Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Fac pariu ca senzorul TPS este pe zero acum. Daca opresti motorul, astepti 10-20 de secunde si il pornesti din nou, isi revine masina? Ai zis ca ai pus testerul si ai reglat TPS-ul. Ce valoare indica inainte sa-l reglezi?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

De ce nu-i spui solutia pe care ti-am dat-o tie ?

Share this post


Link to post

Pentru ca la mine era problema ca porneste si se opreste imediat. La el pare sa fie alta problema, ce mi se intampla si mie si cauza era TPS - 0.0v.

Share this post


Link to post
... I-am facut revizia de 50 de k saptamana trecuta, unde pe langa cele necesare am pus si testerul pe masina si am reglat senzorul TPS la 0.4V, toti ceilalti parametrii fiind ok.

S-a facut reglajul cu motorul pornit ?

Share this post


Link to post

@closchkuta: cand l-au schimbat l-au pus pe 0.4, dupa care am mers de am facut faza cu tachetii de mai sus, si desteptii aia au zis ca tre sa stea pe 0 si asa l-au pus. Stiind asta, dar din lipsa de timp si nervi tari, l-am lasat pana la vizita de revizie cand am reclamat si mi l-a pus pe 0.4 cum e normal. Deci daca si-ar fi schimbat asta valoarea pana acum nu am de unde sa stiu decat sa ma duc din nou la ei... o sa incerc faza cu cele 10 - 20 de secunde sa vedem daca da rezultate; revin cu detalii.

 

@ tolin: poti sa detaliezi putin? da, reglajul s-a facut cu motorul pornit, la relanti; multumesc,

 

un fapt pe care am uitat sa-l metionez, nu stiu daca-i placebo sau e pe bune, cand e in "transa" :) motorul se tureaza foarte usor, parca face mai putin zgomot si trage putin mai greu (asta cu trasul mai greu se observa la viteze >100 Km/h) - zici ca ai motor de motor, dar cand il pui la treaba doar zumzaie :) )

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Reglajul se face cu motorul oprit si contactul pus.

Chiar ma intreb cum mama dracu au reglat ei senzorul cu motorul mergand...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
... reglajul s-a facut cu motorul pornit, la relanti

Nu ma intereseaza de ce s-a facut asa, intuiesc greseala de rationament, asa cum intuiesc rationamentul celui care a proiectat softul din ECM. Bunul simt spune ca reglajul acela (pozitie clapeta inchisa) se face cu motorul oprit, dar banuiesc si un bug in gestionarea erorilor la ECM. Dupa carte, sub 0,1V la TPS, ECM-ul trebuie sa genereze o eroare (check aprins) care se rezolva prin reglaj si reset la ECM.

 

Reglajul s-a facut, deci, incearca restul:

- cu motorul oprit, contact pe off, scoti mufa de senzorul de TPS (provoci o eroare la ECM);

- dupa minim 10s scoti siguranta de la ECM (iei alimentarea la ECM);

- pui mufa de la senzor la loc (restabilesti conditia corecta);

- pui la loc siguranta de la ECM (trezesti ECM-ul la viata);

- pornesti motorul si pleci in testare;

- apoi ne spui rezultatul.

 

Daca ai scapat de problema, rationamentul meu este corect, ai fi al doilea caz in aceasta situatie semnalat pe forum).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cel putin in cazul meu, aceste actiuni cum si returnarea de catre TPS a unei valori de 0.0V nu aprind Check, nu genereaza eroare, nimic.

 

@micutu: de la TPS este. Asa se intampla si la mine, citeste posturile mele din spate. Se tureaza usor, anormal de usor, sunet aiurea in sarcina si la ralanti, trage greu, astea sunt simptome de TPS. De asemenea, poate sa si mearga bine zile intregi, pe urma il apuca iar, si tot asa. Eu zic ca e pe 0.0V(my 2 cents).

Share this post


Link to post

@Tolin, cred ca rationamentul tau este corect intrucat acum s-a aprins si check in bord... urmez instructiunile tale si revin cu detalii :)

 

@closchkutza: Faza e ca se de-tureaza foarte greu si cand il opresc are tendinta de a mai merge putin...restul simtomelor sunt cele descrise de tine, sa vedem daca merge cum a zis tolin dupa care urmaresc si problema avuta de tine.

 

 

Revin cu detalii!

 

Later Edit:

 

Tolin, am urmat pasii si dupa prima incercare, la prima cursa mi-a mai ramas doar odata turat motorul. Am oprit, am refacut pasii indicati si am plecat din nou in teste. Se pare ca s-a rezolvat problema. Am facut tot ce mi-a trecut prin minte, inclusiv opriri, oprit motorul asteptat 10s dupa care din nou plimbarica. Sa vedem daca se mentine...

 

Check-ul se va stinge de la sine?

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Se pare ca problema nu a disparut...sa vad cum imi fac timp sa ajung mai devreme la Service cu ea, ca tare aiurea face

Share this post


Link to post

Ai check-ul aprins ? Daca da, afla codul de eroare.

Share this post


Link to post

Am ajuns si la service- Automec 99( am zis ca nu ma mai invoiesc la sv pt d'astea, da'....) au gadilat-o umpik la TPS, l-au reglat - si am zis ca am scapat de problema; M-am bucurat prea devreme intrucat dupa vreo 200 km facuti in weekend face exact la fel.

 

tolin, asa repede s-a miscat ala cand a sters erorile de n-am apucat sa vad - nici pe el nu cred ca-l interesau...una din ele pe care am reusit sa o vad era ceva cu amestec prea bogat...

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Eu zic ca este o mare problema cu TPS-urile astea, sincer, sunt niste porcarii infecte, foarte putin fiabile. Si la mine a facut fix la fel, il regla si dupa cateva zile se deregla la loc. Mie mi s-a schimbat TPS-ul, pe banii mei, ca cica nu mai intra pe garantie, si acum am alte probleme:

- cateodata nu porneste la prima cheie(la rece si uneori si la cald), practic electromotorul invarte insa nu are nici cea mai mica dorinta sau tendinta de a porni; porneste insa normal la a doua cheie;

 

- daca la cald opresc motorul si vreau sa-l repornesc imediat nu mai porneste nici dupa 6-7 chei(atat m-a tinut inima sa incerc). Asta este cea mai deranjanta. Practic, dau la cheie, motorul vrea sa porneasca normal, porneste(un pic turat cum este normal) si cand scade turatia imediat dupa pornire se opreste de tot. Daca il tin din pedala este la fel, nu tine ralantiul, moare cand iau piciorul de pe pedala. Nu stiu de la ce ar putea fi insa chestia asta a aparut dupa ce am schimbat TPS-ul. In jurul masinii mirosea a benzina ca la daciile vechi iar motorul tinut un pic turat din pedala, tacanea foarte strident si ascutit, asa ca dupa 6-7 incercari am renuntat sa o mai chinui. Practic nu poate fi pornita daca se opreste motorul in intersectie sau ceva de genul, decat daca se tine piciorul pe acceleratie astfel incat sa nu ajunga la ralanti. Daca las masina 10 minute dupa ce am oprit-o, rateaza cel mai probabil prima pornire insa porneste(un pic chinuita) la a doua cheie.

 

Nu stiu ce dracu sa-i mai fac. Nu am check aprins, fac pariu ca TPS-ul este in porumb iar(cateodata am frana de motor destul de violenta, scade viteza in treapta 3 de la 60 la 40 in cateva secunde), alteori mult mai diminuata(viteza, pe acelasi drum, scade mult mai lent). Probabil ca TPS functioneaza bine cu intermitente.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Bai deci m-am saturat de ei...si mie mi-au schimbat TPS-ul tot pe bani, cu toate ca tine de partea electrica si nu de motor(au motivat ca avand gpl pe masina s-a pierdut garantia)....are 24 de luni garantie, cand ma duc la ei cred ca fac un scandal cu spume la gura! pana mea, eu le platesc fiecare cuvânt_urât dar ei sa poata face o treaba calumea nu-si dau osteneala... macar de-ar zice - frate nu mai aducem piese de aici ca stim ca-s naspa, dar...

Share this post


Link to post

Cred ca am o problema:

Mi s-a intamplat de cateva ori sa se opreasca motorul dupa ce am oprit masina (semafor, parcare), exact cand dau sa scot din viteza, cu am breaiajul apasat la fund. (de fiecare data cand aveam putina benzina - poate coincidenta).

Legat de asta sau nu, cand motorul este rece, in pedala de frana simt batai ritmice - ca un tzacanit, care anterior nu cred ca erau.

 

In rest masina se comporta normal; imi fac griji degeaba, sau ar trebuie sa iau masuri?

Edited by pretender

Share this post


Link to post

salutare am o problema cu matizu la pornire pina acum 2 zile motorul mergea normal acuma cind il pornesc tremura toata masina la relanti

imi puteti spun ce problema ar putea fi?

Share this post


Link to post

Va salut.Am si eu o problem,acum o luna de zile am observat ca matizul meu(2004 EURO 2)nu mai fugea cum trebuie.Iam schimbat bujii si filtru benzina.Masina a inceput sa interupa rau la ori ce accelerare.

Am fost la service si au schimbat fisele,bujiile si au curatit injectoarele.Problema nu sa remediat,ba chiar sa agravat,sa aprins chek engin,intermitent.M-am intors la service a doua zi si au puso pe tester,si tu zis ceva de genul-a picat senzorul optica din delco.Nu lam gasit in magazine dar dupa ce am citit tot forumul i-am resetat ecm-ul pri ridicare bornei minus si etc.

Acum chec engin nu se mai aprinde dar interupera la cald pe relanti tot are loc.Uleiul are 9000 km si e de logan. Nu stiu ce sa-i mai fac,ajutatima cu un sfat.mentionez ca masina are 70mii km. :( (

Iubesc masina si nu as vrea s-o vand.

Share this post


Link to post

Va salut.Am si eu o problem,acum o luna de zile am observat ca matizul meu(2004 EURO 2)nu mai fugea cum trebuie.Iam schimbat bujii si filtru benzina.Masina a inceput sa interupa rau la ori ce accelerare.

Am fost la service si au schimbat fisele,bujiile si au curatit injectoarele.Problema nu sa remediat,ba chiar sa agravat,sa aprins chek engin,intermitent.M-am intors la service a doua zi si au puso pe tester,si tu zis ceva de genul-a picat senzorul optica din delco.Nu lam gasit in magazine dar dupa ce am citit tot forumul i-am resetat ecm-ul pri ridicare bornei minus si etc.

Acum chec engin nu se mai aprinde dar interupera la cald pe relanti tot are loc.Uleiul are 9000 km si e de logan. Nu stiu ce sa-i mai fac,ajutatima cu un sfat.mentionez ca masina are 70mii km. :( (

Iubesc masina si nu as vrea s-o vand.

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea, sunt posesorul unui matiz din 2005,euro 3, de aproximatv o luna,dar am o problema cu trepidatul la motor.Am tot citit forumul dar nu prea m-a ajutat.

Am fost ieri la service(nu Daewoo) si i-am schimbat distributia,uleiul,filtre,bujii,fise,valva pcv,etc. A fost pusa pe tester si avea eroarea P07...(amestec bogat).Din pacate pe testerul ala doar s-a sters eroarea,s-a stins MIL-ul,dar merge tot urat. Adica tremura de parca merge in 2 cilindri,i-am spus mecanicului sa verifice TPS-ul,dar nici n-a vrut sa auda,a zis ca trebuie nu stiu ce program si s-a jucat la IAC,dar fara rezultate.

Stiti cumva pe cineva in Bucuresti care sa aiba softul sa ma ajute si pe mine cu o verificare si eventual reglaje? Bineinteles contra cost,dar nu la preturi de reprezentanta.

 

Bafta!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Banuiesc ca ai avut eroare P0172. Daca mai scanezi vreo eroare, retine corect codul ei decat explicatia data de catre cel ce face citirea.

 

In cazul tau, verifica toate conexiunile de la senzori la ECM prin desfacerea cuplelor, curatarea lor cu alcool si cuplarea la loc, inclusiv a cuplei de la ECM (sub bord, in stanga sus). Deasemenea, verifica cu un voltmetru sursa de tensiune constanta de 5V generata de catre ECM pentru TPS si MAP. O scapare de gaze pe evacuare, inainte de sonda Lambda #2, este posibila, deasemenea.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns,am fost azi la Filaret ,am schimbat injectoarele si merge brici acum! Inainte pornea inecata si de aceea nu mergea nici rotund si presupun ca avea un consum mare :)

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Dupa 2 saptamani de stat la umbra teiului, Bubu-l meu a inceput sa faca figuri! Cu motorul merge rotund si raspunde imediat la cea mai scurta apasare pe pedala de acceleratie, dar cand e cald sau dupa 10-15 min de mers incepe sa dea-n nas la plecarea de pe loc. Stand pe loc daca pornesc Ac-ul se inneaca, si am mai observat inca o treaba tot dupa ce se incalzeste motorul, daca schimb a 3-a pe la 30-40km/h are momente in care trage in hop-uri si asta pana la viteze de peste 70km/h.

Ce am facut: am curatat PCV cu WB-40, IAC-ul si langa acesta senzorul clapeta de acceleratie si la sfarsit un idle learn. Cand spuneti senzor de aer la cefaceti referire la cel de oxigen sau cel de temperatura(in timpul mersului i-am scos cupla si nu se observa nici o diferenta).

Edited by martiz

Share this post


Link to post

am si eu o problema... care mi-a stricat toata ziua... :(

 

am fost azi sa-mi schimb distributia, filtrele si cureaua de la alternator, bujii, ulei.

dupa ce au terminat si sa-mi predea masina, am observat ca scotea un sunet strident (cred ca e de la cureaua alternatorului).

apoi am mai observat ca mi se aprinsese si check-ul.

am mai observat ca bujiile schimbate mergeau prost de tot (erau champions, le-am schimbat inapoi cu cele vechi - mototrul mergea mult mai bine, mai rotund).

 

le-am zis, ei au ridicat din umeri.

l-au pus pe tester, au incercat sa stearga eroarea... nimic.

m-au aburit ca e de la bujii, ca alea noi puse erau "prea puternice"... ma rog, nu aveam timp de scandal ca trebuia sa fiu la serviciu.

maine ma intorc. dar sunt 99% convins ca nu or sa rezolve nimic.

 

acum imi pare rau ca am fost la ei... maine daca nu ma rezolva, va dezvalui si numele firmei, nu de alta, dar sa nu va luati teapa aiurea (e ca la spital - te duci sanatos - te intorci mort).

 

aveti idee cam ce ar putea sa fi afectat cand au lucrat la schimbarea distributiei si a filtrelor?

 

multumesc.

Share this post


Link to post

Eu dupa ce am schimbat distributia si restul de curele am probleme cu alternatorul,nu mai incarca si acum il tin in fata blocului...Astia care au proiectat masina asta au gandit-o cu fundu',nu poti sa umbli la alternator decat pe rampa pe dedesupt :(

Share this post


Link to post
Dupa 2 saptamani de stat la umbra teiului, Bubu-l meu a inceput sa faca figuri! Cu motorul merge rotund si raspunde imediat la cea mai scurta apasare pe pedala de acceleratie, dar cand e cald sau dupa 10-15 min de mers incepe sa dea-n nas la plecarea de pe loc. Stand pe loc daca pornesc Ac-ul se inneaca, si am mai observat inca o treaba tot dupa ce se incalzeste motorul, daca schimb a 3-a pe la 30-40km/h are momente in care trage in hop-uri si asta pana la viteze de peste 70km/h.

Ce am facut: am curatat PCV cu WB-40, IAC-ul si langa acesta senzorul clapeta de acceleratie si la sfarsit un idle learn. Cand spuneti senzor de aer la cefaceti referire la cel de oxigen sau cel de temperatura(in timpul mersului i-am scos cupla si nu se observa nici o diferenta).

Bubu meu si-a mai revenit dupa ce i-am schimbat vechile bujii champion 5.000 km cu unele NGK urmata de o procedura de idle learn. Acum motorul merge mai rotund si o acceleratie mai rapida! Recomand aceste bujii despre care am citit pe acest forum numai vorbe de bine. Cat despre champion, :spumelagura: cand le-am dat jos am observat ca la o bujie "motul" era putin desfacut si cu urme de negreala deci contact imperfect!

post-8813-1247772966_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...