Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Salut! Ieri cand am ajuns acasa am realizat ca pedala de ambreiaj era aproape de podea si nu mai intra ini viteze. M-a surprins un pic, pentru ca am schimbat kitul ambreiaj prin octombrie. M-am gandit ca o fi cablul de vina, asa ca l-am mai strans. Dupa ce am mai mers vreo 30 de km aceeasi faza. Am zis ca s-a rupt cablul, dar verficand mai cu atentie am observat ca era rupta parghia de debreiere. Problema se pare ca e mai veche, pentru ca o bucatica din ea lipseste. Asa ca, un pic de atentie nu strica!

Share this post


Link to post

Ar mai fi doua intrebari - de ce s-a indoit si rupt parghia asta ?

Unde gasesc sa cumpar asa ceva, oi gasi pe la vreun magazin online sau doar pe la dezmembrari?

 

 

 

Ar mai fi doua intrebari - de ce s-a indoit si rupt parghia asta ?

Unde gasesc sa cumpar asa ceva, oi gasi pe la vreun magazin online sau doar pe la dezmembrari?

 

 

Share this post


Link to post

Revin - in primul rand imi cer scuze pentru postarea dubla (scriam de pe telefon) .

Deocamdata parghia aceea a fost sudata cu argon de un mecanic si tot el a facut comanda pentru una noua. Cred ca va mai tine vreo suta de km pana ajunge cea noua!

Share this post


Link to post

De cateva zile se simte la apasarea ambreiajului ca acesta se intepeneste intr-o anume pozitie (atat la apasare, cat si la revenire) si cred ca ma lasa.

Rog pe cineva care a avut de curand probleme cu cablul de ambreiaj, sa posteze codul acestuia pt. Matiz euro 3 2006 ( cod Daewoo sau echivalent GM), eventual lungimea acestuia. Am inteles ca sunt mai multe tipuri (lungimi) si nu am gasit la mine in oras pt euro 3, deci trebuie sa-l cumpar de pe internet. Multumesc.

Share this post


Link to post

Din cate imi aduc aminte pedala de ambreiaj la Matiz nu are opritor, deci oricat ai strange, pedala doar se ridica fara a genera tensiune in cablu

am si eu o problema va rog ...imi tremura foarte tare pedala de am breiaj...ba chiar face zgomot puternic daca o ridic in sus...ce credeti ca este?

Share this post


Link to post

salut

am si eu o problema: coroana volant uzata.

sa poate intoarce coroana? [munca ca la balamuc]

se merita?

multumesc

Share this post


Link to post

cam aceasi problema am si eu cu matizul. scartie pedala de ambreiaj, si intra geru in viteze. inclusiv in 1-a. mai nou nu se accelereaza cand plec de pe loc, si ma trezesc ca vreau sa ma bag pe banda, si ea nu vrea. iar la ultima ploaie, cred ca s-a intamplat ceva si cu portierele dimn spate. se inchid f greu. abia astept sa se intoarca mecanicul , s-o verifice. pana atunci, rabd in tacere :P

Share this post


Link to post

Incearca prima data sa schimbi cablul, cred ca asta e cauza scartaitului. O sa-l schimb eu si o sa-ti dau un raspuns clar.

La ce te referi prin "nu se accelereaza cand pleci de pe loc" ... poate nu pleci de pe loc cand o accelerezi :) )

Esti din Constanta? Poate tinem legatura si participi si tu la urmatoarea intalnire.

Share this post


Link to post

Din Constanta. ne vedem la urmatoarea intalnire.

ma refeream ca nu demareaza in forta. cum facea de obicei. de vreo 2 ori era sa ma loveasca.

Share this post


Link to post

Din Constanta. ne vedem la urmatoarea intalnire.

ma refeream ca nu demareaza in forta. cum facea de obicei. de vreo 2 ori era sa ma loveasca.

 

 

pana la urma schimb kitul de ambreiaj. aveti idee cam cat mai costa unul bun?

Share this post


Link to post

Un kit de ambreiaj Valeo te costa cam 220 lei, iar pe Luk este cam 360 lei. Poti sa iei Valeo fara nicio grija, este ok calitativ. Nu lua balarii after-market coreene cum ar fi anam.

Share this post


Link to post

Salutari,

 

Am urmatoarea problema.

Am un matiz din 2008 nou cumparat.

Am avut o problema pe la 10.000 de km ca peste 70-80 tremura pedala si facea un zgomot foarte deranjant.

Dupa 2 saptamani la reprezentanta s-au chinuit sa rezolve problema dar au facuto nu stiu ce au mesterit dar au facuto.

Dar acuma la 82000 de km scartaie in relantina cand incep sa apas pedala.

Merg la un mecanic pe care il cunosc bine si zice ca mi se duce ambreajul.

Se uita la manera unde se cupleaza la cablu de ambreaj si observa ca ridica manera si cade de la greutatea pedalei inapoi pe membran (disc).

As dori sa intreb ceva ar lipsi de undeva ceva arc?? sau asa este din fabricatie, sau meseriasi de la reprezentanta lau rezolvat sa mearga asa?

Share this post


Link to post

Salut,

Legat de uleiul de cutie.

Am pus ELF 75W80 si mi-au disparut majoritatea problemelor legate de intrat in viteza/ zgomote.

Inainte pusesem un Aral 80W90 care mi-a degradat functionarea.

Nu-mi vine sa cred ce mult conteaza specificatiile astea.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Se uita la manera unde se cupleaza la cablu de ambreaj si observa ca ridica manera si cade de la greutatea pedalei inapoi pe membran (disc).

 

Deci, inca mai incerc sa inteleg ce ai explicat aici.

Nu inteleg inca care este "manera" ... am o vaga idee dar chiar si asa, nu stiu cum a ajuns la concluzia aia.

Share this post


Link to post

Dupa ce am studiat numeroase topicuri inca nu sunt lamurit in legatura cu ambreiajul daca ar trebui schimbat sau doar placa de presiune.

Se da un matiz din 2005 nou cumparat cu 49.000km.

Simptome tremurat pedala, si ambreiajul patineaza in treptele 3-4-5 intensitatea crescand o data cu treptele (treapta 3 patineaza dar nu prea mult insa in treaptele 4-5, la o talpa serioasa patineaza foarte mult).

Am incercat testele sugerate pe forum, urcatul unei borduri, frana de mana trasa si introdus in treapta IV si nu exista nici o problema, zgomote nu scoate.

Pareri?

 

//de precizat pedala este in pozitia recomandata in manual.

 

Numai bine!

Edited by s73fu

Share this post


Link to post

In primul rand trebuie vazut ce s-a dus acolo. Asta se cam vede cand se umbla acolo, prin desprinderea motorului de cutie. Lucrarea este laborioasa (se face la service) si ca sa nu se piarda vremea, trebuie sa cam ai si piesele de schimb. Cel mai la indemana este kitul de inlocuire, care are totul. Poti sa intrebi la ei detalii, desi nu cred ca dau garantie daca pastrezi piese vechi, sau nici nu se baga.

Daca repari singur si ai spatiu, desfaci si te uiti, apoi faci socotelile

Share this post


Link to post

@tomis multumesc pentru raspuns.

Daca aveam conditii unde sa fac operatiunea asta ma bagam, asa ramane sa o bag in service.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o intrebare (la care nu am gasit vreun raspuns dupa cautari), m-a pus sfantul sa ridic masina de fata, urmand sa constat un joc la planetare.

Joc au doar unde intra planetarele in cutia de viteze, insemnand la tripoda (joc 'sus-jos' si joc la rotire), la fel, aceleasi jocuri si unde intra planetara in cutie (nu stiu cum ii zice). Aceleasi jocuri la ambele roti, aceeasi intensinate, ca sa zic asa...

Nu exista joc la capetele planetarelor, nu se aud zgomote in curbe, nu sunt burdufuri rupte.

 

E normal, sau...?

Share this post


Link to post

O problema neplacuta, nou aparuta, la Matizul meu. Masina intra foarte greu in treptele 2 si 4 de viteza.

 

In treapta 2 fenomenul se manifesta aproape tot timpul (sint si cazuri in care intra perfect, rar), iar in treapta 4 in general la retrogradarea din treapta a cincea.

Modul in care pot introduce in treptele respective este sa imping levierul mai intai in fata, spre treptele 1 respectiv 3 de viteza, si apoi sa selectez 2 sau 4, dupa caz.

 

Problema nu se manifesta pe loc, am verificat asta. Am lasat masina in rampa, cu frana de mana trasa. Am calcat ambreiajul si am introdus usor in toate treptele de viteza. Apoi am deblocat frana de mana, masina a luat-o foarte usor la vale, am calcat ambreiajul si am incercat sa introduc in treapta 2 de viteza, a intrat foarte greu.

Edited by Don Coyote

Share this post


Link to post

Matizul face si chestii d'astea. Ce se poate face. De verificat cursa pedalei, 10-11 cm, eventual marita putin. De stiut cat de vechi e uleiul - unul nou sau bun rezolva uneori problema. Altfel, ceva pe la rulmentul de debraiere, reparatie, inlocuire, nu e sigur

Share this post


Link to post

Voi incerca sa reglez putin cursa pedalei de ambreiaj, de unde se face asta?

Edited by Don Coyote

Share this post


Link to post

Unde se prinde cablul de parghia ambreiajului, e o piulita acolo dar trebuie tinut de surubul din capul cablului. Le vezi undeva sub filtru de aer

Share this post


Link to post

Am constatat azi ca dupa ce schimb treapta de viteza, atunci cand dau drumul la ambreiaj se aude un scartait ca de cauciuc pe cauciuc. Care sa fie cauza? Mentionez ca e prima zi cu ploaie mai serioasa in Pitesti de foarte multa vreme, nu stiu ce relevanta are.

Share this post


Link to post

Salut,

O data cu venirea temperaturilor scazute apar si problemele. Matiz-ul meu din 2007, 53.000 km, intra greu in viteza I si in a III-a, cand schimb dintr-o viteza din partea opusa (adica daca as schimba din treapta I in a III - a merge fara probleme). Am zis ca e posibil sa fie si din ulei pe care nu-l mai schimbasem de la revizia de 1000km si l-am schimbat cu elf 75W80 insa problema persista. Mentionez ca o data cu incalzirea masinii problema dispare.

Share this post


Link to post

Scurt, legat de postul meu (#568), am verificat la un prieten daca exista si la el acele jocuri la planetare, ei bine DA, si masina are 38.000 km. Scuze ca m-am bagat, dar poate mai este utila informatia pentru altcineva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...