Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Imi dau si eu parerea. Proprie experienta Matiz Euro4 din 2007, pe la 50-60 mii km scartait pedala ambreiaj la actionare, rezolvare, schimbat cablu (cel vechi e in portbagaj, de rezerva), tot o-data e bine sa schimbi uleiul din cutie, vei putea schimba vitezele mai usor.

Ceea ce poti incerca e sa reglezi (sau sa-ti regleze cineva) cursa pedalei, din cablu (nu e greu, daca dai jos carcasa filtrului de aer) deoarece poate cablul de ambreiaj e cel original, mai uzat (scartaitul poate fi un simptom al "oboselii" lui) s-a lungit putin. Nu cumva iti prinde ambreiajul mai jos, de cand ai problemele?

Share this post


Link to post

Am fost acum si am testat cutia ca sa imi dau mai exact seama care sunt simptomele, e mai simplu decat atunci cand sunt in trafic.

 

Cu motorul oprit intra usor in orice viteza, mai putin in marsarier unde trebuie sa incerc de 2-3 ori. Imediat cum am pornit motorul, fara sa ma misc deloc, intra greu in toate vitezele nu doar in treapta I + caraitul de la marsarier. Pedala de ambreiaj pare destul de jos, 1-2 cm sub cea de frana. Cablul am incercat sa il reglez zilele trecute ( in curte, nu la service ) dar mai mult am creat probleme: ba nu intra in viteza, ba nu nu mai tragea masina, pana am facut-o cum era inainte.

 

O sa merg saptamana asta intr-un service sa imi regleze ambreiajul, daca nu se rezolva schimb si uleiul daca nici asa, o sa vad ce fac. Am tot citit despre timonerie, sincroane, placi, kit ambreiaj de m-a luat groaza.

 

 

Share this post


Link to post

Daca ai cursa pedalei scurta trebuie sa mai strangi cablul de ambreiaj,Pedala de ambreiaj trebuie sa fie un pic mai sus decat pedala de frana.

 

Share this post


Link to post

Am fost azi in service, mi-a strans cablul de ambreiaj si acum merge foarte bine, nu cred ca a mers vreodata asa de cand am cumparat-o. Mi-a spus si sa strang bani de un ambreiaj nou, Din ce am citit pe aici cel mai potrivit ar fi un Valeo.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Interesant, si totusi, cum a ajuns la concluzia asta, mecanicul ? Patineaza ambreiajul?

Share this post


Link to post

A ridicat capota, s-a uitat pe acolo, s-a uitat si pe sub masina, a mai tras de schimbator, cred ca si-a dat el seama intr-un fel, daca e posibil. Nu e nimic care sa se vada la prima vedere sa iti dai seama de starea ambreiajului?

 

Mi-ar conveni si mie sa il schimb acum cand stau mai bine cu banii si sa stiu ca e nou decat sa ma lase cand imi e lumea mai draga

Edited by butunos

Share this post


Link to post

In principiu, fara demontarea cutiei nu prea poti verifica starea ambreiajului decat prin proba de drum. Adica in timp ce mergi cu masina, in special in panta, turatia motoului creste, dar viteza masinii nu. Desigur masina trebuie sa fie intr-o viteza.

Nu stiu cata experienta ai in conducere (ma refer la condus efectiv, nu de cand ai permis) dar daca esti la inceput, trebuie sa-i dau dreptate mecanicului (nu o zic sa te ofensez in nici un fel, trebuie ceva timp sa te obisnuiesti cu comenzile/comportamentul unui autovehicul) , cumpara setul de ambreiaj schimba-l si stii o treaba. Daca esti mai priceput in condus cumpara doar setul, si cand "simti" ca te lasa ambreiajul vei avea doar manopera de platit.

Sa iti dau iarasi un exemplu, Matizul care il folosesc momentan are ~ 87 mii Km (2007 Euro4) iar ambreiajul se simte ok si nu e menajat deloc din punct de vedere al stilului de condus, dar adevarul e ca am ceva experienta in conducerea turismelor si utilitarelor (tonaj mic si mare).

O alta recomandare personala: din moment ce e prima masina, incearca sa gasesti un mecanic/atelier bun, chiar daca e mai scump. Vei scapa de multe batai de cap ulterioare. Intereseaza-te pe la cunostinte/prieteni de unul. Chiar daca initial e mai scump decat X sau Y, sunt sanse sa iesi mai ieftin decat sa platesti de doua ori pentru acelasi lucru sau schimbi piese aiurea. Vorbesc tot din exp. personala, eu am gasit intr-un final un mecanic foarte priceput care m-a invatat muuulte lucruri despre masini. Am fost chiar ucenicul lui o vreme buna dar asta e alta poveste.

Bafta si drumuri bune!

Share this post


Link to post

Nu cumpara valeo...la mine a picat dupa nici 14 mii km a intrat rulmentul prin soarele discului( atasez poze daca vrei sa te convingi cat de praf este VALEO )

... Eu am pus acum EXEDY (Japan)

Edited by bishnitzarul

Share this post


Link to post

In principiu, fara demontarea cutiei nu prea poti verifica starea ambreiajului decat prin proba de drum. Adica in timp ce mergi cu masina, in special in panta, turatia motoului creste, dar viteza masinii nu. Desigur masina trebuie sa fie intr-o viteza.

Nu stiu cata experienta ai in conducere (ma refer la condus efectiv, nu de cand ai permis) dar daca esti la inceput, trebuie sa-i dau dreptate mecanicului (nu o zic sa te ofensez in nici un fel, trebuie ceva timp sa te obisnuiesti cu comenzile/comportamentul unui autovehicul) , cumpara setul de ambreiaj schimba-l si stii o treaba.

 

Am observat comportamentul asta de cateva ori, vroiam sa accelerez puternic dar masina nu se misca pe masura acceleratiei si trebuia sa eliberez pedala si sa o apas din nou. De asemenea in pante mi se pare foarte lenesa,

nu reusesc sa pastrez deloc o viteza constanta, simt cum se chinuie si din motivul acesta trebuie sa "prind viteza" inainte sa incep urc o panta (e vorba in principal de pantele de pe drumul Iasi-Bacau). Eu am pus mereu problema asta pe seama specificatiilor tehnice ale masinii, nu m-am gandit ca ar putea avea o problema cu masina pt ca in rest pare sa mearga bine.

Daca patineaza ambreiajul ar trebui sa obtin si un consum mai mare al masinii, nu? Nu am reusit sa fac un calcul exact, dar daca fac plinul (30l GPL montat din fabrica -> "mare" afacere am mai facut eu si cu GPL-ul asta ) , dupa un drum Iasi-Bacau-Iasi (120+15+120) ultimul led incepe sa clipeasca si de acolo mai merg cativa zeci de km. La un calcul brut obtin ~9%. Problema asta am pus-o pe seama GPL-ul care am inteles ca furnizeaza mai putina putere si a stilului meu de condus ( nu prea economicos).

Share this post


Link to post

Un test simplu pentru ambreiaj:

- motor in mers;

- cuplezi cutia in viteza 4-5;

- tragi frana de mana;

- eliberezi usor pedala de ambreiaj (patinare ambreiaj)

- daca motorul nu reactioneaza prompt (nu "da sa moara") => ambreiajul patineaza.

Share this post


Link to post

Apropo de postul anterior, "motor in mers", inseamna motor pornit si masina stationand.Aceasta metoda este cea mai la indemana ptr diagnosticarea ambreiajului.

Share this post


Link to post

Am verificat ambreiajul si nu are nicio problema in schimb mi-a facut o alta surpriza masina sambata: mi s-a rupt suportul de pedale si mi-a cazut pedala de ambreiaj. Abia azi am reusit sa rezolv problema. M-a costat 250 de lei, 100 suportul de la dezmembrari si 150 manopera. Ieseam mai ieftin cu sudura dar nu am avut incredere in solutia asta.

Share this post


Link to post

Da, chestia cu axul pedalei de ambreiaj am observat-o si eu cand am reglat cablul. Am pus un fel de suport intre capatul filetat al axului si tabla pentru a nu flexa asa mult la actionarea pedalei. Va trebui sa gasesc o solutie mai buna deoarece, desi ajuta in rigidizarea axului, se poate si mai bine. Daca nu uit, voi face un tutorial cu poze.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Asteptam pozele...la mine dupa schimbarea kitului de ambreiaj tot nu am scapat de trepidatul pedalei de ambreiaj.Ceva solutii sunt bine venite :)

Share this post


Link to post

...nu am scapat de trepidatul pedalei de ambreiaj...

 

Cum trepideaza pedala, are joc, sau cum?

Cred ca incep sa am probleme, se agata pinioanele in II, III si IV. As incepe cu schimbul cablului de ambreiaj si bucsa pedalei, daca tot nu-i vreo diferenta, o sa schimb si uleiul.

Astept sa vad cum se mai comporta.

 

Share this post


Link to post

Am uitat sa mai spun ca a II-a intra al naibi de greu, dar atunci schimba perfect, nu caraie, nu agata...

Share this post


Link to post

Stanga-dreapta nu are joc...trepideaza sus-jos ca sa zic asa. Eu am schimbat kitul si cablul de ambreiaj,dar trepida si inainte de schimbarea pieselor.

Share this post


Link to post

La mine are si stanga-dreapta joc, cam un cm, e clar ca trebuie sa acord atentie ambreiajului.

Share this post


Link to post

Am masurat distantele pedalei si am 14 cm total si 7 cm la cuplare, unde cica trebuiau sa fie 3-4. Ce sa-i fac?

Share this post


Link to post

Jonglezi distanta cursei prin strangerea sau slabirea cablului de ambreiaj. Daca il mai strangi cursa pedalei va fi mai mare iar daca il mai slabesti cursa pedalei va fi mai mica si automat va cupla mai jos.

Share this post


Link to post

Stiu cum sa reglez distanta, dar pedala are cursa totala atat cat scrie in manual, numai ca distanta la cuplare e mai mare, 7 in loc de 3-4 cm. S-o las asa?

Daca stau sa ma gandesc, logic ar fi sa mai slabesc piulita, asta ar insemna ca si pedala va veni mai jos si ambreiajul va cupla mai jos, dar daca si asa cutia merge greoi, mi-e sa nu ii fac mai mult rau. Pedala de ambreiaj e cu ~1 cm mai jos decat cea de frana, ca idee, asa e si la voi?

Oricum, masina si-a revenit, merge ca noua, a II-a intra un pic mai greu din I. E bine ca se repara singura.

 

Share this post


Link to post

Buna ziua,
De ceva timp Matizul meu face un carait foarte puternic la pornirea sau plecarea de pe loc, atunci cand apas ambreajul, iar daca o accelerez mai mult caraitul trece pana la urmatoarea oprire. Acest lucru se intampla numai in zilele ploioase sau cele cu temperaturi mici.
De aceea am tot amanat sa merg la service, pentru ca vara nu scoate deloc acest sunet.
Aveti idee ce poate fi? Ca sa stiu totusi la ce sa ma astept.

 

Edit moderator: Te rog sa nu mai postezi acelasi lucru in mai multe topicuri, nu te va ajuta sa primesti mai rapid un raspuns !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Este un carait sau un scartait? Eu cred ca ai probleme cu una din curelele de transmisie de la motor, nu cu ambreiajul...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Este un carait ,fluierat puternic. Nu stiu exact cum sa explic. Cand o pornesc incepe sa fluiere usor, apoi cand dau sa plec cu ea incepe acest sunet puternic. Daca in timpul acestui sunet, apas din nou ambeajul si calc puternic acceleratia caraie si mai puternic si apoi se opreste. Uneori si cand schimb treapta de viteza din a 1a in a2a , sua din a 3a in a 2 a face acelasi lucru. Dar repet asta se intampla doar in zilele ploioase sau cand e frig.

Share this post


Link to post

Cand o pornesc incepe sa fluiere usor, apoi cand dau sa plec cu ea ...

 

Adica o fi ceva de la motor, nu de la transmisie. Nu ai incercat sa ridici capota, sa asculti cam din ce parte vine sunetul, eventual sa o ambalezi putin (din cablu...)... ?

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...