Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Am si eu aceasta problema cu agatatul la schimbatul vitezei 1>2 in mers (pe loc, cu mototul pornit nu se intampla).

E sincronizatorul pentru vitea a-2-a uzat.

Share this post


Link to post

E sincronizatorul pentru vitea a-2-a uzat.

 

1. Ce pesupune schimbarea sincronului.. in termeni monetari? :)

 

2. In alta ordine de idei am fost in service (Sebastian - sector 4) saptamana trecuta si le-am povestit de aceasta problema. A bagat mecanicul mana prin spatele bateriei, probabil a tras de cablul selectorului, si mi-a spus ca are joc si trebuie schimbat... Cum se poate verifica daca acest cablul este "in parametri"

 

3. Fiind vorba de vreo 250 lei (175 cablu schimbator viteza + 50-80 lei manopera)vreau sa va intreb daca nu merge cumva reglat.. am studiat un pic manualul de reparatii (capitolul 5B-25) si nu inteleg daca strangerea piulitei cablului selector (prinderea de sub schimbatorul de viteze) ajuta la ceva?

 

Salutare!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Reglarea ( strangerea ) cablului este o solutie de compromis in acest caz ( si la mine tot pe aceasta am ales-o, deoarece schimbarea sincronizatorului este destul de scumpa - 50 lei sincronizator + 800 lei manopera -). Pana la schimbarea sincronizatorului am ales sa mai strang cablul si sa schimb uleiul din cutie ceea ce mi-a mai "indulcit" un pic "necazul".

 

 

Share this post


Link to post

Ideea e ca nu agata rau, masina are 40 de mii, poate nu s-a uzat rau sincronizatorul :) ...

 

practic acest sincronizator se defecteaza din cauza cablului selector care "se lasa" si astfel nu se mai schimba viteza cum trebuie?

 

daca acest cablu incepe sa "se lase" mai are sens sa il strang? mai tine o vreme sau e posibil sa se rupa in scurt timp? ca nu prea inteleg cum se lungeste acest cablu... si ma gandesc ca dupa lungire urmeaza rupere :)

 

cam cati dinti se mai strange? trebuie demontata consola sau merge lucrat prin golul unde vine mansonul?

 

 

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post

Nici la mine nu agata rau dar am 130.000 km...Daca mai merge asa il schimb cand o sa fiu nevoit sa schimb kit-ul de ambreiaj caci oricum trebuie data cutia jos. Cablul se strange dar nu de la consola. Te uiti sub masina in partea dreapta cum stai cu fata la masina si iti dai singur seama ( se poate strange si cu mana libera ). Trebuie strans asa incat sa ai o cursa la pedala de ambreiaj de aprox. 110-120 mm si sa iti prinda ambreiajul cam la jumatatea cursei.

Share this post


Link to post

M-au lovit si pe mine problemele la cutie.

 

Mai exact,astazi,dupa o plecare mai in forta cu treapta I,am incercat sa bag a II-a si pauza...Acum masina mai intra doar in vitezele III si V si schimbatorul e ca un joystick,nu mai are nici o precizie sa zic asa.De la ambreiaj nu cred ca e problema,kit-ul a fost schimbat in urma cu 3000 de km.

Edited by CCristi

Share this post


Link to post

La tine pare ca s-a rupt un cablu de selectare .

 

LE: sau s-o fi desprins ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

SIncronul e cum iti e norocul, anumite loturi sunt dintr-un material prost, asta din srevice auzita, iar a doua treaba..se strica daca nu schimbi uleiul la timp, se schimba prima data la 10.000, si apoi din 40 in 40 de mii. Eu l-am schimbat prima oara la 60.000 si era mult span pe buson, dar am avut noroc si nu agata asa tare, decat putin la rece si doar din 3-2, de cand a venit iarna, niciodata cand urc, iar la cald schimba si la retrogradare cursiv.

Share this post


Link to post

SIncronul e cum iti e norocul,

Daca mergi pe principiul asta si schimbi uleiul din cutie la 60.000 km atunci e normal sa ti se duca...

Share this post


Link to post

La tine pare ca s-a rupt un cablu de selectare .

 

LE: sau s-o fi desprins ...

Cred ca ceva de genul e problema mea.Am dat consola dintre scaune jos si am gasit cablurile de selectare.In compartimentul motor ele stau unul langa altul,le-am gasit punand pe cineva sa "mestece" prin viteze.Am tras putin de ele,le-am infipt bine in locurile lor si acum merge si a I-a.Intrebare mea e cum actioneaza cablurile astea?E unul pentru vitezele din sus si celalalt pentru vitezele de jos?Nu stiu ce sa zic,mie mi se pare ca cel din stanga cum stai pe scaunul soferului si te uiti la ele este rupt.Acela arata si urat in compartimentul motor,nu mai sta in locul lui.

 

Credeti ca acele cabluri sunt greu de schimbat?

 

 

 

Edited by CCristi

Share this post


Link to post

Daca mergi pe principiul asta si schimbi uleiul din cutie la 60.000 km atunci e normal sa ti se duca...

 

eu l-am schimbat cum am luat masina, nu a depins de mine inainte.

Share this post


Link to post

Nici la mine nu agata rau dar am 130.000 km...Daca mai merge asa il schimb cand o sa fiu nevoit sa schimb kit-ul de ambreiaj caci oricum trebuie data cutia jos. Cablul se strange dar nu de la consola. Te uiti sub masina in partea dreapta cum stai cu fata la masina si iti dai singur seama ( se poate strange si cu mana libera ). Trebuie strans asa incat sa ai o cursa la pedala de ambreiaj de aprox. 110-120 mm si sa iti prinda ambreiajul cam la jumatatea cursei.

 

Hehe.. la cablu de ambreiaj am umblat deja..

 

Eu intreb acum de cablul schimbatorului de viteza... ma rog ele sunt 2, dar unu dintre ele are in capat piulita astfel incat merge cumva strans sau slabit...

 

Se poate regla ceva din acel cablu?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Deci ,nu te gindi la un reglaj pentru cablu ,pentru ca e foarte mic.Cauta sa cumperi timoneria pentru cutia de viteze si schimba -le.In doi insi o poti schimba si tu in 2 ore.ATENTIE la ce comanzi ; daca ai euro 2 comanzi pentru euro 2'daca ai euro 3 comanzi pentru euro 3.Vezi topicul meu mai sus.

 

Deci ,nu te gindi la un reglaj pentru cablu ,pentru ca e foarte mic.Cauta sa cumperi timoneria pentru cutia de viteze si schimba -le.In doi insi o poti schimba si tu in 2 ore.ATENTIE la ce comanzi ; daca ai euro 2 comanzi pentru euro 2'daca ai euro 3 comanzi pentru euro 3.Vezi topicul meu mai sus.

 

Vezi postarile 374 ;375; 394 ma scuzi ca am fost neatent , incearca un reglaj desi mare sfiriiala nu-i.Da-i jos consola si reglajul il faci cum am scris intr-unul din postari.Bafta !

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns! Sper sa imi fac timp cat mai curand sa desfac consola si sa vad ce se poate face..

 

Mai intreb o data: cum se poate verifica daca timoneria ( formata din aceste 2 cabluri) e in regula sau trebuie schimbata?

 

Salutare!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

dupa ce ai desfacut finitia de deasupra manetei schimbatoare duci maneta pe linia de zero si cu o surubelnita introdusa in gaura de la echipajul mobil o aliniezi (gaura) cu gaura de pe partea fixa.Dupa aceea reglezi din piulite cablul rosu.Reglajul nu este prea mare.Oricim cauta in manualul masinii ca ai sa gasesti o singura figura cu care ai sa te lamuresti.

 

Am rezolvat problema ,era din timonerie,am inlocuit-o.Atentie ce cereti,exista pe piata doua tipuri ,ptr. euro3 si ptr euro 2.

 

 

Foarte utile informatiile.Imediat ce achizitionez cablurile ma apuc de treaba,sper sa reusesc.Am gasit in manual tot ce trebuie facut.O singura nelamurire am:am vazut ca cele 2 cabluri sunt prinse in compartimentul intr-un suport si 2 cleme(in manual),treaba e ca eu nu gasesc clemele...

Edited by CCristi

Share this post


Link to post

Nu am mai putut edita postul de mai sus.M-am apucat de treaba la masinuta si am vazut ca acele cleme care ar trebui sa tina fixate cablurile la locul lor(in "gaurile" lor din compartimentul motor) nu mai sunt si astfel cablurile se misca.Clemele sa fie problema?Am incercat de mai multe ori si dupa ce bag cablurile la locul lor si misc de schimbator ele sar,de aici cred ca este problema,cablurile nefiind fixe nu mai fac miscarea care trebuie sa o faca.

 

 

 

 

L.E:Am rezolvat,de la cleme era problema.Am scapat ieftin!

 

 

Edited by CCristi

Share this post


Link to post

Momentan am pus unele facute de mine din tabla.Am facut una in plus ca sa am model,urmeaza sa ma duc la un magazin de piese auto sa iau unele cum trebuie.Daca stie cineva cum se numesc exact aceste cleme il astept cu un raspuns ca sa iau exact ce trebuie.Clemele sunt cele din al doilea chenar,numarul 4.

 

 

 

 

matiz1.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by CCristi

Share this post


Link to post

Agrafa siguranta, cod 09383-19007

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Foarte utile informatiile.Imediat ce achizitionez cablurile ma apuc de treaba,sper sa reusesc.Am gasit in manual tot ce trebuie facut.O singura nelamurire am:am vazut ca cele 2 cabluri sunt prinse in compartimentul intr-un suport si 2 cleme(in manual),treaba e ca eu nu gasesc clemele...

Desfaci de pe masina filtru de aer si rezonatorul, bateria,si asfel ai sa ai loc suficient.In momentul acela ai sa vezi clemele de prindere a cablurilor din compartimentul motor.Sunt niste chestii din tabla otelite sub forma de U intors.Ca sa le scoti vei folosi prima surubelnita dupa care un patent cu virfuri.Ma repet ai grija ce cumperi,cablul negru pentru euro 3 la capatul dinspre cutie are diametrul mai mare ca celalalt cablu;la euro 2 capetele dinspre cutie au diametrele egale,ca lungime sunt la fel.Nu cred ca la ce ai scris trebuiesc inlocuite mai degraba incearca un reglaj si daca nu te satisface incearca o schimbare.Multa bafta si astept o rezolvare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am o intrebare tehnica:

 

Limitele selectorului de viteze la matiz (cat de mult se duce levierul in stanga pentru a intra in treptele 1-2 si in dreapta ptr viteza 5 si reverse) sunt date de ansamblul levierului de sub consola centrala sau de ansamblul tijelor si arcurilor din cutia de viteza? Mai pe scurt.. daca levierul se duce prea mult in stanga fata de cat ar trebui e o problema din bucsele de la levier (schimbator) sau de la tijele din cutia de viteza sa stiu unde ar trebui umblat.

 

Am schimbat o data sincronul de a doua si a costat o multime manopera..dar nu s-au rezolvat complet problemele cutiei de viteza.

Multumesc

Share this post


Link to post

Pana la urma am desfacut consola centrala (de la schimbator) m-am uitat si prin manualul de service si cred ca ansamblul cu probleme este arborele selector/schimbator de viteze:

A schimbat cineva acest ansamblu si daca poate spune ce costuri sunt?

Multumesc

post-23641-088684500 1291232145_thumb.jpg

Share this post


Link to post

schmbat azi,de mos nicolae, kit ambreiaj,adica rulment ,placa presiune si discul ,toate erau praf mai ales placa de presiune.

 

simptome;la rece intra in viteza ,in momentul in care se incalzea motorul la temperatura de lucru refuza sa mai intre in viteza ,intra doar fortat .simptomele au aparut de vineri brusc ,am incercat marea cu degetul schimband uleiul la cutie,dar fara sorti de izbanda . kit ambreiaj valeo 350 ron+manopera 350 ron ,masina a fost gata in 3 ore .s-au miscat bine baietii. :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...