Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Sistemul De Alimentare Cu Carburant La Matiz

Recommended Posts

Deci asa se explica cei 41 de litri "indesati" in rezervor... (parca asta era recordul :scarpin: )

E bine sa nu exageram cu ''plinul". Putem evalua cu usurinta de cata benzina mai avem nevoie pentru a umple rezervorul la modul rezonabil. Pe tzac-ul pompei de alimentare cu benzina, din benzinarie nu putem conta... dar putem incerca daca folosim aceeasi benzinarie...poate ne iese. Am umplut pana la al II lea tzac fara repercusiuni. Scuze pentru interventie. :thumbl:

Share this post


Link to post

buna ma poate lamuri si pe mn cineva ,pana acum masina mergea ok ,dupa ce am bagat benzina de la celly am mers cativa km buni cu ea .inka mai am jumatate de rezervor dar de vreo doua zile merg ce merg iar cand se incalzeste motorul nu se mai acelereaza si se opreste daca incerc sa o pornesc nu mai vrea, daka stau sa se racesca porneste la prima cheie.de la ce poate fi ? :( :(

 

 

Ei tind sa cred ca este IAC -ul blocat sau ars...

Share this post


Link to post

salutare poate cineva sami spuna si mie cum se schimba filtrul de benzina la matiz am ancercat sa al schimb dar nu am putut sa scot cele doua mufe.

 

Merge, ideea e sa-ti rupi degetele sa apesi pana nu mai poti pe clemele alea, si se desfac pana la urma. :mrgreen: Cam tampit sistemul, totusi protejeaza impotriva unor desprinderi accidentale.

Share this post


Link to post

Salut! As avea si eu o intrebare:becul de rezerva combustibil se aprinde cand intra acul pe rosu sau cand ajunge jos la minim,ca la mine a ajuns la jumatea lui rosu si nu s-a aprins becul :-? ; e normal? Multumesc!

Share this post


Link to post

De obicei cand ajunge la minim se aprinde ceea ce inseamna ca mai ai 4-5 l de benzina

Share this post


Link to post

Multumesc mult!!! :osanale:

Share this post


Link to post

sau e ars senzorul de pe sonda.De obicei la mine se ducea acul pe rosu,apoi dupa inca 50 km se aprindea becul pentru prima oara.

 

Nu te baza chiar asa mult pe acel senzor ca mie si s-au ars 2 pana acu.Dupa ce s-a ars primu ,am schimbat pompa cu totu de la alta masina tocmai pentru ca nu se gaseste acel senzor,care intr-un final s-a ars si ala.

Share this post


Link to post

Salut, adresez si eu o intrebare si recunosc din start ca nu sunt posesor de Matiz. E normal ca la acest tip de masina sa se indice in permanenta nivelul de combustibil in bord chiar si daca nu are contactul pus sau masina respectiva are un defect? Multumesc.

Share this post


Link to post

Da, asa indica, cineva chiar zicea ca hotii de benzina ar putea fi atrasi.

Share this post


Link to post

Asta s-a si intamplat unei prietene, masina a stat mai mult nefolosita, indicatorul arata plin si au taiat furtunul de alimentare de la rezervor care este foarte accesibil. Mersi de raspuns.

Share this post


Link to post

O intrebare pentru cunoscatori:

 

Mi-a fost taiat furtunul de alimentare undeva langa rezervor (pe portiunea unde are burduf). Ca sa pot merge cu ea pana ajung in service, m-am gandit sa re-atasez bucatile ramase cu niste scotch heavy-duty si eventual niste sarma.

Cat de sigura este aceasta solutie? De deplasat, trebuie sa o deplasez pana la un service, deci nu am incotro. Mentionez ca am apucat sa circul cu ea in aceasta conditie cativa km, abia la benzinarie mi-am dat seama de paguba.

Share this post


Link to post

Benzina dizolva adezivului ala, chiar daca e vorba de varianta heavy-duty. Ce ai de facut este sa peticesti cum poti, sa NU mai bagi bezina si sa mergi calm. Poate nu am inteles eu bine unde este spartura insa, daca am inteles bine, imi vine greu a crede ca a fost vorba de o taietura facuta pentru a-ti sustrage benzina. Au taiat complet burduful si au introdus un alt furtun, mai subtire, in rezervor :scarpin:

Share this post


Link to post

Sub bara din spate, langa roata din dreapta, se poate vedea unde intra furtunul de alimentare in rezervor. Se poate vedea usor o clema metalica acolo. Furtunul de plastic (sau ce e) a fost sectionat complet cam la 4 cm deasupra clemei metalice. Ce pot eu sa fac acum (pana fac rost de alt furtun sau ma duc la un service) este sa incerc sa reatasez cele doua sectiuni prin orice metoda posibila (super-glue, sarma, gen cauciuc subtire, scotch pe deasupra etc.) ca sa tina toata combinatia. Voiam doar sa stiu daca pot merge cu o astfel de solutie temporara fara sa pun in pericol masina. Benzina nu stiu cata mai este (probabil foarte putina, am becul aprins si am apucat sa fac si vreo 4km cu ea), deci va trebui sa alimentez macar cativa litri.

 

Apropos de asta, are cineva o schema de inlocuire a acestui furtun? Am toate manualele de reparatii de la Matiz si nu exista nicaieri schema pentru acest element; l-as schimba eu singur, dar trebuie sa stiu cum, ca sa nu fac ceva gresit.

Share this post


Link to post

Daca ai posibilitate pune o bucata de teava ,(mai mica in diametru decat furtunele)intre cele doua bucati.Ideal ar fi sa intre mai fortat incat sa nu mai pui coliere.Nu cred ca rezista un adeziv la benzina. Si chiar daca ar rezista ,trebuie sa le sectionezi in diagonala pentru o mai mare suprafata de lipire ,nu cap in cap.

Cel mai simplu este sa o duci remorcata.

Share this post


Link to post

O bucata de teava am pus si eu si am legat-o bine cu sarma la ambele capete

Asta s-a intamplat acum 3-4 luni si nici pana acum n-am schimbat furtunul .. De curs , n-a curs nici o picatura de atunci

Este presiune mare pe circuit , mai ales pt ca pompa de benzina se afla in rezervor si trebuie sa impinga benzina spre motor ,asa ca trebuie legat destul de bine

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Este presiune mare pe circuit , mai ales pt ca pompa de benzina se afla in rezervor si trebuie sa impinga benzina spre motor, asa ca trebuie legat destul de bine

M-as mira ... acolo unde ti s-a taiat tie furtunul cel mult apare depresiune. Faci o confuzie :) .

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am o dilema: supapa purjare canistra carbon la matiz euro4 are desenata o sageata de sens, insa am vazut pe mai multe matizuri ca e montata cu sageata spre canistra carbon. E corect asa?????

Share this post


Link to post

Hristos a inviat! am o problema cu buburuza mea , nu mai vrea sa porneasca am schimbat bujii , fise, capac de delcou si nimic se ineaca cand vreau s-o pornesc , pote sa ma ajute cineva sa-mi dea un sfat?ca la service trebuie s-o tractez si am ramas cu ea la parinti in agigea

Share this post


Link to post

Valva mea e asta, si are o sageata de sens pe ea, dar e montata cu sensul invers decat curgerea vaporilor spre motor...

post-13903-0-50197500-1335636140_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Se pare ca se monteaza in suport de sus in jos (palaria vine sus). La furtune, cum se vede, totusi cred ca nu conteaza prea mult...General Engine Info.pdf

Share this post


Link to post

Piesa e numita Canister Purge Solenod si are rolul de a lasa cantitati mai mici de vapori din canistra in atmosfera, in cazul acumularii de presiune in exces. Sensul corect al montarii este, dinspre canistra spre exterior (atmosfera, compartimentul motorului).

Share this post


Link to post

Nu era mai simplu sa dea o gaura in rezervor? :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...