Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Sau daca nu vrei sa investeti in masina, poate se rezolva cu o mica atentie , un "dop" ceva sa treaca cu vederea sau cel putin sa nu o mai accelereze asa..

Incercarea moarte n-are.

Share this post


Link to post

Asta cu atentia e clar ca trebuie sa gasesti o statie unde sa treaca cu vederea ...

Share this post


Link to post

Auzi nici eu nu am luat fumu cu matizul meu da stii cum e se mai trece cu vederea ca nici o masina nu prea trece de testul asta la rar important e ca ai frini si directie

 

Si iata ca parerea mea fuse o ditamai curea de alternator cu juma' din dinti lipsa. Mai tacanea si ea cand agata cate un dinte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Cand zic ca se aude ceva de la motor, crede-ma ca se aude. Dupa chiulasa de 2.200 CREDE_MA CA ASCULT TOT! :D @-)

Cit ai dat tu pe chiulasa eu am luato cu 15mil si o trebuit sa schimb si toate prezoanele ca erau lipsa

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
[...]

Cit ai dat tu pe chiulasa eu am luato cu 15mil si o trebuit sa schimb si toate prezoanele ca erau lipsa

 

 

Impreuna cu galeria cam 2.200 RON. Chiulasa era complet echipata.

Share this post


Link to post

De unde ar putea fi la un matiz euro 2 la 10 mii de km benzina in baia de ulei? (nivel crescut 1-2 cm peste maxim, ulei schimbat la 6 mii)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Talpa grea cu motorul rece sau termostat ramas deschis.

Share this post


Link to post

Multam frumos Ovi, probabil e prima cauza, a doua nu cred sa fie pentru ca se incalzeste motorul.

Share this post


Link to post

Dupa cateva sute de km la drum lung ar trebui sa revina la normal nivelul uleiului.

Share this post


Link to post

Acum o saptamana am fost cu masina la un drum lung (Bucuresti - Piatra Neamt) pe drum (intre Buzau si Ramnicu Sarat)am facut o pana si cum nu am avut rezerva m-am dus pana in Buzau si am facut pana.Totul a durat vreo 2 ore timp in care farurile mele au stat aprinse si au terminat bateria. In criza de curent :( , am impins-o , surprinzator pt mine a pornit din prima in 2 metri . Am ajuns cu bine in Piatra Neamt a doua zi am fost mi-am cumparat rezerva totul a fost ok am oprit la o cunostinta si iarasi masina mea a stat vreo 2 ore cu farurile aprinse ci caput bateria mea iar . Am pornit masina cu curent de la o alata masina de data asta si dupa asta motorul pornea normal dar cum o bagam in viteza si trebuia sa ma deplasez facea ca si cum as fi bagat intr-o treapta superioara si mai mai sa moara, Am sunat mecanicul meu de la Bucuresti si mi-a zis ca e "MODULUL DE APRINDERE ELECTRONIC DE LA DELCOU" . Am ajuns cu greu acasa am dat bujiile jos le-am curatat ca nu am gasit altele sa cumpar in tot orasul si tot la fel facea cand dadea de turatii un pic mai mari motorul parca nu mai avea fosta si mai mai sa moara.

Am lasat masina in curte 2 zile fara sa ma ating de ea, dupa care am plecat cu ea la Onesti cam 130 de kM . Pe drum cum dadea-am de un deal sau cum treceam de 80 si se aprindea ceak in bord gatra era si motorul meu , trebuia sa opresc motorul si sa il pornesc , sa dau a patra si cu greu o luam iar cam de pe la 50 Km/h cu trepidaturi foarte urate dar a mers am ajuns am parcat si nu m-am atins de ea 2 zile.

Ieri am pus niste acid in baterie ca era cam uscata am uns un pic usile ca scartaiau rau dupa care am pornit motorul si la turatii mari iar dadea in balbaiala.

Astazi a trerbuit sa ma intorc cu ea inapoi cu ea la Bucuresti. Susrpriza mare masina parca era masina noua am mers cu ea constant 110 km/h pe unele portiuni chiar 140km/h si nu am mai dat nici un rateu.

 

Nustiu ce sa mai cred o avea ceva masina , O fi de la baterie ca am descarcato de 2 ori, ca am pornit-o impinsa???

 

Merci mult si astept sfatul vostru.

Share this post


Link to post

Ai avut probleme cu aprinderea, cauzate probabil de bateria descarcata. In orice caz, nu are legatura cu modulul delco, care ori merge, ori nu merge. Si in baterie se completeaza cu apa distilata, nu cu acid.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

@andy_nr10 Incearca sa te duci in alta parte cu ITP si vezi daca iti mai atrage atentia poate strecori ceva in buzunarul lui si nu o sa mai ai probleme cu ei ;)

Share this post


Link to post

Revin cu o problema deosebita in dimineata asta europeana: dupa recenta reparatie a uniu motor de Matiz, la 2500 km dupa reparatie am urmatoarea problema: la verificarea uleiului, am observat ca exista destul de multa spuma pe joja. Prima reactie a fost ca garnitura de chiulasa este dusa, dar am verificat si nu am spuma absolut deloc pe capacul de la culbutori, sau sa se vada spuma pe culbutori si nici uleiul nu se vede cu spuma. Este doar pe joja si este destul de multa. Problema s-a evidentiat la verificari succesive, deci nu s-a intamplat doar o data. Ceva idei ?

Share this post


Link to post

Ce fel de ulei ai folosit?

Ce s-a reparat mai exact la motor?

A fost dat jos dupa masina?

S-a spalat si curat bine?

Share this post


Link to post

Lukoil Lux 5w40 semisintetic. Am zis ca il tin pentru rodaj, acum trebuie sa il schimb.

La motor am inlocuit vibrochen + cuzineti + segmenti (+ set de garnituri + ulei + filtru).

Motorul a fost dat jos de pe masina.

Teoretic s-a curatat destul de bine.

 

Stiu ca initial face foarte putina spuma, dar asta nu prea se mai opreste.

Share this post


Link to post

Iti face numai pe joja? Daca cureti cat de cat bine si apoi mergi la un drum mai lung, mai face? E posibil sa fie doar condens strans acolo pe tubul pe care intra joja, iar spuma sa fie amestecul de vapori de ulei cu picaturi de apa.

Share this post


Link to post

Asa mi-a zis si mecanicul, dar nu prea l-am crezut. Voi incerca sa curat cat pot de bine interiorul tubului de la joja.

Share this post


Link to post

Patit! La masina veche. Mai ales pe drumuri scurte se facea condens pe tubul jojei. Mergi la un drum mai lung si pun pariu ca dispare.

Share this post


Link to post

Condensul se stringe in capac sus.

Schimba uleiul urgent si vezi daca apare iar.

Share this post


Link to post

andreib a zis pe undeva ca "Becul de ulei aprins indica o defectiune la sistemul de ungere ce la tine se pare ca a dus la griparea unor piese. Atat timp cat becul sta aprins este clar ca nu mai ajunge ulei in motor cu presiunea necesara iar toate componentele sale merg neunse (metal pe metal) ceea ce duce la uzura lor f f rapida."

 

Ma intreb acum de ce mie nu mi s-a aprins acel indicator cand am avut probleme cu ungerea (nu ajungea ulei la culbutori), problema care a dus intr-un final la schimabrea chiulasei? :mda:

Share this post


Link to post

Senzorul e inainte de chiulasa, si combinat cu faptul ca nu mai era nou, da un posibil raspuns la intrebarea ta.

Share this post


Link to post

Da exact si pe deasupra senzorul nu anunta ca soferul a uitat sa mai faca schimbul de ulei si acestia si-a pierdut proprietatile de ungere :) )

Share this post


Link to post

Din categoria: "Intrebari cu raspuns cunoscut"

 

- nu presiunea uleiului a fost cauza, doar calitatea uleiului;

- intr-un circuit infundat, presiunea este mare si la o vascozitate scazuta;

- nivelul uleiului in baie n-are legatura cu presiunea lui in circuit.

 

Din acest motiv se recomanda inspectia vizuala periodica si mai ales inaintea unor excursii mai lungi. Dar cand ti se spune de catre un specialist: "schimba uleiul din motor de urgenta !" si tu mai faci inca cateva mii de km cu el, ce rost mai au astfel de intrebari ?

Share this post


Link to post

3 raspunsuri in 10 minute... multumesc pentru promptitudine... (nici cele mai urgente probleme nu au atatea replayuri)

 

Nu vroiam sa ma anunte sa fac schimbul, dar macar sa zica ca nu mai are ulei pe sus... ma rog, daca zice smailmiami ca senzorul e inainte de chiulasa... asta e.

 

De atunci am schimbat uleiul la 5.000 km (desi cred ca a fost din 4 k, in 4 k). :osanale: (iar pe total am schimbat toate filtrele, toate curelele, toata chiulasa, valva pcv + furtunul ei, galeria de admisie).

 

Unde e senzorul de ulei? nu de alta, dar daca il am si e uzat, mai bine scot becul si il mut in locul celui pt usi deschise, sau il schimb, macar sa stiu ca merge bine. :D

 

@tolin: ce intelegi printr-un "specialist"? Pe IT sunt o gramada "specialisti"... adica spus mai mult ironic, pt ca fiecare da cu o parere si de multe ori habar n-au.

 

Daca vorbeai de ovi_jer, care nu stiu ce pregatire are, dar se pricepe, ai dreptate.

M-a ajutat foarte mult, si chiar stie ce vorbeste (spre deosebire de altii!!! ).

Edited by SMS

Share this post


Link to post

Daca martorul la ulei se aprinde cand pui contactul si se stinge imediat la pornire nu sut probleme.Martorul se aprinde numai daca ramai fara ulei,daca pompa de ulei se strica sau se infunda sorbul si daca exista uzura mare la arborele cotit si cuzineti.

Share this post


Link to post

Salutare. Am un matiz din 2002, 52k km.

 

De 2 zile, la rece, motorul intrerupe, atat la ralanti cat si in acceleratie sau mers, cu pierdere de putere (simptoma asemanatoare cu bujie defecta sau platina nereglata la Dacie).

- Am scos bujiile, sunt ok. Am pus altele mai vechi dar care mergeau perfect cand le-am schimbat - mergea la fel, cu intreruperi.

- M-am uitat la fise, le-am scos, le-am indoit, par elastice si nu au nici o crapatura.

 

Dupa aprox. 5 min de mers , motorul incepe sa se incalzeasca si merge perfect

 

Aveti vreo idee? (filtrele si uleiul + bujii au fost schimbate la 50kkm)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...