Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

... Ciudat. Inainte făceam 0-100km/h in 13 secunde, iar acum 17-18 :wallbanger:

A redevenit Matiz sau acum ai un cronometru mai exact.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Okeyyyyy... am o problema majora si din lipsa de timp nu mai pot sta acum sa rasfoiesc topicul asta, deci va cer in mod direct ajutorul (presimt ca imi vine un warn). Iata, deci, buba: in stationare la ralanti, in mers (indiferent daca este in a doua la 30 sau in a cincea la 80) aleatoriu motorul incepe sa mearga in suturi, sau sa dea rateuri, nici nu stiu cum este mai corect spus si imediat incepe sa si piarda din putere. Datele problemei sunt urmatoarele:

 

1. Bujii BOSCH cu 3 electrozi - curate, verificate azi dimineata si cu o culoare de coaja de ceapa pe electrozi

2. Filtrul de aer cam vechi, dar pe care il mai scutur perioadic si, care pana acum nu mi-a facut necazuri

3. Filtrul de benzina (original GM) schimbat acum sase luni

4. Ulei motor ARAL 10w40, ajuns la limita de uzura (azi il si schimb)

5. Benzina alimentez in general de la LUKOIL (indiferent de statie) iar ieri am pus de la Rompetrol (CO 95)

 

 

 

De mentionat ca problema apare complet aleatoriu fara nici o influenta evidenta din partea mea.

Share this post


Link to post

A redevenit Matiz sau acum ai un cronometru mai exact.

 

Poate că am exagerat cu 13, nici nu am cronometru, au fost doar aprecieri de-ale mele :redface: . Oricum se simte CLAR ca nu mai trage ca inainte. Saptamana viitoare ii schimb filtru de aer si de benzina(nu stiu de ce nu le-am luat pana sa-mi duc masina la revizie). Poate că aia e cauza...bănuiesc(că nu au mai fost schimbate de dinainte să o cumpăr, inainte de 21000 km)

Edited by Cipry18

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am un Matiz din 2005, cu 80.000km.

 

De ceva vreme incoace am sesizat ca nu mai trage cum trebuie motorul. S-a aprins martorul "Check Engine".

 

Am facut test, mi-a-dat 2 erori: P1403 - ceva legat de egr si P0300 - eroare cu misfire. Am sters erorile dar dupa pornire a aparut iar codul P0300.

 

Am verificat la bujii, daca scot fisa la bujia 1, nu se schimba cu nimic comportamentul motorului, in comparatie cu celelalte doua care daca le scot motorul da sa se opreasca. Am demontat bujia 1 si era umeda. Dupa ce am schimbat bujia si fisa e la fel, parca merge in 2 pistoane.

 

Alta simptoma ar fi trepidatia motorului.

 

Are cineva idee ce poate sa fie?

Share this post


Link to post

Banuiesc ca matizul e euro 3. Erorile P03... (dupa cartea service) apar de la senzorul de detonatie, senzorul optic, cam ce are legatura cu aprinderea si este senzor. Eu am un matiz euro 2 si la o asemenea problema ma uitam automat la capacul delcou, fise si bujii. Daca etsi sigur ca fisa si bujia respectiva sunt bune, benzina primeste (ca e umeda bujia), eu as zice sa verifici si senzorul de detonatie, si daca lucreaza bine injectorul si distribuitorul cu senzorul optic.

Share this post


Link to post

Motorul euro3 n-are distribuitor si senzor optic.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca matizul e euro 3. Erorile P03... (dupa cartea service) apar de la senzorul de detonatie, senzorul optic, cam ce are legatura cu aprinderea si este senzor. Eu am un matiz euro 2 si la o asemenea problema ma uitam automat la capacul delcou, fise si bujii. Daca etsi sigur ca fisa si bujia respectiva sunt bune, benzina primeste (ca e umeda bujia), eu as zice sa verifici si senzorul de detonatie, si daca lucreaza bine injectorul si distribuitorul cu senzorul optic.

 

 

 

Da, e Euro 3. Care este senzorul de detonatie?

 

Mersi

 

 

Share this post


Link to post

Eroare cu misfire am avut si eu si cei de la service au zis ca se blocheaza un injector.Ca rezolvare mi-au schimbat toate injectoarele ca nu stiau exact care se blocheaza(asta era in garantie).De atunci nu am mai avut probleme,sa intamplat acum vreo 3 ani jumate.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am un Matiz din 2005, cu 80.000km.

 

De ceva vreme incoace am sesizat ca nu mai trage cum trebuie motorul. S-a aprins martorul "Check Engine".

 

Am facut test, mi-a-dat 2 erori: P1403 - ceva legat de egr si P0300 - eroare cu misfire. Am sters erorile dar dupa pornire a aparut iar codul P0300.

 

Am verificat la bujii, daca scot fisa la bujia 1, nu se schimba cu nimic comportamentul motorului, in comparatie cu celelalte doua care daca le scot motorul da sa se opreasca. Am demontat bujia 1 si era umeda. Dupa ce am schimbat bujia si fisa e la fel, parca merge in 2 pistoane.

 

Alta simptoma ar fi trepidatia motorului.

 

Are cineva idee ce poate sa fie?

 

Al meu e euro 2, a avut aceeasi problema in urma cu ceva ani, mai putin check aprins... unul dintre injectoare era blocat pe deschis maxim, asa ca motorul mergea in doi cilindri, unul fiind inundat. Si eu am schimbat mai intai bujia pe care am gasit-o umeda si fisa aferenta, fara rezultat.

Am schimbat doar injectorul defect, nu toate injectoarele.

Share this post


Link to post

salut baieti.sunt nou pe forumul acesta si am si eu o problema la matiz.detin un matiz din 2004(are 99000km),iar anul acesta pe 2 ian am fost la tara la bunici si am dat prin niste gropi cu apa..a cam sarit apa pe masina si la un moment dat s-a oprit motorul.am incercat sa-l pornesc,nu mai pornea deloc.l-am lasat vreo 5 minute si apoi a luat-o.de atunci masina merge in suturi,tremura,nu are putere de abia urc o coasta cu viteza a2a,consuma foarte mult, aproape 10%,si dupa ce parcurg o distanta de 5 km (cam de acasa pana la servici)simt un miros de ceva incins,ceva urat cam un miros de placute de frana incinse(da nu-i de la placute).am vazut ca acest miros incepe sa se simta si atunci cand o ambalez pe loc. la relanti sta normal,merge rotund ,in schimb daca o turez pe loc tremura si miroase oribil inauntru.ce ar avea?va rog mult sa-mi raspundeti!

Share this post


Link to post

Probabil delcoul sau vreo fisa. Mergi la un mecanic sa verifice.

Share this post


Link to post

Simptome de condens in capac delco.Sterge cu o carpa uscata interiorul capacului.Asta dupa ce verifici restul.

Share this post


Link to post

Salutare, ieri dimineata am patit si eu asa cu Matizul, mergeam spre servici si deodata a inceput sa sughita masina (Sa dea in nas), dupa care parca a inebunit, nu mai avea putere motorul, mergea in trepidatii, mi s-a aprina la un moment dat si ledul de Check si intradevar iesea un miros urat de sub capota, ca de ars. Azi dimineata m-am dus la mecanic, si mi-a schimbat bujiile care erau cam negre si ude, si filtru de benzina, si acuma merge ca unsa masina, totusi parca are un relanti cam mare, dar e si frig afara. Becul de check doar o data s-a aprins si dupa e am oprit si am dat drumul din nou la motor nu s-a mai aprins.

Share this post


Link to post

Va salut! In primul rand sper ca postez bine aici, n-am gasit nimic despre problema mea. Iata care este - a sarit cuteaua de distibutie si s-a distrus chiulasa, o supapa s-a rupt iar alte doua s-au indoit. Problema este urmatoarea - sa cumpar chiulasa second (500 RON) sau motor, tot second (aprox.1200 - 1300 RON).

Share this post


Link to post

Adica a sarit pentru ca era uzata, nu? ca m-ai pus pe ganduri.

Daca restul motorului e in regula si motorul care ai putea sa-l cumperi nu e mai bun decat al tau eu as opta numai pentru chiuloasa.

Share this post


Link to post

Buna, am un matizel din 2008 si vreo 19000km.Decand a venit vremea asta rece rece ( adica de duminica) matizelul de opreste singur la relanti.Nu se balbaie, nu da in nas, nu vibreaza mai rau decat normal, decat la vreo 3-5 sec. dupa ce am dat la cheie se opreste singurel.Dupa ce se incalzeste putin nu mai face figuri. Ceva sfaturi sau idei ce ar putea avea...??????

Share this post


Link to post

Va salut! In primul rand sper ca postez bine aici, n-am gasit nimic despre problema mea. Iata care este - a sarit cuteaua de distibutie si s-a distrus chiulasa, o supapa s-a rupt iar alte doua s-au indoit. Problema este urmatoarea - sa cumpar chiulasa second (500 RON) sau motor, tot second (aprox.1200 - 1300 RON).

Desfa chiulasa de pe motorul tau si inspecteaza daca pistoanele au avut de suferit (au lovit in supape). Daca da, fie cuperi doar pistoanele si le inlocuiesti + chiulasa second, daca nu, cumpara doar chiulasa, nu are sens sa blochezi banii in niste piese pe care POATE le vei folosi vreodata. Plus ca nu stii ce istorie are motorul SH.

 

Buna, am un matizel din 2008 si vreo 19000km.Decand a venit vremea asta rece rece ( adica de duminica) matizelul de opreste singur la relanti.Nu se balbaie, nu da in nas, nu vibreaza mai rau decat normal, decat la vreo 3-5 sec. dupa ce am dat la cheie se opreste singurel.Dupa ce se incalzeste putin nu mai face figuri. Ceva sfaturi sau idei ce ar putea avea...??????

Presupun ca esti cu reviziile la zi, posibil sa fie nevoie doar de un idle learn, ori sa fie nevoie de un set de bujii, ca sunt cam la sfarsitul vietii lor normale.

Share this post


Link to post

A treia revizie a fost facuta acum 1 saptama(ulei+3 filtre).Bujiile au fost schimbate in vara pe la 15000km.Sper sa nu fie grav42000000.gif .Am facut o programare in service pentru sambata, dar parca ii vad ca imi spun ca nu are nimic. Doamne, sa nu fie ceva grav

Share this post


Link to post

Adica a sarit pentru ca era uzata, nu? ca m-ai pus pe ganduri.

Daca restul motorului e in regula si motorul care ai putea sa-l cumperi nu e mai bun decat al tau eu as opta numai pentru chiuloasa.

 

Dimineata cand sa pornesc, n-a mai vrut! In ultima instanta am gasit cureaua de distributie foarte slaba. Mentionez ca nu aparuse nici o simptoma (fluieraturi, vajaieli,etc). E oricum in mare parte vina mea, ca n-am schimbat-o la 60-65000 km (are 75ooo). Am dat chiulasa jos si pistoanele sunt in regula. Am intrebat daca chiulasa sau motor pentru ca mi-a zis cineva ca daca ii schimb doar chiulasa s-ar putea ca mecanicul sa nu ii nimereasca timpii si ca voi avea probleme si ca oricum dupa 6-7 luni motorul se va distruge. Personal as opta pentru chiulasa, ca e mai ieftin.

 

Mecanicul mi-a dat o lista cu piese ce trebuiesc cumparate-curea, rola, garnituri, pompa de apa, etc. Cred ca m-ar ajuta daca ar posta cineva ce piese trebuiesc inlocuite la schimbarea chiulasei. Multumesc!

Share this post


Link to post
... Am dat chiulasa jos si pistoanele sunt in regula. Am intrebat daca chiulasa sau motor pentru ca mi-a zis cineva ca daca ii schimb doar chiulasa s-ar putea ca mecanicul sa nu ii nimereasca timpii si ca voi avea probleme si ca oricum dupa 6-7 luni motorul se va distruge...

Daca n-ai lovit pistoane si n-ai strambat supape, atunci ce mai vrei sa schimbi, ce are motorul, ce are chiulasa ?

 

Ce timpi sa nimereasca mecanicul ? El trebuie sa potriveasca niste semne pentru curea, sa verifice planietatea chiulasei si sa verifice niste jocuri la culbutori, pentru asta iti trebuie manualul de service (download de pe forum). "Ai carte, ai parte", altfel pleci urechea la ce spune unul sau altul care umbla sa "nimeresca niste timpi".

Share this post


Link to post

A treia revizie a fost facuta acum 1 saptama(ulei+3 filtre).Bujiile au fost schimbate in vara pe la 15000km.Sper sa nu fie grav42000000.gif .Am facut o programare in service pentru sambata, dar parca ii vad ca imi spun ca nu are nimic. Doamne, sa nu fie ceva grav

Fa-i un idle learn inainte de a merge la service.

Mai_76, cu regret te anunt ca acea curea de distributie trebuia schimbata nu la 60.000 km ci in anul 2008! Ai mers cu o curea de distributie inca aproape 2 ani peste limita ei de folosinta data de fabricant - asta presupunand ca ai masina de noua si km afisati sunt certi.

Povestea cu "timpii" e o balarie mare, n-am mai auzit asa ceva.

Daca supapele n-au lovit pistoanele, de ce schimbi chiulasa??

Oricum, piesele de care ai nevoie sunt:

Distributie: curea de distributie, rola de distributie, pompa de apa, semering de palier.

Chiulasa: garnitura de chiulasa, garnitura capac chiulasa, suruburi/prezoane de chiulasa, antigel, apa distilata,ulei. Iti recomand sa schimbi in plus si termostatul daca tot umbli acolo, ca sa nu risti o problema mai tarziu care iti va da iar de lucru, sau macar sa verifici daca termostatul functioneaza corect. O alta piese care iti recomand sa o inlocuiesti este cureaua de accesorii.

 

For all! Curele de distributie foarte rar dau simptome, gen batai, clantanit, uruit (cel mai adesea cand se strica rola sau pompa de apa) In rest, curele de distributie se RUP fara avertisment! Schimbati kitul de distributie la 60.000 km sau 3 ani, care survine prima (in cazul matizului). Costul unei astfel de operatiuni este sub 500 ron in service autorizat si merita fiecare leut comparat cu riscurile de a merge cu o curea veche.

Share this post


Link to post

mai_76 asculta sfatul lui tolin si uitat-te in manualul de service (il gasesti pe forum). Eu am rasfoit forumul cand am avut probleme si de cele mai multe ori am gasit raspunsuri care m-au ajutat. Mi-am schimbat singur distributia cu manualul in fata, pompa de apa nu am schimbat-o inca (am 103.000 de km) pentru ca asa am primit sfaturi pe forum ca nu are rost sa investesc daca nu e necesar. Intradevar mecanicul o sa ti le schimbe pe toate pentru ca nu vrea sa te aiba pe constiinta daca cedeaza ceva. Vezi ca exista un topic despre shimbarea distributiei.

Parca ziceai ca s-a distrus chilasa, pacat, daca erau numai supapele le inlocuiai si treaba era mai putin costisitoare.

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru sfaturi! Se pare ca treaba cu timpii e o prostie! Chiulasa are 2 santuri, fisuri nu stiu cum sa le spun acolo unde s-a rupt o supapa si alte 2 supape indoite

 

Maine voi reveni cu niste poze ale chiulasei

 

Sper sa nu gresesc, dar mecanicul zicea ceva de scaunul supapei - asta ar fi cu probleme la chiulasa. L-am intrebat daca nu se poate repara cumva si a zis ca e prea adanca taietura

Share this post


Link to post

Multumesc Mircea, am sa iti urmez sfatul...drive.gif

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...