Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Clar TPS-ul...asa facea si la mine... s-a schimbat pe garantie... Du-te mai des pe la ei, ca mie initial mi-l reglasera si dupa vreo 2 zile a inceput la fel sa faca. Si dupa niste consumuri de ~15% m-am dus iar la ei si l-au schimbat :)

Share this post


Link to post

Daca nu o descurci nici la alt service, vino pe la intalniri sa ne cunoastem si vedem noi ce mai gasim prin agenda telefonica... :thumbl:

Share this post


Link to post

Senzorul acela, se gaseste in Craiova, la magazinele de pe Dezrobirii, si costa 40 de lei. Din Segarcea, ajungi rapid pana aici.

Share this post


Link to post

Dar de ce sa dai bani pe el? La 2100km masina e noua si in garantie... doar daca ati zis sa se cumpere piesa si eventual sa se deconteze la service sau sa ii trimiteti pe cei cu serviceul sa cumpere piesa si sa o inlocuiasca pe garantie...asa da...cat masina e noua si in garantie si se strica ceva nu ar fi normal sa mai dai bani din buzunar...(excluzand erorile de pilotaj :) )

Share this post


Link to post

Are cineva o poza cu TPS-ul ala sa-l vad si eu? Va rog sa o postati sau sa-mi dati un link.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

E sub nasul tau, pe corpul clapetei, coliniar cu axul clapetei. Cupla lui are 3 pini.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Problema asta am avut-o si eu.

La service au pus testerul, au zis ca e dereglat senzorul si cu ochii pe tester au strans niste surube.

Problema rezolvata in cateva minute.

Acelasi reglaj l-au facut si atunci cand murea motorul la relanti, stand la stop.

Explicatia celor de la service a fost ca se deregleaza din cauza trepidatiilor generate de starea soselelor si aici le dau dreptate.

Acu toarce ca un motan.

Share this post


Link to post

Si eu l-am schimbat de 2 ori, tot pe garantie odata se manifesta ca la tine si a doua oara murea la relanti daca o acceleram in gol. Fii cu ochi pe ei in service sa nu patesti ce am patit eu si anume sa-ti rupa unul dintre suruburi, eu sunt patit si nu am observat de prima data si cand l-am schimbat a doua oara in acelasi service degeaba m-am tiganit cu ei, acum sta intr-un singur surub.

Share this post


Link to post
La service au pus testerul, au zis ca e dereglat senzorul si cu ochii pe tester au strans niste surube.

 

Acu toarce ca un motan.

 

S-a schimbat zgomotul motorului sau era un fel de a spune? La mine dupa schimbarea senzorului pe garantie...am impresia ca se aude altfel masina de atunci...

Share this post


Link to post

Nu pot sa reproduc...se auzea diferit. Iti dai seama doar daca cunosti masina. Era mai silentioasa, acum parca se aude un pic mai ciudat motorul. Am schimbat fise, bujii, ulei, filtre de atunci si nici o schimbare. Si parca trage si mai greu un pic. Si se aude si un tacanit incet de tot dinspre motor. (O sa pun si o chestie din aia de curatat injectoare) si inca ceva: tremura scaunul din dreapta :) inainte nu facea nici cea mai mica miscare...

 

Offtopic: Eu cred ca seman cu tine Closhkutza, de aud fiecare zgomot mic si ma deranjeaza si caut sa remediez si cele mai mici defecte :)

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Te intreb pentru ca si eu, dupa ce s-a umblat acolo(in urma dereglarii acestui senzor) am observat aceleasi chestii: alt sunet al motorului in sarcina; trage mai greu, dar nu mereu, uneori.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Exact! Nu intotdeauna se intampla asa...am scos si rezonator/restrictor, le-am pus la loc degeaba. Eu banuiesc ca nu l-au reglat bine. In loc pe 0.0 sau cat trebuia, l-au pus pe 0.4 V.(banuiesc doar, nu am certitudinea, dar altceva nu stiu de ce s-ar intampla asa cu senzor nou, poate doar sa nu fi facut schimb cu al meu cu altul de pe alta masina :) ) Mentionase Dl. Tolin pe undeva pe aici valoarea corecta.

Share this post


Link to post

Pai 0.4v este valoarea corecta, scrie si in manualul de service asta. 0.0 era si la mine cand m-am dus sa-l regleze si motorul statea turat ca naiba.

Share this post


Link to post

:)

 

am avut matiz pe firma...coreean...

 

la viteza...mi-a luat tot bordul, am vazut cat ia intr-antaia pana se taie injectia...etc... dupa vreun an...i-a scazut si din performante... nu mai lua tot bordul...lua vreo 140 max... incepuse sa manance si ulei ( nu am tinut cont de ulei... dela de tractor....)

 

Am acum masina personala...MATIZ SE ... ( altas...nu aia de la firma )

 

am vreo 35k KM cu ea... ii pun numai benzina carerra 95 fara Pb.insa am constatat intr-o seara... mi s-a dus acul de la benzina pe rosu... am pus benzina...si am constatat la plecarea din peco...ca se misca ceva mai greu... merge mai greu motorul... nu se mai "infige" o fi ceva de la motor...sau astia cu carerra95 aiu inceput sa adauge aditivi pe baza de apa in benzina...

 

Adica motorul merge cam de 2 x mai greu... zici ca e dacie... am tras pe dreapta si am mirosit la rezervor...sa nu or fi schimbat cei de la peco furtunele si sa oifi bagat vreun sprint diesel...

 

Dar benzina am...da... merge prost motorul...rateuri nu da... nu se ineaca...dar merge slab..

 

furtunul cu pistolul verde... e ala fara Pb...

 

sa ma pun sa vad si nivelul de ulei...sa nu patesc cum a patit SMS-ul...

 

iar cyu masina personala am fost mai atent..mai grijuliu in comparatie cu cea de firma... adica mai mult de 140/h nu na vazut...desi poate... viteza de croaziera e intre 90 - 100 rar 120... si in depasiri...140...

 

La masina de firma nu am tinut contul...acum intreb pt ca nu stiu... bujiile se inlocuiesc in functie de anotimp? ( cu electrozii mai apropiati sau mai departati, am o dacie si un matiz... la dacie... o sa trebuiasca sa ii reglez culbutorii [ rontaie ca un TDI ] si bujiile... la matiz e valabil ?

 

Dar benzina... stiu ca trebuie sa aibe o cifra octanica mare... desi stiu si garanteza sigur ca nu exista diferente dintre 95...98...sau 100 vis a vis de comportamentul motorului, insa nu stiu cum se comporta motorul la benzina cu Pb [ la dacie pun numai cu pb... si nu e recomandat nici un alttip de benzina...intrucat benzina fara plumb poate arde supapele ] , nu am pus niciodata..., voi ce benzina puneti?

Share this post


Link to post

Nu mai pune carerra95; din studiul asupra calitatii benzinei,postat la rubrica statistici auto,reiese ca e una dintre cele mai proaste benzine.

Share this post


Link to post
Nu mai pune carerra95; din studiul asupra calitatii benzinei,postat la rubrica statistici auto,reiese ca e una dintre cele mai proaste benzine.

 

Are dreptate chitosu...

Doar de 2 ori am pus carerra 95, ca nu era altceva in zona si am crezut ca am pus motorina, nu benzina... Pana am ajuns sa bag de la Petrom ca sa se amestece, parca mergea in "2 cilindrii".

Daca ii dau numai Petrom 95 nu am nici o problema...

Inclusiv cu Efix de la Rompetrol am avut probleme. Nu mai e Efix-ul ce a fost la inceput... In ultimele 2-3 luni, de cate ori am pus Efix (se mai intampla, am card la ei si e bine cand platesti luna urmatoare :D ) am avut aceeasi problema, constatata in service, cod de eroare de ardere incompleta...

Parerea mea, bagati Petrom 95 si sa nu scada sub jumate rezervorul... Drum bun!

Share this post


Link to post
Inclusiv cu Efix de la Rompetrol am avut probleme. Nu mai e Efix-ul ce a fost la inceput... In ultimele 2-3 luni, de cate ori am pus Efix (se mai intampla, am card la ei si e bine cand platesti luna urmatoare :D ) am avut aceeasi problema, constatata in service, cod de eroare de ardere incompleta...

Ori aia vand apa in loc de benzina, ori ai probleme cu motorul. Matizul n-are motive sa faca diferente intre benzine, doar, daca este, deja, plin de depuneri (subturat la greu) sau are o defectiune. Cand ai probleme de misfire, benzina este ultima cauza, dintr-o lista lunga.

Share this post


Link to post

eu pun mereu de la petrom si in logan si in tico si ca sa vezi nu sa intamplat nimic ;) .placebo baieti placebo .

Share this post


Link to post

Nu e chiar placebo. Al meu nu suporta deloc Carera 95: ralanti tremurat, zgomotos in sarcina, lenes, urca greu in ture, motorul tinde sa se opreasca foarte usor(trebuie turat ceva ca sa pleci de pe loc). In schimb cu Mol(orice tip), Lukoil(orice tip), Rompetrol(orice tip) nu am avut nici o problema.

Share this post


Link to post

Dintre toate benzinele de 95,lukoil e de departe cea mai buna,apoi vine petrom; carerra95 nu poate fi numita benzina.

Share this post


Link to post

Cand mai pui alta benzina in rezervor, fa-o de mai multe ori si trage concluziile dupa aceea, s-ar putea sa ai surprize.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

De aia sunt suprize, ca sa le traiesti.

Share this post


Link to post
Ori aia vand apa in loc de benzina, ori ai probleme cu motorul. Matizul n-are motive sa faca diferente intre benzine, doar, daca este, deja, plin de depuneri (subturat la greu) sau are o defectiune. Cand ai probleme de misfire, benzina este ultima cauza, dintr-o lista lunga.

 

Depuneri nu, defectiune nu, subturat nu...

Ramine chestia cu ce vand cei de la Rompetrol... Culmea e ca Efix luat de la parteneri Rompetrol nu a avut aceeasi manifestare!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...