Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Salut. Am un matiz din 2008 si tocmai ce am facut cu el 30.000 km. Da bine, ati citit bine 30.000 de km reali fiind primul proprietar. Am facut un drum de vreo 600 km cu serpentine, autostrada, dumuri mai bune sau mai putine bune. Masina s-a comportat exemplar pe drum. Problema este ca in momentul in care am ajuns in Bucuresti am observat la semafor ca imi intra greu in treapta 1, trebuie sa trag sa intre in treapta 2. Treapta 3,4,5 intra mai lejer cu mentiunea ca in treapta 3 se aude un zgomot. Cand incerc sa o bag in R nu prea intra doar daca trag foarte tare iar in momentul in care a intrat se aude un sunet destul de puternic si se zguduie toata masina. Sunetul este de genul fier pe fier. Care ar putea fi problema? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Pedala de ambreiaj este cu aproximativ un cm deasupra celei de frana?

Uleiul cand a fost schimbat si de care?

Cand vezi ca nu intra in R, nu forta! Trage usor de schimbator, daca vezi ca nu vrea sa intre, da drmul pedalei de ambreiaj, calca-l si incearca din nou.

In treapta 3 as zice ca e 'normal' sa se auda ceva, dar ar trebui sa fie de la schimbator; trosneste cumva mai diferit.

Share this post


Link to post

Pana ajungi sa.ti cumperi alt cablu de ambreiaj, mai strange.l pe cel actual.

2-3 ture strange piulita de prindere a cablului, nu vei mai avea probleme.

Share this post


Link to post

Pedala de ambreiaj este cu aproximativ un cm deasupra celei de frana?

Uleiul cand a fost schimbat si de care?

Cand vezi ca nu intra in R, nu forta! Trage usor de schimbator, daca vezi ca nu vrea sa intre, da drmul pedalei de ambreiaj, calca-l si incearca din nou.

In treapta 3 as zice ca e 'normal' sa se auda ceva, dar ar trebui sa fie de la schimbator; trosneste cumva mai diferit.

Nu a fost niciodata schimbat uleiul din cutia de viteza, din ce stiu eu. Am vazut ca azi a mers mai usor sa schimb vitezele. Ideea e ca masina nu se ambaleaza singura pe loc si nici ambreajul nu e moale.

Share this post


Link to post

Strange piulita cablului de ambreiaj, dupa cum a spus si buburuza, ca idee pana pedala de ambreiaj este la nivel putin peste cea de frana. Daca nu intelegi cum, iti atasez informatii din manual.

Si schimba uleiul, 75W85 GL4.

Share this post


Link to post

Strange piulita cablului de ambreiaj, dupa cum a spus si buburuza, ca idee pana pedala de ambreiaj este la nivel putin peste cea de frana. Daca nu intelegi cum, iti atasez informatii din manual.

Si schimba uleiul, 75W85 GL4.

Chiar te-as ruga.

Share this post


Link to post

Prima poza este din manual.

 

Dar mai simplu dai tot ansamblul filtrului de aer jos (sunt 2 piulite si un surub, cheie de 10; colierul furtunului care intra in corpul clapetei de acceleratie cu o surubelnita dreapta) si lucrezi pe sus.

Piulita o straingi tot cu cheia de 10 si posibil un patent, ceva cu care sa tii contra. Strangi piulita pana pedala de ambreiaj este putin peste nivel cu cea de frana. Ce e in manual e complicat. Eu asa am reglat pedala si e OK, corespunde oarecum cu ce e in manual.

Ulei ai nevoie 3 litri, in cutie intra 2.1, dar nu iti recomand sa pui doar 2 litri. Schimbul trebuie facut cu masina in plan orizontal, nu pe cric sau bordura.

post-36075-0-86419700-1463474526_thumb.png

post-36075-0-54400900-1463474594_thumb.jpg

Edited by vrazvanc
  • Like 1

Share this post


Link to post

Fratilor, need help inainte sa ma duc din nou la service.

Sunt nou pe forum, sunt convins ca s-a mai discutat aceasta problema, dar nu prea am timp sa stau sa caut pe forum si inainte sa ma duc iar la service, as dori sa stiu care e si opinia voastra.

Am un matiz din 2003 (acela cu probleme la delcou). Masina a fost statuta inainte sa o iau eu vreo 2 ani de zile. Am luat-o cu multe bube, dar vazand preturi mici la piese, am zis...cat de grav poate sa fie. Bun.

Cum am luat-o, se oprea motorul in mers si la semafor, iar acul de la benzina nu indica. S-a blocat aproape de rosu. Banuiesc ca fostu proprietar a mers mereu pe rosu.

Problema cu delcoul am rezolvat-o, motorul acum merge. Am schimbat delcoul cu totul (cu unul din dezmembrari).

In perioada sarbatorilor, masina incepuse sa intre foarte greu in viteza, mai ales in marsarier. Se zdruncina si aveai senzatia ca nu era apasat bien ambreiajul si intra cu japca. Bineinteles, a ramas la un moment dat blocata in viteza, nu mai puteai sa o scoti, etc.

Am ajuns cu ea in service si am facut o reparatie mare: distributie, bujii, fise, frane, kit ambreiaj nou, uleiuri, timonerie noua, pompa de benzina noua.

Azi, dupa 3 saptamani, 2 probleme au inceput sa se manifeste iar:

- benzina iar nu mai indica corect. A ramas blocat la o liniuta deasupra la rosu.

- iar a inceput sa intre greu in viteza si se zdruncina marsarierul. Sunt convins ca urmatoarea tura se blocheaza iar. Asadar, zilele acestea vreau sa sun la service (am factura pe piese si manopera), sa ii spun de problema si sa vad ce pot rezolva.

Voi ce parere aveti? De ce am aceleasi simptome cu ambreiajul si cu indicatoru la benzina?

Multumesc.

Stima.


Buna seara din nou.

Am rezolvat problema dupa ce am citit cateva posturi mai sus. Am rezolvat din reglajul piulitei la cablul de ambreiaj. Intrebare: - daca am reglat ambreiajul acum tine foarte sus, si pe cursa se aude un mic mic scartait are ceva?Trebuie sa dau cu vaselina/wd40 undeva? Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare!

Sunt nou pe acest forum si, bineinteles vin cu o intrebare pentru cunoscatori:

Am facut recent revizia (ulei, filtre...etc) si baiatul de la service mi-a spus ca aveam busonul de la cutie slabit si pierdeam ulei. A completat 1l de ulei 75w.

Problema e ca pana sa ma duc eu la service am observat un suierat cand schimbam in viteza 5. E un zgomot distinct de celelalte 4 viteze de rulare. Cand matizul merge in a 5-a ... se aude un ... fluierat ceva... oricum se aude constant si se aude doar in a 5-a. Pareri ?

Share this post


Link to post

Nu se aude nici un fluierat(in mod normal) decat daca ai geamul deschis

Mai bine mergi la un service




Buna seara din nou.

Am rezolvat problema dupa ce am citit cateva posturi mai sus. Am rezolvat din reglajul piulitei la cablul de ambreiaj. Intrebare: - daca am reglat ambreiajul acum tine foarte sus, si pe cursa se aude un mic mic scartait are ceva?Trebuie sa dau cu vaselina/wd40 undeva? Multumesc.

 

 

Ai un arc la pedala. Poate fi si cablul tensionat,poate freaca de ceva.

Poti sa incerci pt inceput cu d40. Anumite persoane au turnat cumva cu o seringa niste ulei intre cablu si camasa

Share this post


Link to post

Fluierat, din cate stiu, se aude cand sunt pinioane uzate.

Share this post


Link to post

Am patit si eu, si inca nu am remediat.

Prima data m-am speriat... pe la 110 km/h incepe sa se auda un suierat destul de tare. Suieratul se mentine si daca o scot pe liber si o las sa curga cu viteza la care e. Dispare cand scade sub 70 km/h...

Cine mi-a spus ca e cablul de la tahometru si ca a patit ceva identic. Are o sfileata sarita si freaca in camasa. Apare preponderent daca e mai frig afara.

O sa il schimb si am sa vad daca se mentine problema.

Edited by trebor271074

Share this post


Link to post

Cu toate ca am schimbat uleiul la cutie,cablul,ansamblul pedalier, inca mai agata in intratul vitezelor.timoneria nu am schimbat-o.discul nu are simptome de uzura.inca pot urca bordura sau da sa moara motorul cu frana de mana.nu stiu ce o fi.

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

La mine face cand bag a 3a... am sa ma uit la bucsele alea din capul cablurilor timonerie sub capota.

Share this post


Link to post

Bucsele sunt in compartimentul motor?daca desfac plasticul ala de la schimbator am vreo sansa sa vad ceva?stie cumva cineva cum se pot regla cablurile de timonerie?presupun ca s-au intins de atatia ani si bagat in viteze.

Share this post


Link to post

Ajutooor!am ramas in cluj cu masina in zona kaufland manastur.mi s-a rupt timoneria.stie cineva un service in zona?

Share this post


Link to post

Cam tarziu. Sunt deja in autobuz.ma intorc acasa.am lasat cheile la cineva sa mi-o duca la service

Share this post


Link to post

Este buna recomandarea pentru cine e prin Cluj Napoca si cauta un meserias bun si serios care sa faca reparatiile cum trebuie.

Edited by paneuroil

Share this post


Link to post

Care este cuplul de stringere (Nm) a volantei, respectiv placii de presiune la Matiz ?

Share this post


Link to post

Multam. Manualele de pe forum nu vor a se deschide, bag seama ...

Share this post


Link to post

Multam , buburuza.

 

Din pacate nu observ a fi trecut in cele doua tabele, insa foarte valabile celelalte cupluri de stringere mentionate.

 

Intre timp am sapat si eu cu urmatoarele rezultate :

 

- limita deviere/deformare (pe comparator) a volantei : 0.2mm

 

- cuplu stringere suruburi volant : 40-45 Nm

 

- cuplu stringere suruburi placa presiune : 33-38 Nm

  • Like 2

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...