Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Sistemul De Alimentare Cu Carburant La Matiz

Recommended Posts

Nu. Pe acolo lasa excesul de presiune doar cand da comanda ECM-ul. Canistra de carbon are rolul de recirculare al vaporilor de benzina, impiedicand acestora sa fie eliminate direct in atmosfera. E o solutie de combatere a poluarii (mirosul de benzina din Daciile vechi) si ajuta la o economie, mai mica, de carburant.

Share this post


Link to post

Deci nu ies direct in atmosfera...acum, piua :P Te tachinam cu intrebarea de mai sus. Ca idee am montat-o cu sensul spre galeria admisie.

Share this post


Link to post

buna ziua

am o intrebare daca ma poate lamuri si pe mine cineva, am un matiz 2003 luat de la o firma am instalt fuelomat, vreau sa stiu daca mai e cineva cu asa ceva eu am citeva fire taiate, daca stie cineva ce sunt cu ele, e vb de unul rosu unul galben si unul albastru care e legat la unul negru. mutumesc

Share this post


Link to post

Salut. In primul rand sunt nou aici, asta fiind primul post al meu. In al doilea rand multumesc tuturor pentru posturile voastre, deja mi-am facut o parere bunicica despre masina asta si am aflat chestii pe care nu le stiam. Acum problema mea. De 3 saptamani sunt mandrul propietar al unui matiz argintiu din 2003 si astazi mi-a tras clapa :lol: . Pompa de alimentare a esuat. Incercam sa pornesc motorul, pornea si se oprea imediat. De fapt ea mai baga ceva benzina dar se incingea foarte tare dupa 2-3 incercari asa ca am purces la inlocuirea ei cu o pompa de alimentare de solenza care s-a potrivit perfect. Intrebarea mea este: oare am facut bine? Asta de solenza nu functioneaza in alti parametrii decat cea de matiz? Asta nu inseamna un consum mai mare? Multumesc pentru ajutor.

P.S. Daca am postat gresit imi cer scuze!

 

Share this post


Link to post

Salut stefandeep, o informatie f utila cea cu potrivirea pompei de Solenza, avand in vedere ca cele de Matiz originale sunt scumpe si cele contrafacute sunt proaste. Daca inaltimea pompei este aceeasi ca cea de Matiz, atunci cred ca este OK. Daca este prea scunda, atunci s-ar putea sa ai probleme mari cand ramai cu putina benzina in rezervor. Daca este prea inalta risti sa traga toate gunoaiele stranse pe fundul rezervorului, plus ca nu va asigura debitul necesar functionarii corecte daca atinge sau este f aproape de fundul rezervorului.

 

Avand in vedere ca Solenza are motor de 1.4 si putere mai mare, banuiesc ca debitul acesteia trebuie sa fie superior celei de Matiz, deci nu cred ca vor fi probleme din punctul asta de vedere. Oricum poti verifica in manualul de service de la Dacia ca sa fii sigur. Consumul nu ar trebui a fie marit daca debitul este superior.

 

Si 2 intrebari:

1. Nivelul de combustibil este masurat corect?

2. Cat ai dat pe pompa de Solenza?

Share this post


Link to post

Salut. Multumesc de raspuns. Nivelul de benzina este masurat cu indicatorul de benzina al masinii :mrgreen: care cred ca este doar orientativ. Am scos si benzina din rezervor "just in case" si am bagat 13 litri. Oricum am in plan si o spalare a rezervorului zilele astea. Pompa de solenza la Moreni costa 110 ron. Atasez si 2 poze, una cu ambalajul pompei de solenza si una cu pompa pe care am schimbat-o. Sunt identice.

post-40577-0-02293200-1373537678_thumb.jpg

post-40577-0-96481200-1373537667_thumb.jpg

Share this post


Link to post

buna ziua.
am un matiz euro 2.
ieri am avut surpriza sa pun contactul inainte de a porni motorul si pompa de benzina nu se auzea, si asa a si fost, nu mergea adica nu alimenta cu benzina motorul. am umblat pe la mufa de la pompa, pe la releu, l-am scos, l-am pus inapoi am mai batut prin sigurante si a mers. dimineata aceeasi faza, insa dupa procedeul de ieri tot nu porneste, am curatat fiecare siguranta in parte, relee, stie cineva o cauza mai exacta decat una probabila?

are cineva schema cu mufa pompei. sa masor sa vad daca trimite alimentare la pompa? si de ce bazaitul de la pompa se aude de obicei doar cand pui contactul? nu ar trebui sa se auda mereu?
ma refer, unde ar trebui sa masor in mufa pompei ca sa vad daca are sau nu alimentare? CA SA NU O MAI CAUT PE GHICITE.
VA MULTUMESC

 

Share this post


Link to post

salut.in mufa care vine la pompa de benzina trebuie sa ai un + si un -.daca ai un multimetru digital e foarte usor.verifici prin eliminare care sunt firele de alimentare.trebuie sa ai pe cineva care sa iti puna contactul de mai multe ori,pentru ca releul taie alimentarea cu curent dupa cateva secunde.pompa de benzina baziie tot timpul cat functioneaza motorul.daca te apropii de rezervor o sa o auzi.in rest la punerea contactului sta cuplata cateva secunde doar,pentru a face presiune in rampa de injectie.

 

Share this post


Link to post

la mine s-a dovedit a fi pana la urma pompa de benzina. am masurat cu aparatul de masura firele cele mai groase de la mufa de la pompa si venea tensiune, asa ca am dat fuga si am luat pompa de benzina(doar pompa, nu toata nebunia din rezervor), am vazut ca merge f bine si una de logan care are si o mufa cu 2 fire, asa vine si la matiz. pompa de logan 90 de lei, eu am dat pe cea de matiz 125 de lei. te cam chinui un pic sa o montezi dar scutesti niste bani dati la service

Share this post


Link to post

Un sfat, va rog...

 

Mi-a picat de ceva vreme in mana un Matiz, de vreo zece ani. Al doilea proprietar a fost o femeie, iar reparatiile i le-a facut un nea mecanic.

 

In ziua in care mi-a dat masina i-a pocnit placa de presiune (ambreiaj) si mi-am petrecut vreo doua weekenduri ca sa schimb cam tot ce tine de ambreiaj. Deci, preluarea gigantului a fost minunata.

 

De la inceput mi se parea ca haleste multa benzina. Am aflat si eu ce e ala idle learn si am aplicat, de cateva ori. Am curatat IAC-ul, pcv-ul (daca suflu intr-un sens trece tot aerul, dar daca suflu in celalalt sens trece f putin, dar trece...asa e normal??? ).

 

Am curatat si pe la TPS. Lumea zice pe aici ca ar trebui facut si un reglaj...dar sincer eu nu imi dau seama cum se poate schimba pozitia draciei. Nu are loc. Am masurat tensiunea de iesire si initial era la 0,6V. Tot ce am putut sa reglez a fost spre 0,55, Miscand un pic din suruburi si umbland la surubul care tine clapeta de aer.

 

Dupa ce am curatat la senzori, valve si alte prostii...la un drum in afara orasului am observat ca nu se incalzeste motorul, si bineinteles ca benzina se ducea. Initial cam zis ca am senzor defect, contact la senzor imperfect, dar era termostatul de vina. Cu ceva vreme inainte, nea mecanicu a uitat probabil sa stranga busonu de la baia de ulei si fatuca a ramas fara ulei. Probabil ca motorul s-a supraincalzit si s-a blocat termostatul deschis. Am remediat si problema cu termostatul. Acum se incalzeste frumos.

 

Problema din dimineata asta, prima iesire dupa schimbarea termostatului. Am mers doua trei semafoare, timp in care ma uitam la indicatorul de benzina si nu imi venea sa cred cat de repede se poate duce. La un moment dat, cand dadeam sa plec de pe loc (la relanti statea bine) se oprea motorul (ca si cum s-ar fi inecat). Am reusit sa o misc de doua ori pentru ca am spritzuit-o cand dadea sa se inece. Am mai mers un semafor si nu a mai vrut sa porneasca. De oprit, motorul s-a oprit tot cand am vrut sa plec de pe loc. Daca dau la cheie, se aud ceva detonatii, parca a pornit de cateva ori, dar cand vroiam sa plec murea. Am umblat si la surubul de la clapeta acceleratiei, fara prea mare succes.

 

Ce am gasit defect, in cateva minute cat am stat cu capota ridicata... un furtun care pleaca de sub carburator si merge la canistra care recupereaza vaporii de benzina era rupt. Eu am incercat la repezeala sa il rup de tot si sa il mufez asa scurt, intins si tensionat, dar probabil ca l-am si strangulat. Furtunul era uscat. Nu am vazut zemuri prin zona.

 

Acel furtun sa fie impricinatul sau altceva? Care sa fie explicatia? Nu mai am presiune in sistemul de alimentare cu benzina? Cum verific daca imi vine carburant?

 

Multumiri.

Edited by mandgeo

Share this post


Link to post

Cum ziceam, intr-un mesaj anterior care mi-a fost sters... soc si groaza. Postul forumistului augustinionut mi-a fost de real ajutor.

 

Daca intereseaza pe cineva... am schimbat valva pcv, am mai curatat contacte si am verificat pompa de benzina (scoate din rezervor, ajunge cu presiune si la rampa cu injectoare).

Tot din categoria daca intereseaza pe cineva... am observat ca la acceleratie lina nu se opreste, doar la acceleratie brusca.

 

Idei?

Share this post


Link to post

Service. Tester. De cand am Matiz, o singura data s-a umblat la TPS (modificat pozitia ei), dar cu ajutorul aparatului de diagnoza. Acum aste e la mine, Matiz E4, al tau are delcou si problema devine mai complicata.

Share this post


Link to post

Inainte, aveam o ezitare la acceleratie brusca, dadea un pic in nas...d-aia am umblat la tps.

 

Cred ca o sa desfac delcoul. Sa nu zic ca nu l-am desfacut si p-asta. Cand am schimbat termostatul, a curs ceva antigel pe cutie. Am clatit cu multa apa. Acu ma gandesc sa nu se fi facut condens sau chiar sa fi intrat apa. Naiba mai stie.

 

Daca ar fi atat de usor de ajuns la service, ar fi o treaba.

 

Intrebare aditionala. Daca acumulatorul este cam obosit (cand moare motorul, se intampla sa nu mai vrea sa porneasca...si am tot dat la cheie) este posibil sa dea manifestari ciudate in timp ce merge motorul?

 

Multzam

Share this post


Link to post

In mod normal nu, dupa pornirea motorului alternatorul ar trebui sa dea curent suficient.

Partea cu "ezitare la accelerare brusca" pare a fi mai degraba avans necorespunzator.

Share this post


Link to post

Asa stiam si eu cu bateria, dar la cate ciudatenii am intalnit...

 

Avansul e pe marcajul de fabrica. Daca modific, e mai rau.

 

Am mai citit despre sonda pozitie axa cu came. Sa fie cazul. Nici nu stiu unde e...macar contacte sa curat.

 

Edited by mandgeo

Share this post


Link to post

Am un capac de delco beton. Carbunele ala central, pe arculet...nu prea mai exista. Gaura aia e blocata, betonata, ceva zgura prin capac...o minunatie.

Share this post


Link to post

Am inteles colegu' forumist. Acum ca m-am lamurit ca problema nu e de la alimentare si mai ales ca mi-ai atras tu atentia...o sa plimb ursu. Esti multumit acum?! Simti ca ti-a crescut un muschi in plus?!

Share this post


Link to post

se pare ca sunt filtre pentru injector- se schimba cand se curata injectorul

Share this post


Link to post

Are cineva specificatii pt injectoarele de Euro 4? Am gasit doar pt pompa si anume 90-133 L/h la o presiune maxima de 3.8 bar (date din manual).

 

De asemenea, presupun ca atunci cand se face referinta la injectoare drept XXX cc/min la Y bar, acel Y se refera la presiunea in rampa generata de pompa, deci in cazul nostru 3.8 bar?

 

Am nevoie de datele injectoarelor stock pt a putea gasi o combinatie de pompa & injectoare care sa se potriveasca si sa fie ok pt un output de aprox 100 hp pt buburuza.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...