Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Ulei Motor

Recommended Posts

@tolin: Acolo scrie doar sa bagi ulei certificat API/SL si sa adaptezi vascozitatea dupa temperatura exterioara. Restrictii de uleiuri... nema. Scuze, daca in cartea USA ti se recomanda ulei mineral 5w30, pe care sa-l schimbi din 3 in 3 luni si care face 2 usd litrul, interdictia pt 10w40 (ori e vorba tot de mineral?) chiar e nula ptr oile noastre, la fel cum e intreaga carte plina de "caractere IBM".

 

@uskt: uleiul GM 10w40 a costat 26,6 ron / litru la revizie. Pe la comercianti il gasesti intre 22-26 RON. GM 5w30 gasesc la 26 RON, deci au cam acelasi pret. Este subreda ipoteza economiilor mari ale service-urilor si chiar nefondata ideea cu raportul pret / calitate la uleiurile astea doua.

 

Vorbiti de uzuri motor facute de uleiul asta, chestii trestii X% la rece bla bla... si daca ar face 10w40 chestiile astea, cand s-ar resimti? Peste unshpe - douaji de ani, cand masina va fi plina de KM si cu putine piese ramase din fabrica, ca asa e normal, cand se va gasi in proprietatea vre-unui satean sa care cartofi, a unui batranel sa mearga la piata ori a unui student care o loganeste, sa nu-i consume? Mai conteaza atunci ca nu mai trage ca de noua?

 

Vreti functionare perfecta a motorului peste niste ani? Scoateti GPL-ul, bagati benzina buna, exploatati corect masina si schimbati consumabilele la timp. Mania cu ,,10w40 imi distruge masina" este ceva de genul... "am probleme cu inima, e de la hamburgeri! Sub nici o forma nu e de la tigari, cola, kfc si toate celelalte. Este doar de la hamburgeri". Ca asa'i romanu, sa gaseasca tot felu de aditivi si inlocuitori ptr orice, poate si ptr lichid de parbriz, si sa dea apoi vina pe uleiul din reprezentante cand i se duce masina dupa niste ani. Rich1974, esti ingrijorat de viata motorului de Aveo, dar bagi in el gaz romanesc, pe motor de 1200cmc. Nu prea mergi cu benzina pe un motor... benzinar, si ai impresia ca uleiul GM 10w40 este cel mai rau lucru care i se poate intampla unui motor similar?

 

Uleiurile W40 se pun la noi in tot felul de reprezentante. FIAT, Chevrolet, Opel, KIA, Toyota si multi altii. Kia pune Aral 10w40 (pe C'eed) iar Toyota, din cate am inteles, baga 5w40. Ca fapt divers... dupa manual, pe un motor de 1.4 de Kia C'eed se pot pune numeroase uleiuri (20w50, 15w40, 10w30, 5w30, 5w20), mentiunea de a se adapta vascozitatea la temperatura. O gama foarte larga de vascozitati permise, pe o masina asemanatoare, cu o motorizare asemanatoare... nu? Sigur crapa Aveo 1.4 daca-i pui 10w40 in Romania? :rolleyes: Nasul bagat in tot felul de calcule, nu-l bate soarele prea des. OK, este bine sa pui vascozitati mai mari pe motoare mai vechi, dar nu mai suntem de mult pe dacie, unde era chiar important.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire daca 5W30 este full sintetic, 5W40 nu este semi - sintetic?

Share this post


Link to post

Nu neaparat. Cum nici 5W30 nu-i musai sa fie full sintetic

Share this post


Link to post
@tolin: Acolo scrie doar sa bagi ulei certificat API/SL ...

Ia d'aci pagina lipsa din manualul tau:

post-402-125706608015_thumb.jpg

Share this post


Link to post

@fry : la un motor cu termostat care isi mentine destul de constanta temperatura indiferent de temperatura exterioara, cam cu cat crezi ca variaza temperatura uleiului ca sa merite sa pui un ulei care rezista 10-20 grade mai mult decat cel recomandat? Ceva de genul mai bine imi pun caciula vara decat sapca ca sa nu fac insolatie..

Pe de alta parte vascozitatea destul de diferita la temperatura de lucru intre un W30 si un W40 nu crezi ca va conduce la un debit diferit al pompei? si implicit o circulatie mai lenta a uleiului..

Share this post


Link to post

Cum nici 5W30 nu-i musai sa fie full sintetic

 

Adevarat, dar gandul imi era la 10W40. rolleyes.gif

Acest tip de ulei este semisintetic, adica un surogat comercial care sa dea o valoare de marketing unui ulei de calitate modesta caruia i-au fost adaugati ceva aditivi. Personal am facut cateva teste cu aceste tipuri de ulei (sintetic semi-sintetic) si am constatat ca anduranta lor difera dramatic. Astfel uleiul semisintetic rezista undeva la 5000 de mile (7500 - 8000 km).

Acest fapt poate fi evidentiat prin examinarea unei picaturi de ulei pe o hartie de test (buletin de participare Loto). Dupa ce picatura de ulei este absorbita in totalitate (2-3 zile) se poate observa ca:

- pata de ulei sintetic are suprafata mai mare si prezinta un luciu uniform (pe toata suprafata) dat de prezenta omogena a aditivilor;

- pata de ulei semisintetic are o suprafata sensibil mai mica 70-80% fata de cea de ulei sintetic, este mata, iar undeva in mijloc se poate observa o mica portiune lucioasa care evidentiaza prezenta aditivilor, care nu se omogenizeaza cu uleiul de baza.

Uleiul semisintetic este o alternativa folosita de dealeri de a mai lua cativa bani in plus de la client in vreme ce se doresc a fi grijulii cu bugetul acestora. Am mai scris despre acest tertip si nu mai reiau. Revenind la 10W40, daca acesta este schimbat la limita amintita, nu se vor constata mari efecte asupra motoarelor in primele zeci de mii de km. Dupa aceasta limita de inlocuire, in uleiul de baza se vor evidentia prezenta suspensiilor solide (produse prin ardere) in cantitate din ce in ce mai mare si care vor deveni abrazive pentru partile in miscare, accentuand uzura acestora. Am intalnit aceasta mentalitate la fostii dacioti, care utilizau uleiurile autohtone pe care le schimbau mai des. In fapt motorul era plin de slam (depuneri) in special in zona rampei culbutorilor, presiunea si lubrifierea submediocra fata de utilizarea unor uleiuri performante. Acest fenomen este extrem de redus la uleiurile sintetice permitand revizii la intervale mari 15000 pana la 25000 km.

In fapt fiecare procedeaza dupa credinta proprie indiferent de recomandarile prietenilor avizati sau mai mult a constructorilor.

La Kalosul meu care a implinit 160 000 km consumul de ulei este insesizabil (practic nu am ce completa intre schimburi), iar motorul funtioneaza excelent.

Share this post


Link to post

Pe aceiasi ideie merg si eu, merg cu 10w40 si cred ca este ok pentru temperaturile de +/- a zonei in care ma aflu.

 

Este posibil ca cei de la service-urile est-europene sa nu aiba deplina incredere in uleiul GM 5W30 primit de la diferiti furnizori , mai ales in trecut si de aceea s-a dat indicatia a se folosi uleiul GM 10W40 cu care surprizele de a ramane fara ulei in motor in perioada de garantie este diminuata. Uleiul in cauza nu se foloseste in service-urile Opel din Germania, acolo se prefera Castrol, Mobil sau Liqui Molly si pentru masinile care au indicatia 5W30 se foloseste si cel W40. Oare mecanicii de acolo vor sa se distruga masinile in perioada de garantie, sau nu au destule sortimente de uleiuri ? Dar aceasta problema a fost arhidiscutata; mult mai grava este distrugerea masinilor noastre din cauza retelei de drumuri de o calitate revoltatoare, orasele, cartierele de blocuri, drumurile dintre cladiri sunt intr-o stare mai proasta ca inainte de razboi, satele nemaivorbind sunt ramase in urma in privinta infrastructurii cu sute de ani fata de tarile civilizate. Ulei se va mai gasi, dar drumurile si cele refacute, se distrug zilnic. Camioanele cu tonaj mare chiar si in perioada asta de criza circula in rand cu turismele de 200-350 de cai putere pentru care viteza de 80-90 de km/ora este un supliciu. Oare de ce numai la noi in tara iau foc masinile Ferrari ? N-as crede ca teoria conspiratiei ar fi o explicatie plauzibila.

 

Share this post


Link to post

Aici, pe acest forum, a fost pentru prima data cind am auzit ca 5w30 ar fi cel mai indicat ulei pentru masinile noastre. Atit in cercul de prieteni/cunostinte, cit si prin service, nu am auzit ca cineva sa foloseasca acest tip de ulei (5w30) + in magazine nici nu se prea gaseste (este, nu zic nu, dar mai rar). Uleiul de baza aici este 10w40, il gasesti ori-unde, deci este cautat.

@Gabiti, atit masina mea cit si ale firmei (6 la numar) nu vad servici-ul decit la inspectie, iar in ceia ce priveste uleiul, toate merg cu 10w40.

Share this post


Link to post

salut..la noi temperaturile sunt in medie -20\+40..la aceste temperaturi ambele uleiuri se comporta la fel deoarece sunt concepute sa lucreze optim la aceste temp.,insa daca temp. scade la -30 grade atunci 10w-30 v-a proteja motorul mai putin deoarece devine mai vascos, iar daca temp. creste la +5o grade uleiul 5w-30 se v-a subtia prea mult si nu v-a proteja motorul...am dat doar un exemplu cum se comporta uleiul cu caracteristici diferite(nu ca majoritatea nu ar stii)fiecare trebuie sa aleaga uleiul in functie de zona unde sta..http://www.uleimotor.ro/generalitati.html

Share this post


Link to post

Fiecare poate sa isi puna in masina ce componente vrea si sa o serviseze cum vrea (nu pe toti ii intereseaza masina).

 

Daca vreti ca un motor sa va tina cit mai mult (uzura) care rezulta in durata de viata, consum carburant (bani in buzunar), emisii,... folositi componente si pese originale sau cit mai bune.

Piese inportante sunt:

- ulei

- filtru ulei

- filtru aer

- amestec antigel

Este importanta de asemenea schimbarea la timp a acestor componente sau cit mai des (anotimp / KM).

 

Cit despre ulei recomandarile mele pentru BENZINA cele mai bune respecta urmatoarele specificatii

- viscozitate 5W40 sau 0W40 - pentru frig dar si pentru temeperaturi si forje maxime chiar daca in manual scrie 5W30.

- ulei sintetic - pentru durata de viata mare a uleiului si reducerea/eliminarea depunerilor in motor (cocs).

- Pentru motoare pe benzina respectarea celui mai nou standard API SM chiar daca producatorul recomanda API SL, sau celelate deja "obsolete"

- Pentru motoare pe benzina respectarea standardului ACEA A3 (nu stiu daca la toate modelele este aceiasi recomandare - verificati manualul de utilizare). Si nu se recomanda ACEA A1/A5 care se rocamanda din cite stiu pentru Ford. Nota in general pe uleiuri este notat genul ACEA: A3/B3 A3/B4 (B3,B4 este pentru diesel).

- Pentru motoare pe benzina omologarea uleiului conform standardului GM-LL-A-025 (specific doar pentru motoarele GM). Respectarea acestui standard este o recomandare a mea si a producatorului - o consider ca ultima prioritate comparativ cu standardele APi Si ACEA (nu stiu in ce consta standardul GM si poate gresesc).

 

Cei mai specialisti se pot uita mai in detalii la specificatii (asta la cit pot fi ele de adevarate), la informati gen TBN (cu cit e mai mare cu atit e mai bine), Sulfati,...

 

Dintre uleiurile recomandate de mine pentru motoare pe benzina (unele dintre ele nu respecta chiar tot ce am scris mai sus):

- Mobil 1 New Life 0W-40 (respecta tot ce am scris mai sus)

- Mobil Super 3000 X1 5W-40 (respecta tot ce am scris cu exceptia ca este omologat conform cu GM-LL-B-025 in loc de GM-LL-A-025 - standard care cred ca e mai bun intrucit este pentru diesel)

- ELF Evolution SXR 5w40 (respecta ce am scris mai sus cu exceptia ca nu este omologat stabdardelor GM)

- ELF Excellium LDX 5W40 (respecta ce am scris mai sus cu dou exceptii: Respecta doar API SL, este omolgat GM-LL-B-025 si nu GM-LL-A-025)

- Castrol Edge 5W40 / Edge Turbo Diesel 5W40 (respecta ce am zis mai sus cu exceptia ca nu este omologat GM)

- Nu recomand uleiuri Castrol Magnatec care sunt semisintetice si sunt sub standardele/uleiurile prezentate mai sus.

 

Pentru motoare diesel se pun in general uleiuri care sunt destinate lor sau sunt si pentru ele dar si pentru diesel, daca nu gasiti altceva puteti sa puneti unul Diesel gen Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 (intrucit din ce am vazut eu pe la supermarket nu exista cel pentru benzina asta daca sunteti fan CASTROL)

 

Suces la revizie si fiti atenti sa luati filtre originale si ulei de buna calitate.

Am mai cumparat eu in trecut lucruri contrafacute care aratau similar cu originalele, bineinteles ca le-am dus inapoi.

Daca faceti voi revizia luati filtrele de la reprezentanta ca sa vedeti cum arata si ce elemente de siguranta au (GM are holograma cu aspect similar cum au CD-urile originale).

Elementele contrafacute sunt mai periculoase decit lucrurile de marca slaba, un filtru de ulei contrafacut poate sa iti distruga maotorul iar unul de aer poate sa iti uzeze motorul mai tare pentru ca nu filtreaza corespunzator.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

salut balogm,nu contrazic ce ai scris ca nu am cunostintele necesare dar in manual(tiparit de fabricant) nu este data decat o anumita specificatie la uleiul de motor fara A1,A3...si altele..de ce este mai bun un ulei GM,CASTROL,MOBIL-A3 decat GM,CASTROL,MOBIL-A1..ulei motor.txt

 

iar la cutia de viteza de la motoarele de 1,2 este dat in carte 75w-85 care nu se gaseste si ei baga 75w-80...iar mie mi-au bagat 80w-90 ca este mai bun pt cutia de la 1,2...

Edited by diablo

Share this post


Link to post

Ulei conform standardului ACEA A3 nu ineamna ca este mai bun decit conform ACEA A1 este pur si simplu alta specificatie referitoare la domeniul de utilizare.

 

Daca sunteti interesati si vreti sa studiati mai mult. http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Salut.

Referitor la uleiul produs de GM SAE 5W-30 consider ca este o mare teapa.

Eu am facut de 2 ori scimbul de ulei, cu ulei produs de GM si a trebuit dupa 6000 de Km sa pun altul.Pur si simplu, era negru ca pamantul si curgea ca apa(nu avea vascozitate normala) iar nivel de ulei scadea in fiecare luna.

Am fost la Service Chevy sa vad daca scapa pe undeva si... nu pierdeam ulei pe nicaieri.Mecanicii mi-au recomadat sa schimb uleiul(sa pun de la alta firma).Practic la 2 luni trebuia sa completez cu 1 litru.

Uleiul pus de mine cel facut de GM era produs in Turcia(mama lor de turci)Asta am patit-o de 2 ori.

Am fost nevoit sa pun ulei cu aceleasi caracteristici(5W-30) dar de la alte firme (Mobil 1 sau Opel).

 

CIP.

Share this post


Link to post

Foloseste recomandarile mele de ulei de mai sus si vezi daca mai ai probleme, lasa 5W30 (treci la full sintetic 5w40 sau 0W40) si lasa estimari personale gen "curge ca apa".

 

Acum ce ulei folosesti?

Mai ai probleme?

Daca mai ai probleme inseamna ca motorul tau e de doi lei. (trebuie sa vedeti si partea celalta a paharului - si motoarele pot fi proaste nu numai uleiul - proiectare proasta sistem racire,...)

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Uleiul pus de mine cel facut de GM era produs in Turcia(mama lor de turci)Asta am patit-o de 2 ori.

Am fost nevoit sa pun ulei cu aceleasi caracteristici(5W-30) dar de la alte firme (Mobil 1 sau Opel).

 

CIP.

 

 

Si uleiurile Mobil sunt facute in Turcia

Share this post


Link to post

Salut.

Referitor la uleiul produs de GM SAE 5W-30 consider ca este o mare teapa.

Eu am facut de 2 ori scimbul de ulei, cu ulei produs de GM si a trebuit dupa 6000 de Km sa pun altul.Pur si simplu, era negru ca pamantul si curgea ca apa(nu avea vascozitate normala) iar nivel de ulei scadea in fiecare luna.

Am fost la Service Chevy sa vad daca scapa pe undeva si... nu pierdeam ulei pe nicaieri.Mecanicii mi-au recomadat sa schimb uleiul(sa pun de la alta firma).Practic la 2 luni trebuia sa completez cu 1 litru.

Uleiul pus de mine cel facut de GM era produs in Turcia(mama lor de turci)Asta am patit-o de 2 ori.

Am fost nevoit sa pun ulei cu aceleasi caracteristici(5W-30) dar de la alte firme (Mobil 1 sau Opel).

 

CIP.

 

Si uleiul Mobil 1 sau Opel cum s-a comportat ? Ai mai avut consum de ulei sau a incetat sa mai manance ?

 

Share this post


Link to post

Salut.O intrebare pentru cine foloseste filtru de ulei marca MANN pe AVEO 1,2 de mai mult timp.Acesta fiind mai mic fata de cel original iar sistemul din interior este diferit...intrebare...sunt probleme de debit-presiune care poate afecta motorul ?

Share this post


Link to post

E cel mai bun filtru pe care-l gasesti usor, la un pret rezonabil. Interiorul este diferit pentru are tot ce trebuie, cea ce nu au toate asa zisele filtre originale. Mergi linistit pe el (W67/2).

Share this post


Link to post

Ok.am deja o saptamana,iar ca ulei am pus CASTROL MAGNATEC PROFESIONAL A1 \ API-SL\ ILSAC GF-3 \SAE 5W30..in manual nu este data nici-o specificatie de ACEEA A1 s-au A3 ,nu scrie decat pe bidoanele de ulei de la GM..o parere despre ulei...ms..

Share this post


Link to post

Nu pot sa-mi dau cu parerea despre ceva pe care nu l-am folosit. Eu am bagat in primavara Elf SXR 5W30 si e ok.

Share this post


Link to post

ok.ma intereseaza daca uleiul care la-i bagat are aceleasi date cum ar fi GM-LL-A-025 sa-u GM-LL-B-025 s-au ACEEA-A3..te intreb ca ma intereseaza cum se comporta motorul dupa un timp cu un ulei care nu respecta toate specificatiile de la GM---dar si asta pe care il pun ei in garantie, dupa 9 luni si 8000 km s-a facut negru si motorul devenise prea zgomotos...

Share this post


Link to post

Ulei Long Life nu merita sa pui decat daca faci multi km intr-un an mergand pe autostrazile vestului. Eu am pus 1 data cand am fost la prima si la singura revizie facuta la service autorizat, era singurul disponibil la clasa de vascozitate si nu admiteau sa aduci consumabilele propri. Altfel, rulajul preponderent urban sau prin imprejurimi, strica orice ulei in 7500-8000 km.

 

Exemplul cel mai concludent pot sa-l dau de la un cunoscut care-si facea reviziile in Germania (masina inmatriculata acolo), folosea Castrol cumparat de acolo, rula foarte multi km pe an, iar masina lui avea indicator de utilizare a uleiului. Cat timp rula majoritar afara, indicatorul il instinta de schimbare a uleiului dupa aprox. 15.000 km. Cand rula numai aici, in RO, pe o raza de 200 km fata de casa, era anuntat dupa aprox. 7.500 km. Asta mi-a permis concluzia ca, nu calitatea uleiului determina acest comportament.

 

"A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance"

 

"Oil Companies send their oils to OEM's for approval however some older specs are easily achieved and can be done so with the cheapest of mineral oils. Newer specifications are always more up to date and better quality/performance than the older ones." ( http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm )

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Acele explicatii le-am citit si eu pe un site..concluzie...un ulei trebuie sa respecte in primul rand vascozitatea care este data de producator ,indicatia pentru tipul de motor(benzina s-au motorina),apoi -fuel economy A1 s-au hight performance A3, ori ambele A5---o sera buna---

Share this post


Link to post

Aveti grija nu mai interpretati standardele ca vi-o luati in freza tare de tot.

 

A1 si A5 sunt diferite de A3 si A2 si nu sunt intercompatibile. Producatori care recomanda unele le contraindica pe celelalte. Daca un producator recomanda spre exemplu A3 nu folositi altceva. Daca nu recomanda nimic mergeti pe A3. Mare atentie A1 si A5 nu se recomanda pentru orice motor.

 

Nota: depinde de proiectarea motorului carui standard se aplica, folosind altceva poate duce la uzura accentuata a motorului.

 

Standardele API si ACEA sunt forate importante pentru ulei ele definesc calitatea uleiului, fara ele este exact ca si cum ai cupara pantofi chinezesti de proasta calitate care te tin foarte putin si eventual pot sa iti mai deformeze si picioru, nu lasa piciorul sa transpire, contine materiale toxice,... asta ca sa dau ca exemplu.

 

Uleiurile pentru Benzina si Diesel difera doar prin aditivi, un ulei de diesel poate fi folosit si pentru benzina in majoritatea cazurilor (dupa cum puteti vedea majoritatea uleiurilor respecta si standarde diesel gen ACEA: B3 , B4, C; API CF o data cu cele pentru benzina). Compatibilitatea in sens invers nu este recomandata datorita lipsei unor aditivi specifici diesel.

 

Nu va mai luati dupa tara unde se produce uleiul. Asta nu este cu adevarat important. In general uleiurile astea de renume se produc in diferite tari, diferite sortimente de calitate in functie de calitatea materiei prime si de cit de moderne sunt instalatiile fabricilor din respectivele tari. Asa daca ar fi sa o luam si masinile GM europa se cam fabrica prin Korea adica in fabricile Daewoo cum de altfel si sunt masin Daewoo sub brandul Chevrolet, care nu ar sugera nici pe departe calitate "Nemteasca".

 

Asa cum am mai spus si poate ma repet Castrol Magnatec este ulei semisintatic si spre exemplu este de "calitate" mai slaba decit ELF Evolution cum de altfel producatorul Castrol nu il recomanda nici macar pentru Dacia Logan (asta ca sa nu spun ca Elful e mai ieftin ca Castrolul).

 

Daca nu va pricepeti la uleiuri folositi si uneletele de pe siteuri pentru alegerea lor functie de masina. Poate ca e mai simplu asa fara sa va bateti capul cu specificatii.., si in felul acesta bagati si ce este cel mai optim si cel mai bun.

 

(In general eu ma refer la motoarele pe benzina daca nu specific altceva)

Asa ca fapt divers eu sunt fan benzina +GPL din foarte multe motive.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

salut..balogm,poate nu citim la fel..A1-REDUCE CONSUMUL DE CARBURANT..A3-PERFORMANTA MARE SI POATE FII UTILIZAT PE PERIOADA MAI MARE SAU KM..A5=(A1+A3).....dupa cum inteleg eu sunt uleiuri cu una,doua s-au trei propietati...apropo CASTROL MAGNATEC PROFESIONAL ESTE UN ULEI SINTETIC ...

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...