de la martorul portocaliu si cel de la motor (asta se intampla frecvent la pornirea motorului, dispare imediat ce masina intra in ralanti).

 

Ce am facut eu imediat a fost sa vad daca am baterie. Toti consumatorii electrici merg (avarii, faruri, ventilatie) - deci am baterie (plus ca am ramas o data fara baterie si stiu diferenta).

Ce am mai facut a fost sa desfac si sa curat borna minus (-) de la baterie de depunerile acelea albe. Nu stiu daca e o coincidenta sau nu, dar dupa ce am facut acest lucru, la aprindere cu cheia a inceput sa se auda si un zgomot specific de aprindere (e ca un pocnet, sau un zvac - acesta se auzea intotdeauna cand porneam motorul normal), dar restul e la fel, parca se invarte motorul putin apoi moare.

 

Masina a stat degeaba doar 2 zile. Poate conteaza, dar una din aceste zile a fost furtuna (duminica). Masina nu era foarte expusa insa, fiind in spatele blocului. Inauntrul motorului pare sa fie foarte uscat.

 

Alte probleme pe care le avea masina sau lucruri de mentionat (poate conteaza):

- cateodata nu pleca la sfert. Dau cheie si pleaca f. greu - trebuie sa stau cu cheia impinsa la maxim cateva secunde, dupa care pleaca. Asta, sau dau gaz putin, rezultatul e acelasi. Oamenii de la service (City Center, unde mi-am facut reviziile si ITPul) mi-au spus ca e de la "IGR"? (cred, intrucat nu ma pricep nu mai tin minte exact) si mi-au curatat o piesa anume cu spray, zicand ca se aduna murdarie acolo si din cauza asta nu mai pleaca "la sfert". Masina insa a mai plecat cu probleme si dupa acea. In ultima vreme, acest lucru se intampla foarte frecvent (4/5).

- tot timpul dupa ce folosesc aerul conditionat (dupa ce il inchid), o vreme motorul merge "alandala". Adica tureaza aleatoriu in ralanti (dar nu constant, ci in valuri) si nu trage uniform. Asta se intampla cateva minute bune, absolut intotdeauna dupa ce inchid AC (nu si in timp ce functioneaza, atunci doar "trage greu").

- am vrut sa montez o alarma pe care o luasem o data cu masina (e SH buy). Un baiat electronist a incercat sa o monteze, dar am constatat ca nu merge bine. A desfacut-o si mi-a zis ca e foarte proasta alarma si ca el ma sfatuieste sa nu o mai pun. Zis si facut, insa dupa ce m-am suit in masina am vazut ca nu mi se mai misca acul de viteza. I-am spus omului, care a mai facut ceva sub masina si a mers acul. Problema aici este ca dupa o vreme am observat ca acul nu mai urca uniform, ci tremura usor, mai ales in viteze inferioare. Acest lucru a ramas asa, am considerat ca nu e important, dar mentionez aici, cine stie.

- nu i-am schimbat niciodata fisele sau bujiile, am considerat ca merge bine. De asemenea, nu am desfacut niciodata capacul de la delco, din aceleasi considerente.

 

Alte probleme masina nu a avut niciodata. Merge bine si eu sunt foarte multumit de ea. Sper sa fie ceva ce pot sa repar eu singur si repede (vineri trebuie sa plec in concediu :( ).

 

Multumesc anticipat pentru orice sugestii sau sfaturi.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Problema cu pornirea se pare ca e de la baterie. Vezi sa nu fie totusi descarcata.

 

-problema cu plecatul la sfert se pare ca o au toate matizurile dar nu se intampla la fel de des cum spui tu;

 

-daca motorul are un relanti instabil incearca sa cureti senzorul IAC (recent am avut si eu o problema din cauza lui iar acum se pare ca nu mai face figuri) iar dupa aceea da-i un idle learn;

 

-poate cand a incercat sa monteze alarma a miscat cablul de Km si nu mai e infipt bine. Eu am schimbat pe garantie 3 cabluri din cauza ca tremurau iar acum si asta nou tremura dar foarte putin;

 

-bujiile se schimba tocmai pentru a evita situatiile astea, preventiv, iar capacul de delco impreuna cu fisele se verifica.

 

Obligatoriu daca faci vreo curatare/schimbare da-i un idle-learn.

Share this post


Link to post

In primul rand multumesc pentru timpul acordat!

 

Din pacate bateria nu are "green point" din acela pentru verificat starea de incarcare. Cu toate acestea, toate consumatoarele mergeau corect pe masina, le-am dat drumul in acelasi timp (avarii, faza scurta+lunga, ventilator, casetofon) si le-am lasat aproape 1 minut, fara emotii. Cum spuneam am mai avut baterie descarcata la Cielo si la Matiz si e diferenta mare (de pilda, avariile imi afecteaza martorii din bord, casetofonul se stinge, martorii incep sa "se duca" cand dau aprindere).

 

Pentru ca a trebuit sa plec la munca nu am mai apucat sa fac nimic altceva. De maine am concediu (trebuia sa plec...) si voi verifica starea bujiilor/fiselor. Am mai avut insa probleme de bujii/fise, atat la Cielo cat si la Mondeo si simptomele sunt cu totul altele (ralanti neuniform, pocnet de scanteie (de la scurt pe langa fisa), huruit de la mers in 3 cilindrii etc.). Sa nu faca absolut nimic la cheie nu mi s-a mai intamplat :( si habarnam ce sa fac pentru identificarea problemei.

Edited by Salex
Citare integrala, inutila post anterior

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...