Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Nu, nu are :) IAC-ul deschide un orificiu mic la relanti, atunci cand clapeta de admisie este inchisa. Cand s-a deschis clapeta, nu te mai intereseaza ce face IAC-ul.

Share this post


Link to post

Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat).

Share this post


Link to post

Fa rost de un multimetru si masoara rezistenta fiecarei fise in parte, rezistenta trebuie sa fie cuprinsa intre 2-4 kohmi.

Share this post


Link to post

Ca sa poti masura corect valori de ordinul ohmilor ai nevoie de un multimetru bun, nu de genul celor care le cumperi cat de cat ieftin. Mai bine imprumuti unul profesional sau semi-pro de la un prieten electronist, nu are rost sa dai bani pe un multimetru cu care oricum nu vei putea masura precis valori asa mici.

Share this post


Link to post

Un cablu din acela are rezistenta electrica de ordinul miilor de ohmi, nu-i nevoie de "ceasul garii" pentru a-l masura.

Share this post


Link to post

Adevarat, greseala mea, rezistenta fiselor e de ordinul Kohmilor, deci nu trebuie precizie asa mare.

Share this post


Link to post

Distributia dereglata aprinde check-ul?

Share this post


Link to post
Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat).

 

Schimba fisele mai intai si daca face la fel e nashpa, posibil un injector cu probleme, zic asta pentru ca asa s-a intmaplat cu masina unei rude, matiz 2007 euro4 - s-a inlocuit pe garantie.

Share this post


Link to post

Salut, cum pot curata carburatorul sau ce o fi similar la matizul meu E2? Am inteles cu un spray, dar pe unde sa dau cu el ??

Share this post


Link to post

Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica.

Share this post


Link to post
Ce sa faci bre? Ce carburator? Sfatul meu este ca daca nu stii atata lucru, respectiv ca matizul nu are carburator, sa mergi la un mecanic si sa apelezi la serviciile lui. De multe ori prea multa bunavointa autoimpusa strica.

 

Scuze, ma refeream la capacul de la delco sau distribuitorul care da scanteia la bujii,precizez ca maty e e2 si ma ma cam retin sa-l desfac.

Share this post


Link to post

Daca stii sigur ca nu functioneaza in parametri mai bine schimba-l, un capac delco nou este aprox 15 ron.

Share this post


Link to post

Ce inseamna ulei pe la chiuloasa? Asa... in roni

 

Cred ca e pe la chiuloasa... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea).

 

Nu, nu o sa repar eu ci mecanicii; sa stiu totusi pe unde ma invart. Aproximativ.

 

Merci!

Share this post


Link to post

Capacul ala e de aluminiu, de "plastic" e busonul. Daca e ce cred eu, e garnitura de la capacul chiulasei care se schimba in 30 de minute maxim si care costa in jur de 20 lei. E o garnitura de cauciuc.

 

Explica mai clar ce probleme are motorul si de ce l-ai dus la mecanic.

Share this post


Link to post

Poate n-au strans bujiile cat trebuie si scapa pe acolo "ulei".

Share this post


Link to post
... e intre capacul (de plastic, cred) unde se pune uleiul si partea metalica (aia de intra bujiile in ea).

Mai mergi asa... Nu este ceva nemaivazut, de obicei nu curge garla, e doar umed locul. Spune-ne daca se vad scurgeri in jos.

Share this post


Link to post

Nu sunt scurgeri. E doar umed/murdar locul.

 

Murdaria este in partea stanga cum te uiti la motor; nu vad nimic venind de la bujii.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Si atunci ce pisici sa fie? Mi-a ramas in cap chestia cu "inecatul" de la Dacie, exact asa se comporta, si tot cand era motorul rece. So, ce e de facut?(Nici la dacie nu stiam de ce face asa, la asta nici atat).

Salut,

Incearca urmatoarele lucruri:

-porneste motorul dimineata (adica rece), las-o sa mearga putin

-pleaca cu ea de pe loc si accelereaza puternic. Daca accelereaza in suturi ai doar o singura mare problema si doar aceea: ai injectoarele/sau doar unul infundate/infundat.

 

Alta varianta de verificare: porneste masina cu motorul rece, las-o sa mearga maxim un minut, opreste motorul, da bujiile jos si vezi care e uda. Pe cilindrul ala ai problema cu injector infundat.

 

Numai bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Pai prima chestie o fac zilnic:

- ponesc masina, o las sa mearga 1 min - 1 minut si jumatate si apoi plec. La 20km/h in treapta 1 sau la ~37-38km/h in treapta 2(daca schimb in 2 mai jos de 20) imi da in nas o singura data. Ideea este ca se intampla cam la aceeasi turatie: ~3500rpm.

Share this post


Link to post

Ar trebui sa fie o chestie repetitiva: cand accelerezi, pana sa schimbi viteza, ar trebui sa dea cateva suturi. Dupa ce schimbi viteza se raresc sau dispar complet. Cand motorul este cald situatia nu ar trebui sa apara. Poate sa seteze chiar cod de eroare (de genul p0300) sau sa iti dea flash engine check-ul.

Daca asculti cu atentie motorul ar trebui sa auzi ca un tacanit repetitiv si chiar sa ai o turatie mai scazuta. Asta te trimite la injector.

Edited by Gizmo

Share this post


Link to post

Din exterior, la ralanti motorul merge ok. Chestia se intampla doar o singura data si este exact ca inecatul la dacie, cand ii dadeai prea mult gaz cu motorul rece.

Asta este ciudat, doar o singura data, la o anumita turatie, 3500rpm.

Share this post


Link to post

Salut,

Am un Matiz cu 2100Km la bord si au inceput deja problemele:motorul ramane turat la relanti. Am fost la service si dupa o diagnosticare cu testerul mi-au spus ca este defect un senzor de turatie pe care din pacate nu il au de 2 luni. A mai trecut o luna, timp in care defectul s-a manifestat in continuare cu intermitenta(pur si simplu aleator, cand merge bine, cand nu merge), iar la service tot nu au primit senzorul. Stie cineva ce implicatii poate avea mersul cu acest defect si de unde sa iau acel senzor. Ce cod are? La service nu au vrut sa-mi spuna. Motorul se comporta bine, singurul inconvenient fiind acela ca atunci cand iau piciorul de pe acceleratie-la schimbarea vitezelor- motorul ramane turat si asta nu intotdeauna. Imi cer scuze daca au mai fost discutii pe aceeasi tema si nu nu le-am descoperit.

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Este TPS(throttle position sensor) sau in romaneste senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Practic este un senzor care monitorizeaza cat de mult apesi tu pe pedala si spune ECU-lui cata benzina sa bage. Au incercat sa-l regleze? De unde stiu ca este stricat? Daca era stricat ramanea motorul turat in permenta. Si eu am patit aceeasi chestie dar s-a rezolvat prin reglarea senzorului.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Care service?

De ce nu incerci la altul?

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...