Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Tomis

 

uleiul din cutie a fst pus exact indicele din manualul de service marca texaco si exact cantitatea + ca am 25mii km si am schimbat uleiul la vre-o 16mii si pporoblema mi-a aparut pe la 23mii cam deci ar fiesi din discutie varianta uleului,

 

Myg

 

Scot masina din viteze o pornesc fara sa apas abreajul si in momentul porniri se simte/aude socul in ambreaj (un DAGG) deci si asa face

 

 

nu a mai avut nimeni problema asta sau o ignora??

 

 

bafta

Share this post


Link to post

Cum sa spun..am facut peste 80.000 km intr-un an..(cine stie cati inainte) si nu am umblat la ulei/cutia de viteze :-j .Functioneaza ok...momentan

Share this post


Link to post
Si cablul nu l-ai schimbat ?

 

 

nu, l-au inspectat baietii si au zis ca e ok, oricum e o operatie de 15min pe care pot sa o fac singur in caz de ceva :)

 

@sorinuif: vezi sa nu ai ceva la placa de presiune, probabil debraiaza defectuos saaauu - cablul de ambreiaj ramane agatat. Ai de ales, varianta ieftina - o sui pe o rampa si pui pe cineva sa iti apese abreiajul sa vezi daca ramane agatat, sau fuga la un service sa iti zica oamenii daca e ceva mai complicat(rulment, placa).

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Micutu 10x pt sfaturi, dar nu explicaca face doar o data la pornire si nu constant cu motorul pornit sau oprit. :(

 

si eu suspectez placa de presiune cu o canelura facuta de rulment, furca sau rulmentul alceva nu are ce...

Share this post


Link to post

As avea si eu o problema de 2 zile.Am fost la tara,si pe un drum mai naspa am luat un bolovan "in burta".De atunci,la plecarea de pe loc ,deci in treapta 1 si 2 in timpul mersului,haraie (huruie,se aude ca si cum ar fi un rulment spart),daca,creste viteza,exemplu dau a3a nu mai huruie.Daca pornesc ff incet de pe loc, nu mai huruie,daca dau a2a si debreiez si accelerez ff incet,nu se aude,numai in regim normal de mers.Pareri?

P.S.De intrat intra normal in viteze,nu am probleme la schimbat la cald,la rece,timonerie,numai huruitul in 1a si a 2a,pina pe la 40 kmph,adica la viteze mici.Am suspectat rulmentul de presiune,dar atunci ar trebui sa faca la fel in toate treptele si la toate vitezele,ambreiajul nu patineaza (la acc. ma baga in scaun). :( .Uitasem,nu se simte in volan,se aude cumva din mijlocul masinii,si deloc la mersul cu spatele.

Edited by alexbjorg

Share this post


Link to post

Este de la scut. Sa strambat si iti atinge cutia de el.Cel putin eu asa am patit si credeam ca are ceva cutia.

Share this post


Link to post
Este de la scut. Sa strambat si iti atinge cutia de el.Cel putin eu asa am patit si credeam ca are ceva cutia.

 

:osanale: Sarumana conasule!Asta a fost,s-a remediat.In continuare, proiectare si executie scut din material de cel ptin 2-3 mm (aveam la oltcit 1 cit jumate de masina din tabla de 4 mm :mrgreen: ,saracul numai el stie din cite m-a scos,inclusiv suspendat pe burta si impins 4 insi pt. a ajunge cu rotile motrice pe pamint :mrgreen: ).Ms mult de info!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Am citit tot despre problemele de ambreiaj la Matiz si nu am intalnit situatia care mi se intampla mie.De o saptamana incoace dupa un drum la Bucuresti (100 km) am observat ca pedala ambreiajului se apasa greu dupa 5-10 minute de la plecarea la rece aproape de podea si schimb foarte greu vitezele,fara carait.Am schimbat cablul de ambreiaj singur cu gandul ca acesta putea agata.Nici un rezultat.Am incercat sa il mai intind putin insa la fel,se apasa usor pana aprope de podea si acolo as zice ca se blocheaza de ceva si nu mai debraiaza.A mai patit cineva aceeasi problema?

Share this post


Link to post
Salutare tuturor,

Am citit tot despre problemele de ambreiaj la Matiz si nu am intalnit situatia care mi se intampla mie.De o saptamana incoace dupa un drum la Bucuresti (100 km) am observat ca pedala ambreiajului se apasa greu dupa 5-10 minute de la plecarea la rece aproape de podea si schimb foarte greu vitezele,fara carait.Am schimbat cablul de ambreiaj singur cu gandul ca acesta putea agata.Nici un rezultat.Am incercat sa il mai intind putin insa la fel,se apasa usor pana aprope de podea si acolo as zice ca se blocheaza de ceva si nu mai debraiaza.A mai patit cineva aceeasi problema?

 

 

E posibil sa fie furca care impinge rulmentul de la placa de presiune, pt ca din cate am inteles eu - nu debraiaza complet. Are un tzamburush pe ea care nu stiu exact la ce foloseste, si e posibil sa nu mai fie la locul lui. Partea buna e ca ea cu tot cu tzamburus costa 45 de lei dar inlocuirea ei e vreo 250 de ron pt ca trebuie data jos cutia ca sa ajungi acolo...si daca tot faci operatiunea mai bine schimbi tot...

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea!De vreo 1 luna de zile sunt fericitul posesor al unui matiz(destul de alergat) cumparat de la o firma de mezeluri din bucuresti.inca din prima zi de cand l-am cumparat tot citesc acet forum,insa acesta este primul meu primul meu post.as dori un sfat de la voi cu privinta la cateva lucruri pe care vreau sa le fac cu masina respectiva.Masina are o problema la cutia de viteze in sensul k atunci cand este rece si pana se incalzeste imi caraie in a 2-a si a 3-a.in momentul cand masina se incalzeste nu ma caraie deloc si merge k o cutie normala.Din ce am citit pana acum si din ce am mai intrebat pe ici colo am inteles k aceasta problema se datoreaza sincroanelor de a 2-a si a 3-a care sunt uzate.Mentionez k am schimbat uleiul din cutie acum 2 zile si am pus Total 75w80.problema s-a mai ameliorat putin in sensul ca acum dureaza mai putin pana dispare caraitul.cu vechiul ulei trebuia sa merg destul de mult pana se incalzea suficient de mult k sa dispara caraitul dar nu in totalitate.cu noul ulei aproape k nu mai caraie deloc dupa vreo 5-10km.In momentul de fata am o mare dilema.Nu stiu daca sa ii dau cutia jos si sa-i inlocuiesc sincroanele sau sa mai incerc varianta data de voi.Cineva a dat o varianta de a baga ulei de cutie automata Dexon II.Credeti k ar fi o optiune sa imi dispara caraitul si la rece?Momentan nu dispun de banii necesari manoperei repararii cutiei,iar din ce am intrebat toti mecanicii mi-au spus k ma costa vreo 500 ron sa o repar(manopera fara piese).De aceea tind sa incerd si aceasta optiune data de voi cu acest ulei de cutie automata.cel putin provizoriu pana rezolv problema banilor.Ma gandeam sa nu o stric mai rau daca ii bag ulei de cutie automata.Ce ziceti?

Share this post


Link to post

Eu nu as crede ca e de la sincroane, daca ar fi asa ar face tot timpul zic eu. Eu as tinde sa cred ca este de la ambreiaj. Cati km are masina ?

Share this post


Link to post

pai masina are 86 mii dar tind sa cred k are mai mult pt k a fost masina de firma(cris-tim),iar ambreajul trage destul de bine zic eu.nu sa semne sa patineze sau ceva.cu masina pornita dar pe loc nu face nici un zgomot intra perfect in toate treptele.mai mult k sigur este de la sincroane.ma gandeam k uleiul asta de cutii automate ar face vreo minune ceva,dar totodata ma gandesc sa nu o stric detot daca ii pun acest ulei.

Share this post


Link to post

Descarca Manualul de service si vezi cum se regleaza pedala de ambreiaj, precis este "prea jos".

Share this post


Link to post

nu este jos deloc.este exact unde trebuie.shi crede-ma k am reglat-o in toate felurile posibile fara nici un rezultat.tot la ulei am ramas...

Share this post


Link to post

Cat ulei ai bagat in cutie ?

Share this post


Link to post

Daca nu face probleme in mers adica dupa ce se incalzeste cum spui tu ... nu e de la sincroane.

Raspunde la intrebarea lui Tolin .. cat ulei ai pus in cutie ?

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

am pus exact cat scrie la carte si anume 2.1 L de Total 75w80.Tin sa precizez k problema sa ameliorat semnificativ de cand am schimbat uleiul in sensul k acum dispare caraitul mult mai repede k inainte,dar tot caraie cand e rece.Daca acum face asa cred k la iarna o sa ma dispere...Ma gandeam sa nu mai repar cutia ci sa cumpar una de la dezmembrari cu vreo 5 mil dar numai sa fiu sigur k e de la cutie toata problema,pt k cam tot 5 mil ma costa sa o repar si pe asta.

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

Poti sa schimbi uleiul in fiecare zi daca vrei, tot nu vei rezolva nimic.Daca uleiul ar fi problema,atunci nu doar treapta 2 si 3 cirie, ci si celelalte trepte.Inainte de a cumpara o alta cutie, verifica articulatiile schimbatorului de viteze, regleaza ambreajul (eventual vezi cum se prezinta discul de ambreaj) iar pe ultimul loc ramin sincroanele.

Share this post


Link to post

am tot citit acest forum care este foarte bogat in detalii si am vazut k matizul cam are probleme cu cutia inca de nou asa k nu ma mira problemele mele.o sa urmez sfaturile voastre si o sa incerc sa umblu la ambreiaj care de altfel nu are o cursa normala pana la capat.eu l-am reglat sa fie la acelasi nivel cu pedala de frana shi debraiaza cam pe la jumatatea cursei.Cu toate acestea cand am zis k nu are o cursa normala ma refer la faptul k atunci cand apas ambreiajul pedala scapa brusc de la jumatea cursei la fund.cred k am o problema la placa(zic eu).Prima idee a fost ambreiajul dar avand in vedere k dupa ce se incalzeste merge OK ma gandeam k nu are cum sa fie de la ambreiaj.dar cine stie...pana nu desfac nu pot sa-mi dau seama..De aceea am vrut sa aflu si sfaturile voastre, k sa nu cheltui banii in zadar si sa nu rezolv nimic.Am un prieten mecanic care mi-a spus k imi ia 3 mil sa imi faca cutia(sincroanele).Asa daca stiam sigur k este de la ambreiaj ii puneam un kit nou si nu mai umblam la cutie deloc.dar...1000 de doctori 1000 de pareri..daca ar fi de la ambreiaj ar fi foarte bine,pt k nu imi convine sa umblu in cutie fara rost.mai citisem pe undeva pe aici k s-ar mai face un reglaj la cablu negru de la schimbator.dar in ce sens?strans sau desfacut?asta nu pricep.

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post
...atunci cand apas ambreiajul pedala scapa brusc de la jumatea cursei la fund...

 

Asa ceva se intimpla cind, pedala de ambreaj e reglata incorect, sau/si kit de ambreaj uzat.

Share this post


Link to post

Eu tind as cred ca e de la ambreiaj in mod sigur. Masina de firma rulata in bucuresti ...

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

pai si daca e de la ambreiaj de ce isi revine in mod miraculos in momentul cand se incalzeste?chiar nu imi explic acest fenomen?Zici k am alta cutie dupa ce se incalzeste...Ambreiajul trage bine si la rece si la cald nu am sesizat probleme de patinare sau ceva.pleaca bine de pe loc si cu a 2-a fara sa se opreasca motorul,trage bine si la viteza mare am rulat si cu 140 cu ea shi nu mirosea a incins.crestia cu scapatul pedalei brusc cred k este de la ''soarele'' acela al placii de presiune.o fi placa de presiune uzata si probabil cand se incinge destul,imi debraiaza si bine...cine stie..

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

Placa de presiune isi pierde din elasticitate de aici tendinta de a scapa brusc pedala.

Share this post


Link to post

navnav2009, unde-ti prinde ambreajul? la ce distanta? (din podea)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...