Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Nu mai se aprind semnalizările la armat/dezarmat alarma

Recommended Posts

După cum zice şi subiectul, nu mai clipocesc semnalizările când armez/dezarmez alarma. Alarma lucrează normal - doar sonor, becurile evident merg normal.

 

Din manual, ştiu că există opţiunea asta pentru alarmă, şi anume să lucreze fără avertizare luminoasă, dar pentru a modifica parametrul ăsta trebuie să ştiu unde e butonul ăla valet, pe care încă nu l-am găsit :wallbanger: .

 

Există vreo siguranţă de verificat, sau aveţi altă idee pe un' să mă uit ?

Share this post


Link to post

In afara alarmei nu ar trebui sa ai vreo siguranta ( din cate ma gandesc eu). Poate ai un contact imperfect undeva.

 

Cat de intrerupatorul valet. Stiu ca la alarmele mai evoluate care se programeaza cu un programator handheld, mufa pt asta e in spatele radioului. Adica trebuie sa scoti radioul si ea e pe un cablu acolo. Poate ai noroc si e si intrerupatorul ala acolo .( daca nu e chiar pe alarma)

Share this post


Link to post

Din câte ţin eu minte, în spatele casetofonului chiar erau 2 mufe, că parcă mă şi mirasem de ce 2 când casetofonul are doar una. O să mă uit mâine mai atent la alarmă, şi eu cred că-i vorba tot de-un contact imperfect, dar care ? :roll:

 

Dacă stau bine să mă gândesc, nici alarma nu ştiu pe unde e montată :D

Share this post


Link to post

Am avut aceiasi problema cu alarma Alcar si au rezolvat-o baietii de la service in garantie. Era arsa o siguranta de la alarma sub locul soferului.

Share this post


Link to post

Poţi să dai mai multe detalii despre siguranţa asta, te rog ?

 

Mie mi-au dat jos scaunul când am schimbat catarama de la centura de siguranţă, dar în afară de firul pentru senzorul de greutate din scaun n-am observat nimic electric. E vreun capac, ceva... trebuie desfăcută mocheta ?

Share this post


Link to post

Nu cred ca e relevant, fiecare comerciant monteaza alarmele in alt loc, chiar daca e aceeasi masina. Poate doar cu titlu informativ sa iti zica. A mea e pe podea deasupra pedalelor , practic sub bord.

Share this post


Link to post

Uf... măcar cum arată ? o cutie, un capac ? la mine deasupra pedalelor cred că este o gaură pe unde, dacă bag mâna, găsesc multe-multe fire :mrgreen:

Share this post


Link to post

E o cutie cu o mufa cu multe-multe fire de diverse culori... :compupunch:

E cam cat 2 pachete si jumate de tigari.

La taica-miu (tot espero) este la vedere in dreapta volanului dar e mai mica (mai mica decat un pachet de tigari) si are pe ea doua switchuri.

Share this post


Link to post

Mulţam frumos de informaţii. În peregrinările mele aleatoare prin măruntaiele maşinii n-am observat nimic de felul ăsta, dar mai caut. O să mă uit după multe-multe fire, dacă nu şi nu - plec de la sirenă pe calea firelor şi văd eu unde ajung :mrgreen:

Share this post


Link to post

Din pacate nu am vazut exact siguranta dar baiatul de la alarme s-a bagat sub volan deasupra pedalelor a schimbat-o si nu am mai avut probleme

Share this post


Link to post
E o cutie cu o mufa cu multe-multe fire de diverse culori... :compupunch:  

E cam cat 2 pachete si jumate de tigari.

La taica-miu (tot espero) este la vedere in dreapta volanului dar e mai mica (mai mica decat un pachet de tigari) si are pe ea doua switchuri.

 

Cred ca la taica-miu asta e intrerupatorul ala valet de care spuneai tu ca nu are atatea fire care intra in el (cred ca sunt doar 3).

Share this post


Link to post

O alta metoda de identificare :

Stai in masina si armezi-dezarmezi alarma si tragi cu urechea la relee :thumbr: :lol:

Sau te "plimbi" de-a lungul firului de la LED-ul alarmei ...

 

Daca ai Alcar pe care de obicei baietii o monteaza pe partea soferului in stinga pedalelor sub mocheta si burete si de'aia no' vezi (cutie cam de 8x5cm neagra cu eticheta colorata ALCAR) .

Daca e Alcar atunci ai sa gasesti blocul de sigurantze al alarmei pe firele care ies din alarma chiar aproape de mufa de conexiune cu alarma si verifici sigurantzele . Spor :!:

Share this post


Link to post

Mda, deci pipăind pe sub volan orbeşte, cred c-am găsit-o. E o cutie trapezoidală, şi la mână se simte o mufă lată şi îngustă. Plus că p-acolo mai sunt nişte fire, relee şi siguranţe care nu prea par a veni din fabrică (siguranţele sunt montate în nişte cutiuţe negre, aflate la capătul firelor).

 

La cutiuţă e greu de tot de umblat, abia puteam să bag mâna, darmite să mai desfac ... :roll: în schimb o să verific siguranţele alea din cutiuţe. Mulţam' de ajutor :beerchug:

Share this post


Link to post
...dar în afară de firul pentru senzorul de greutate din scaun n-am observat nimic electric.

 

1. WTF? :help: La ce foloseshte asha ceva?

 

2. Shi eu am avut ALCAR la Dacie shi a avut acelashi defect. A fost vorba de un defect la un releu care nu se gasea shi a trebuit sa-mi pun alta alarma :wallbanger:

Share this post


Link to post

Senzorul de greutate din scaun e pus acolo ca să nu chiţăie degeaba alarma pentru "nu v-aţi pus centura" atunci când nu e nimeni aşezat pe scaun :thumbl: nici eu nu ştiam de el până nu am dat jos scaunul.

 

Tu de ce ţi-ai schimbat totuşi alarma, doar pentru că nu clipoceau becurile sau era afectată şi vreo altă funcţie mai serioasă ?

Share this post


Link to post

Nu a fost afectata nici o functie in rest. Sau nu mi-am dat eu seama? Ma rog, cert e ca ma enerva ca nu stiam daca e armata sau nu shi imi era frica sa nu se strice shi mai tare. Iar baietzii aia de la Maris (unde mi-am) pus alarma au zis cu nu se mai fabrica Alcar shi ca nu mai au piese. Asha ca am schimbat-o cu un Black Widow (garantzie pe viatza!)

Share this post


Link to post

:scarpin:

 

Asta e o veste proastă. Aşa ca idee, cât de invazivă a fost acţiunea de schimbare a alarmei ? C-aş face-o şi p-asta, poate îmi trag şi eu una cu mai multe funcţii (mă gândesc mai ales la deschiderea portbagajului din telecomandă).

Share this post


Link to post

@Vaxxi Pai cred ca faci o confuzie. Am incercat sa pornesc motoru si fara sa stau pe scaun si tot a sunat ( suna doar cateva secunde dupa ce pornesti motoru). Mai degraba ceea ce ai vazut tu este sesizorul de la centura si atat. Nu are rost sa puna senzor de greutate pe scaunul din stanga pt ca doar eu sunt singurul sonat care proneste motorul fara sa se aseze pe scaun. In dreapta are rost si se practica la masinile mai de clasa. Iti bipaie daca pe locul din dreapta sta cineva care nu si-a pus centura. Si se mai foloseste sa stie computatoru daca sa umfle sau nu airbagu din dreapta si in functie de repartitia greutatii isi da seama de pozitia pasagerului si comanda cat de mult sa se umfle.

 

 

Parerea mea, :heavydrinker:

Share this post


Link to post
@Vaxxi Pai cred ca faci o confuzie. Am incercat sa pornesc motoru si fara sa stau pe scaun si tot a sunat ( suna doar cateva secunde dupa ce pornesti motoru). Mai degraba ceea ce ai vazut tu este sesizorul de la centura si atat.

 

La mine nu e aşa. Firul pe care l-am văzut când am dat jos scaunul iese de undeva de sub mochetă, şi se duce undeva în partea din faţă a scaunului (cam la o treime din lungimea scaunului, de la marginea din faţă spre îmbinarea spătarului cu şezutul), şi nu spre catarama centurii.

 

Iar după ce l-am văzut şi-am aflat ce e, am făcut exact testul pe care l-ai făcut şi tu: am pus contactul fără să stau pe scaun şi nu mai sună alarma de centură (acel diiing ... diiing ... diiing ... diiing ... diiing ).

Share this post


Link to post

Mah...daca zici tu...da' pe mine ma puzzlezeaza chestia asta... :scarpin: . De ce ar pune optiunea asta si nu ar fi cum am zis eu?

Share this post


Link to post

Habar nu am. Cert e că şi pe mine m-a uimit, nu m-aşteptam să găsesc aşa gadgeturi la o maşină din '95.

Share this post


Link to post
cât de invazivă a fost acţiunea de schimbare a alarmei ? C-aş face-o şi p-asta, poate îmi trag şi eu una cu mai multe funcţii (mă gândesc mai ales la deschiderea portbagajului din telecomandă).

 

Nu a fost chiar asha de invaziva. Deorece toate semnalele au fost aduse unde trebuie (adica la veche alarma). Practic daca alarmele au mufe diferite se taie veche mufa shi ...se pune noua mufa shi gata. Daca vrei functii noi (deshidere porbagaj) asta inseamna sa mai adauge ceva fire, nu-i mare brinza.

Share this post


Link to post

M-am strecurat azi pe sub bord. Ce-am găsit, 3 cutiuţe mici şi negre la capătul unor fire, care nu arătau a fi puse din fabrică. 2 dintre ele erau cutiuţe pentru siguranţe (una de 10A, una de 2A) şi a 3-a era releul.

 

Siguranţele bune, releul ţăcăne vesel... însă semnalizările tot nu merg :(

Share this post


Link to post

VAXXi teoretic ar trebui sa fie 2 relee unul pt semnalizare stanga altul pt dreapta.Ele sant alimentate tot timpul si primesc impulsuri de la modulul alarmei si ele mai departe catre coloanele de semnalizare.

E posibil sa fie un releu mai destept care efectueze 3 contacte odata si atunci el e singurul.

Defecte:

-releul sau releele nu mai sant alimentat(e) si primesc decit impulsurile de la modul si tacane in gol.

-releul bulit si nu mai ating bine contactele in el

-traseul de la relee la intrerupatorul de semnalizare intrerupt

Share this post


Link to post

E un singur releu. Azi am observat că nici LEDul alarmei nu mai clipeşte când e armată, deci rămâne să schimb releul şi să verific traseul de la releu la semnalizări. Mulţumesc mult.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...