Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

am si eu o intrebare:se poate sa curga ulei pe langa garnitura de la galeria de evacuare?initial am crezut ce e de la garnitura de la delcou,acum curge iarasi,se prelinge pana pe baia de ulei,ideea e ca am sters cat am putut de bine si singurul loc la care am ajuns e pe langa galeria de admisie.am incercat sa fac niste poze dar au iesit neclare.Nu imi dau seama pe unde curge, la 10-15 km parcursi observ o ,,umezeala" (de ulei) pe baia de ulei si pe cutia de viteze.

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

Buna ziua !

Am si eu un Matiz din 2001 cu 127.000 km. L-am achizitionat toamna trecuta si a mers impecabil pana acum o luna cand a inceput sa ma smuceasca atunci cand se incaljeste. Am schimbat la ea urmatoarele:

distributie : curea + rulment + curea alternator + curea accesorii

filtru aer

filtru benzina

ulei + filtru

Bujii - am pus NKG conform cu specificatiile din cartea tehnica la recomandarea colegilor mei ( lucrez la reprezentanta Dacia , Renault & Nissan - administrativ nu in service)

Am facut urmatorul experiment : am rulat 100 km pana la tara si acolo am scos fisele la bujii, acestea s-au racit si dupa aprox. 20 min m-am intors si la inceput nu a mai facut figuri pana s-a incalzit motorul. Este ciudat caci consumul este foarte bun ( 4.5 - 5 extra urban ), insa simt la dealuri ca nu ma mai ajuta motorul.

Trebuie sa mai spun ca atunci cand am schimbat distributia mecanicul mi-a umblat la culbutori, nu a prins bine garnitura si mi-a curs un pic de ulei pe bujiile alea vechi pe care le-am schimbat- erau boch super plus, nasoale de tot. Taica-meu este electrician auto si mi-a spus ca s-ar putea sa fie un injector de vina insa an citit ca injectoarele de Euro 2 au un singur orificiu si e cam greu sa se infunde. Vreu sa mai spun ca dupa ce am citit pe forum cate ceva mi-am dat seama ca eu merg cam subturat cu ea , dar nu am stiut ca trebuie mers mai turat cu Matiz-ul, eu schimband vitezele dupa cum simteam motorul ca este turat astfel incat sa nu apara fenomenul de franare a motorului.

Ce credeti ca ar putea avea Matiz-ul meu?

Merci !

Share this post


Link to post

AM AVUT O PROBLEMA ASEMANATOARE CU A TA SI SE PARE CA NU AVEAM MASA LA MASINA.PORNEA OK,MERGEA O PERIOADA,DUPA CARE NU MAI VROIA NIMIC,SMUCEA,MUREA MOTORUL ETC.AM FOST CU EA LA REPREZENTANTA MI-AU PUS-O PE TESTER SI NU AVEA NIMIC NOROC CU UN MECANIC MAI VECHI INMESERIE CARE IN 2 MIN MI-A SPUS CE AVEA MASINA.INCEARCA CU UN FIR DIN BATERIE LEGAT PE UNDEVA.

Edited by EM!L
Ai "Caps Lock"-ul blocat?

Share this post


Link to post

Sub capacul de la delco ai bagat un ochi de cunoscator ?

Share this post


Link to post

Am fost la taica-meu, electrician auto de o viata, si mi-a probat fisele ( eu eram pregatit de ieri cu fise koreene de silicon , capac delcou si pipa delcou sau rotor cum s-o fi numind); nu stiam cum se probeaza fisele - apropo eu fusesem "piscat" odata de ele, dar am crezut ca am apasat prea tare pe cea de la cilindrul 3 care nu e ca celelalte indoiate la capat- in fine... ma pune sa pornesc masina , dupa ce scoate in prealabil putin fisele , le-a lasat numai cat sa faca contacul; scoate pe cea de la cilindrul 1, nimic...se cunostea ca merge ca masina a inceput sa tremure, scote pe cea de la cilindrul 2 , la fel , si cand o scoate pe cea de la 3 o flama mare il "pisca" si pe el de mana. ma pune sa opresc masina, schimbam tot ce aveam nou- apropo si capacul la delco era ca o baterie veche ce a dat afara acidul si dupa ce pornesc o mare umire...motorul sta ca un atlet in block - start asteptand sa apas pedala...niciodata nu am simtit motorul asa nervos . Stiu trebuie sa ii dau un reset ECM si apoi un Idle Learn pentru a se mai tempera un pic caci merge cam turata; am observat acum ca frana de motor nu mai e asa de brusca ci e lina si pot sa merg cu motorul mai turat un pic ca sa reduc consumul si sa nu infund injectoarele. Recomand bujii NKG desigur cele cu specificatia din cartea Matiz-ului; cred ca sunt cele mai bune bujii , asa mi-au recomandat si colegii mei din service, cica Nissan doteaza masinile cu NKG.

Share this post


Link to post

Bre, poate NGK, nu NKG, EKG, etc. :thumbl:

Share this post


Link to post

scuze, da NGK BPR5EY - 11 astea sunt pentru Matiz

Share this post


Link to post

salut!cu ceva timp in urma(1luna) am observat ca pe langa garnitura de chiulasa a inceput sa se scurga ulei,exact prin dreptul suruburilor,o parte din ulei surgandu-se si pe langa bujii.sterg mereu uleiul ce curge cu toate ca nu e in cantitate mare.trebuie schimbata garnitura,sau care e cauza de se intampa asta?va intreb pt ca vreau sa dau o fuga pana la mare cu masina si nu vreau sa patesc ceva pe drum.

Share this post


Link to post

Sigur nu curge din alta parte?

Share this post


Link to post

Normal ca nu curge pe la garnitura de chiuloasa o data ce se prelinge pe langa bujii. Curge pe la capacul culbutorilor.

Share this post


Link to post

am o problema si am nevoie de ajutorul comunitatii.

 

Montam un turometru pe matizul meu, euro 3. Dupa ce am legat firele de sumatorul lui ambramburel la bobina de inductie si am testat turometrul, l-am pus deoparte si m-am apucat sa trag firele spre bord.

 

La aproximativ 40 de minute, dupa ce am tras fire tot, am vrut sa pornesc masina sa o bag in garaj. Surpriza - NU mai porneste.

 

Dupa probe si probe, am zis ca e de la bobina (nu mai primeam scantei la bujii)

Am testat bobina pe alt matiz euro3. Merge.

Am verificat sa am benzina. Este

Am facut toate legaturile la fire exact cum erau. tot nu porneste.

Am verificat toate sigurantele. Sunt ok.

 

Ce boala as putea sa ii fac? Eventual lasati-mi pe PM un numar de telefon (cine se pricepe) si poate ma lamureste sau imi deschide ochii spre o alta problema pe care nu o vad...

Share this post


Link to post

cred ca ai facut un scurt pe undeva la montarea turometrului

verifica ambele tablouri de siguranta are 2 unul e sub bord in partea drepta ci celalalt e in compartimentul motor . Si asculta si tu daca bazaie pompa cand pui contactul in pozitia ON

Share this post


Link to post

pompa merge. motorul se invarte la automat.

aparent nu am scanteie la bujii.

am testat bobina de inductie pe alt matiz si functioneaza.

...

Share this post


Link to post

Sa nu fi pus sumatorul tau iesirile din ecm in scurt...

Share this post


Link to post

Verifica daca bobina de inductie primeste curent.Macar sti daca trebuie sa cauti inainte sau dupa ea.

Share this post


Link to post

am desfacut si testat tot ce se putea.

am ajuns la cureaua de distributie care era sarita de pe punct. este posibil sa fie asta cauza si sa fie doar o coincidenta cu montarea turometrului?

Share this post


Link to post

E o coincidenta.

Share this post


Link to post

o sa atasez diseara o poza ca sa se vada mai bine.acum intrebarea e in oricare din situatii pe unde ar curge,ce probleme pot avea la un drum lung?

Share this post


Link to post

saluatre !

am avut si eu aceeasi problema. cand mi-am schimbat distributia mecanicul mi-a strans si culbutorii si nu a mai pus bine garnitura si mi-a curs ulei pe cilindrul nr.1. nu stiu daca este coincidenta sau nu dar la putin timp mi s-a stricat fisa la bujie si bujia de la cilindrul 1. o garnitura la capacul de la cubutori este vreo 8 lei asa ca nu e un capat de tara

Share this post


Link to post

va rog daca se poate sa ma ajute si pe mine cineva?! matiz 2008 SE, de ceva vreme pierd antigelul pe la capacul vasului de expansiune. Se vede pe vas cum s-a prelins si pe celelalte piese se vad stropi ca si cand " ar fi erupt un vulcan " acolo. De la ce poate fii?

Share this post


Link to post

Schimba vasul de expansiune (vas crapat, capac care nu etanseaza).

Share this post


Link to post

 Am schimbat vasul dar cel nou stiu ca a venit fara capac si l-am pus pe cel vechi? Acolo sa fie problema? Eu m-am gandit sa nu fie ceva in neregula la motor si din cauza presiunii sa "buseasca" pe acolo? Ce ziceti?

 

 

 

 

 

 

Capac pentru vasul de expansiune se gaseste?

Share this post


Link to post

Lichidul se pierde pe la capac sau se aeriseste pe acolo circuitul ? Capacul este prevazut cu o supapa de suprapresiune.

Share this post


Link to post

Se vede mereu lichid pe langa capac si care se prelinge pe vas. Este normal? Poate fi si alta cauza?

Share this post


Link to post

Nu etanseaza capacul sau nu este bine strans.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...