Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Sistemul De Alimentare Cu Carburant La Matiz

Recommended Posts

Salutare tuturor! Imi poate spune cineva ce dimensiuni are rezervorul de matiz? capacitatea o stiu desigur,dar ar fi interesat de lungime si latime D: . Multumesc!

Share this post


Link to post

pe baza schemei urmatoare, se poate scoate benzina din rezervorul de matiz astfel??????

sa scoti turul de la rezervor, sub bancheta din spate, si sa pui un furtun in locul lui iar ca si alimentare a pompei de benzina sa faci o punte intre borna 30-87 din locul releului de benzina???

 

pompa benzila matiz.pdf

Share this post


Link to post

Salutare! Am o problema destul de nasoala la Matiz. Astazi, dintr-o data, dupa pornire, in momentul accelerarii, da in nas, se ineaca. Am mers cu ea 1 km apoi s-a oprit. Am gasit siguranta arsa de la pompa de benzina. Am inlocuit-o, dar problema persista. Din cate am observat, dupa ce pun contactul, pompa de benzina amorseaza, se aude bazaitul acela 2 secunde, apoi se opreste. Dupa pornire, se aude acelasi bazait incontinuu, cu mici fluctuatii ale turatiei pompei. Nu-mi amintesc ca pana acum sa amorseze incontinuu pompa, pur si simplu nu scotea zgomotele scoase acum...Care ar putea fi problema? Pompa, releul? Filtrul de benzina a fost schimbat acum o jumatate de an...

Share this post


Link to post

Update: se arde siguranta de la pompa de benzina...era de 15, ieri am pus una de 20, era singura pe care o aveam. Astazi am pus de 15 si s-a ars dupa 30 de secunde...

Share this post


Link to post

L-am verificat fir cu fir, sub bancheta pare totul in regula. Nu stiu in partea din fata daca as putea sa verific ceva...

Share this post


Link to post

Masoara rezistenta pompei. Masoara tensiunea care vine pe mufa pompei cand pui contactul. Schimba siguranta si pune contactul cu pompa decuplata, vezi daca se mai arde siguranta. Du-te la un service daca nu te pricepi.

Share this post


Link to post

Am verificat tot ce s-a putut verifica, in ultima instanta am gasit o pompa de benzina si am inlocuit-o. Se pare ca pompa de benzina era pe duca...Acum functioneaza perfect, dar acum pompa de benzina functioneaza incontinuu iar sunetul il aud, chiar si cu motorul pornit...nu stiu cat de normal e...

Share this post


Link to post

Ai schimbat doar motorasul? Cauta manualul de service matiz sa vezi ce si cum cu returul pompei.

Share this post


Link to post

Nu stiu exact ce sa fac la retur...merg cu ea de atunci, siguranta nu s-a mai ars, motorul merge mai bine ca inainte, doar ca se aude pompa un pic cum functioneaza...

Share this post


Link to post

Hmmm... iata ca mi-a aparut si mie o problema, daca ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi: Se intampla numai dimineata. Cand pornesc masina pleaca la prima cheie dar dupa aproximativ 15-30 de secunde se opreste motorul. Ii dau a doua cheie, pleaca motorul si toata ziua nu mai am probleme (porniri, opriri, etc.). Fenomenul se manifesta numai dimineata, sa inteleg, ca dupa un timp mai lung de stationare.

Share this post


Link to post

Specifica ce norma euro este masina...2 sau 3/4? Spune-ne macar anul fabricatiei.

 

De la un model la altul difera un pic cauzele. Nu foarte mult dar destul de esentiale.

 

Sfat:

 

- Curata IAC-ul, supapa PCV, bujii, fise, inlocuieste filtrele ... reset ECM & IAC( in prima faza).

 

Ai cunostinta daca s-a umblat la surubul de dozaj aer/benzina(cel care regleaza clapeta de acceleratie)?

 

Ce consumabile ai schimbat la ultima revizie si la cati km s-a intamplat aceasta?

 

 

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Am 194.000 de km, Matiz euro 3 din anul 2005, acum am schimbat uleiul (10W40 de la aral), filtru aer, filtru ulei, bujii champion, curatat IAC, reglat culbutoarele, verificat pompa de benzina, schimbat filtru de benzina, schimbat distributia. Fenomenul a aparut imediat dupa ce am verificat pompa de benzina. Nu a umblat la surubul de dozaj. Initial am vrut sa schimb pompa cu alta, dar am constatat ca era alt model si am pus totul la loc.

Share this post


Link to post

Atunci posibil sa ai 2 probleme:

 

-Partea de alimentare si cea de amestec(raport aer/benzina)

 

Mergi cu ea la diagnoza, de preferat la cineva care pe langa stergerea becului check mai cunoaste si ceva parametrii de functionare.

 

Asa poti identifica elegant problema masinii.

 

Spor.

Share this post


Link to post

Cineva mi-a zis ca suspecteaza supapa EGR...

Share this post


Link to post

Fara un diagnostic clar, orice este posibil.

Mai ales ca ai E3 unde lucrurile sunt mai delicate un pic...

 

De retinut ca la E3 , valva EGR este actionata electric si nu pneumatic(E2)

  • Like 1

Share this post


Link to post

M-am pus si am dat jos pompa de benzina. Verificata, curata ca si noua. Montat la loc si acum nu se mai manifesta cu acea oprire a motorului. Masina a devenit vioaie asa cum o stiam eu la inceput.

...

A doua zi dimineata, inainte sa pornesc motorul am bagat cheia in contact de 4-5 ori sa amorsez pompa, dupa ce i-am dat cheie a mers fara sa se mai opreasca. Ulterior am pus 4 pasageri in masina, sa vad cum se comporta pe drum cu 5 pasageri. Surprinzator... in momentul cand ma angajam in ceva depasiri incepea sa se gatuie... deci se manifesta acel fenomen, ca si cand ar fi avut nevoie de benzina suplimentara, dar pompa nu cred ca avea presiune suficienta ca sa-i dea.

 

Singura chestie care ma mai deranjeaza acum este faptul ca atunci cand o pornesc, are un usor trepidat, dupa care se stabilizeaza. Pote sunt eu prea pretentios!? :)

Share this post


Link to post

Daca sa gatuie inseamna ca nu are destula benzina.

Share this post


Link to post

Azi am pornit iar mașina, a pornit la prima cheie, nu s-a mai oprit dar a avut tendința sa se oprească după care a mers ...

 

Idei!?

Share this post


Link to post

Tocmai ce am schimbat pompa de benzina azi. Sa vad mâine dimineață dacă mai prezintă aceleași simptome. Din cate se pare acum ar fi ok. Am sa revin mâine cu detalii. Doamne Ajuta! :)

Share this post


Link to post

Da! Pompa a fost de vina! Și-a revenit mașina acum! Oare se mai poate repara pompa veche!? :D

Share this post


Link to post

Incredibil, azi dimineață sa oprit motorul iară... :lol:

Share this post


Link to post

Cel mai bine o pui pe tester, posibil sa ai o eroare mai veche stocata in ECM iar aceea sa fie esentiala in remedierea problemei.

 

Iar daca te hotarasti sa te duci la diagnoza, pune si tu aici codul de eroare sa te putem indruma spre o reparatie sigura.

 

Pe ghicite te costa mai mult (vezi achizitionarea pompei).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu se aprinde nimic pe bord. Am avut ceva erori mai vechi care era de la injectoare, dupa ce am schimbat injectoarele, am scapat de aprinsul check-ului. Am schimbat releul care este răspunzător de pompa de benzina, sa vad mâine acum cum se comporta...

 

Mulțumesc pentru ajutor! :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...