Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

asa am patit si eu cu matiz-ul meu si am cam 46.000 km e din 2004 luna 06, am luat-o la 33.000 si aceeasi problema am patit si eu, am schimbat uleiul in cutie, am schimbat kit ambreaj, cablu ambreaj, am fost la diferite service-uri cu ea am incercat inclusiv la noi in service si maj au zis ca este vorba de sincroanele cutiei, majoritatea au zis ca nu se baga pt ca trebuie demontata toata cutia si schimbate sincroanele si ai posibilitatea sa nu se intample nimic sau poate chiar mai rau sa se strice ceva pe acolo, toti au recomandat alta cutie de viteze dar asta e :) ) raman din viteza a 5 sa retrogradez in viteza 4 prin viteza 3 si dupaia 4 alcv nu am ce face... daca ai remediat problema sa imi zici si mie cat te-a costat si ce anume ai facut ai schimbat cutia, sincroanele sau alta metoda? ms

Nu reuseste nimeni sa remedieze problema care vad ca se tot agraveaza : nu pot baga nici in viteza 2 din 3,4 sau 5 ! :wallbanger: Please help !

Edited by florin07buy

Share this post


Link to post

Am o intrebare pentru cei care se pricep si multumesc celor care se vor deranja sa imi raspunda! De ceva timp pedala la ambreaj tinea foarte jos si intra greu in viteze, trebuia apasata pedala la maxim, plus ca era foarte tare pedala ( trebuia apasata cu putere) dupa un vreo doua 'reglaje' am reusit sa o 'fac' sa cupleze mai sus putin atat cat sa nu mai fie deranjant la condus. Azi sa ales praful, cam o luna am de la reglaj...si acum troncane, exact asa se aude un troncanit cand merg ca si cum ar lovii esapamentul in pedalier doar ca se aude de la ambreaj. Masina merge perfect, intra in viteze ok nu patineaza dar troncane de zici ca se rupe ceva in ea. Ce are, placa, rulment?!

Share this post


Link to post

Arcurile sunt varza !

Share this post


Link to post

Am mai vazut acceasi problema la un Matiz de firma (delivery) care avea reglat ambreiajul sa tina foarte sus (pe la 9 cm de la podea) dupa cateva zile i-a cazut ambreiajul (nu stiu exact ce componenta din el).

 

Aici aveti instructiuni cum se regleaza corect ambreiajul: http://www.gmclub.ro...ia/page__st__20

Cursa pedalei la Matiz difera de alte masini: cursa inainte de cuplare e mult mai scurta.

Alte masini au cursa inainte de cuplare mai lunga (8-9cm) si cursa de cuplare undeva in partea superioara pe max 5cm. Nu am condus prea multe masini dar am observat aceasta diferenta comparativ cu Logan (diesel) sau Peugeot 206 (benzina) la care nu se regleaza cursa.

De asemenea sunt multi soferi care isi dau scaunul foarte in spate si nu ajung cum trebuie sa apese ferm, pe toata cursa, pedala de ambreiaj, iar daca au si covorajul in spatele pedalei, se uzeaza prematur diverse componente.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Arcurile sunt varza !

 

 

Detaliaza te rog...

Share this post


Link to post

Salut baieti!

Sper sa nu ma considerati lenes, dar chiar nu pot citi toate paginile de pana acum, nu as intelege nimic.

Imi poate rezuma si mie cineva ce trebuie sa fac? O precizare importanta e ca nu stiu mecanica.

Am un Matiz din 2007, 65.000km la bord si a inceput sa aiba probleme cu ambreiajul. Nu cred ca e cutia de vina. Ambreiajul cupleaza foarte jos, imi da senzatia ca trebuie sa-l trec prin podea ca sa tina, si deseori imi caraie a 3-a, a 2-a intra foarte greu si marsarierul caraie aproape de fiecare data. Cand apesi ambreiajul foarte tare intra perfect, dar asta o fac doar in parcari, in trafic e greu sa-l simti. Tinea mai sus acum ceva timp. Masina nici nu se mai infige asa tare, chiar imi lasa impresia ca patineaza un pic. Cand era noua, bagai a 1a si cand luai piciorul de pe ambreiaj aproape ca scartaia inainte sa se opreasca motorul.

As vrea sa stiu ce trebuie sa stiu.

Nu vreau sa duc masina la mecanic si sa-mi ia banii fara sa stiu si eu ce-a mesterit acolo iar un kit de ambreiaj este foarte scump.

Astept cu nerabdare parerea voastra, sper sa ma puteti ajuta!

Va multumesc anticipat si numai bine!

Share this post


Link to post

Descarca manualul de service si regleaza cursa pedalei de ambreaj (1 piuliza de 10, daca n-am uitat).

Share this post


Link to post

Descarca manualul de service si regleaza cursa pedalei de ambreaj (1 piuliza de 10, daca n-am uitat).

 

Multumesc mult ptr raspuns!

Sper sa fie atat de simplu. Am mai dat o tura azi. Am observat ca ambreiajul tine.. dar trebuie sa treci prin podea cu pedala ca sa tina.

O sa va tin la curent si va spun daca rezolv ceva.

Edited by B-72-RZD

Share this post


Link to post

Am strans cablul destul de mult si i-am pus o saiba sa nu mai dea inapoi.

Acum tine foarte sus si intra foarte usor in viteze. Va multumesc mult!

Share this post


Link to post

Strange bani de un kit de ambreaj nou, asa a facut si la mine si dupa nici o luna a crapat. Degeaba am reglat cablul...

Share this post


Link to post

Salutare,

Se pare ca micul gigant, desi acum face doar cativa km pe luna, incepe sa aiba nevoie de "medicamente", mentionez ca a ajuns la 115,300 km si cere o volanta, mai exact tremura ambreiajul la plecarea de pe loc si rateaza pornirea cand se opreste la dintii uzati, in afara de riscul de a "pierde" electromotorul ar mai putea fi afectate alte parti conexe? Fiindca momentan nu vreau sa o schimb- in ideea de a schimba si kitul de ambreiaj(nu cu unul ieftin).

Share this post


Link to post

Problem fixed. Sincer nu credeam ca ma va costa asa de mult dar "asa e in tenis"

pentru cei interesati costurile au fost:

Kit placa disc rulment/ bolt furca 200 lei cica Valeo nu cred ca este original dar...

Volanta Euro 2 350 lei, de recticat costa 100 lei personal nu cred ca se merita.

Pinion alternator 34 lei

Cablu 50 lei

Manopera 400 lei

 

Share this post


Link to post

Revin iarasi si din nou :( , am intampinat si eu o mare problema dupa schimbarea ambreiajului, cand se incalzeste cutia nu intra in treapta 1(de pe loc nu din treapta superioara), Pedala de ambreiaj nu mai este moale, opune rezistenta la apasare sa incerc sa slabesc cablul sau sunt sanse sa fie ceva de la montaj?

Uleiul din cutie este schimbat.

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Recomand sa reglezi pedala ca in manual : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/246-reglare-ambreiaj-manu-propria/page__st__20 (pedala sus sa fie intre 13-15 cm de punctul unde se atinge de podea daca au folosit cablu original. Altfel foloseste ca reper punctul in care incepe sa tina)

Nu cum au lasat-o cei de la service. Ei o lasa ori prea jos (si nu intra bine in viteze) ori prea sus si se distruge foarte repede rulmentul.

Share this post


Link to post

... cere o volanta, mai exact tremura ambreiajul la plecarea de pe loc si rateaza pornirea cand se opreste la dintii uzati ...

Nu stiu cum este volantul la Matiz insa, in general, se poate intoarce coroana astfel incit dintii uzati sa fie pusi in partea opusa electromotorului

Share this post


Link to post

salut, multumesc pentru sfat, am slabit cablul si acum are 11 cm distanta, (in manual cursa este 10-11cm), acum sper sa nu mai am probleme(inca testez), dar cred ca nu au montat bine ceva la timonerie, sau sunt uzate cablurile, masina are totusi 8 ani. Luni revin la service sa verifice. Mai am totusi o nelamurire, dupa ce am slabit cablul se aude un fel de ticait metalic, posibil sa fi fost si inainte, sa nu il fi auzit de la muzica.

Salex, legat de coroana la volant habar nu am daca se poate intoarce, piesele sunt de la service, si mi-au zis doar ca s-ar putea rectifica, si nu era vorba doar de coroana, volantul era in sine deformat.

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

salut...am urmatoarea problema: cand intru in vitezele 3,4si 5 se produce o intrerupere a transmisiei la cateva secunde dupa ce cupleaza ambreiajul ca si cum ar intra in frana de motor. am observat ca daca tin pedala ambreiajului putin apasata dupa ce cupleaza nu se mai intampla la fel; tremura rau cand plec cu viteza 1 de pe loc si nu are putere deloc..accelerez si nu se duce. se poate repara sau am nevoie de alta cutie de viteze?

Share this post


Link to post

Mai degraba de un kit de ambreiaj.

Share this post


Link to post

buna!poate ma lamuriti si pe mine cu o problema la cutia de viteza la un matiz.imi intra foarte usor in 4 trepte de viteza si marsalier in schimb in treapta a 5a in mers nu intra,la rece in schimb intra fara probleme.uleiul e schimbat cabluri idem.imi puteti spune si mie ce ar putea fii?

Share this post


Link to post

Incearca sa vezi daca merge cu dubla debreiere: in mers, cand esti in viteza a 4-a, apesi ambreiajul apoi aduci la punctul mort si iei piciorul de pe ambreiaj. Apoi apesi iar ambreiajul si vezi daca intre in a 5-a. Daca da => trebuie schimbat sincronul treptei 5.

Share this post


Link to post

am incercat,nu merge.

 

am incercat,nu merge.

 

mersi!pentru sfat.

Share this post


Link to post

Am o intrebare pentru cei care se pricep si multumesc celor care or sa imi raspunda! Astazi am plecat in oras cu masina, toate bune si frumoase, dar am constatat o problema la cutie. Cand bag in viteza a 2`a imi arunca maneta inapoi, este exact cum ar fi un elastic acolo, o bag in a 2`a dar nu sta acolo, am observat si la a 4`a. cu greu si dupa multe incercari am reusit de vre`o 2 ori sa mai bag a 2`a. nici de pe loc nu sta nici din mers nu sta intr`a 2`a. Intra usor in viteze, dar parca ar fi maneta legata cu elastic si mi`o arunca imediat afara din viteza a 2`a.

A mai patit cineva asa ceva ?

Share this post


Link to post

Problema nu e din cutie, parerea mea. Este din ambreaj, articulatiile schimbatorului de viteze sau un suport al motorului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cum merge schimbatorul cu motorul oprit ?

Cum merge schimbatorul in mers, cu ambreiajul calcat ?

Share this post


Link to post

Nu reuseste nimeni sa remedieze problema care vad ca se tot agraveaza : nu pot baga nici in viteza 2 din 3,4 sau 5 ! :wallbanger: Please help !

 

Va rog sa ma ajutati cu o mare problema a cutiei de viteze !!! Nu pot retrograda din 5 in 4 fara a trece prin 3 si nu pot retrograda din 5,4,3 in 2 fara a trece prin 1, asta in timpul mersului, pe loc merge fara nici o problema ! La urcare toate vitezele intra perfect !Nu isi da seama nici un mecanic pe la care am fost ce se intampla ! Chestia e ca vine iarna si ar fi buna frana de motor ! Multumesc ! :osanale:

Edited by florin07buy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...