Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

... atunci IAC`ul este pozitionat astfel incat amestecul sa aiba un raport benzina/aer adecvat pentru temperatura de regim.

Cantitatea de aer necesara turatiei de ralanti. IAC-ul nu regleaza vreun amestec, de asta se ocupa ECM-ul, prin timpul de injectie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

As avea si eu citeva intrebari pentru cei priceputi sau care s-au confruntat cu probleme asemanatoare. De citeva zile matizul meu euro3 a inceput sa dea in nas in sarcina si s-a aprins checkul care uneori clipeste. Motorul nu pare sa scoata fum dar merge neregulat. Am pus diagnoza pe el si mi-a dat cod p0300 (random misfire detected). Am fost pe la nenumarati meseriasi care mi-au dat nenumarate sugestii printre care sa dau jos chiulasa ca cilindrul 3 nu are presiune. Este posibil sa fie apa in benzina? Mentionez ca i-am pus aditiv si i-am facut plinul dar tot da in nas. Checkul se aprinde uneori bineinteles tot p0300, il sterg si merg mai departe. Totusi mototul are un zgomot cam ciudat, merge putin neregulat si tacane cam tare in chiulasa cind il accelerez. Bujiile lucreaza normal, iar compresia verificata de mine cu cirpa pare ok. Sugestii ceva?

Share this post


Link to post

Cum se verifica compresia cu carpa?

Azi s-a aprins si la mine "checkul", si s-a oprit rabla intr-o intersectie printre blocuri. Am dat 2 chei si al a3a a pornit. Am tras in parcare si am verificat fisele. Aia din mijloc era sarita din bujie, statea doar din greutate. Am pus-o la loc. La pornirea motorului s-a stins becul. M-am dus acasa, am mancat bine si am baut un pet de bere. End of storry.rolleyes.gif

Share this post


Link to post

Compresia se verifica astfel daca nu ai scula speciala: scoti bujiile bagi o cirpa in gaura lor sa stea cit mai etans, scoti alimentarea la bobina si dai la automat. Daca sare cirpa cu pocnitura inseamna ca ai compresie ( stiu asta de la Dacie) :drinkers:

Share this post


Link to post

@antidof: daca codul de eroare spune clar ca e lipsa de aprindere, ce umbli dupa compresii si aditivi? Verifica bujii, fise. E foarte posibil ca bobina sa faca figuri.

Share this post


Link to post
... daca codul de eroare spune clar ca e lipsa de aprindere ...

Misfire este o eroare la aprinderea benzinei. Motivele pentru care nu se aprinde amestecul din interiorul cilindrului sunt multiple, ultimul lucru este lipsa sau slaba scanteie. Intr-o analiza corecta se pleaca din rezervor pana la cilindru:

- calitatea benzinei;

- gradul ei de volatilitate;

- presiunea ei in rampa;

- functionarea injectorului;

- calitatea aerului;

- cantitatea de aer;

- timpul de distributie;

- gradul de compresie;

- momentul aprinderii;

- dimensiunea scanteii.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare,

Am un matiz fab 2000 luat la sh si am o problema la relanti si anume mi se accelereaza si decelereaza singura. Accelerarile si decelerarile sunt la intervale egale de timp. daca ati putea sa ma ajutati v-as fi recunoscator. VA multumes anticipat. :o sanale:

 

salutare,

Am un matiz fab 2000 luat la sh si am o problema la relanti si anume mi se accelereaza si decelereaza singura. Accelerarile si decelerarile sunt la intervale egale de timp. daca ati putea sa ma ajutati v-as fi recunoscator. VA multumes anticipat.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze daca gresesc, dar closchkutza a ramas 'dator' cu o explicatie si anume: din ce cauza nu functiona injectorul (posts 1922). Sunt interesat de acest subiect. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

salutare,

Am un matiz fab 2000 luat la sh si am o problema la relanti si anume mi se accelereaza si decelereaza singura. Accelerarile si decelerarile sunt la intervale egale de timp.

 

Problema poate fi de la IAC, incearca cu un reset ECM si idle learn...si eu am aceeasi problema de fiecare data cand deconectez bateria insa dupa cateva zile isi revine iar relantiul merge constant.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema serioasa cu Matizul meu din 2004 cumparat acum cateva luni. De ceva timp nu mai porneste deloc. Inainte de asta, erau zile cand pornea fara probleme si erau zile cand nu pornea deloc, oricat incercam. Am chemat un mecanic si, dupa ce a verificat pe la motor, a spus ca imi trebuie delco nou. Nu am avut incredere in spusele lui, deoarece nu a umblat deloc pe la delco; nici macar nu a desfacut capacul.

Am dat eu jos capacul de delco si am gasit carbunele blocat. L-am schimbat, dar masina tot nu porneste. Bujiile au scanteie, am verificat. Benzina ajunge la ele, pentru ca se uda. Care ar putea sa fie problema? S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Share this post


Link to post

Salutare!

Categorie- ulei :) motor - Matiz

Am o pieredere de ulei , incepand de la carcasa distribuitorului se prelinge pana pe cutia de viteze, momentan singurul lucru incercat a fost inlocuirea inelului delco, (ulei prezent si in delco- se scurgea prin "furtunul de impuritati" ) si curatare suprafata cu motorina, momentan astept sa vad daca s-a remediat - am pus si ziare sub baie si cutie sa observ daca exista si alta locatie pentru pierdere.

 

* Garnitura carcasei distribuitor NU se vinde separat ci tot setul garnituri motor- stupiditate si nesimtire!

- M-am pregatit cu pasta etansare V. Reinz, dar sper ca nu va fi cazul.

Intrebarea este de fapt daca e posibila desfacerea carcasei delco fara demontarea corpului de acceleratie. In schema din manual nu imi pot da seama.

post-27887-057403100 1297442526_thumb.png

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Salut. Din ansamblul delco e foarte posibil sa fie aceasta problema...de la "senzorul optic"...am avut si eu aceasta problema la Matiz Euro 2. Pentru a fi sigur, poti face urmatoarele verificari...in momentul in care nu iti porneste motorul: 1.scoate o fisa de la bujii sau chiar fisa centrala pentru a vedea daca ai curent.

2.daca nu exista curent, scoate o bujie pentru a vedea daca motorul are admisie(daca e uda inseamna ca are)

Senzorul optic din ansamblul delco trimite informatii la ECM reprezentand pozitia primului piston, dupa care se regleaza aprinderea. Tot el, trimite semnal catre ECM daca motorul incepe sa se "invarta" astfel incat ECM sa porneasca alimentarea si aprinderea. Daca senzorul nu da semnal corect, ECM nu da drumul la alimentare si aprindere astfel incat...motorul nu porneste.

 

Salut. Iar am intampinat acceasi problema numai ca acum am pornito a mers bine si dupa o ora nu a vrut sa porneasca , am scos fisa centrala din capacul delcou si aveam scantaie cand porneam, am scos si fisa de la pisonul unu si nu aveam scanteie , . Dupa catva timp a pornit dar mergea intrerupt daca nu acceleram se oprea am ajuns cu greu acasa .Am incercat acum o ora a pornit merge frumos , am lasato o jumatate de ora pornita am oprito a pornit din nou a mers. senzorul optic de care pomenesti e unul si acelasi cu " modulul de aprindere "?

Share this post


Link to post

Nu exista "modul de aprindere" la Matiz.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu exista "modul de aprindere" la Matiz.

 

Si atunci un sfat te rog . Sa incerc mai intai sa schimb capacul si rotorul ? Fisele au Aproximativ 6 luni bujiile la fel maxim 2500km. Multumesc

Share this post


Link to post

Sa nu-ti curga un injector. Capacul de la delco se schimba.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am si eu o problema (descrisa mai sus). Nimeni nu imi poate da un sfat?

Stiti pe cineva din Bucuresti care poate sa ma ajute? Contra cost, evident...

Habar n-am ce sa ii mai fac...

Share this post


Link to post

Am scos fisa centrala din capacul delcou si aveam scantaie cand porneam, am scos si fisa de la pisonul unu si nu aveam scanteie , . Dupa catva timp a pornit dar mergea intrerupt, daca nu acceleram se oprea. Am incercat acum o ora a pornit merge frumos , am lasato o jumatate de ora pornita am oprito a pornit din nou a mers. senzorul optic de care pomenesti e unul si acelasi cu " modulul de aprindere "?

Nu stiu exact denumirea senzorului care se afla in ansamblul delco(am auzit multe denumiri si multe negatii despre anumite denumiri...eu ii spun senzor optic)...insa, daca desfaci capacul de la delco si luleaua, in spatele unei aparatori de tabla se vede senzorul. Daca spui ca la fisa centrala aveai scanteie in momentul in care motorul NU PORNEA, dar la fisa/fisele de la bujii, nu...inseamna ca problema poate fi...1. De la capacul de la delco, lulea...2. Fise...3. Bujii.

Incearca sa verifici admisia si aprinderea in momentul in care motorul nu porneste pentru a`mi face o ideie...

 

 

Share this post


Link to post

Nu stiu exact denumirea senzorului care se afla in ansamblul delco(am auzit multe denumiri si multe negatii despre anumite denumiri...eu ii spun senzor optic)...insa, daca desfaci capacul de la delco si luleaua, in spatele unei aparatori de tabla se vede senzorul. Daca spui ca la fisa centrala aveai scanteie in momentul in care motorul NU PORNEA, dar la fisa/fisele de la bujii, nu...inseamna ca problema poate fi...1. De la capacul de la delco, lulea...2. Fise...3. Bujii.

Incearca sa verifici admisia si aprinderea in momentul in care motorul nu porneste pentru a`mi face o ideie...

 

 

Problema e ca porneste , azi a pornit am mers vreo 5 ,km cu ea , a pornit in 2 dupa aceea si-a revenit , a mers super bine ,dar cand i se pune ei merge in 2 , da in nas si intr-un final nu mai porneste, dupa ora porneste , fisele au aprox 6 luni, bujiile aproximativ 4000km, sa dea Dumnezeu sa fie numai din capac si lulea:. Cam cat e un senzor optic ?

Share this post


Link to post

Imi cer scuze daca gresesc, dar closchkutza a ramas 'dator' cu o explicatie si anume: din ce cauza nu functiona injectorul (posts 1922). Sunt interesat de acest subiect. Multumesc anticipat!

 

Intr-adevar, ramasesem dator cu un raspuns. Abia astazi l-am aflat si eu. Din cate am inteles, injectorul se defectase.

Share this post


Link to post

Problema asta o aveai din vara, cand reclamai o problema inexplicabila la vremea aceea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Da, asa este. Problema era de ceva vreme, toate simptomele pe care le reclamasem si nu aveau o explicatie logica au disparut.

Share this post


Link to post

Problema e ca porneste , azi a pornit am mers vreo 5 ,km cu ea , a pornit in 2 dupa aceea si-a revenit , a mers super bine ,dar cand i se pune ei merge in 2 , da in nas si intr-un final nu mai porneste, dupa ora porneste , fisele au aprox 6 luni, bujiile aproximativ 4000km, sa dea Dumnezeu sa fie numai din capac si lulea:. Cam cat e un senzor optic ?

Cum iti dai seama ca functioneaza in 2 pistoane?Ai incercat sa verifici aprinderea si admisia la pistonul respectiv?Daca ai probleme de aprindere si/sau admisie doar la un piston, ai scapat de grija senzorului optic... el ajuta ECM sa regleze aprinderea si admisia in functie de pozitia primului piston=>daca e stricat...nu ai admisie si aprindere la nici unul dintre pistoane.

 

 

Share this post


Link to post

Ce cheie imi trebuie la surubul de la care dau drumul la ulei?

Share this post


Link to post

Ce cheie imi trebuie la surubul de la care dau drumul la ulei?

17 de preferabil inelara

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...