Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

vezi capacul de la delcou ... e prins in 3 suruburi parca, sau 2 ... nu conteaza

 

deconectezi toate fisele de la delco, desfaci capacul si te uiti inauntru

daca e umed, i-l stergi.

 

Mai uita-te si la "lulea" ... e o bijba mica in capacul de la delco. Cand am desfacut delcoul meu (pt acelasi motiv, dupa o ploaie nu mai pornea), nu aveam apa in capac, dar luleaua era murdara de ... "praf transformat in depuneri de mazga" ... s-a rezolvat cu o lulea noua. ... si daca tot eram acolo am schimbat si capacul de la delco, si fisele, si bujiile.

 

De atunci n-am mai avut nici o problema, a pornit tot timpul la sfert de cheie, chiar si iarna.

 

Aparent, ploaia nu a avut nici o legatura cu mizeria de pe "lulea" ... doar timpul

Share this post


Link to post

Ce gasesti ? Apa, sare (alba), alte mizerii.

 

Stergi contactele cu alcool si capacul la interior cu o carpa uscata. Sa nu folosesti smirghel, vreo pila sau orice alta scula care ar produce zgarierea contactelor !

 

Atentie, in capul capacului este un contact din carbune pe arc, sa nu-l pierzi sau sa-l blochezi.

 

Rotorul distribuitor se extrage, dar sa cureti doar contactul pe lateral (portiunea ingusta) si lasi substanta neagra de pe cele doua fete (este izolator). Apoi, mai cureti centrul rotorului, locul in care trebuie sa faca contact carbunele din capac.

 

Cand scoti fisele, sa-ti notezi ordinea lor !

 

Succes.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc, mi-ati dat speranta!

Maine cum se lumineaza afara sunt calare pe delcou.

Va tin la curent!

Share this post


Link to post

:drinkers: Multumesc din suflet!

Am deschis delcoul azi dimineata si intr-adevar era apa inauntru. Ciudat ... poate condens sau cine stie?

Multumesc de sfaturi!

 

Dau de baut cand vin in tara!

Share this post


Link to post

Salut baieti. Vreau sa-mi cumpar si eu un matiz , am auzit fel si fel de lucruri proaste despre aceasta masinutza, nu prea ma intereseaza am destule cunostinte tehnice si nu cred ca nu ma voi descurca, am si eu o nelamurire legata de sistemul de aprindere. Din cate am observat sunt unele matizuri care au aprinderea pe baza de 1 bucata bobina inductie si ruptor (delcou)optic ,ruptor din care ies fisele, iar alata varianta de aprindere cu 3 bobine de inductie pe capacul de culbutori . Care aveti idee despre ce zic va rog sa-mi explicati si mie cum sta treaba .pt alte discutii ,idei ,inovatii in domeniul tehnic va stau la dispozitie pe idul de mess adrian_sl2005.

Share this post


Link to post

Nu-i asta problema la motor :) . Eu am auzit multe lucruri bune si am si vazut multe, asa ca iti recomand Matizul! :D

Share this post


Link to post

Da, nu e vb de prob la aprindere vreau dor informatii despre cele doua tipuri de masinutze cele cu rupror si cele cu 3 bobine, si te rog da-mi cat mai multe detalii despre matiz lucruri bune cat si proaste.Ce stii despre opel corsa si fiat punto?

Edited by Mircea
Citare inutila a mesajului anterior

Share this post


Link to post

Esti off topic. Te rog citeste si informeaza-te din topicurile existente. Aici discutam strict de problemele motoarelor de matiz. Viziteaza sectiunea ''Despre achizitii auto'' a forumului.

Nu mai folosi limbaj IRC, citeste Regulamentul si nu mai folosi butonul Report. Pentru a raspunde apesi butonul Fast reply sau Add reply. Spor.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Salut,

Weekendul acesta am fost la munte si aproape cand am ajuns s-a aprins check-ul, evident ca la intoarcere am mers cu el aprins tot drumul. Azi la prima ora m-am dus la service sa vad care este problema, au pus scaner-ul si imi spune ca este de la senzorul de acceleratie (este a doua oara cand il schimb, am relatat in topicul jurnal de bord). Toate bune si frumoase pana aici, aduce senzorul si cand sa-l desfaca pe cel defect imi spune ca unul din cele doua suruburi este rupt. Baiatul s-a dus dupa seful lui sa-i spuna minunea si binenteles ca a urmat interogatoriul, daca am umblat eu pe acolo si faze de genul. I-am spus clar ca eu deschid capota doar pentru a pune lichid in vasul de la spalatorul de parbriz si tot odata i-am atras atentia ca acel senzor a mai fost schimbat tot la ei deci e vina lor. A reusit sa-l regleze ca sa fie in parametri (asta mi-a zis respectivul ca l-am vazut ca tot misca de el si se uita pe scaner) si mi-a zis ca ar trebui schimbat platoul pe care vine prins senzorul dar seful se pare ca nu a fost de acord. Am rugamintea sa ma sfatuiti ce ar trebui sa fac? sa ma duc in alt service? (am fost la Radacini Ferdinand unde am mai fost si prima oara la revizia de 1000)> Va multumesc anticipat si astept recomandarile voastre.

Edited by Bogdan_80

Share this post


Link to post

Iar mi-a aparut problema cu becul de la presiune ulei care se aprinde timp de o secunda dupa ce pornesc motorul. Dupa ce am schimbat filtrul de ulei nu mai facea asa dar acum a inceput sa faca iar. Filtru este mann iar uleiul este GM 5W30 si are acum cam 3000 de km. Se aprinde becul doar daca o las nepornita cel putin o zi. Daca o pornesc mai des nu mai face asa. Sa fie uleiul de vina? Sper sa nu fie ceva grav...

Share this post


Link to post

Data viitoare cind schimbi uleiul , cumpara filtru GM-DAT .

Nu orice filtru pe care scrie Mann e original ,lucru greu de dovedit vinzatorului ulterior , desi tu ai dat banii ca pentru unul original .

Share this post


Link to post
... Iar mi-a aparut problema cu becul de la presiune ulei care se aprinde timp de o secunda dupa ce pornesc motorul ...

Motorul nu-i sub turatia de ralanti la inceput ? Verifica supapa PCV si apoi incearca un Idle Learn.

Share this post


Link to post

Am eu filtru Daewoo original(scrie in coreeana pe el) si face fix la fel ca a lui cristi_vb. Daca ar fi de la turatie, desi mie nu mi se pare subturata la pornire, de ce face dupa ce sta mai mult de 18-20 de ore nepornita, si nu mereu, doar in 20% din cazuri?

Share this post


Link to post

Ar trebui sa fie sigla GM-DAT pe el , Daewoo nu mai exista din 2001 , dar exista furnizori independenti coreeni neomologati de GM-DAT care vind laora actuala multe piese pentru masinile Daewoo ( printre care si filtre ulei ) .

Share this post


Link to post
dupa parcursul a 100 km la o trecere cu calea ferata matizul nu a mai pornit iar dupa tragerea pe dreapta si verificarea fiselor,a bujiilor si a capacului de delcou am intrebat niste cetateni care reparau o dacie ce problema as avea deoarece masina pornea dar dupa aprox. 1 minut se oprea cu motorul zgudindu-se ca si cum nu s-ar alimenta.Mi-au zis ca pompa de benzina e pe duca si sa ii fac plinul pt. ca aceasta sa se raceasca.Am facut intocmai dar iar dupa aprox. 10 km problema a reaparut si aprizandu-se ledul check.Am continuat asa inca vreo 50 km oprindu-ma deseori cate 5-10 min.pentru ca apoi la repornire motorul functiona corect . A doua zi fiind duminica a trebuit sa ajung din nou in localitate si aceeasi problema dupa 50 km ,opriri dese,ledul check aprinzandu-se ,nealimentare corecta cu benzina .Poate puteti sa ma ajutati cu vreo sugestie.
Edited by florin m

Share this post


Link to post
La o masina de 8 ani poate sa fie orice. Cel mai repede afli daca mergi la un scaner si afli codul de eroare. Altfel, sa mizezi ca cineva a patit acelasi lucru, din aceeasi cauza, este o loterie pentru ca lista componentelor ce ar trebui verificate este lunga. Eu zic sa desfaci capacul la distributor si sa vezi ce-i pe acolo, iar cablurile de la bujii, daca sunt originale, nu rezista 8 ani. Masoara-le, sa aiba mai putin de 5-7 kohmi.

 

PS sfatul sa nu umbli cu rezervorul gol pe caldura este bun, dar daca pompa se arde, nu mai pleci deloc. Titlu topicului este neinspirat.

Ti s-a raspuns. Atunci.

Share this post


Link to post
Salut,

Weekendul acesta am fost la munte si aproape cand am ajuns s-a aprins check-ul, evident ca la intoarcere am mers cu el aprins tot drumul. Azi la prima ora m-am dus la service sa vad care este problema, au pus scaner-ul si imi spune ca este de la senzorul de acceleratie (este a doua oara cand il schimb, am relatat in topicul jurnal de bord). Toate bune si frumoase pana aici, aduce senzorul si cand sa-l desfaca pe cel defect imi spune ca unul din cele doua suruburi este rupt. Baiatul s-a dus dupa seful lui sa-i spuna minunea si binenteles ca a urmat interogatoriul, daca am umblat eu pe acolo si faze de genul. I-am spus clar ca eu deschid capota doar pentru a pune lichid in vasul de la spalatorul de parbriz si tot odata i-am atras atentia ca acel senzor a mai fost schimbat tot la ei deci e vina lor. A reusit sa-l regleze ca sa fie in parametri (asta mi-a zis respectivul ca l-am vazut ca tot misca de el si se uita pe scaner) si mi-a zis ca ar trebui schimbat platoul pe care vine prins senzorul dar seful se pare ca nu a fost de acord. Am rugamintea sa ma sfatuiti ce ar trebui sa fac? sa ma duc in alt service? (am fost la Radacini Ferdinand unde am mai fost si prima oara la revizia de 1000)> Va multumesc anticipat si astept recomandarile voastre.

 

Salut, cei de la Radacini Ferdinand nu lucreaza deloc bine, au patit-o mai multi!

Share this post


Link to post

Hai ca am patit-o si eu la maty,s-a oprit in mers instantaneu,eram pe gpl si numai vrea sa porneasca,l-am lasat acolo dupa vreo 2h de incercari si teste. Bujii ok,fise noi,la delcou e curat,bobina n-am testat-o, toate sigurantele in regula, chestia este ca nu se mai aprind nici ledurile la gpl,nici check la pornire,in rest demarorul invarte dar nu vrea sa o ia,ce o trebui facut ca m-a disperat,e prima oara cand ma lasa in drum asa subit.

Share this post


Link to post

Sunt posesoarea unui Matiz de doi ani si in ultimele luni am avut probleme rare ( odata pe luna) legate de oprirea motorului la stationarea in intersectii si pornirea acestuia dupa circa 6-7 incercari. Mecanicul a spus ca s-ar putea sa fie o problema cu partea electronica si singura solutie este sa astept pana cand nu mai pot porni deloc motorul si apoi sa duc masina la verificare. In schimb astazi (o zi infernala din punct de vedere a circulatiei prin oras) motorul s-a oprit absolut la fiecare stationare. Nici macar dezaburirea geamurilor nu mai functioana optim. Spre finalul traseului, dupa oprirea motorului reuseam sa-l pornesc imediat pentru a continua drumul. Ce ma sfatuiti sa fac? Shimb mecanicul, ies cu ea pe strada si astept sa se opreasca de tot? Este in garantia extinsa. Va multumesc!

Share this post


Link to post
Eu cred ca subiectul "Reset/Idle learn" este ce iti trebuie tie, inainte de orice altceva.

La fel am patzit si eu - se tura citeodata de nebun la rece dupa pornire fara sa ii calc pedala de loc

si cu motorul cald - se oprea la fiecare intersectie - cum atingem pedala de acceleratzie

dupa idle learn - degeaba

si la service au masurat cu scannerul o tensiune pe senzorul tps - care era defect

asa ca merita dus la un service bun si cerut sa itzi faca o verificare de asta electronica

si cred ca tps e inclus in garantzia aceea extinsa

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj irc.

Share this post


Link to post

TPS-ul nu prea poate sa se strice, nu era reglat mecanic bine.

Share this post


Link to post

La mine a inceput sa se aprinda MIL(check engine) la bord si asta cam de pe 27 august.

In prima faza s-a aprins si s-a stins relativ repede dupa cca. 2-3 minute.

Cam dupa o saptamana a inceput sa se aprinda si sa se stinga total aleatoriu.

Am fost la service si defectul indicat avea codul P0300 Multiple Cylinder Missfire.

Meseriasul de acolo a sters defectul si a zis sa schimb benzina cu CO98 dupa ce in prealabil i-am spus ca este CO95 de la OMV. Intre timp am schimbat si bujiile si nu s-a intamplat nimic.

Am pus benzina Carera100 de la OMV si acum totul pare OK dar mai astept deoarece cand a aparut defectul pentru prima data aveam rezervorul aproape gol(sub prima linie) iar acum este plin.

Deasemenea a inceput sa scartaie si scaunul soferului la diverse denivelari si s-a ars si becul de la plafoniera. Cam astea sunt problemele care au aparut la al meu Mic Gigant de cand l-am luat.

Share this post


Link to post
Sunt posesoarea unui Matiz de doi ani si in ultimele luni am avut probleme rare ( odata pe luna) legate de oprirea motorului la stationarea in intersectii si pornirea acestuia dupa circa 6-7 incercari. Mecanicul a spus ca s-ar putea sa fie o problema cu partea electronica si singura solutie este sa astept pana cand nu mai pot porni deloc motorul si apoi sa duc masina la verificare. In schimb astazi (o zi infernala din punct de vedere a circulatiei prin oras) motorul s-a oprit absolut la fiecare stationare. Nici macar dezaburirea geamurilor nu mai functioana optim. Spre finalul traseului, dupa oprirea motorului reuseam sa-l pornesc imediat pentru a continua drumul. Ce ma sfatuiti sa fac? Shimb mecanicul, ies cu ea pe strada si astept sa se opreasca de tot? Este in garantia extinsa. Va multumesc!

 

Daca doriti va pot recomanda un mecanic bun. Langa Cora Pantelimon...in sediul fostei fabrici antilopa se afla locatia firmei CODE ALARM.Aici gasiti un mecanic foarte bun care rezolva absolut orice problema. Pentru detalii nu ezitati sa dati reply acestui topic.

Share this post


Link to post

@LCV: problema aparuta la tine nu se datoreaza benzinei cu CO 95 (care oricum e cea mai indicata pentru Matiz euro 3), ci faptului ca mergi cam subturat cu masina. Motorul de Matiz e unul de turatie, asa ca ...

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...