Jump to content
Sign in to follow this  
BogdanD

Vreau Sa Schimb Dacia Cu Tico. Merita?

Recommended Posts

Salutare la toata lumea!

 

Sunt membru nou si recunosc ca este interesant ce am gasit pana acum pe forum.

Eu am o Dacie 1410 cu 50000 km la bord, din 1997 si m-am gandit sa achizitionez un Tico din 2000. Deci sunt in postura :wallbanger: , intrucat nu stiu ce sa aleg. Dacia imi consuma 9,5-10 in oras si m-am saturat. In plus are ceva rugina si face tipicele probleme de carburatie si aprindere, care te lasa pe linia de tramvai sau in intersectie. Nu as vrea ca la un Tico sa stau tot cu geanta de scule in portbagaj( oricum n-am prea mult loc). Am vazut ca destui dintre voi au Tico sau au avut, dar am citit si la probleme tehnice Tico si Matiz, si de aceea v-as ruga sa-mi spuneti daca un Tico de 2000 merita luat, raportat la Dacie si cam cati km sa aiba la bord? Aveti belele cu rugina?

Unii mi-au spus ca la Tico cu Euro 2 din 2000 risca sa te lase catalizatorul care cica ar fi vreo 1000 RON. Asa este. Merita mai mult un Tico fara Euro 2? Si atunci nu este prea vechi din 1998 sau inceput de 1999? Mentionez ca am nevoie de o masina care sa faca 6-7 mii de km. pe an, 90% in oras cu una sau cu doua persoane.

Multumesc anticipat celor care vor da sfaturi...

Share this post


Link to post

daca gasesti un tico bun, merita. daca nu, nu.

n-am auzit de probleme la tico care sa coste 10 milioane in afara de motor si cutie...

 

PS: Vezi ca ai postat gresit!

PS2: Cauta pe sectiunea tico si matiz sa vezi defectele caracteristice.

Edited by alx

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca NU se merita sa dai masina ta cu 50.000 de km la bord pe una care poate avea cel putin 150.000. Singurul avantaj pare sa fie consumul, insa cu o instalatie GPL rezolvi acest aspect. Iar cat priveste rugina, ea poate aparea si la un tico din `99, asta in functie de cum a fost intretinut. Avand in vedere ca nu faci mai mult de 10.000 km pe an, eu zic sa-ti pastrezi dacia. In cazul in care gasesti un tico care sa merite, ia-l. Eu am renuntat la dacia mea tot din `97 cu instalatie GPL si 45.000 km la bord pt. un matiz nou si pot spune ca nu sunt foarte multumit de alegerea facuta...Acum decizia este a ta. :)

Share this post


Link to post

Eu am tico din decembrie 96, cu 109000km reali. Iti spun ca merita sa schimbi dacia pe un tico. Preturile la piese sunt destul de apropiate, iar costurile de intretinere la tico sunt mult mai mici. Cat despre capitolul rugina...in aproape zece ani de cand este masina in familie nu am nici cea mai mica problema cu masina. Cele mai multe probleme pe care le-am avut cu ticozaurul sunt cele legate de bucse (sunt inca cele originale) care au inceput sa pice una dupa alta. In rest...ii dau la cheie si plec si ca sa merg gratis de 1 luna am si gpl pe el.

Share this post


Link to post

" Alexino" de ce esti dezamagit de Matiz. Eu stiam ca sunt OK fata de Dacii, mai ales ca l-ai luat nou?

" Alx"--- m-am uitat la defecte si am vorbit cu vreo doua persoane care au sau au avut Tico si tot nu-s lamurit. Unii spun clar ca este mai fiabil Tico decat Dacia , altii au alte opinii... Eu incerc sa ajung la un raspuns, pentru ca, din nefericire, mai intai va trebui sa vand Dacia si apoi sa iau Tico. Asa ca n-as vrea s-o dau in bara... mai ales ca este vorba despre un SH...

Share this post


Link to post
" Alexino" de ce esti dezamagit de Matiz. Eu stiam ca sunt OK fata de Dacii, mai ales ca l-ai luat nou?

 

Nu sunt dezamagit deloc, si chiar este OK fata de dacie din multe puncte de vedere (sau poate din toate). Doar ca nu sunt pe deplin multumit. Iar fata de tico sunt multe aspecte la care dacia este superioara. Dar aspecte pro si contra sunt intotdeauna... :mrgreen:

Share this post


Link to post

Daca vorbim de fiabilitate, de departe un tico este mai fiabil decat o dacie, renault, chevy & co.

Problema este gasirea unui tico in stare buna!

Share this post


Link to post

Diferenta se mai regaseste si in spatiul masinii. Dacia este mai mare. Ca fiabilitate (ca fost posesor de dacie) tico este mult peste. Nu mai eu stiu cat am umblat in motorul de dacie. La tico la 110.000 nu am umblat. Vorbesc de motor-altele au mai picat brate spate, cap de planetara etc..

Share this post


Link to post

Eu as merge pe dacie, ai mai mult loc si in ciuda consumului mie imi place mai mult "cu dacia decat cu tico". Spre fericirea mea am gasit si mecanic bun care in caz de se intampla ceva cu fieru il repara in timp util si la preturi decente :)

Share this post


Link to post

In afara de spatiul mai mare la Daca.Ai.Cap.Ia-ti Altceva., nu vad alte avantaje la dansa (desi degeaba are portbagajul mare, ca trebuie umplut 75% cu piese de schimb si scule). Tico este totusi masina, desi e mica...as zice ca si tinuta de drum cu niste amortizoare bune e mai buna la Tico. Si ca sa iu complet OnTopic, zic si concluzia: daca nu cari porcu' toata ziua cu masina, merita Tico.

Tico-uri bune se mai gasesc inca - asa cum am vandut eu unul luna trecuta, or mai fi si altele de vanzare.

 

PS :o fftopic: @Mike - ce-ti place mai mult cand te dai cu Dacia - senzatia aia de pe scaune, de parca topai pe salteaua de 180 de ani a bunicii? Suflatul in jiglere sau umblatul cu setul motor in portbagaj? Si ar mai fi cateva placeri...

Edited by ticodriver

Share this post


Link to post

mike...si de ce mai esti posesor de tico daca iti place mai mult cu dacia? Intrebare...ai avut vreodata dacie sa stii ce inseamna sa nu plece dimineata, sa te lase in drum?

Share this post


Link to post

BogdanD

 

La capitolul fiabilitate este mult superior Daciei, si cel putin scapi de problema cu vesnica dereglare a motorului.

Merita Tico numai daca gasesti unul foarte bun.

Nu stiu daca mai dispui in plus, dar poate cu o mie in plus iti iei Matiz sh.

Share this post


Link to post
mike...si de ce mai esti posesor de tico daca iti place mai mult cu dacia? Intrebare...ai avut vreodata dacie sa stii ce inseamna sa nu plece dimineata, sa te lase in drum?

 

Da, si nu am avut, am :D Anul asta am schimbat vreo 2 platine si 4 sau 5 seturi de bujii, nici nu mai tin minte numarul, pana cand am descoperit ca "mecanicii" la care ajungeam nu reglau aprinderea corect ;)

Si stiu cum e sa nu plece dimineata(am lasat-o cateva zile in parcare ca nu am avut nevoie de masina si s-a evaporat benzina din carburator) dar iarna porneste :) Mi s-a rupt si cablul de accerelatie la dacie, m-a lasat si un sabot pe spate la dacie si totusi mie tot imi place b-(

Share this post


Link to post

"Alexino"--in afara de spatiu, putin confort si de siguranta poate, care consideri ca mai sunt plusuri ale Daciei fata de Tico?

Share this post


Link to post

Siguranta mai mare la Dacie!? =)) De unde, din tabla ruginita, care are consistenta unui biscuite?! Masina aia nu are niciun fel de ranforsari, e conserva goala si respecta normele de siguranta din anii '60, ca doar atunci a fost proiectata. Nu zic ca Tico ar fi o masina sigura, dar, dupa parerea mea e mai sigura doar decat Dacia 1410 si motociclete/biciclete :mrgreen:

Share this post


Link to post

Un plus deloc de neglijat este siguranta-mai mare in dacie zic eu. La un impact identic tico se deformeaza mult mai rau. De asemenea testat.

Share this post


Link to post
... stiu cum e sa nu plece dimineata(am lasat-o cateva zile in parcare ca nu am avut nevoie de masina si s-a evaporat benzina din carburator) dar iarna porneste :) Mi s-a rupt si cablul de accerelatie la dacie, m-a lasat si un sabot pe spate la dacie si totusi mie tot imi place b-(

Un adevarat si indarjit "daciot"! Bravo! (nu o lua peiorativ, am fost ca tine pana in toamna trecuta...). Inclin sa cred ca un Tico bun e altceva, totusi. Stiu si eu un doctor pensionar ce are grija ce de nepotii lui de un Tico de prin 99-2000. Zici ca e nou. Deci mai gasesti si asa, la primul proprietar.

Share this post


Link to post

As zice sa mai strangi niste bani si sa cauti un matiz, insa si matiji buni se gasesc greu. Regula e clara, ce gasesti mai bun aia cumperi, chiar daca dai un ban in plus si asta inseamna un sacrificiu. Orice ai vreau sa cumperi, mai ia cu tine pe cineva care se pricepe, probeaza bine, condu .. Dar cum nu e un topic berlina vs tico vs matiz .. dupa 2 dacii, never again dacia.

Share this post


Link to post

1. Dacia 1xxx nu se poate compara cu Tico din 1000 de motive pe care nu are rost sa le enumar.

2. Tico bun gasesti dar pe la 3000 euroi costuri intretinere reduse fata de matiz.

3. Matiz bun gasesti de pe la 4000 euroi in sus - avantaj mai mult spatiu decat in tico.

4. Tot la 4000 gasesti Super Nova sau Solenza pe la 4500 euroi - motoare bune, cutie de viteza excelenta - asta in cazul in care vrei sa ramai daciot :)

Acum in functie de lovele si de destinatia masinii ramane sa te hotarasti. Succes!

Share this post


Link to post

De aceea am si optat sa analizez varianta Tico, pentru ca daca este bun, sa imi pot permite sa dau ceva in plus. Decat sa fiu la limita cu banii de Matiz... Si stiu ca, oricum , dupa ce cumperi un SH, bagi niste bani in el...

Share this post


Link to post

Asa cum spuneam eu nu am avut probleme cu tico-ul, probleme care sa nu imi permita sa merg cu el, insa stiu ce inseamna dacia - am avut in familie 2 dacii pana sa cumpere tata tico-ul si ulterior suzuki-ul (in 2002). Ce pot sa spun cea de-a doua dacie din 1995 a fost cumparata de la un inginer din fabrica, masina urmarita pe banda (in 2002 cand a dat-o nu avea rugina pe ea), insa si ea, pe cat de buna era, nu a scapat de "iar nu pleaca", "iar trebuie sa ii schimb platina", iar troncane, scartaie, nu tin franele, etc.

Share this post


Link to post

Daca vand Dacia, in nici intr-un caz nu mai iau Dacie... Sa lasam si altora placerea... > :)

Share this post


Link to post

Dacă-ţi trebuie mai ales pentru oraş merită Tico altfel e cam nasol.

 

E adevărat că e mai fiabil decât Dacia dar e mult mai mic. Deci e posibil să căştigi la fiabilitate dar sigur pierzi la comfort, spaţiu, siguranţă. Zic că e posibil pt. că fiind vorba de SH ai şanse să dai şi peste o mare belea - pe mine m-au îngrozit problemele cu lonjeroanele de care am tot citit pe forum. Dacia măcar o ai de nouă şi ştii ce-i poate pielea iar la 50k km e destul de bună dacă nu ţi-ai bătut joc de ea.

 

Sfatul meu este să mai aştepţi un pic, să mai strângi bani pentru a fi ceva mai sigur că vei opţine un upgrade - de exemplu Cielo.

 

Cu Tico SH rişti să fii dezamăgit sau să dai din lac în puţ!

Share this post


Link to post

Si eu am avut dacia berlina de noua 1,4 cutie 5tr. - 1995 si totusi am vandut-o cand avea 95 mii km la bord, masina super intretinuta, nu consuma ulei, plantarele le-am rectificat, bucse noi, rulmenti noi, tobe noi, amortizoare, ambreiaj nou, jenti late, anvelope 175/70/13, scaune opel, volan sport...etc. Am dat-o in 2004 cu 55 mil pomana curata.

Tico fata de dacie merge lejer cu 90km/h la drum lung...dacia ma dispera cu huruiala specifica ca sa nu mai zic ca tot timpul surubaream la ea - cunoscatorii stiu :) .

Tico l-am luat de la tatal meu, masina de garaj..eu intentionam sa-mi iau o dacie solenza dar a trebuit sa ma mut la casa noua si banii s-au dus pe termopane, mobilier, obiecte casnice...etc.

Avand in vedere ca mai mult merge prin oras masina este excelenta, primul drum afara l-am facut la munte - Rasnov, am urcat pana sus la cetate si s-a comportat excelent. Viteza de croaziera 110km/h.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...