Jump to content
Sign in to follow this  
cdorob

Cielo Executive Euro 3

Recommended Posts

Nu este toba de vina. "Balbaielile", care au fost sesizate ca eroare semnalizata de lampa "check", pot avea originea in sistemul de aprindere (din care face parte si bobina de ind.), alimentare sau de distributie gaze. Trebuie sa verifici mai atent si prin eliminare succesiva sa ajungi la cauza. Daca o pui pe tester vei afla eroarea inregistrata.

Share this post


Link to post

Lampa chek aprinsa intermitent da, deobicei, lipsa scanteie la unu sau doi cilindri. In primul rand se verifica fisele cu ohmetrul si bujiile. Cand am schimbat bujiile in toamna, doua le-am desfacut, aproape la mana! Deci, a se verifica si strangerea lor in chiulasa.

Share this post


Link to post

Am masurat aseara cu un multimetru ordinar fisele (luate anul trecut, originale de Coreea). Cea mai mare rezistenta 1,72 kohmi (cam ciudate valorile). De proba am masurat si fisele vechi CHT ce le am in portbagaj si 3 din 4 aveau maxim 5,5 kohmi (una avea rezistenta infinita).

O sa caut un tester; azi am avut iar check aprins, si motorul a devenit cam lenes, urca constant in turatii, insa greu de parca as avea rotile infranate, ceea ce nu e cazul. Daca apas aceleratia la maxim motorul "sforaie" puternic si urca constant in turatii, dar fara forta cu care il stiu.

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Lampa ramane aprinsa sau palpaie?

Share this post


Link to post

Palpaie, iar daca opresc motorul si il repornesc dupa zece secunde ramane stinsa

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Tester. Roaga-te sa nu fie bobina.

Share this post


Link to post

Am cumparat ieri o jucarioara de cititor de coduri obd2, ce se conecteaza la telefon prin bluetooth. Pot vedea multi parametrii de functionare ai motorului in timpul mersului. Totusi, imi afiseaza ca nu exista coduri de eroare stocate. Caut in continuare; voi schimba bujiile pentru siguranta, cred ca ma intorc la Champion rn9yc (actualele sunt Ngk bpr6es Coreea si au cam 10k km)

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Du-o la Scan 100. Din pacate, e singurul care iti arata toate erorile si cu care le poti sterge.

Share this post


Link to post

Acelasi martor mi s-a aprins din senin anul trecut. M-am dus la Scan 100: nimic. Am plecat din service, a reaparut. Am resetat prin scoaterea sigurantei ECm si am pus gaz peste. S-a rezolvat dupa, era gpl varza.

Share this post


Link to post

Azi mi-am cumparat bujii originale GM (Champion rn9yc) si o cheie de bujii. Cum am venit acum seara de la servici mi-am facut de lucru si am schimbat bujiile + reset ecm. Rezultat: baraitul in esapament inca este prezent, insa diminuat, motorul toarce frumos la relanti, insa acum chiar accelereaza cum trebuie (urca rapid in ture si rupe aderenta la plecare de pe loc fara chinuiala). Acum astept sa vad daca va mai apare check-ul; sunt curios daca benzina are vreun rol in toata ecuatia aceasta, intrucat check-ul mi-a aparut doar de cand am facut ultimul plin la inceputul lunii.

NGK-urile vechi de un an si 10k km:

 

post-32081-0-38510400-1394828681_thumb.jpg post-32081-0-36343000-1394828693_thumb.jpg

 

Rau nu ar arata.

 

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

NGK "made in Korea"? Eu mereu am luat Japan. Tind sa cred ca erau de proasta calitate... si nu arata stralucit, sunt cam albe, amestec sarac. E pe gaz?

Baraitul poate sa fie o gaura sau o imbinare care nu e etansa la esapament. Cand masina mergea prost, era mai pronuntat.

Share this post


Link to post

Si eu cred ca au fost slabe calitativ. Le luasem de la Radacini. Masina nu are instalatie GPL.

Share this post


Link to post

Eu cu NGK am patit o faza amuzanta, pe site la UNIX scria made in Japan, cand au ajuns pe cutie scria made in Germany iar cand le-am scos surpraiz, stantate cu made in France, le am cred ca de 35.000km si nu am de gand sa le schimb, masina mere din ce in ce mai bine cu ele, le mai tin pana la toamna si iau altele in octombrie cand or avea 40.000km.

Share this post


Link to post

Revin cu un update.

Problema cu check engine a reaparut si după schimbarea bujiilor. Simptomele au fost aceleasi, in treptele 3 sau 4, la 3000 rpm mers constant, check engine palpaia. Am ajuns la service pentru a verifica evacuarea. Aveam un por sub precatalizator, ce a fost rezolvat prin sudura. Toba finala era gaurita in partea superioara sub caroserie si rasufla bine mersi, iar interiorul ei era transformat in tarana . Schimbata, sudate tevile, reparat. Am plecat de la service, pe drum check engine iar palpaia. La esapament inca mai auzeam putina baraiala. Nu am mai oprit motorul, si am conectat direct jucarioara pentru citit coduri de eroare. A afisat P0300 misfire. In rest masina mergea bine, cu mentiunea ca parca "legana" putin in acceleratie. Azi m-am suparat si m-am gandit sa pun inapoi fisele originale CHT ce le aveam prin portbagaj, asa coapte cum sunt (pe deasupra le mai iese si papucul ce face legatura cu bujia). L-am infipt bine si am pornit motorul. Rezultat: nu se mai aude deloc baraiala la esapament iar motorul toarce parca ceva mai linistit (nu mai tremura volanul la ralanti)

Acum voi pleca la o plimbare unde voi vedea daca se mai aprinde check engine. Eu sunt totusi curios cum fisele schimbate anul trecut (Onnuri Korea) pe care am dat o galagie de bani sunt mai proaste decat fisele masinii din 2006. :mda:

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Salut. Aceeasi problema a aparut si la mine (fisura in sudura dintre saxofon si burduful de la precatalizator). Un pont: verifica mufa sondei lambda 2 de sub masina. Este predispusa la umezeala de la roata dreapta fata. La mine se manifesta prin check aprins continuu. Era un pin corodat (care s-a rupt complet la desfacerea mufei) ce deservea circuitul de incalzirei al sondei. Am taiat mufele si am conectat firele pe direct mansonate in copex. Incearca sa imprumuti si un modul de aprindere de pe o masina care merge bine. Bafta!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

.. si din pacate tot s-a aprins :roll: , desi masina merge bine. Multumesc Cris pentru sfaturi, voi continua cautarile.

Share this post


Link to post

Pune un multimetru/aparat de masura pe fisele alea si vezi cati ko iti da la fiecare. Nu trebuie sa te mire ca cele noi sunt proaste, nu e ca si cum ai luat Magnecor/

Misfire iti da si daca unul/mai multe pistoane nu isi fac ciclul complet, din diferite cauze... la mine apare constant eroarea din cauza unui scaun de supapa pe evacuare, pe unde pierde mereu compresie/gaze. La fel ca la tine, palpaie becul, dupa care se opreste, dar eroarea e mereu acolo.

Incearca si un test de compresie... facut corect la cineva care stie sa-l faca, nu la pantofari, cum l-am facut eu la fostul Radacini Giulesti.

Share this post


Link to post

Salut! Am si eu o problema careia nu-i dau de cap...

 

Mergeam cu masina, am oprit-o normal, iar cand sa o pornesc iesea fum de la motor...am oprit-o, am arucat o privire si nu se vedea nimic. Am incercat sa o pornesc din nou si nimic...am detectat siguranta pompei de benzina arsa, am inlocuit-o dupa care am mers cu masina aprox 6-7 km si s-a ars din nou. Am pus din nou una buna, iar dupa alti 1-2 km s-a ars si aia. Pe urma mi se ardea la secunda cand puneam contactul, nici nu reuseam da dau cheie ca se ardea. Am tras un fir de la plusul (+) pompei de benzina direct in spatele sigurantei din tablou crezand ca am un scurt pe acea portiune. In acelasi timp am umblat si traseul firului vechi si intradevar am gasit multe fire topite intre ele...le-am despartit si izolat cu banda. Acum cu noul fir, siguranta tine 5-6 sex dupa care se inroseste si se arde dar cand pornesc motorul pt cateva secunde iese fum de la distributie...dubla problema! Sa aibe fro legatura? Stie cineva ce as putea sa-i fac? o am si la tara unde nu gasesc un electrician bun sa se ocupe de ea... Astept ceva pareri! Multumesc mult. APP... Cielo 1.5 din 1995

Share this post


Link to post

Geo, fisele cand le-am masurat aveau valori de pana in 2 kohmi cele noi, si pana in 6 kohmi cele vechi. Apropo, faza ciudata, dupa mine, azi; eram la semafor si a inceput sa oscileze relantiul. Am plecat cu zgaltaieli de pe loc si am tras pe dreapta. Dupa ce am deschis capota am vazut ca fisa 1 (din cele vechi) si-a dat duhul si era sarita de pe bujie. Practic masina mergea in trei pistoane. Ciudatenia este ca check engine nu s-a mai aprins atunci; pe mine ma depaseste, se aprinde cand merge normal, dar cand merge in 3 nu se aprinde.

Share this post


Link to post

Exact asta am patit saptamana asta (si sunt in Germania!): i-am dat o talpa pana la 140 km/h pe Abahn pe gaz. Cand ridic capota ieri sa verific uleiul, stupoare! Fisa sarita din papucul de la bujie si o crapatura cam la 15 cm de protectia metalica. Masina nu dadea semn de mers aiurea... Noroc ca am fise de rezerva in masina. Bineinteles cea noua (nu mai stiu cum se cheama) avea iimpedanta de vreo 7 kohm. Restul sunt cele originale, cu Z de aprox. 4-5 kohm. Am sa caut aici marfa mai buna.

@Plesanu: aici e sectiunea Cielo E3. La tine e o problema electrica. Verifica pompa de benzina si releul de comanda al ei.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie (de 2 ori pana acum) sa-mi sara fisa de pe bujie... de fapt s-a desfiletat capatul bujiei, din cauza vibratiilor. Vibratii a caror cauza o stiu, de vina e supapa buclucasa din cauza careia motorul merge prost. S-a simtit imediat ca nu mai e fisa la locul lui, indiferent ca mergea prost si inainte.

Share this post


Link to post

Si uite ca a mai trecut o luna de cand tot caut problema. Am luat-o sistematic, cele mai multe operatiuni facute cu ajutorul lui Peppino (Andrei):

- bujii Champion RN9YC reglate dpdv gap

- fise Tesla siliconice High Power

- incercat bobina noua

- verificat distributia cea noua (de doua ori) - ok

- verificat compresia - 14 pe linie - ok

- reparat esapament dpdv scapari gaze + inlocuit toba finala

- luata la plimbare in concediu pe Dealul Negru si alergata pe autostrada :mrgreen:

Rezultat: masina merge perfect dar aprinde check pentru misfire la fiecare plimbare.

Pus pe studiu am luat de pe internet manualul de reparatii pentru motorul Euro 3. Acolo am gasit un suspect: asa numitul G sensor (senzorul de drum denivelat). Am observat daca problema apare pe drum rau si surpriza, DA. Cand merg turat constant peste 2500 rpm / 50 km/ h, daca iau un damb, check se aprinde dupa o secunda. Conform manual, daca masina are intre 50 - 130 km/ h si drumul are denivelari, acest senzor ce citeste acceleratia gravitationala pe verticala da semnal catre ECM sa opreasca citirea semnalelor de misfire cat timp denivelarea persista (intrucat variatia de rotatie a motorului trasmisa de catre trenul de rulare poate fi interpretata de catre ECM prin intermediul senzorului de citire a arborelui cotit drept rateu) . Azi am scos acest senzor si l-am ciocanit bine de asfalt de cateva ori (Nota: conform principiului de functionare, acest senzor are inauntrul sau o tablita ce se misca in functie de miscarile caroseriei, tablita ce banuiesc ca din varii motive s-a blocat). Consecinta, dupa un drum becul nu s-a mai aprins. Sper ca asa si ramane (urati-mi noroc)...

Bonus, zilele astea, bineinteles de Paste si la tara, mi s-a dezlipit si feodoul de pe saboti si am ramas cu roata blocata. Am venit acasa cu un cui in conducta de frana si cu frana pe trei roti :roll: . Azi avem saboti si cilindri de frana noi.

 

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Senzor "G" la Cielo? Racheta! :tongue: Unde se afla dracovenia asta?

Sabotii, banuiesc ca sunt originali...

Printre altele, la 134 000 km "plange" si la mine garnitura de la capacul axei cu came si, mai nasol, pierde putin ulei intre bloc si chiulasa intre cilindrii 2 si 3. Stiu ca s-au discutat aceste probleme si cred ca este un defect de fabricatie. Dar, intreb pe colegii mai experimentati: nu cumva aceste pierderi de ulei sunt favorizate de mersul motorului (preponderent) pe GPL?

 

LE: am atasat cateva poze proaspete cu zonele unde pierde ulei.

post-9166-0-05591200-1398198771_thumb.jpg

post-9166-0-76288900-1398198787_thumb.jpg

post-9166-0-87492300-1398198802_thumb.jpg

post-9166-0-15635300-1398198818_thumb.jpg

post-9166-0-40660500-1398198838_thumb.jpg

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Chiar ca racheta :prr: . Doar Euro 3-ul il are din cate stiu. E pozitionat intre vasul de expansiune si cel de ulei servo, langa flansa amortizorului. Sabotii da, erau cei originali, iar garnitura de la axa cu came am schimbat-o si eu anul trecut, si tot mai umezeste cateodata putin. La garnitura de chiulasa nu am scurgeri. Eu unul nu cred ca mersul pe GPL sa dauneze astfel, dar pana la urma doar imi dau cu presupusul, pentru ca eu nu am.

 

Din manual:

Rough roads may cause false misfire detection. A rough

road will cause torque to be applied to the drive wheels
and drive train. This torque can intermittently decrease
the crankshaft rotational velocity. This may be falsely
detected as a misfire.
A rough road sensor, or “G sensor,” works together with
the misfire detection system. The G sensor produces a
voltage that varies along with the intensity of road vibrations.
When the ECM detects a rough road, the
misfire detection system is temporarily disabled.
post-32081-0-36668200-1398194479_thumb.jpg
Edited by Corneda
  • Like 1

Share this post


Link to post

Fantastic! Chiar nici n-am observat, fata de un Cielo clasic, existenta acestui senzor si importanta lui in functionarea sistemului de aprindere. Interesant e faptul ca functionarea defectuasa a lui nu emite un cod de eroare in ECM. Felicitari pentru descoperire! Daca panarama asta de senzor "G" (i-ai descoperit punctul G :banana: ) e de vina te scuteste de ultimele banuieli: cablaj si/sau ECM.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...