Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Dupa doua ore am vrut sa plec cu masina . Dau cheie si nimic ... dau a 2-a si porneste. Nimic suspect . Bag 1-a , bag a 2-a si da sa moara motorul si se opreste masina, dau iar cheie o ia, dupa care bag iar 1-a , la a 2-a apas pedala blana si nu tragea deloc si s-a aprins iar " Check".

 

Ce are fratilor? :( !

Ce benzina i-ai pus frate (CA sa continui in aceeasi nota)?

 

Nu te-ai gandit ca daca ai terminat un injector si ai infundat celelalte doua ca ar fi cazul sa golesti si sa curati rezervorul? Injectoarele nu se infunda asa de nebune, orice defectiune are si o cauza...

 

Cu toate acestea eu tot nu am inteles de ce ai schimbat pistoanele? :|

Edited by andreib

Share this post


Link to post

"are" celalalte 2 injectoare stricate. Tu le-ai curatat dar degeaba. Pune-le noi si sa vezi ca ai alta masina,iti spun treaba asta ca am patit la fel ce zici tu! Trebuia sa le schimbi pe toate 3...

 

Bafta!

Share this post


Link to post
"are" celalalte 2 injectoare stricate. Tu le-ai curatat dar degeaba. Pune-le noi si sa vezi ca ai alta masina,iti spun treaba asta ca am patit la fel ce zici tu! Trebuia sa le schimbi pe toate 3...

 

Bafta!

 

 

Cand e rece , moare motorul la relant... tre s-o turez ... si asa de abia se accelereaza ... :( . In fine maine dim ma duc cu ea ... sa vad intr-un final ce e de facut .

 

 

Inainte s-o duc nu-mi murea motorul ca acuma. :( !

 

Va spun in 2 zile exact ce avea ...!

Edited by luci_lsi

Share this post


Link to post

Salut tuturor.Am mai intampinat acum ceva vreme aceeasi problema dar se remediase si acum vad ca a inceput iar.

Motorul ramane turat chiar daca eliberez acceleratia inca 2-3 sec, se tureaza singur ca si cum ai da spritz-uri si oricum ar fi motorul cald sau rece.Am citit ca ar trebui sa curat iac dar din ce am vazut ar cam trebui sa il si regez dupa(aici parerile am vazut ca sunt impartite).Am verificat cablul de acceleratie sa nu ramana blocat dar nu este de la el.Vaoi ce imi recomandati sa fac?Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
...Motorul ramane turat chiar daca eliberez acceleratia inca 2-3 sec, se tureaza singur ca si cum ai da spritz-uri si oricum ar fi motorul cald sau rece...

 

Si eu am avut aceasta problema. Problema s-a rezolvat cand am facut o revizie la masina. Am facut urmatoarele:

- curatat IAC cu spray de curatat carburatorul

- schimbat bujii

- schimbat fise bujii (erau vechi si devenisera foarte rigide)

- am curatat si delcoul

- efectuat IDLE LEARN

Problema cu ramanerea motorului turat a disparut insa nu stiu care din operatiile de mai sus a remediat problema. Cert e ca acum motorul merge bine.

Share this post


Link to post
... nu stiu care din operatiile de mai sus a remediat problema ...

Ultima sigur. Toate celelalte au asigurat conditiile, ca sa zic asa.

Share this post


Link to post
Salut tuturor.Am mai intampinat acum ceva vreme aceeasi problema dar se remediase si acum vad ca a inceput iar.

Motorul ramane turat chiar daca eliberez acceleratia inca 2-3 sec, se tureaza singur ca si cum ai da spritz-uri si oricum ar fi motorul cald sau rece.Am citit ca ar trebui sa curat iac dar din ce am vazut ar cam trebui sa il si regez dupa(aici parerile am vazut ca sunt impartite).Am verificat cablul de acceleratie sa nu ramana blocat dar nu este de la el.Vaoi ce imi recomandati sa fac?Va multumesc anticipat!

 

Daca nu merge IDLE LEARN, e de la sensorul de la clapeta de acceleratie ( TPS parca-i spune). Am avut aceeasi problema si numai asa am rezolvat-o,

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Gasesti pe forum, reglaj TPS.

Share this post


Link to post

Pana la urma,cand se face idle learn,dupa ce scoti siguranta (la Matiz ma refer) trebuie sa dai la automat 10 secunde,daca porneste motorul este vreo problema?

Nu ma injurati,am vazut ca s-a mai scris,dar tot nu am inteles :) ...

 

Merci!

Share this post


Link to post

Nu stiu unde si ce ai citit, dar intrarea in Idle Learn n-are nicio legatura cu vreo siguranta sau cu vreun dat la automat.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

"Whenever the battery cables, the Engine Control Module (ECM), or the fuse is disconnected or replaced, the following idle learn procedure must be performed:

Turn the ignition ON for 10 seconds.

Turn the ignition OFF for 10 seconds. " (citat din Manualul de Service)

Apoi se porneste motorul si se lasa la ralanti pana cand temperatura motorului ajunge la temperatura de regim.

Se porneste A/C pentru 10s.

Se opreste A/C pentru 10s.

Se opreste motorul pentru minim 10 s."

 

 

 

Pai turn ingnition nu inseamna sa pui contactul? Inseamna ca aici gresesc eu...

Edited by danezu

Share this post


Link to post
Pana la urma,cand se face idle learn,dupa ce scoti siguranta (la Matiz ma refer) trebuie sa dai la automat 10 secunde,daca porneste motorul este vreo problema?

Nu ma injurati,am vazut ca s-a mai scris,dar tot nu am inteles :) ...

 

Merci!

 

 

"Whenever the battery cables, the Engine Control Module (ECM), or the fuse is disconnected or replaced, the following idle learn procedure must be performed:

Turn the ignition ON for 10 seconds.

Turn the ignition OFF for 10 seconds. " (citat din Manualul de Service)

Apoi se porneste motorul si se lasa la ralanti pana cand temperatura motorului ajunge la temperatura de regim.

Se porneste A/C pentru 10s.

Se opreste A/C pentru 10s.

Se opreste motorul pentru minim 10 s."

 

 

 

Pai turn ingnition nu inseamna sa pui contactul? Inseamna ca aici gresesc eu...

Ti-ai raspuns singur! A pune contactul nu inseamna a porni motorul!

Share this post


Link to post

Ieri o luase razna motorul

Am plecat dimineata ca de obicei, nimic suspect, dar dupa 300 m a inceput brusc sa trepideze destul de tare, nu mai avea putere deloc si s-a aprins becul check. A trebuit sa merg asa 2-3 km, nu mai tragea deloc si zgomotul de motor era suparator, cu trepidatii in special la relanti.

Seara a pornit la prima cheie, dar tot aceleasi simptome, trepidatii, sunet de motor anormal, lipsa de putere. Numai ca dupa ~2km si-a revenit la fel de brusc, a inceput sa mearga "rotund", a prins putere si cateva minute mai tarziu s-a stins si becul.

Azi totul parea in regula. Ce poate fi?

 

eu suspectez benzina, desi tocmai bagasem evo in seara de dinainte (cea mai scumpa de la Mol)

Share this post


Link to post

Cand trepideaza destul de tare, mai ales la relanti, si e si putere mica, atunci unul sau doi cilindri nu mai lucreaza (bujii, injectoare ?). Cu zgomotul suparator nu stiu.

Share this post


Link to post

Va salut pe toti! Observ ca pe aici sunt oameni care chiar stiu cu ce circula in fiecare zi. Din pacate eu sunt cam afon, dar incerc sa invat.

 

Problema mea: mergand cu masina cam 75 de KM, la un moment dat mi s-au auzit niste pacanituri la motor, ca si cand (asa mi s-a parut mie) ar fi lovit o elice de plastic in ceva, dupa care mi s-a oprit motorul. Cand am incercat sa-l pornesc se oprea ori de cate ori luam piciorul de pe acceleratie si cat o turam se auzeau aceleasi pocnituri, puteam cu greu sa ma deplasez, dar zgomotul era groaznic. S-a uitat cineva si mi-a schimbat delcoul, care avea carbunele praf. Am pornit masina si a pornit la sfert de cheie. Dupa ce am facut din nou cam 75 de km mi s-a intamplat aceeasi chestie. Am stat aprox. 5 minute, dupa care mi-a pornit si am putut sa ma deplasez cca. 200 m si iar s-a oprit motorul . Am fortat-o putin ca sa nu raman in camp si dupa ce am mers pe un drum cu gropi, dintr-o data masina a inceput sa mearga normal, fara sa mai faca nici o figura. De atunci sunt aproape 2 saptamani , timp in care am mers aprox 10-20 km pe zi in oras (de la service mi-au spus ca nu stiu ce ar putea avea daca nu se vede/aude nimic). Cineva imi spunea ca s-ar putea sa am probleme doar cand se incalzeste motorul.

Scuzati-mi telenovela, dar am nevoie de un sfat.

Va multumesc. :lavolan:

Share this post


Link to post

Verifica fisele, e posibil sa ai o fisa care face contact pe bujie doar cand si cand si cand face iti da un rateu.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Situatia pentru care va solicit o parere, un sfat, este urmatoarea:

- am un Matiz SE/AC din 2004 si acum 3 zile am avut masina in service(am schimbat kit-ul de ambreiaj);

- dupa ce am luat-o de acolo am sesizat ca pe partea de ambreiaj, cuplu, e totul perfect;

- problema ar fi ca atunci cand e nevoie sa ajung la STOP sau sa opresc(reduc turatia la relanti - punct mort) - se opreste motorul si daca incerc sa repornesc la cheia, are mari dificultati, "tremura", etc;

- apoi situatia se repeta - insa doar cand reduc la minim, prin franare, etc;

- precizez ca mi-a aparut astazi dimineata becul "martor" in bord(de culoare galbena) cu simbolul "CHECK".

 

Va rog sa ma ajutati cu o parere, o recomandare!

 

Multumesc foarte mult!

 

P.S.: Sa fie din partea electrica(cel de la service a scos multe din fire pentru a avea acces la cutia de viteze) - ceva senzori, contactori, etc...?!

Share this post


Link to post

Parere: mergi la service ala, arati ce ti-au facut, ceri diagnosticare.

 

Recomandare: de la scanare sa te intorci cu codul de eroare care a provocat aprinderea Check-ului (MIL).

Share this post


Link to post

Va salut baieti!

Ma numesc Gabriel si din aprilie mi-am luat si eu un matizache(baiatu' ii spun eu).Sa va dau cateva detalii: E3 din 2006,40 000 km la bord,o afacere bunicica,Din aprilie i-am schimbat ulei(aral 5-40),amortizoare fata,flitru ulei,filtru benzina,placute frana ,curea alternator,bujii Bosch si cam tot ce am auzit pe aici pe forum ca se schimba,plus un Idle procedure.

Problema pe care o am eu si cu care sper sa ma ajutati este urmatoarea:

1)la pornire dimineata la prima cheie dupa 2 secunde da sa se inece si uneori chiar moare,Daca moare si ii dau a doua cheie scade mai putin turatia la relanti si se regleaza destul de repede apoi merge rotund...bunnn...

2) problema 2 si care ma doare mai tare.Plec cu motorul rece,merge ok se duce bine motorul la acceleratie dar odata cu incalzirea motorului pierd din putere.Si acceleratia(pedala) parca devine mai tare la apasare.Si motorul este foarte zgomotos se aude ca si cum ar fi supraturat.la 55km/h in viteza a 3-a deja ti-e mila sa sa o mai calci asa de tare se aude,Daca nu bagi in seama zgomotul si apesi in continuare se duce si chiar parca se elibereaza de ceva dar mie frica sa o calc asa,

Aveti ceva idei??cam care ar fi problema?? Poate din cauza ca am ulei 1 cm peste maxim sa se dilate la cald si sa infunde ceva??

Share this post


Link to post
... Aveti ceva idei??cam care ar fi problema?? Poate din cauza ca am ulei 1 cm peste maxim sa se dilate la cald si sa infunde ceva??

Eu zic ca-i de la ARAL sau de la bujiile BOSCH (gluma).

Sigur e de la TPS (senzor pozitie clapeta acceleratie) ... continuarea este postata din plin pe forum. Spor la citit.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns,ca de obicei esti pe metereze pe acest forum :)

Am sa caut mai multe pe forum sa vad ce gasesc despe acest TPS si cum se regleaza.Merci pentru pont

Share this post


Link to post

Revin cu noutati,ca sa zic asa!Adica cu noi simptome.

Am facut azi dimineata un restar ECM si Idle learning,si am pornit la drum.Totul frumos,nu s-a inecat la pornire,a mers bine traseu Iasi-Husi(100 km),desi in continuare zgomotos.Dar la un deal,la intoarcere, am avut surpriza sa nu traga,abia am reusit sa o tin la 40 km/h,desi mai ridicasem vreo 2-3 pana atunci si mersese brici.Alte Idei,ceva??

Ma gandesc sa ii cumpar fise noi maine,dar sa imi spuneti daca astea la montaj au o ordine anume sau pot sa le motez oricare la orice bujie??

 

Uitasem,nu se aprinde nici un martor in bord cand imi face probleme,desi cand pornesc motorul martorul check se stinge cu 1-2 secunde mai tarziu decat celelalte(nu stiu daca e normal).

Edited by gabby123

Share this post


Link to post

- de ce sa schimbi fisele, le-ai masurat si erau proaste ?

- de ce nu te concentrezi pe TPS ?

- e normal asa.

Share this post


Link to post
Salut tuturor.Am mai intampinat acum ceva vreme aceeasi problema dar se remediase si acum vad ca a inceput iar.

Motorul ramane turat chiar daca eliberez acceleratia inca 2-3 sec, se tureaza singur ca si cum ai da spritz-uri si oricum ar fi motorul cald sau rece.Am citit ca ar trebui sa curat iac dar din ce am vazut ar cam trebui sa il si regez dupa(aici parerile am vazut ca sunt impartite).Am verificat cablul de acceleratie sa nu ramana blocat dar nu este de la el.Vaoi ce imi recomandati sa fac?Va multumesc anticipat!

 

 

Am observat acest lucru, iar pe masura ce se incalzeste, incepe sa raspunda mai repede atunci cand ridic piciorul de pe pedala.

Este normal acesta intarziere de 1-2 secunde atunci cand motorul este proaspat pornit, in primele minute ???

Am inteles ca este o problema daca face tot timpul, dar daca face doar cand motorul este rece, ar trebui sa ma ingrijorez, sau nu ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...