Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Din ce spune el este clar ca nu-i rulmentul. Oricum, cand se incalzeste afara, zgomotul va disparea.

Share this post


Link to post

Buna seara

 

Am un matiz din 2005 cu 61k la bord, cumparat acum 4 luni. Pana acum a mers brici...

 

De ceva vreme incoace il tin si cate 2-3 ore la relanti din motive neimportante, fara nicio problema.

 

Brusc, acum cateva ore, motorul fiind la punctul mort, ambreiajul liber, masina a dat puternic sa plece... Noroc am avut ca frana de mana era trasa suficient de tare. Au inceput sa se auda de sub capota scartaituri si am oprit motorul.

L am pornit, cu ambreiajul calcat, cutia in pctul mort, si cand am dat sa ridic usor ambreiajul, trosc, s a oprit...

Am trecut prin toate treptele cu maneta si si cand am mai incercat o data sa dau drumul la ambeiaj, s a auzit o poocnitura si si a revenit...

 

As dori sa stiu ce piesa din cutie ar fi defecta... si daca e ceva minor, sau poate sa ma lase in drum oricand...

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Ulei prea gros, schimba-l.

Share this post


Link to post

S a auzit o pocnitura cand si a revenit si incepusera niste scartaieli exact inainte de a se bloca... doar uleiul? Mentionez ca cv nu agata deloc... Nu are nicio alta simptoma...

Share this post


Link to post

Ulei prea gros, schimba-l.

 

S-a ingrosat asa instant de la un moment la altul in timp ce era pornita??

Share this post


Link to post

Cand e in punctul mort si dau drumul usor la ambreiaj scade putin turatia motorului, dar acest fapt se datoreaza randamentului cutiei si cuplului mic al motorului la relanti... Totusi nu stiu daca este normal...

Edited by Erin

Share this post


Link to post

Cred ca e doar o impresie, nu trebuie luat in seama. E adevarat ca incepe sa se auda mergand ceva mai incarcat, dar nici prea tare. Turometru nu are, e greu de zis. Trebuie vazute toate treburile tale cu masina calda, cand uleiurile sunt mai subtiri, ca sa poti elimina din cauzele posibile uleiul prea vascos. La cald, relantiul este mentinut stabilizat de unitatea de calcul.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu buburuza in treptele 2 si 3... cand ii dau inferioare din 4-3 sau 3-2 se aude ca si cum nu as fi calcat ambreajul la fund, caraie si intra ceva mai greoi mai alea a2a , insa la accelerare merge perfect cand schimb a1a-a2a-a3a-a4a-a5a , doar cand reduc viteza si dau inferioara face asa :|

Share this post


Link to post

Salutare, nu stiu daca am incadrat corect dar...

Matiz/ 2003/ 9k km/e 2\

Pe scurt in viraj stanga, uneori si dreapta "troncane",

*pierdere ulei cutie pe la simeringuri planetare- remediez ulterior.

 

Verificat pe elevator:

Joc roti nu are (rulmentii sunt schimbati)

Caseta si capete de bara OK.

 

Joc la planetare nu are.

 

Surpriza consta in faptul ca dupa ridicarea de pe elevator... nu a mai avut nici un zgomot in viraje. Personal banuiesc capul la planetare, dar din moment ce sunt sigur care planetara bate nu il pot schimba.

La service mi s-a spus ca s-a asezat sa revin cand "troncane".

Daca cineva s-a mai confruntat cu o situatie similara un sfat ar fi de mare ajutor.

Share this post


Link to post

 

Daca cineva s-a mai confruntat cu o situatie similara un sfat ar fi de mare ajutor.

Asa mi s-a intamlat si mie...Acum nu mai face .A fost verificata ,pe elevator,totul era ok.O explicatie,si in cazul meu,ca s-a ''asezat''... :-?

Edited by alex03

Share this post


Link to post

AlexTuning, asa face si a mea, si dupa o verificare la mecanic mi s-a atras atentia ca am probleme la placa de presiune de la ambreaiaj...o sa-l schimb peste 2 sapt la salariu si te anunt daca s-a rezolvat asa. Acum depinde si ce ulei ai in cutie, si am inteles ca mai pot exista probleme la cablurile cutiei...Uleiul daca n-a fost schimbat in ultimii 30-40k km ar fi cazul...si ti-as recomanda ATF, cel de automata. succes

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Salut Alex, "asezatul" este ceva temporar este vorba de capul de planetara pe partea stg. (in cazul meu). Sapt viitoare voi schimba ambele capete la planetare si simeringurile bineinteles si o completare de ulei. Las mai multe detalii dupa inlocuire

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

Acum o saptamana a inceput sa "scartie" cand apasam pedala de ambreiaj.

De vreo doua zile, intra foarte greu in viteze, oricare, ca si cum nu cupla. Practic apasam destul de tare sa intre.

De ieri nu a mai mers deloc. Pe loc, cu motorul oprit merge, intra in toate vitezele, dar cred ca nu e relavant, ca si fara sa apas pedala intra la fel.

Cu motorul pornit, nu merge deloc nici in 1.

Cablul l-am strans la maxim, pentru ca mi s-a parut ca se desface usor, la mana piulita din capat.

Nu pare cablu rupt, pentru ca in momentul cand apas pedala, se misca, are cursa.

Ce poate fi?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Placa de presiune.

Share this post


Link to post

Multumesc,

 

Aproximativ cat ar duce la service, cu manopera, ai idee?

 

 

 

 

Placa de presiune.

Share this post


Link to post

Am citit pe undeva nu mai stiu pe unde, ca e ceva problema daca e rupta clema ce tine cablul pe dedesubt, din intamplare am obs. ca e la mine rupt, ce simtome ar trebui sa am? :scarpin:

post-3429-0-12955800-1302878374_thumb.jpg

Share this post


Link to post

De ceva timp la plecarea de pe loc cu a 1-a cand ridic piciorul de pe ambreiaj simt cum cupleaza ( ca si cum ceva loveste), dar nu se intampla mereu, numai cand merg in oras. Am aceasta problema de cand am schimbat ambreiajul, tot kitul. Sa fie ceva grav daca merg asa?

Share this post


Link to post

Salut tuturor!

La Matiz-ul meu pedala de ambreiaj merge foarte greu. M-am gandit ca ar fi bine sa introduc niste ulei pe cablu, poate isi revine. Ce parere aveti, merita efortul?

Share this post


Link to post

Schimba cablul cat mai repede, este singurul efort care merita.

Share this post


Link to post

salutare am ramas cu un gust amar la bubi a mea,dupa ce m-a ajutat ff mult pana la 51mii,dintre care 25mii facuti numai pe autostrazi,ma duc inainte de pasti am facut revizia de 50mii inclusiv distributia ca aia de la service au zis ca fabrica le-a trimis recomandare sa se schimbe la 40mii si nu la 60 cum era scris in carte si multe alte piese schimbate antigel,uleiuri cutie,bujii,filtre,o gramada de bani,ma duc fac 100 de km cu ea dupa revizie si mergand cand sa schimb dintra 2 in 3 mi s-a inmuiat pedala de ambreiaj,eu zic e cablu ca am mai patit la o dacie am stat linistit,m-a adus saraca acasa dar nu mai intra deloc aproape in viteze,marti dupa paste la service unde am facut revizia surpriza inginerul de la service autorizat de altfel radacini de unde il luasem in 2007,domnule ce cablu el la mine nu vezi ca e placa de presiune,eu la el nu e posibil domnule ca am mers numai eu cu masina aia si la 51 de mii,si au demontat-o era intradevar placa soarele indoit si cica putin crapata placa,am facuto 600ron piese originale GM korea,au schimbat tot kitul placa,disc,rulment,in 4,5ore,acum parca merge mai usor saraca,problema e ca am ramas totusi dezamagit la 50mii sa pice ambreiajul,aia au zis ca au avut si la 20mii,si parca imi pare rau parca ca am luat un aveo tot din gama GM care pana acum are 3800 dar merge bine se pare sper sa nu se mai strice nimik la ele.

Share this post


Link to post

De ceva timp la plecarea de pe loc cu a 1-a cand ridic piciorul de pe ambreiaj simt cum cupleaza ( ca si cum ceva loveste), dar nu se intampla mereu, numai cand merg in oras. Am aceasta problema de cand am schimbat ambreiajul, tot kitul. Sa fie ceva grav daca merg asa?

 

Chestia asta se intampla si la mine, numai la rece. Inainte de a porni motorul, apas de 2 - 3 ori pedala de ambreiaj. Apoi pornesc motorul, bag in viteza si plec de pe loc fara probleme. Motorul trage bine, discul nu patineaza. Simptomul il am de la cca 15000 km si acum am 44000 km, iar ambreiajul este cel original.

Share this post


Link to post

Mi s-a rupt cablul de ambreiaj la Matiz, am mers la magazin, cer cablu, imi da original GM la 50 ron, ajung la masina, ce sa-l pot monta, e mai scurt cu 10 cm, decat cel vechi, ce naiba mi-a dat ala?

Share this post


Link to post

Cablu de schimbator de viteze? :) )

Probabil unul de tico, incearca sa cauti pe net dupa codul piesei.

Share this post


Link to post

Dap, era cablu de ambreiaj de Tico, tot prostu-i vanzator..habar n'au pe ce lume traiesc.

Share this post


Link to post

Vorbeam mai demult de un "fashait", "harsait" nu stiu cum sa ii zic, ca si cum ar freca metal pe metal cam asa ceva cand apas pedala de ambreiaj. A devenit stresant si de obicei cand masina e calda/umblata desi se aude si cand tocmai am pornit nu e chiar asa evident. Singura chestie este doar zgomotul, in rest pare ok... Cand masina e oprita, nu se manifesta deci nu freaca cablul de altceva. Se aude si cand e in viteza si cand e scoasa din viteza mai nou. Oare ce sa fie? Mentionez ca nu se intampla sa se tureze in gol, am facut si testul cu plecatu a 5-a de pe loc si tremura de o luau dracii, la fel cu 1-a in fata la bordura, deci ambreiajul pare ok... Voi aveti niste idei ceva?

 

SALUTARI,

La mine a inceput sa se auda un clipocit / bolborosit cand apas pedala de ambreiaj care se aude foarte incet cat tin pedala apasata in mers si dispare in vreo 10 -15 secunde la apasare. Nu e "hascait", nu e zgomot metalic ci mai degraba parca ar fi o bataie a limbii pe cerul gurii ca sa ma exprim cat mai plastic... Sa dau si eu vina pe rulmentul de presiune?

Nici o problema in rest ...in afara de agatat maneta + carait cand ii dau a II si a III uneori.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...