Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Fise Bujii

Recommended Posts

Ma asteptam ca Tesla sa tina vreo 5 ani, da' se pare ca nu mai vor, au dat licuricii in ele , in doua. Chiar nu stiu de sa dau vina pe calitate sau se datoreaza sezonului rece, avind in vedere ca am trecut pe incaltari mai grele ... se prea lasa in acceleratie iar fisele nu mai fac fata. Nu-i chiar atit de rau ca si perioada, da' ma asteptam sa o duca ceva mai mult.

 

 

Nume de producator de care nici n-am auzit inca . Spre ex. HÜCO, chiar si la pret redus is cu mult mai scumpe decit Tesla, o fi si mai bune ?

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Eu ultima oara am pus eyquem si le-am dat jos cu tot cu motor, inca mergeau :)

Share this post


Link to post

Viktor,iti pot spune ca Tesla sunt de doi lei.Calitatea lor a fost foarte slaba pentru mine.

In urma cu 4 ani am luat Tesla super laudate,made in Cehia. :mrgreen: Dupa un an au inceput focurile de artifici.Iar cand le-am schimbat s-au rupt doua,calitate nu gluma.

 

Atunci am luat ce am gasit pe stoc la magazinul de langa mine,adica parts mall,no name.Acum tot cu acele fise merg si inca functioneaza perfect.

 

HUCO sunt detinuti de Hitachi.Scumpe ori ieftine,totul tine de noroc :lollol:

Share this post


Link to post

Nu e chiar de noroc, cat dai atat primesti. Ale mele au fost 180 RON cand le-am luat si s-a vazut. Orice fise sub 100 RON sunt foarte indoielnice indiferent ce scrie pe ambalaj. E valabil si la alte repere

Alte fise bune care imi vin in minte sunt BERU, Magnecor...

Tesla probabil ca urmeaza packard-ul la calitate. Au fost odata...dar nu mai sunt.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Se pare ca mitul brandului Tesla a inceput sa se destrame, fie urmare a frecventei falsurilor, fie a rabatului la calitate. Un prieten a aruncat, aproape imediat de la achizitie, un asemenea set de fise (din cauza "licuricilor").

Share this post


Link to post

Eu unul nu recomand Parts Mall. Am luat pentru a schimba Packard-urile originale ale masinii. Dupa ce le-am masurat si utilizat cca. 3 zile, am revenit la Packard-urile vechi pe care le folosesc si astazi. Au 19 ani si 330.000km si merg perfect. Inca :) .

Share this post


Link to post

Am avut Packard din fabrica, au fost bune. Le-am inlocuit dupa cativa ani tot cu Packard (ambalaj GM). Acum un an am luat un set nou, ceva chinezarii, cele mai ieftine de la Radacini, vreo 40 lei. Pe aparatul de masura dadea bine cand erau noi, dupa aia nu le-am mai verificat. La pistonul 3 aveam probleme la chiulasa, asa ca am tot scos fisa... de fiecare data sarea fisa din capul ala metalic de la bujie... ma chinuiam sa o pun la loc. Acum o luna am inlocuit-o pe asta cu un Packard din alea vechi si s-a schimbat instant mersul motorului, in bine.

Azi am comandat un set de Beru... aveam de ales intre astea si NGK, diferenta de pret de 8 lei. Am ales Beru, 139 lei. Maine le iau, sunt curios cum sunt.

Share this post


Link to post

Inca nu am achizitionat unele noi, insa aia pe cilindrul 2 ii vai de ea, cred ca-i si rupta la conexiunea cu bujia, se balangane rau de tot si se simte ca nu merge rotund motorul. Oricum, am tras-o "la gard" pina-i fac cadou un set nou de fise, ma plimb cu o alta pina una alta.

 

Am gasit un soi de fise sub denumirea D-CH9 intr-o localitate la 30km de Bud. (la un 20min) . Produs englezesc din cite spune, recomandate pentru G15 MF, 7mm, 12-13 kOhm/metru, super silicoane clasa F, 35.000 volti si negre. Mai au si rosii de 8mm la 40.000 volti. Le schimba si masoara la fata locului si ofera 3 ani garantie (la tot ce tine de fise, pentru orice model) la doar 7.000ft. Cred ca o sa-i imping o vizita saptamina viitoare.

Share this post


Link to post

Beru sunt ok ca si cablu, dar mufarea la bujie e praf. Abia am 5 luni cu ele si cea mai lunga a cedat cand am umblat la bujii, am ramas cu ea in mana, s-a desfacut din interior. In schimb, am NGK de la sh, nu stiu de cand sunt, dar au pe putin cativa ani, merg ireprosabil, scoase fara numar de n ori...

 

Share this post


Link to post

Proaste produse se mai fac, nene ... Dai in depresie pina ajungi a alege unul ce nici de ala nu esti sigur ca ai facut o alegere buna, fir-ar sa fie ...

 

:mrgreen:

Share this post


Link to post

Bine ca mi-ai zis dupa ce le-am luat :) )

Booon... Beru = caca. Fise noi noute, 5, 7, 10, 11 ohmi. Prima data am zis ca masor eu gresit, m-am uitat la aparat, l-am oprit, l-am pornit iar... draci, tot asa. Nici nu le-am mai montat, luni le duc inapoi si iau NGK.

Share this post


Link to post

NGK negre, le-am luat de la dezmembrari acum cativa ani, merg stas. M-am mancat undeva cu BERU, am zis sa pun ceva nou pe masina. Am ajuns tot la cele vechi (NGK) ca referinta...Asta dupa ce am avut GM gri, care descarcau pe toata lungimea cablului, dupa 1 an de utilizare.

Share this post


Link to post

Ce bine ca nu am luat Tesla. Am luat Valeo, in jur de 30 de lei, 3 ohm, fara licurici; dupa 2 ani cauciucul e moale. Sincer nu m-am asteptat sa fie bune. Pe cele originale ale masinii le-am schimbat doar pentru ca era putina rugina pe conectori, in rest stare perfecta dupa aproape 8 ani.

Share this post


Link to post

Beru astea sunt si scumpe ale naibii... 139 lei setul. Chiar nu ma asteptam sa fie atat de slabe. NGK erau 131, astea 139, am zis ca Beru e marca cunoscuta, sunt si mai scumpe... deci mai bune. Din parti. Nici nu vreau sa-mi imaginez cat de prost ar merge motorul cu 10-11 kohmi.

Share this post


Link to post

Am luat si NGK-urile... 7-8-9 kohmi. Alte troace, mai putin proaste decat Beru dar tot proaste.

Ce naiba sa iau? Ca ma costa drumurile astea la magazin mai mult decat fisele :) )

Am ca optiuni: de probat 10-20 de seturi de NGK (evident ca nu sta nimeni sa-mi aduca mie zeci de seturi si sa le masor), Bosch la 78 lei, Vemo 109 lei, Hitachi 112 lei, Eyquem 121 lei, Herth Buss 128 lei, sau Nipparts 181 lei. Din toata lista asta, doar Nipparts am mai luat, dar alte piese.

Sau, ca alta varianta... originale GM (Packard) la 151 lei, de la sfantul radacini.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Eyquem erau de origine pe Dacia-gama Renault, la bujii erau laudati pe forumuri. Nu am de unde lua asa ceva, astia nu aduc neam in zona mea.

Share this post


Link to post

Geo, incerc sa mai gasesc niste fise de Buceag, din acelea cu sarma. Sunt infailibile. Rezistenta = 0. Vor functiona perfect, numai ca vecinii din tot cartierul vor trebui sa renunte la TV cand pornesti masina. Daca vei practica si aprinderea "prin nasture" succesul este garantat ! :) )

PS Nu te supara; am glumit.

Share this post


Link to post

Nu ma supar, stati linistit :)

Apropos de asta, ce probleme as avea cu rezistenta 0? Nu de altceva, dar mai devreme mi-a venit ideea de a-mi "construi" niste fise. Fisele moto sunt compuse din pipa si cablul propriu-zis, mai am o bucata de 20-30cm si am masurat-o... surpriza, 0. As putea sa iau 1-2m de cablu si sa incropesc niste fise pt masina, dar nu cred ca e tocmai ok o rezistenta atat de mica. 0 nu o sa mai fie sigur, dupa ce pun capetele metalice, dar tot f mica va fi.

Share this post


Link to post

Eu am cumparat un set de tesla cu 4.3 , 4.5 , 4.4 si 4.8 iar pe alea CHT originale ale mașinii am 3.2 , 3.3 , 3.4 , 3.4 , cele originale au 12 ani aproape si inca nu am treaba cu ele , am luat tesla pentru rezerva deoarece am avut ocazia sa le masor inainte sa le cumpar

Share this post


Link to post

Am facut retur rebuturile de NGK, mi-am luat banii si m-am dus la radacini cu aparatul de masura dupa mine... fise originale GM (Packard), 151 lei, 3-4 kohmi fiecare.

Share this post


Link to post

Neajunsul fiselor cu r=0 este ca genereaza paraziti ceea ce poate dauna ECM-ului (neglijam problemele aparatelor de receptie din vecinatate). O alta problema cred ca ar putea fi solicitarea suplimentara a bobinei de inductie care este construita pentru debita pe pe sarcina rezistiva (fise si/sau bujii); astfel nu va mai beneficia de limitarea curentului.

Share this post


Link to post

Am inteles, deci renunt la ideea mea... faza e ca la moto rezistenta e inglobata in bujii, deci probabil tot pe acolo ajung.

Share this post


Link to post

Si la masini e la fel, bujiile au 15 kohmi inglobat, am mai zis asta pe undeva mai acu ceva timp.

Share this post


Link to post

Da, dar probabil ca la masini 15+3-4-5 e bine, 15+0 nu e bine... zic si eu :)

Share this post


Link to post

Dupa stiinta mea, nu toate bujiile au rezistor inglobat. Stiu ca acest lucru este stipulat pe ambalaj la cele rezistive. Chiar am sa verific maine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...