Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Fise Bujii

Recommended Posts

Si mai apare si un paradox paranormal - ca la mine - adica cu Tesle noi, de 3-4kohmi, bine facute, neciupite la izolatei, mansoane etc - masina merge mai prost (ineaca scurt la accelerari si la luarea piciorului de pe acceleratie - aka frana de motor) - decat cu packard cu rezistente intre 4 si 20kohmi... de vreo 2 ani vechime

capac si lulea noi...

 

dar deviem offtopic > :)

Share this post


Link to post

Eti de aia nu schimb ceva decit cind pica de tot nu la termen (exceptie distributia). S-ar putea ca piesa veche sa mearga mai bine si mai mult decit cea noua :)

Asta denota calitatea variabila la aproape toate marcile...

Share this post


Link to post

Pacat ca fisele alea nu se potrivesc la mine, tare le-as fi incercat un pic.

Prin bunavointa domnului Salex am aflat mai multe detalii despre magazinul pomenit de Madkat mai in urma, unde au Tesla. O sa revin cu detalii daca gasesc ceva ce-mi place si-mi cumpar. Consider necesar, desi e oarecum offtopic (oare?) avand in vedere ce procarii sunt acum pe piata.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Legat de fisele Tesla, cumparate anul trecut pe timpul asta si la apropape 12.000 de km facuti cu ele, va spun ca sunt f multumit de ele (nu inteleg de ce la tine Madkat se intampla ce spuneai mai sus). La mine totul s-a schimbat in bine din momentul schimbarii fiselor vechi packard cu acestea. Dj_Dark tb sa le incerci macar ca oricum la pret sunt destul de bune (78 lei anul trecut) fata de cele asa zise "originale" (~100 de lei).

 

Numai bine

Share this post


Link to post

Le-am incercat odata (vezi pagina 4). Intre timp s-au prostit packard-urile rau de tot. Nici cele vechi, tot packard, de pe masina nu aveau 18 kohmi. Alea erau cenusii, astea noi sunt negre.

 

PS. Nici bujiile nu mai sunt ce-au fost, parera mea. Inainte schimbam fisele si bujiile din cauza "pasaricilor" mele desi masina mergea excelent. Acum am ajuns sa le chimb de nevoie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu fisele nu le-am schimbat de fason - ci pur si simplu pe la 10 ani si cateva luni vechime - a cedat prima (paradoxal cea mai scurta) - la modul 100= kohmi si motor cu functionare in 3 cilindri, si acul turometrului anapoda

 

Apoi - in interval de 6 luni le-am schimbat pe toate cu exceptia celei de la bobina - care se incapataneaza sa se mentina la 3kohmi, fara joc de artificii etc.

Share this post


Link to post

Am cumparat recent fise KAP made in korea , 60 sau 70 ron nu mai tin exact minte cat am dat pe ele. dar momentan nu le-am pus pe masina. A auzit cineva de firma asta?. Oricum cand voi avea timp o sa le schimb sa vad care e treaba.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Am cumparat recent fise KAP made in korea , 60 sau 70 ron nu mai tin exact minte cat am dat pe ele. dar momentan nu le-am pus pe masina. A auzit cineva de firma asta?. Oricum cand voi avea timp o sa le schimb sa vad care e treaba.

 

 

Uitati aicea fise adevarate nu pocnitori cu miez de carbon http://www.beru.com/...abel.php#copper .Exista 3 tipuri de fise dupa miezul ( inima ) cablului din care e construita . Astea da fise ..nu tine masina cat tine setul de fise mai ales alea cu inima de cupru ( copper_cable) nu degeaba le foloseste mercedesu,bmw , audi etc . si se vand numai la bucata nu la set ca fisele ieftine gen tesla ...

Share this post


Link to post

Halatu' cit e halatu'? Si de unde?

Share this post


Link to post

Le gasiti in incinta targului Vitan Barzesti ...e un magazin acolo defapt singurul care are asa ceva pe stoc ...le vedeti in vitrina atarnate cu zecile de modele pentru toate modelele de masini dar pentru a le identifica trebuie sa mergeti cu un set vechi ca etalon

Share this post


Link to post

In medie e cam 40 de lei o fisa Beru.

Share this post


Link to post
10000000.gif Pretul porneste de la 20 lei bucata la 35 lei bucata beru copper_cable ( miez de cupru si rezistivitatea de 1 kohmi si sant de mercedes s 600 dar se potrivesc si la alte masini ) lungime de la 20 cm la 150 cm . Oricum au super calitate la preturi neasteptat de mici 10000001.gif Edited by Salex
Citare inutila si repetata a postarii anterioare. Regulament 2.9/6.3

Share this post


Link to post

Si eu ma aflu in situatia de a schimba fisele.

Aproape doream sa cumpar bosch,dar dupa ce am vazut parerea voastra si am primit si informatii pozitive de la distribuitori o sa optez spre Beru.

La mine la magazin,costa 230 lei setul pentru motor G15MF

 

 

Share this post


Link to post

Fise GM 110RON setul, fise compatibile tot Koreea 59RON.

Cum tot patitul umbla cu aparatul de masura dupa el am zis sa-l si folosesc.

Alea compatibile aveau intre 4-8k.

Cele GM "surprize": 12k, 9k, la a3a belea 8k-pauza-20k-pauza-40k-pauzaaaa-sictrit..., urmatoarele 2, 8-9k...

Din pacate Beru prin Iasi nu am vazut...

Am ajuns sa schimb fisele la 2 schimburi de ulei mda.gif

Share this post


Link to post

Bine ca ai putut sa le verifici la magazin. Astea genuine gm vin in punga "sigilata"

Share this post


Link to post

Eu am luat fise GM pt a mea si cand le-am masurat , aveau intre 3-6, toate! Depinde cum le nimeresti probabil, sau poate ca vand aia prostii la pret de GM !

Share this post


Link to post

Salut stie cineva cum vin fisele la cielo. Le-am dezfacut si nu mai stiu cum se pun la loc.

Share this post


Link to post

O intrebare scurta.

Am schimbat fisa centrala care era cam oxidata la un capat si arata si urat cu una silicone - de la parts-mall

Ma gandesc sa schimb si celelalte fise pentru ca imi variaza turatia in mers si la relanti, chiar daca am facut initializare IAC (care a fost curatat oricum acum cateva luni de zile) dupa ce am schimbat fisa centrala.

Si intrebarea este: fisele se schimba tragand pur si simplu de capatul lor si apoi introduc fisa noua?

 

Am cumparat doar fisa centrala deocamdata, vreau sa cumpar si celelalte fise insa pe cutia de la fisa asta am vazut imaginea fiselor si mi s-a parut ca nu ar avea in capat cilindrul ala metalic care imbraca bujia.

Cilindrul ala se refoloseste sau sa caut alt fabricant de fise?

Nu ma pricep si de aia intreb, momentan sunt in Bucuresti, eu fiind din CT si nu prea am la cine sa apelez.

Multumesc.

 

PS am inteles din raspunsul dat de VAXXI ca pot sa pun si fise fara protectia aia metalica din jurul bujiilor ca nu e problema, si cititnd acest thread am inteles ca sunt bune fisele astea http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php#copper

Si ca fisele astea le gasesc in targul vitan (de unde de altfel am cumparat si fisa centrala alaltaieri - dar masina tot are variatii la relanti si in mers (capacul la delcou l-am schimbat anul trecut)

Share this post


Link to post

Se refoloseste, daca aceasta era intrebarea scurta.

Share this post


Link to post

Se refoloseste, daca aceasta era intrebarea scurta.

 

In principiu aia-i tot, tragi fisa de pe bujie (eventual o cureti si tu un pic de mizerie si oxizi, cu niste smirghel) si o infigi pe-aia noua. Cilindrul ala metalic e o protectie doar, merge sa le montezi si fara el; daca gasesti cu protectie, ia cu protectie, evident (dar e mai important sa fie fisele de calitate).

 

OK

presupunand ca gasesc fise fara protectiile alea - am vazut ca 3 bujii au protectia si a 4-a nu o are - pur si simpul trec cilindrul ala prin fisa noua si asta e tot?

daca montez fisele fara cilindrii aia e acelasi lucru?

Share this post


Link to post

Aia e o protectie de foc a "lulelei". Daca e, e, daca nu e, nu e (vorba filosofului bulgar).

 

Cine te invata sa folosesti smirghelul la curatarea suprafetelor supuse tensiunilor inalte are pregatire de mecanic la o conducta cu apa, n-a auzit de efect corona si cum poate fi acesta incurajat. La aceste suprafete nu se foloseste niciodata curatarea mecanica, doar solventi chimici.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

3 nelamuriri scurte am si eu, daca se poate.

 

1) Ce legatura au mecanicii cu efectul de "coroana" ?

2) Cum exact incurajeaza curatarea mecanica a electrodului, acest efect?

3) Apare acest efect la jonctiunea fisa, bujie?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Corona_effect

 

Asta pentru a stabili ca nu vorbesc in necunostina de cauza. Multumesc anticipat pentru lamuriri.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cine te invata sa folosesti smirghelul la curatarea suprafetelor supuse tensiunilor inalte are pregatire de mecanic la o conducta cu apa, n-a auzit de efect corona si cum poate fi acesta incurajat. La aceste suprafete nu se foloseste niciodata curatarea mecanica, doar solventi chimici.

 

Domnu' tolin, multumesc de compliment, da' intre un conductor murdar si cu suprafata neregulata din diverse cauze, care poate provoca un contact imperfect, si efectu' Corona ... prefer efectu' Corona. Mai ales ca asta e legat de fluidul din jurul unui conductor (in cazul de fata aerul), si nu stiu cat aer se afla in interiorul fisei de bujie dupa. De asemenea, nici mufarea fisei pe bujie nu se face prin piese cu forme care sa favorizeze efectul asta (varf ascutit la plan, etc).

 

Hmm, mansonul ala metalic o fi avand rol si de inel Corona, te pomenesti ?

 

PS: eu le-am curatat cu smirghel, si n-au avut nici pe naiba.

Share this post


Link to post

3 nelamuriri scurte am si eu, daca se poate.

 

1) Ce legatura au mecanicii cu efectul de "coroana" ?

2) Cum exact incurajeaza curatarea mecanica a electrodului, acest efect?

3) Apare acest efect la jonctiunea fisa, bujie?

1- au cand se baga la electrotehnica;

2- prin stricarea rugozitatii (termen specific mecanicilor);

3- este un efect de suprafata, nu unul de contact, apare la suprafetele curbate ale conductorului, datorita schimbarilor cu raze de curbura prea mici, gen de suprafata creata prin zgariere mecanica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...