Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Mersul subturat cu matizul creste consumul, dar pentru asta exista un alt topic, intrucat nu e o "problema de motor" ci una de"utilizator". Pentru valva PCV foloseste cu incredere functia , vei gasi un topic dedicat.

Share this post


Link to post

Buna seara,

 

Revin cu o intrebare! Intai va prezint situatia. Vineri am fost cu matizul meu pana in Militari si am uitat faza scurta aprinsa pentru vreo 3 ore, timp in care bateria a cam murit. In fine, am cumparat crocodili, am chemat pe cineva cu un logan si cu ajutorul crocodililor am pornit masina. De atunci am mai circulat cu ea, dar cu mare atentie: nu dadeam drumul la nimic electric pana nu porneam motorul. Astazi am plecat cu masina de 2 ori, si de ambele dati mi-a facut o chestie.

Pe la 1, cand motorul era rece(nu am mai pornit masina de ieri), cand i-am dat cheia, a parut sa incerce sa porneasca dar nu a reusit (nu stiu sa va zic in termeni tehnici). Ca sa porneasca, am apasat putin pe acceleratie si a luat-o. Ulterior dupa ce am mers putin cu ea si am oprit motorul, a pornit fara probleme instantaneu. Pe urma, vreo 5 ore masina a stat pe tusa si cand am pornit-o, iarasi nu a vrut sa porneasca decat cu acceleratie. Am fost pana in Real, unde am stat 15 minute si cand am plecat, a pornit fara probleme (motorul fiind cald).

Intrebare:

Stiu ca bateria e cam varza si maine sau poimaine o schimb (cumpar alta noua). Credeti ca porneste asa greu din cauza bateriei, sau poate fi alta problema de natura tehnica?

Share this post


Link to post

Da, asa cred. Ar fi trebuit sa vezi, cand nu reuseste sa plece, daca becurile din bord nu se reduc sensibil. Asta ar insemna ca bateria nu mai are capacitatea de a actiona cu vigoare demarorul. Un motor rece e mai greu de invartit, din cauza uleiului care e mai vascos. O problema mai este ca dupa beleaua cu farurile, bateria nu a mai fost reincarcata. Cateva drumuri prin Bucuresti nu sunt suficiente. Poate nici nu trebuie sa cumperi alta, ci doar sa o reincarci pe asta, daca ai unde.

Share this post


Link to post

Nu prea am unde sa o incarc. Ideea e ca de cand a fost fabricata masina , bateria nu a fost schimbata... deci de aproximativ 5 ani. Cred ca s-a cam dus vremea ei. Ma gandesc ca a tinut atata timp si datorita faptului ca masina nu are casetofon si nici alarma + inchidere centralizata.

Share this post


Link to post

 Imi puteti spune daca reglajul se poate face cu un multimetru, masurat direct pe firele senzorului, si daca da, pe care fire trebuie sa fac masuratoarea?

Da. Se masoara valoarea tensiunii intre masa si fiecare din cele 3 fire, cu mufa la pozitie, doar intzepandu-le usor cu un ac. Astfel :

Negru = masa = 0V

Bleu Rosu = alimentare TPS = 4,5-5V

Bleu Gri = semnal TPS = 0,4-0,8V la relanti.

Daca sunt alte culori nu conteaza, trebuie sa gasesti valorile astea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc, Tomis.

 

Trebuie sa fac o revizie a masinii zilele astea si o sa incerc sa masor si tps-ul sa vada daca e in regula.

 

Am o banuiala , ca problemele mele cu aprinsul check-ului (se aprinde doar dimineata, merge 50 km, se opreste, sta 5 ore, la venire inapoi nu se mai aprinde) ar putea pleca de la ulei.Acum 10.000 km cand am facut schimbul am pus mobil syst s 5w30(am crezut ca e synt s) dupa ce pe eticheta scria ca e pentru masini pe benzina si diesel.Dupa cautari ulterioare pe net se pare ca era pentru pompe duze diesel.

 

Efecte: conexiunea furtunului de la valva PCV cu admisia de aer plina de ulei, clapeta de acceleratie afumata/murdara permanent, ma gandesc ca e posibil sa fi murdarit si prin zona catalizatorului sau pe la sonda lambda.

 

Curios este faptul ca motorul, la 60.000 nu consuma ulei deloc(sau poate in cantitate neglijabila), ca nivelul la joja nu scade. Acum am comandat Valvoline syn power 5w30, o sa bag un motor flush.O sa schimb si distributia, cu ocazia asta se va verifica daca nu e cumva dereglata, ca sotia cam uita sa mai schimbe vitezele si... se mai ineaca, mai vrea sa plece cu a 3-a..etc, stiti si voi cum e...

 

Bujii am NGK bpr5 ey 11 puse acum 10.000 km.Eram tentat sa pun bosch super 4, dar mi-a cam trecut, cred ca o sa la verific/curat/reglez(daca e cazul) pe astea.

 

Fisele de bujii sunt noi, schimbate de curand.La fel si valva PCV.

 

 

 

 

Ce ar trebui sa mai verific/schimb/curat cu ocazia reviziei?

 

 

Share this post


Link to post

Nu are treaba uleiul cu checkul decat cand se caleaza motorul sau ramane fara presiune de ulei, dar atunci se aprinde simultan cu becul de presiune ulei.

Dupa ce ai pornit cu cabluri si ai incarcat cat de cat bateria, pentru a rezolva problemele pe care le ai la pornire tot ce ai de facut este sa faci un idle learn, dimineata. Practic ECM-ul tau a uitat ce trebuie sa faca la pornire si nu regleaza corect amestecul.

Share this post


Link to post

De pornit porneste la sfert de fiecare data.Ma refeream la faptul ca dimineata masina porneste, merge nevasta 25 km cu ea(naveta) , timp in care becul check sta aprins; iar la intoarcere(pe la orele 13) nu se mai aprinde check.

 

Cu ceva timp in urma, dupa pornirea motorului ramanea aprinsa lampa de ulei vreo 2-3 sec, de aceea ma gandeam ca o problema ar putea fi uleiul.

 

Oricum, va trebui sa fac asa:

 

- verific tensiunile pe senzorul de clapeta(reglez daca e cazul), eventual fac o curatare a clapetei

 

- verific/curat bujiile

 

- schimb uleiul,filtrele, amortizoarele(ca-s varza oricum)

 

- schimb distributia

 

- fac reset de ECM.

 

Sper sa reusesc sa fac toate astea intr-o zi.Va tin la curent daca se schimba situatia.

 

 

Share this post


Link to post

Regula de baza la orice masina cu injectie de benzina: dupa orice cadere generala de curent - in cazul tau bateria moarta - se face operatia de idle learn. Altfel masina va merge ca dracu pana cand va invata sa porneasca, va porni numai cu pedala apasata, nu va stii sa corecteze turatia de relanti cand are consumatori suplimentari etc.

Share this post


Link to post

Sorry ! Bateria a cazut @Mikydon.

Nu il mai zapaciti pe @nastasaflorin !

Share this post


Link to post

Salut tuturor!

Va cer sfaturi in legatura cu urmatoarea problema ce a aparut la Matizul meu.De la un timp nu mai porneste decit la a doua cheie.In rest functionarea este normala.Am schimbat supapa PCV,am curatat IAC-ul cu spray prin galeria de admisie fara a-l demonta,am demontat si am sters capacul delco,am facut reset ECM si Idle Learn dar problema persista.La a doua cheie porneste ferm dar totusi ma deranjeaza, inainte pornea fara probleme din prima.Va multumesc!

Share this post


Link to post

Sorry ! Bateria a cazut @Mikydon.

Nu il mai zapaciti pe @nastasaflorin !

 

 

 

Ha, ha...multumesc tomis.Ma prinsesem ca m-au confundat baietii.N-am avut rabdare pana sambata asa ca am masurat azi tensiunea generata de TPS. E 0,5V cu contactul pus si 4,45 cu clapeta deschisa la maxim, deci in principiu functioneaza corect, asa ca o sa o elimin ca posibila cauza a aprinderilor repetate de bec "check".

 

 

Am facut totusi un reset iddle learn preventiv sa vad daca problema apare si maine.

 

 

 

 

@ Vidax.Verifica, daca poti bujiile si fisele, eventual baga niste aditiv de curatare in rezervor, daca ai luat benzina proasta si are apa prin ea...ar putea fi o cauza.

 

 

Share this post


Link to post

Salut,

 

Ieri i-am facut Idle learn pe bateria veche si astazi a pornit fara probleme de dimineata. Oricum am fost astazi si i-am zchimbat bateria. I-am luat Bosh cu 200 ron. Am schimbat-o. I-am facut Idle learn din nou (era motorul rece) si mi-a placut cum a mers. Cand plec de la munca o sa vad cum porneste, dar la prima vedere lucrurile par sa fie ok acum.

 

Multumesc pentru informatii!

Edited by Mikydon

Share this post


Link to post

Chiar acum am luat masina de la service Automar din Ploiesti(problema cu opritul motorului la ralanti cand este rece). Cel care s-a ocupat de ea mi-a spus ca a fost aceeasi problema ca si acum aprox. doua luni cand am mai fost cu ea acolo.Adica au reglat tachetii si mai mi-a spus ca asa fac toate care sunt si pe gpl,chiar si cele cu instalatia montata din fabrica. Sa-l cred? Adica din doua in doua luni trebuie sa-i reglez tachetii?Dar ce le face frate gazul ala?Am mai avut masini pe gaz dar nu am mai auzit de problema asta. Precizez ca eu am montat instalatia dupa ce am cumparat masina chiar cu riscul pierderii garantiei intrucat circul f. mult si chiar se simte o economie.

 

Am o rugaminte, daca poate cineva sa-mi spuna si mie o persoana sau un alt service in Ploiesti sau prin apropiere si care chiar sa se priceapa la masinutele astea ca m-am saturat de expresia "ASA FACE TOATE".Va multumesc anticipat.Ca de obicei.

 

 

 

 

 

va rog a doua oara daca puteti sa-mi raspundeti

Share this post


Link to post

Astazi din cauza unoi sunet airea din partea motorului am curatat clapeta, IAC-ul si am verificat cu voltmetru tensiunea generata de TPS. In urma acestor chestii am 2 intrebari:

1. nu am reusit sa-l fac sa indice mai putin de 0.5v cu clapeta. Cu clapeta deschisa la maxim arata 4.43. Este normal?

2. m-a mancat undeva sa il demontez fara sa scot siguranta ecu-ului. Dupa ce l-am reglat la 0.5v cand am pornit motorul s-a aprins check-ul dar s-a stins dupa 4 porniri. Oare s-a aprins ca nu am acos siguranta sau o fi alceva?

Share this post


Link to post

1- npormal;

2- nu e clar ca deconectarea/conectarea electrica a oricarui senzor/valva supravecheat trebuie facuta cu ECM oprit (nealimentat) ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc Tolin. Stism ca trebuie scoasa siguranta insa m-am grabit si am uitat. Motorul merge ok, raspunde mult mai rapid la acceleratie si mult mai promopt la ridicarea picirului de pe aceasta insa de sunetul ciudat tot nu am scapat. Practic acesta este un sunet oarecum metalic care se aude la mersul in gol accelerat iar in sarcina numai in ture mici( de exemplu la 40-45km/h in treapta 3 sau 25-30km/h in treapta 2). Ma bate gandul ca este EEGR mai ales ca nu a fost curatat nicidata in ~46.000km. Sunt departe de adevar? Sunetul nu se mai aude dupa un drum in afara orasului timp de cateva zile iar cand se aude este discret, nu creste in frecvebta odata cu turatia.

Share this post


Link to post

Eu cred ca este valva de purjare a canistrei de corbon care condenseaza vaporii de benzina si de obicei cam ea tacane.

Share this post


Link to post

Eu am o problema cam de 1 an la Matiz si tine de felul cum accelereaza masina. Cand motorul e rece masina accelereaza foarte bine si puternic dar dupa 15-20 min deja nu mai accelereaza asa repede. Apas acceleratia si foarte greoi se ia viteza. De ce se intampla asa ceva cand motorul e cald? Poate ca se subtiaza uleiul si scade compresia?

Share this post


Link to post

Am un prieten cu Matiz si nu-i mai porneste la cald. La rece porneste bine , dar cand se incalzeste motorul nu mai vrea deloc. La ce sa ma uit mai intai?

Share this post


Link to post

Delco, senzor clapeta.

Share this post


Link to post

Buna ziua. Am achizitionat si eu un matiz din 2004 de curand. Toate bune si frumoase am mers cu el bine mersi n-am avut nicio problema...pana acum. M-am decis sa ies cu el la plimbare acum 2 zile (nu mai mersesem cu el de 1 sapt desi nu cred ca are vre-o relevanta), am oprit undeva un pic dupa aia am plecat toate bune si frumoase, cand am ajuns la intersectie am calcat ambreiajul ca sa dau prioritate si cand am dat sa plec de pe loc (ambreiaj+acceleratie) masina s-a dus in nas si-a murit motorul, am pornit-o si iar mi-a facut aceeasi faza la alta intersectie...calcam acceleratia si nu zicea nimic parca nu as fi calcat-o, dar pana la urma a luat-o din loc (dupa ce mi s-a oprit motoru iar, evident).

Cand am ajuns acasa am lasat-o pe liber, zdranganea motorul cum trebuie si a inceput sa scada in intensitate si usor usor a murit. Dupa aia i-am dat 500 de chei si nu mai pornea, am calcat si un pic acceleratia la fel. Masina este pe GPL si face la fel pe ambele tipuri de combustibil (benzina/gaz). Dupa 1 zi (azi adica) am plecat cu ea de pe loc...ca noua. M-am umblat un pic prin oras cu ea, am lasat-o un pic pe loc pe liber cu motoru pornit si mergea bine, dar cand am oprit-o intr-o parcare si am dat sa plec cu ea de pe loc dupa vre-o 15 minute...supriza, facea iar la fel ii dadeam cheie si nu pornea, electromotorul functiona, pompa functiona am scos si fisele de la fiecare bujie in parte si mergea totul ok dar nu schitza motoru nici un gest, i-am dat putin pedala la fel nimic parca nici nu o calcam. Dupa 1000 de chei date si cu acceleratia calcata am reusit iar sa o iau din loc.

Ma puteti ajuta va rog ? Nu sunt chiar asa expert in masini fiind prima mea masina, dar macar sa stiu in mare cat de grava e situatia si cam ce se intampla si sa nu ma jumuleasca aia la service.

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor . Sunt , de cateva luni , nefericitul posesor al unui matiz din 2004 . Spun asta pentru ca am numai probleme cu el . Pe scurt am facut cu el cca 6000 km , schimbat la achizitie distributie , uleiuri , filtre , bujii ( NGK ) , fise ( de 2 ori ), capac delcou ... si de cateva zile curatare injectoare si valva pcv ( merge bine relantiul acum ) . Simptome : merg cu viteza constanta ( 90 de exemplu ) e ok , ridic piciorul de pe acceleratie 2,3 secunde , accelerez si cade in nas ( se aprinde si chekul ) , trec peste denivelari si face la fel . La fel face si la viteze mici sau cand schimb vitezele . Am mai vazut simptome asemanatoare la altii aici . Maine ma uit si la capacul de la delcou ( cu toate ca e schimbat dar cine stie ) . Ce ar putea sa aiba ? La service baietii ridica din umeri ( au si mult de lucru si nu au timp de prostii din astea ) . In rest merge perfect consum 4,5 ...

A , era sa uit : inainte de smuciturile astea am facut consumul gol pe gol ( adica a ramas fara benzina de 2 ori ) mai bine ma lipseam

Si mai are o chestie daca deschid geamul miroase a benzina de jale ( nu se vede nimic pe nicaieri - pompa ? )

Edited by pvsilviu

Share this post


Link to post

Vezi garnitura pe care se centreaza pompa de benzina (sub bancheta spate).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...