Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Sistemul De Alimentare Cu Carburant La Matiz

Recommended Posts

Pai eu stiam ca nu pot sa bag furtunu in rezervor ca are nush ce site...

Share this post


Link to post

Ai fost informat gresit.

Share this post


Link to post

Bun multumesc mult... pentru raspuns, eu ma gandeam ca poate scot turu de benzina din motor pun contactu si ii dau drumu ... ca era mai usor ce zici asa merge ? E un Matiz din 2005.

Share this post


Link to post

Vei apoi cand il pornesti, dai intai o cheie "de control", adica il pornesti, dar nu hotarat, sa aerisesti conducta.

Share this post


Link to post

Scarlet intreaba:

------------------------------------------------

Report:

 

Salutare!

Ai putea sa ma ajuti cu o idee sau un sfat,te rog?

Am cumparat un Matiz din 2005,masina noua luata in lizing,deci a avut un singur proprietar,a fost intretinuta dar umblata foarte mult si cu plin si fara plin facut,chiar pe rosu(martorul de bord),asta stiu pt.ca exproprietarul imi este prieten.Eu sunt din Dr.Tr.Severin la noi a nins iar acum e gheatza si zapada iar eu folosesc lanturile din dotare pt.ca mi-e frica altfel(sunt incepator),dar mi-a consumat 10 l la 50Km in 5 zile.Din cartea tehnica reiese ca ar tre.sa aiba un consum de 5l la 100Km.Acum nu mai stiu ce sa cred,ori e defecta sonda(pompa) ori este de la conditiile de drum severe ori eu am folosit numai treapta 1 si 2 si am inteles ca nu mai este consumul acelasi,oricom te rog ,macar un sfat!

 

------------------------------------------------

 

Nu mai folosi butonul Report fara motiv. Citeste Regulamentul.

Share this post


Link to post

Tolin, nu e chiar asa ... cum ai zis tu ca sunt prost informat ... la faza aia cu sita la rezervor. Am incercat aseara sa bag furtunu nu ajungea la benzina cu toate ca rezervorul era jumate la Matiz... deci pana la urma nu merge cu furtunu cum ai zis tu si cum credeam si eu... Ai idee pe unde vine furtu de alimentare ( turu ) in motor sa il identific :D ?

Share this post


Link to post

asa este, are o sita ceva - nu am reusit sa ajung la benzina cu furtunul, desi aveam aproape plinul.

si asa ajung la problema mea, nu incercam sa sustrag benzina - e masina personala :) - ci incercam sa golesc rezervorul.

dupa ce am facut plinul la petrom au inceput problemele- nu isi gaseste turatia de relanti, ezita la accelerare, motorul are un mers neregulat.

mesteri diversi care au vazut-o spun ca poate fi din senzorii de pe injectie, injectoare...dar si de la benzina.

a mers foarte bine pana am alimentat, nu cred sa fie doar o coincidenta; cum as putea goli rezervorul fara sa ma bag sub ea? :(

sunt programat si pentru un test motor maine la service...

Share this post


Link to post

Ce lungime de furtun ti-a intrat pe tubul de alimentare ?

Share this post


Link to post

Salutari la toata lumea.

 

De ceva vreme incoace Matizelul are o problema. Cand pornesc masina, totul e OK,merg cat merg apoi opresc. Dupa ceva timp, cat imi fac treaba, urc din nou in masina si observ ca trage foarte greu in orice treapta de viteza. Masina tremura mai puternic decat de obicei, chiar si la relanti si se simte ca si cum ar merge.."infundat" (nu stiu altfel cum sa descriu, toti care au mers cu mine au spus asa :) )Merge pur si simplu sacadat...

 

Aveti vreo idee de la ce ar putea fi si cam cat m-ar costa reparatia? M-am gandit ca ar fi filtrul de benzina infundat. De asemenea, stie cineva vreun service Daewoo serios prin Militari (sau in alta parte de altfel)?

 

Multumesc anticipat...

Share this post


Link to post
Tolin, nu e chiar asa ... cum ai zis tu ca sunt prost informat ... la faza aia cu sita la rezervor. Am incercat aseara sa bag furtunu nu ajungea la benzina cu toate ca rezervorul era jumate la Matiz... deci pana la urma nu merge cu furtunu cum ai zis tu si cum credeam si eu... Ai idee pe unde vine furtu de alimentare ( turu ) in motor sa il identific :D ?

 

 

 

nu incerca sa scoti benzina cu furtunul deorece conducta de alimentare cu combustibil face un cot de 90 chiar la intrarea in rezervor

Edited by blank

Share this post


Link to post

Cotul are o raza de curbura rezonabila, asa ca trebuie, doar, sa gasesti furtunul potrivit.

 

Motivul principal pentru care nu se pune un filtru de benzina la care sa nu ai acces usor (vezi cazul in care ar fi la intrarea in rezervor) este ca o infundare a acestuia te-ar imobiliza fara benzina, lucru pe care un producator care mai exista pe piata nu il face. Dovada este si faptul ca un astfel de filtru nu este prezent pe documentatia de service a masinii.

 

Al doilea motiv care conduce la idea ca un astfel de filtru nu exista il poti afla cand deschizi calea de acces a pompei in rezervor si nivelul benzinei este scazut. Atunci vei vedea zgura pe fundul rezervorului si unde a prevazut proiectantul filtrul mecanic de impiedicare a impuritatilor sa treaca mai departe: la sorbul pompei !

  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare, am facut plinul la un Matizache si de atunci nu-mi mai indica corect nivelul de benzina din rezervor.am facut un calcul : la 50 km imi arata rezervorul jumatate (km facuti de la umplerea rezervorului). care ar putea fi cauza? am bagat prea multa benzina ? sau trebuie s-o duc la doctor?

Share this post


Link to post

Dragul meu concetatean, masina fiind noua, du-te la service sa-ti remedieze problema in garantie. Indicatia litrometrului la Matiz e "pur orientativa", dupa cum spunea maestrul Tolin, dar oricum nu-i normal sa-ti indice jumatate din rezervor dupa doar 50 km.

Share this post


Link to post

Va salut din nou si din pacate cu o noua problema:

Cum va spuneam, am reusit sa fac martorul "check engine" sa functioneze. Sambata am terminat de montat interiorul la matizul meu (dupa ce l-am desfacut tot si l-am curatat, am inlocuit niste plastice, etc). Am montat si noua baterie. Masina nu am mai pornit-o de vreo 3 saptamani deoarece veche baterie "decedase" si nu am avut bani sa o schimb mai devreme. Cum va spuneam, am pornit masina...nu a luat-o de la prima cheie, nici la a II-a si nici la a III-a. Cand m-am uitat la capota, mi-am dat seama ca uitasem sa conectez carcasa de la filtrul de aer...na...graba... Pun carcasa, o pornesc tot la a II-cheie si se opreste. Nu statea la relanti, asa ca am ajutat-o putin cu acceleratia. Pana la urma a pornit, am lasat-o putin la relanti, mergea ok, parca mi se parea ca scoate un tacanit...eh...am zis ca oricum am cumparat ulei nou si am sa-l pun saptamana care urmeaza, adica asta. O turez de-i sar capacele, scoate fum alb, si la un moment dat se aprinde "check engine" la bord. O las cateva secunde, vad ca nu se stinge asa ca opresc motorul. Il las putin dupa care pun iar contactul, se aprrinde martorul in bord, astept sa se stinga si ii dau cheie...porneste insa cand o las la relanti, vad ca iar clipeste becul. Daca accelerez, se stinge acel bec. Am mai turat-o si dupa aia am oprit motorul, afara fiind seara am plecata in casa.

Ieri, pe la amiaza, am zis sa-i dau o cheie si intre timp sa-i umflu roata care era desumflata. Am dat prima cheie si a pornit dupa care s-a oprit imediat. Am dat si ce-a de-a II_a cheiee si a facut la fel. Abia la a III-a cheie a luat-o si atunci ajutata din acceleratie. Am lasat-o asa, a mers vreo 5 minute, dupa care s-a oprit deodata 20000000.gif si culmea, nici indicatorul "check engine" nu statea aprins. Am incercat sa o pornesc din nou...am pus contactul, s-au aprins martorii mai putin "check engine". Am scos din cheia, am asteptat putin, am pus din nou contactul si nimic...nu se aprinde martorul "check engine". Ii dau chei si nu vrea...invarte demarorul dar nu porneste. Incerc din nou...pun contactul, martorul nu se aprinde dar nici bazaitul de la pompa nu se aude. Am verificat toate sigurantele si sunt ok. Ce poate fi?

Mentionez ca bateria este absolut noua (DAEWOO 35Ah), cu o seara inainte am verificat si funtioneaza toate bujiile. E posibil sa fie dusa pompa de benzina? M-am uitat sub bancheta din spate, am desfacut capacul de la pompa, acolo era un strat de jumatate de cebtimetru de praf. Am deconectat mufa respectiva, am curatat-o intrucat era plina de praf, am pus-o la loc, am dat cheie si nimic. 20000000.gif(

Va rog ajutati-ma cu un sfat...chiar am nevoie. 20000000.gif(

Share this post


Link to post

La tine este o problema de aer insuficient la ralanti si nu o problema de alimentare. Citeste pe forum despre electro-valva IAC si despre procedura de invatare a turatiei de ralanti de catre ECM (Idle Learn).

Share this post


Link to post

Tolin, totusi motorul merge si dintr-o data s-a oprit. Cand pun contactul nu se mai aprinde martorul "check engine" in bord si nu mai aud nici pompa de benzina lucrand. Bateria e scoasa de duminica. Am sa incerc sa o montez si sa vad daca si-a revenit. Merci mult pt sfat.

Share this post


Link to post

Salutare din nou! asa cum v-am spus, ieri am montat bateria si am incercat sa o pornesc. Nu vrea. :( Am facut un test. Am scos mufa de la pompa de benzina si am pus un bec. In momentul in care pun contactul, becul ala se aprinde. Deci nu e rupt nici un fir. Am scos IAC-ul de care se tot vorbeste. E curat la varf numai ca are putina negreata la arcul ala... L-am sunat si pe mecanicul meu si i-am spus de problema si el a zis ca e posibil; sa fie rupta cureaua de distributie. Astazi urmeaza sa o tractez si sa o duc pana la el. Nu mai stiu ce sa zic...parca imi vine sa-i dau foc. :(

Share this post


Link to post

Mai bine imprumuta o pompa de benzina de la cineva. Daca se rupea cureaua de distributie auzeai niste zgomote ciudate. Nu te duce direct la mecanic sa iti ia banii din buzunar degeaba.

Edited by nonel

Share this post


Link to post

Daca am inteles eu bine, cand pui contactul nu mai auzi acel bazait de 3 secunde al pompei de benzina, da? Curent vine pe fire. Drept urmare => alta pompa.

Share this post


Link to post

Salut, baieti!

Am fost la mecanicul meu cu care am vorbit ieri. Din fericire, nu e nici o problema: era o amarata de siguranta care nici macar nu era arsa ci doar nu facea un contact. Nu dadea curent la bobina, zicea mecanicul. Acum s-a rezolvat si merge brici. O problema este ca la relanti se aprinde "check engine" iar cand o turez se stinge. Ce ar putea fi? Vreun senzor murdar sau vreun contact imperfect pe undeva?

Share this post


Link to post

Alta problema, alt topic! http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=7186

Dar e greu nu?

Pentru martor check aprins, exista un singur remediu: Scaner-Vezi eroarea-O scrii pe forum si te indrumam. Dar scrii unde trebuie.

Share this post


Link to post

mamaaaaaaaaa si Leganza mea daca merg frumos imi consuma maxim 12 % in oras . E ceva in neregula !!!! Service Automec in Pantelimon .Io aici duc ambele masini si am rezolvat tot timpu problemele Cauta pe net tel. E 30 ron ora

Edited by Mircea
Noi nu pricepem ce ai vrut sa scrii cu Leganza ta pe topic de Matiz, sau cu service pe topic de alimentare cu carburant. Poate ne spui tu!

Share this post


Link to post

Eu am o problema cu gigantul meu.imi consuma al naibii de mult (8-10l) .E adevarat ca este obosit si neingrijit ,dar ii mai pot face ceva?daca da unde ,ce si cat ar costa aproximativ!merci!!!!

Share this post


Link to post

Va salut pe toti.Sunt relativ nou pe acest forum,spun asta deoarece citesc demult postarile voastre care m-au si ajutat de multe ori in diverse probleme.Sunt posesorul unui tico din "99 pe carburator,va dau niste date din talon:tip-y3s11,tip motor-f8c,si mai scrie la sursa de energie -benzina.Intrebarea mea este de care? cu sau fara plumb?Am cautat cu functia search dar nu am gasit un raspuns si sincer nu am mai avut rabdare,mai ales ca acum caut sa remediez alte probleme (pompa de benzina).Rog moderatorii daca este total off topic sa-l mute undeva.Multumiri anticipate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...