Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Eu ti-am dat metoda prin care poti afla daca este reglata bine cursa pedalei de ambreiaj. Daca frana de mana este reglata corect si trasa la maxim, trebuie sa-ti moara motorul daca incerci sa pleci de pe loc cand pedala de ambreiaj este ridicata peste jumatate din cursa.

Share this post


Link to post

Ieri am facut mai multe drumuri prin oras si am urmarit mai atent functioanrea cutiei. Acum pot spune mai exact ce simtome prezinta : cand retrogradez 3-2 si 2-1 intra mai greu in viteza , insa cand plec de pe loc intra usor in prima viteza si apoi cand trec 1-2 merge bine. Nu am incercat cand retrogradez sa turez un pic motorul pe liber sa vad poate intra mai usor, din cate stiu asta este o metoda de pacalire a cutiei. Ce credeti ca au vitezele 1 si 2 de intra mai greu la retrogradare?

Share this post


Link to post

Sincronizatoare uzate...

Share this post


Link to post

Raspuns dat de coleg de serviciu ( inginer dacia ) : in miscare masina nu intra in viteza 1 din cauza sincronului ( mi-a recomandat sa opresc masina si apoi sa bag viteza 1; dupa ce am schimbat bujiile daca masina se misca foarte putin si bag viteza a-2-a imi trepideaza si simt cum papa benzina deci nu pot sa bag decat viteza 1 pentru a nu merge subturat. Cand bag viteza a-2-a ( in care intra mai greu ) se aude un zgomot - diagnostic : placa presiune vinovata. Am uitat sa il intreb inca ceva : in sezonul rece pana se incazea uleiul din cutie se auzea un zgomot si in viteza a-3-a ( acum in sezonul cald nu se mai aude si merge bine viteza a-3-a ). Mi-a mai spus ca dupa ce schimb uleiul poate sa isi dea seama daca sunt uzate sincroanele ( sa vada daca gaseste in ulei pilitura metal ). Oricum cutia merge bine si dupa ce o sa schimb uleiul o sa mai vad cum se prezinta.

Share this post


Link to post

Schimbat azi ulei cutie ( elf 75w80 gl 4 - ala mai ieftin , cred nfj sau ceva de genul asta - pentru cutii manuale ) si nu simt nici o diferenta la schimbat vitezele. In viteza a-2-a intra la fel de greu deci sigur e sincronizatorul pentru viteza a-2-a. Colegul care mi-a schimbat uleiul a spus ca nu a gasit urme de uzura a metalelor in ulei mai mult decat este normal pentru o cutie de uzura cum este a Matizului. Ce am observat in schimb este faptul ca nu mai pot schimba vitezele cu motorul oprit fara sa apas ambreiajul. Atat la Renault cat si la Dacia pot face asta cu motorul oprit fara sa apas ambreiajul.

Share this post


Link to post

Mai intai a inceput sa caraie la intrarea in marsarier, apoi zilele trecute nu mai intra din prima nici in viteza 1 cu toate ca masina era oprita pe loc si a inceput sa nu mai intre bine, in timpul mersului nici in celelalte viteze. Toate aste de la o biata sarma de otel care cred ca se numeste clema cablu ambreiaj care dupa 5 ani si 75.000 km a obosit si s-a rupt. Culmea e ca atunci cand am schimbat uleiul am vazut-o ca e rupta dar nu i-am dat importanta. Am luat o clema noua am inlocuit-o pe cea rupta si au disparut problemele. Cat nu am avut clema montata am strans surubul de reglaj al ambreiajului ca sa pot sa circul, dupa ce am montat clema noua am revenit aprox la reglajul dinainte.

Daca simtiti ca pedala isi schimba raspunsul la apasare, poate fi defectul descris mai sus, fara clema cablul lucreaza altfel (am sesizat ca daca apasa cineva pedala, fara clema cablul isi modifica forma)si in timp se deregleaza toata timoneria.Eu am crezut ca m-a lasat cutia de viteze.

Clema s-a rupt datorita oboselii mat. sau defect in mat. mai putin probabil, nici o urma de lovitura nici la scut macar.

 

Clema veche si cea noua :

post-5799-036354200 1285095948_thumb.jpg

 

Cablul fara clema :

post-5799-030528800 1285095381_thumb.jpg

 

Cablul cu clema noua montata :

post-5799-034528700 1285096048_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Problemele mele cu un matiz.

 

De curand un coleg a fost cu ea la brasov, acolo a avut probleme cu cutia de viteze, mergea numai treptele 1, 3 si 5, ia schimbat timonierele la brasov si a ajuns in bucuresti.

Aici in Bucuresti cand am primit masina nu mai imi afiseaza cu cati km/h merg si nici kilometrajul nu mai merge (adica cati kilometri fac zilnic cu ea )

 

Acum merge ok in primele 4 viteze, in treapata a 5-a intra din a adoua incercare, iar mersul inapoi (mansalier) nu mai functioneaza deloc.

 

Ce mi-a spus colegul e ca timonierele montate nu sunt de matiz, ca nu aveau, ci parca de honda, sau ceva asemanator.

 

Stiu ca trebuie sa o duc la un service, cat mai curand, dar vreau sa stiu la ce sa ma astept !!!

Share this post


Link to post

Mai intai a inceput sa caraie la intrarea in marsarier

 

Mai precis intra dintr-a doua incercare. Clema o voi realiza din sarma otelita de prin curte :D

Edit: sorry de exprimare, nu-s clona nimanui :D Doar ca in urma pozelor de mai sus am bagat si eu nasu sub masina.

post-13903-082663100 1285238591_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Mai precis intra dintr-a doua incercare. Clema o voi realiza din sarma otelita de prin curte :D

 

 

Si eu m-am gandit sa improvizez (un colier) Sarma moale o poti fasona dar nu-si va pastra forma dupa ce o montezi iar cea otelita va fi greu daca nu imposibil sa-i dai forma dorita. La solicitare mi-au adus clema noua de azi pe maine. Oricum succes.

Share this post


Link to post

In 5 minute am ieftinit 16,36 RON :)

Edit: inoxidabil :D

post-13903-028682900 1285346804_thumb.jpg

post-13903-053364600 1285346811_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Cum e acum? Se simte diferenta? Eu m-am uitat astazi sub masina si nici la mine nu mai este acea clema. Mai am doar partea prinsa cu surub restul cred ca nu mai e demult acolo. Cutia nu merge rau insa nu e asa cum mi-as dori.

Share this post


Link to post

Nu-mi dau seama inca, n-am apucat sa conduc azi (in schimb beau =)) )

EDIT:Ca tot m-am bagat pe sub masina am demontat scutul, l-am ciomagit, l-am dat cu fertan, si l-am montat 'napoi.Poa va primi o vopsea cauciucata, daca ma lipesc de vreuna.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Da , treaba-i clara, ori n-a apucat sa se strice cutia, ori clema n-are treaba cu schimbatul vitezelor :) Dar e "de acolo".

Share this post


Link to post

Mi-am luat si eu clema cablu ambreiaj dar nu cu 16.36 lei ci numai cu 5 lei ( mi-au facut lipeala colegii de serviciu cu cineva care aduce piese si evit astfel multe adaosuri comerciale ). Ma duc in week-end la tara si o montez si apoi vin cu detalii privind eventualele diferente.

Share this post


Link to post

Daca nu intra in viteza a doua:

 

Am avut si eu aceasta problema..la inceput nu intra decat daca apasam acceleratia apoi ambreaj sischimbam viteza, dar de la un moment dat nu a mai intrat deloc.

Prroblema: Sincronul de a doua (care este facut dintr-un material mai moale..gen bronz) avea urme de uzura din cauza utilizarii defectuase a cutiei, si nu se suprapunea corect cu o alta piesa.

Piesa este foarte ieftina gen 50RON dar impreuna cu manopera a costat 800RON (la reprezentanta)

 

Recomandare: Incercati sa manevrati schimbatorul cu trei degete (incercati sa nu prindeti si sa trageti schimbatorul cu toata palama -ca si cum ati tine o minge mica in pumn- sau sa impingeti schimbatorul cu podul palmei) astfel incat sa nu-l fortati in afara cursei corecte. Este destul de sensibil ansamblul schimbator la Matiz, mai ales daca masina a mai trecut prin alte maini si a devenit imprecis.

 

 

Share this post


Link to post

Impresie dupa ce am schimbat uleiul din cutie ( pus elf 75w80 gl 4 ) si am facut cam 500 km : intra mai usor in viteza a - 2 - a , mai ales daca schimb viteza la o turatie acceptabila ( 25km/h la acceleratie si 30 km/h deceleratie ). Acum intra bine si in viteza 1 daca am cam 5 - 10 km/h, ca sa nu mai merg subturat cu ea.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Recomandare: Incercati sa manevrati schimbatorul cu trei degete (incercati sa nu prindeti si sa trageti schimbatorul cu toata palama -ca si cum ati tine o minge mica in pumn- sau sa impingeti schimbatorul cu podul palmei) astfel incat sa nu-l fortati in afara cursei corecte. Este destul de sensibil ansamblul schimbator la Matiz, mai ales daca masina a mai trecut prin alte maini si a devenit imprecis.

Legatura dintre cutie si schimbator este una elastica, prin cabluri, deci, nu conteaza pentru cutie cum tineti in mana schimbatorul. Precizia miscarilor si functionarea corecta a ambreajului sunt altceva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai intai a inceput sa caraie la intrarea in marsarier, apoi zilele trecute nu mai intra din prima nici in viteza 1 cu toate ca masina era oprita pe loc si a inceput sa nu mai intre bine, in timpul mersului nici in celelalte viteze. Toate aste de la o biata sarma de otel care cred ca se numeste clema cablu ambreiaj care dupa 5 ani si 75.000 km a obosit si s-a rupt. Culmea e ca atunci cand am schimbat uleiul am vazut-o ca e rupta dar nu i-am dat importanta. Am luat o clema noua am inlocuit-o pe cea rupta si au disparut problemele. Cat nu am avut clema montata am strans surubul de reglaj al ambreiajului ca sa pot sa circul, dupa ce am montat clema noua am revenit aprox la reglajul dinainte.

Daca simtiti ca pedala isi schimba raspunsul la apasare, poate fi defectul descris mai sus, fara clema cablul lucreaza altfel (am sesizat ca daca apasa cineva pedala, fara clema cablul isi modifica forma)si in timp se deregleaza toata timoneria.Eu am crezut ca m-a lasat cutia de viteze.

Clema s-a rupt datorita oboselii mat. sau defect in mat. mai putin probabil, nici o urma de lovitura nici la scut macar.

 

Clema veche si cea noua :

post-5799-036354200 1285095948_thumb.jpg

 

Cablul fara clema :

post-5799-030528800 1285095381_thumb.jpg

 

Cablul cu clema noua montata :

post-5799-034528700 1285096048_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Salut,

 

Am si eu o problema la Matizachele meu, cam de pe la 50.000 km cand am schimbat uleiul in CV, a inceput sa intre cam greu in viteza, mai exact:

Cand folosesc ambreiajul mai mult (oras aglomerat) incepe sa nu mai intre in viteza, cand calc ambreiajul se simte ceva ciudat ca si cum ar fi presul prins sub pedala, daca accelerez puternic cu ambreiajul calcat intra iar normal in viteza, am mers la un mecanic care mi-a strans cablul de ambreiaj si o perioada nu a mai facut, dar de ceva timp a inceput iar sa faca probleme, masina are acum 70.000 km.

Crezi ca e posibil sa aiba acceiasi problema ca a ta?

Eu acum sunt la birou, deci nu am apucat sa ma uit de clema.

Mersi.

Edited by html85

Share this post


Link to post

Nu mai tin minte ce firma, dar am pus uleiul mentionat in catrea tehnica.

Share this post


Link to post

95% problema ta e ca ti-au bagat ulei 75w90 si nu 75w80/85. De fapt nu e o problema asa de mare, poate te-ai obisnuit tu cu ea prea fina.

Share this post


Link to post

Mai citiţi şi titlul topicului pe care postaţi. Măcar din când în când. Discuţia despre uleiuri recomandate pt. C.V. a Matizului sepoartă în topicul dedicat.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o problema la Matizachele meu, cam de pe la 50.000 km cand am schimbat uleiul in CV, a inceput sa intre cam greu in viteza, mai exact:

Cand folosesc ambreiajul mai mult (oras aglomerat) incepe sa nu mai intre in viteza, cand calc ambreiajul se simte ceva ciudat ca si cum ar fi presul prins sub pedala, daca accelerez puternic cu ambreiajul calcat intra iar normal in viteza, am mers la un mecanic care mi-a strans cablul de ambreiaj si o perioada nu a mai facut, dar de ceva timp a inceput iar sa faca probleme, masina are acum 70.000 km.

Crezi ca e posibil sa aiba acceiasi problema ca a ta?

Eu acum sunt la birou, deci nu am apucat sa ma uit de clema.

Mersi.

 

 

Cu motorul oprit, apesi ambreiajul, bagi intr-o viteza si ponesti motorul daca masina are o cat de mica tendinta de deplasare ambreiajul trebuie strans. Cand se incalzeste cablul se dilata (lungeste) si efectul (ambreiajul ramane cuplat la apasarea pedalei) se accentueaza. Succes.

Share this post


Link to post

Mersi mult, o sa incerc acum cand ies de la serv.77000000.gif

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am si eu aceasta problema cu agatatul la schimbatul vitezei 1>2 in mers (pe loc, cu mototul pornit nu se intampla). M-am uitat sub masina si am si eu acea clema/sarma rupta.. masina e 2005 si are 40 de mii..

 

- oare daca schimb acea clema si eventual mai strang (reglez) ambreiajul se va rezolva problema?

- cablul de ambreiaj selector cam cat duce si cum se poate verifica daca este ok? (e un singur cablu selector sau doua, deci nu intreb de cel care pleca de sub masina.. sper ca m-am facut inteles)

 

Regards!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...