Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Ulei Motor

Recommended Posts

Are cumva acelasi ulei cu daewoo 5w30?

Share this post


Link to post

Ala era produs in Polonia, de o combinatie ISU-Total. Din specificatii e alt ulei. Se vorbeste de LL acolo (long Life).

Share this post


Link to post

Aha, deci uleiul ELF e totusi bun pentru masinile noastre. Si costa cam 300000 litrul la AmiAutoCenter.

Share this post


Link to post

Nu tot ce bâzâie face şi miere. Uita-te pe specificatii. Deschizatorul topicului a spus "gm 5w30", nu elf.

Daca mergi la revizie cu uleiul tau, e bine sa intrebi si la service daca este in specificatiile producatorului, inainte de a-l cumpara.

Share this post


Link to post

Ai deschis din intamplare atasamentul lui inainte de a vorbi?

Se refera la uleiul elf excellium gm 5w30.

In aceeasi ordine de idei, exista uleiuri cu specificatii GM atat la ELF cat si la TOTAL, anume excellium 0w30, respectiv activa energy 9000 0w30, la care am atasat specificatiile tehnice.5814.pdf5924.pdf

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Se poate folosi orice ulei 5W30 API SL de marca buna.

Share this post


Link to post

... mai ales daca are specificatia "GM-LL-A025"(motoare pe benzina) scrisa pe bidon si API: SM/CF :thumbl: ...prietenii inteleg unde "bat" ... :D

Share this post


Link to post

Daca e vorba de motoare opel,saab,etc. dar aici vorbim de motoare daewoo.Mai are rost sa specific? cele 300 de minute in retea :) )

Share this post


Link to post

Hai ca ai facut treaba! TU NU VEZI FRATE CA TE-AU INTEPAT CU ULEIUL? Trebuiau sa-ti puna 5w30. Au si ei dreptate in felul lor...e octombrie, in curand vine vara! Nu-mi vine sa cred! Noi discutam aici ca 10w40 este o teapa si tu nu ai inteles nimic, te-ai lasat inselat! Cumpara repede un schimb de 5w30 si pune-l in motor ca nu cunosc ei la urmatoarea revizie ca ai schimbat tu uleiul!

Share this post


Link to post

Nu schimb nimic. Am vazut ce s-a discutat pe aici. Cred ca este mai mult placebo decat realitate in legatura cu uleiurile bagate in masini de acest gen. Daca aveam si eu ceva cu multi cai, de raliu, de F1... atunci ma interesa mult vascozitatea uleiului. Sunt curios cum se comporta, pana nu vad rautatile facute de 10w40, nu cred. O sa revin cu impresii.

 

Ca fapt divers, desi e prematur sa-mi dau cu parerea... am mers A1 dus - intors de cand am scos masina din service (de la aglomeratia din Bucuresti pana la 170km/h pe autostrada). Nu vad nici o diferenta.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Nu vad nici o diferenta.

 

Ai sa o vezi mai tarziu... cand iesi din garantie!

Share this post


Link to post

Ai sa o vezi mai tarziu... cand iesi din garantie!

 

Cand va iesi din garantie va pleca catre alt proprietar. In cel mai rau caz, mai mult de 4 ani n-o tin.

Credeti ca uleiul GM 10w40 demoleaza o masina micuta ca motorizare, care e condusa in regim normal si care nu vede mai mult de 15.000 pe an? Ma indoiesc. Este mai bun 5w30... sa fie... nu prea va ganditi ca majoritatea avem masini slabute si le folosim cumintel. Oricum o fi, anu asta a mea cu 10w40 se intretine.

Edited by fry

Share this post


Link to post

post-402-125624405883_thumb.jpg

 

Cel mai rau lucru este credinta.

  • Like 2

Share this post


Link to post

In alta ordine de idei, draga fry...

Nu te gandesti ca o masina intretinuta bine are si alt pret la revanzare?

Share this post


Link to post

Fix de la uleiul GM 10w40 or sa se strice motoarele de Aveo... sigur ca da. Unii nici nu bagati benzina in motoarele astea, bagati tot felul de GPL-uri (unii chiar in motoare mici, unde nu prea se justifica investitia), si totusi masinile astea merg fara probleme... si aveti impresia ca un ulei ceva mai vascos o sa faca si-o sa dreaga.

 

Asa este, cum zice si Tolin, uleiul GM 5w30 se potriveste cel mai bine cu motoarele astea. Cu toate astea, Rich, sa-ti inchipui ca GM 10w40 va distruge masina si va nenoroci valoarea de revanzare... hehe.

 

Inchipuie-ti ca este recomandat sa-ti iei o acadea cu zahar 20%. Problema e ca la magazinu tau se vand numai acadele cu zahar 25%. Daca mananci acadeaua aia or sa-ti cada dintii maine? Sau poimaine? Sau in viitorul apropiat? Diferente se observa, probabil, daca bagi 10w40 muuuuulti ani la rand. Binenteles... prea multi ca sa mai conteze, mai ales la masinile astea construite recent care oricum n-au nici pe dracu, chiar daca unii le folosesc in stil barbar.

 

Opel/Chevrolet, Fiat si naiba mai stie cate service-uri... pun 10w40 in masini de genul asta. Tocmai s-a descoperit o conspiratie romaneasca? Sau chiar nu conteaza atat de mult? Probabil, rationamentul lor romanesc "de fier" este ca uleiul e ceva mai vascos si se mananca mai greu, in cazurile nefericite in care masina ar manca ulei. In rest, exista sansa ca acest ulei sa se uzeze mai mult in decurs de 1 an. De aici pana la scenarii apocaliptice...

Edited by fry

Share this post


Link to post
... Cum zice si Tolin, uleiul GM 5w30 se potriveste cel mai bine cu motoarele astea ...

Eu n-am zis ceva, n-am caderea, eu am citat manualul de utilizare al producatorului. Precizarea este foarte importanta, pentru mine.

In plus, cand producatorul scrie negru pe alb cu caractere de imprimanta IBM: "DO NOT USE SAE 10W40 ...", orice comentariu este de prisos.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Da, orice comentariu este de prisos. Mai ales ca manualul meu romanesc, neluat de pe net, spune atat:

 

"Folositi doar ulei clasificat conform standardului API SL. Alegeti vascozitatea uleiului dupa temperatura exterioara a aerului. Nu schimbati vascozitatea in caz de fluctuatii mici de temperatura ".

 

Urmeaza apoi un grafic de temperaturi cu doua exemple, unde se arata ca un ulei 5w30 este recomandat ptr temperaturi intre -30 si +30 grade si ca un ulei 10w30 este recomandat intre -20 si +30grade. Nu am nici o restrictie mentionata. Sa facem diferenta intre recomandare si impunere.

 

Concluzie1: hai la vara sa schimbam toti uleiul cand sare temperatura de 30 grade (mai ales in Bucuresti, unde avem la ordinea zilei temp de 45 grade vara), ca daca nu schimbam... scade valoarea masinii la revanzare. Cati dintre voi aveti 5w30 in Aveo si ati mers in Bucuresti veri multe cu 45 grade fara sa patiti nimic?

Concluzie2: 10w40 este clasificat API SL, iar daca stau sa-l asimilez tabelului deduc ca ar fi recomandat undeva intre temperatura de -20 si +40 grade... asadar... teoretic... este cel mai potrivit ulei ptr zona climaterica in care suntem noi cu tara asta a noastra! Mai sa fie!

 

Nu toate masinile-s la fel, dar motorizarea noua de pe Aveo nu-i prea diferita de precedenta. Manualul meu imi zice simplu si clar sa adaptez vascozitatea uleiului in functie de temperatura zonei in care ma aflu. Unde e conspiratia din service-uri?

@Tolin: Manualul tau este downloadat de pe www.chevrolet.com - U.S.A. (http://origin-chevrolet-prod-iad.pnangis.gm.com/assets/pdf/owners/manuals/2008/2008_chevrolet_aveo_owners.pdf), manual care nu corespunde cu recomandarile ptr Aveo livrat in Europa de Est. Masinile Aveo livrate in USA au diferente demne de luat in seama in ceea ce priveste motorizarile, cutiile, optiunile si calitatea materialelor. Din ce stiu eu, in USA nici nu se livreaza cu motoare de 1.2, ci numai 1.4 si 1.6. Foarte putine lucruri de la noi corespund cu ce au ei, de la cascaval pana la avioane... totul difera. M-am fript si eu acum ceva vreme cand am downloadat de pe un site american dedicat o schema de televizor Sony Wega, numai ca sa aflu ca sunt diferit construite ptr Europa de Est.

 

Inca ceva important - coform manualului pe care mi l-ai aratat, Tolin, ar trebui sa schimb uleiul la fiecare 5000 KM sau 3 luni (vezi planul de revizii inclus in manual). Deja e clar ca USA si Romania nu au aceleasi recomandari si ca obligativitatea punerii de ulei 5w30 descrisa acolo are valoare 0 pentru ce avem noi aici.

 

Asadar, treaba cu 5w30 si 10w40 pe Aveo e vax albina. Nu moare masina cu nici unul dintre ele. E aproape aceeasi branza. Diferenta dintre cele doua este prea mult amplificata de supozitii si placebo (la greu!).

Edited by fry

Share this post


Link to post

- cifra 30 reprezinta o clasa pe scara de vascozitate SAE care are o minima legatura cu 30'C;

- vascozitatea uleiurilor de motor se raporteaza la 40'C si la 100'C;

- vascozitatea este impusa de catre tolerantele pieselor in miscare in cilindru si in lagare;

- tolerantele pieselor nu depind de locul unde este vandut un motor, ci este conditie de plecare la proiectarea lui;

- diferenta de vascozitate dintre SAE30 si SAE40 este de vreo 50%;

- la uleiuri nu este ca la marmelada, mai gros inseamna mai rau;

- diferentele dintre uleiul 5W30 si cel 10W40 sunt esentiale, de compozitie, de vascozitate si de durata de utilizare;

- Romania se afla in zona climatica temperata;

- alternativa pentru zonele calde la aceste motoare este uleiul 15W40;

- nimic din ce am scris mai sus imi apartine, nu sunt opinii.

 

Opinie: utilizarea unui ulei 10W40 la un motor Daewoo/Chevrolet fara uzura este cea mai proasta alegere, chiar si in Europa de Est.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Manualul meu imi zice simplu si clar sa adaptez vascozitatea uleiului in functie de temperatura zonei in care ma aflu.

 

Pe aceiasi ideie merg si eu, merg cu 10w40 si cred ca este ok pentru temperaturile de +/- a zonei in care ma aflu.

Share this post


Link to post

Alta chestie interesanta: in manualul de la Chevrolet Kalos (2004) scrie sa pun ulei 5w30 numai daca ma aflu intr-o zona cu temperatura foarte scazuta. In rest, indicatiile duc catre uleiul 10w30 ca fiind cel recomandat, ulei pe care nici unul dintre noi nu-l prea foloseste.

 

Tolin, in spirit de gluma, iti zic ca doar teoretic clima noastra este temperata. Practic, nu mai este asa de vreo 8-9 ani. Cam de-atunci ni s-au dus cele 4 anotimpuri si ne-au crescut serios temperaturile. Avem o clima la fel de temperata ca mintea lui Becali. A naibii teorie si a naibii practica... si la diferenta "criminala" dintre uleiurile astea doua o fi tot la fel?

 

Sunt constient de faptul ca uleiurile difera si sunt recomandate in diferite circumstante. Ce nu se pricepe pe aici este ca nu se va intampla absolut nimic daca o sa folosesti 10w40 timp de un an pe aveo. Strict... se spun multe. Strict se spune si ca distributia zboara la 60.000 si cand scoti tot de acolo vezi ca o mai ducea 20.000 lejer, ca deh.. e masina model nou, nu mai e ca pe vremuri.

 

Te ghidezi dupa un manual neconform cu produsele noastre. Dupa cum vezi, in acelasi manual, ti se spune sa schimbi uleiul 5w30 la 3 luni / 5000km. O faci? Daca ai rabdare si mai il rasfoiesti, o sa vezi Nnshpe diferente in ceea e priveste recomandarile. Recomandarile generale si alte chestii copiate de pe site-uri atat de indepartate, incat si Lufthansa ajunge greu pana acolo, nu sting si nu nasc obligatii asupra produselor de aici, mai ales ca si acestea, in multe aspecte, difera.

 

Este prea greu sa recunoastem? Nu este o conspiratie a service-urilor, este un ulei destul de potrivit ptr conditiile de aici. De fapt, nu e nici alba nici neagra, conform cartilor NOASTRE cu specificatiile ptr ROMANIA, uleiul cel mai bun ptr motoarele astea nu e nici 5w30 nici 10w40, este 10w30. Si ce? Ni s-a sticat vre-unuia ceva ca nu l-am folosit? Nu uleiul 10w40 e problema celor care-si duc de rapa un aveo in cativa ani de folosire, problemele pot fi tot felul de instalatii gpl obscure sau mecanisme ciudate de reducere a consumului, piesele neoriginale sau second sau... exploatarea proasta. Nu uleiu 10w40, atat de hulit pentru ca e in clasa w40.

Edited by fry

Share this post


Link to post
... Te ghidezi dupa un manual foarte neconform cu produsele noastre. Dupa cum vezi, in acelasi manual, ti se spune sa schimbi uleiul 5w30 la 3 luni / 5000km. O faci?

Inca o liniuta (vorba ta):

Uleiul care se schimba la 3 luni/5000 km este ulei mineral 5W30 folosit din abundenta pe piata americana. Costul per litru este sub $2 la nivel de producator Castrol.

 

Romania nu este in acelasi regim climatic cu, de ex.: Israel, Egipt, Dubai. Asta se va intampla cand se va schimba unghiul axei de rotatie a Pamantului. Si chiar daca ar fi, producatorul impune 15W40. Pentru uleiuri, producatorul nu se face recomandari, el indica clar si fara echivoc tipul obligatoriu. Gasesti toate fluidele necesare in manualul de utilizare al masinii, la Informatii tehnice/Diagrama fluidelor.

Share this post


Link to post

Tolin, lasa omu sa bage ulei de motor la pret de "Untdelem de la Bunica"... :mrgreen:

 

In primul rand pretul uleiului trebuie sa dea de gandit referitor la calitatea acestuia

 

De curiozitate... @ Fry cat ai dat pe litrul de ulei ?

Share this post


Link to post

Tolin, lasa omu sa bage ulei de motor la pret de "Untdelem de la Bunica"...

L-am oprit eu ? Daca nu-mi punea nevorbite in gura, nu interveneam (vezi 7 postari mai sus).

Share this post


Link to post

Singurul motiv pentru care dealerii baga 10w40 este ca acel ulei este MULT MAI IEFTIN decat un 5w30...mai bine ar aduce 5w30 mineral din state!

Eu am dat 23 ron/l de supreme sintetic 5w30 de la petro canada, mi se pare destul de rezonabil. Nu uitati...ULEIUL ESTE VIATA MOTORULUI!

http://lubricants.pe...oducts/594.aspx

 

Vedeti...de aia am eu reticenta in a cumpara masina la mana a doua! Daca am 9-10k de euro imi iau masina noua, chiar daca este mai mica si mai slab dotata!

 

100% de acord cu ce spune tolin. as mai adauga...

5w iti asigura o ungere mult mai buna la rece, pana se incalzeste motorul...atunci cand se produce 80% din uzura.

Edited by rich1974

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...