Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Kalos - Modificari iluminare interioara

Recommended Posts

In acest topic vom descrie cum se pot modifica diverse chestii la iluminarea interioara a Kalosului.

 

Este vorba de:

 

- panoul indicatoarelor de bord

- panoul blocului de comanda a climatizarii

- panoul (capacul) instalatiei audio

- iluminarea diverselor butoane (avarie, ceata spate, reglaj inaltime faruri, etc.)

- plafoniera

- butoanele geamurilor electrice

- clapete deschidere usa

- ce-o mai fi

 

Desigur ca exista variatii de la generatie la generatie si in functie de echipare, de aceea ii rog pe cei ce au facut ceva sa specifice in clar la ce model/accesoriu face referire si, desigur, pozele sunt binevenite.

Zic ca ar fi de preferat ca intrebarile sa fie adresate autorului postului respectiv pe PM, pentru a evita incarcarea topicului.

De asemenea, ar fi de dorit abtinerea de la "aprecieri" admirative sau... viceversa.

Asta ar conduce mai mult la un soi de tutorial in serial si poate fi eventual mutat (acum sau mai tarziu) in sectiunea respectiva.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Kalos 2004 - Butonul de reglaj al inaltimii farurilor

Se afla pe partea soferului in stanga volanului pe fata "fixa" gri deschis a bordului.

 

Demontare

Unelte

Doar cu manutele cele doua

Operatii

1. Pentru a-l (de)monta, e necesara desprinderea partii superioare a panoului se sub bord, care este fixata in 3 cleme: una aproape de coltul, dreapta-sus, una aproape de coltul stanga sus si una tot in stanga, aproape de decupajul de sub coloana volanului.

a. bentru demontarea panoului, prin desprinderea clemelor, se baga cateva degete ( :) ) prin decupaj, in dreapta, se apuca panoul si se trage de el fara prea multa forta, dar ferm;

b. se procedeaza la fel in partea stanga si apoi cu ultima clema din coltul stanga-sus al panoului;

Note:

- Nu e nevoie sa se desprinda si clemele din partea de jos, panoul putandu-se departa in partea superioara suficient pentru a ne lasa sa facem treaba.

- Pentru montarea la loc a panoului, se impinge usor in panou, pe rand, de la dreapta la stanga, in dreptul fiecarei cleme, pana cand acestea "prind" la loc.

2. Pentru demontarea dispozitivului se baga mana dreapta printre panoul semi-demontat si cel fix, sub dispozitivul de reglaj, se apuca corpul acestuia si se impinge spre afara, miscandu-l usor stanga-dreapta. Va iesi cu usurinta (are doua lamele elastice destul de "soft" in lateral).

3. Se desprinde conectorul din spatele acestuia.

Nota: Pentru montarea dispozitivului se va prinde la loc conectorul, dupa care se impinge usor dispozitivul in lacasul sau pana la fixare.

Durata

Nu mai mult de 2 minute

 

Prelucrare

Urmatoarele operatii se fac la "masa de lucru".

Unelte

- "unealta" cu lama/varf subtire si rigid (briceag, lama, surubelnita)

- letcon de 25-40W cu varf subtirel

- mini-freza, daca ledul e focalizat (merge si cu pila, dar e mai migalos)

Materiale

- 3 cm de fludor :D

- led 3-5 mm de culoare dorita (nu e nevoie sa fie ultrabright, ba din contra, cu cat mai anemic, cu atat mai bine; in plus, daca e difuz (deci nu transparent si cu lupa) probabil ca va putea fi montat asa cum este

- rezistenta de 470 ohmi pana la... 10 kohmi la 0,5...0,25 W

Operatii

1. Se desprinde masca, eliberand cu grija urechiusele ce o tin de restul ansamblului, prin folosirea "unealtei". Punerea la loc presupune impingerea mastii la loc, pana face "tzac" (urechiusele isi reiau locul lor).

2. Ne ramane un ansamblu format din 4 piese: cutiuta-capac, butonul, placuta cu piese si dispersorul optic. Axul butonului este fixat intr-un locas din cutiuta-capac. Pentru demontare de introduce lama unui cutit intre buton si carcasa, in imediata apropiere a axului, se "cracaneaza" putin si se trage de placuta cu atentie, pentru ca dispersorul poate cadea (nu se sparge ca e de... plastic ;) ).

Nota: In continuare ne ocupam doar de placuta cu piese (pe care a mai ramas fixat si butonul, dar pe care il lasam acolo ca nu ne incurca). Pe ea se mai afla conectorul cu 6 pini (numai 5 activi) si o rezistenta (360 ohmi). Mai este si un potentiometru de 2,2 kohmi pe undeva pe sub buton.

[interesant este ca probabil se poate ajusta plaja de reglaj a dispozitivului prin modificarea rezistentei existente si/sau montarea unei rezistente aditionale - e loc pentru cate o rezistenta la fiecare din cele trei terminale ale potentiometrului, dar 2 nu sunt montate - asta insa este alt subiect]. Cel mai important insa este un beculet aparent verde montat pe o mica placuta amplasata perpendicular pe "placa de baza". Culoarea verde este data, ca de altfel in cazul tuturor beculetelor "colorate" de prin bordul Kalosului, de cate un "prezervativ" montat pe globurile acestora. Capisonul se da jos usor "tragand" de el cu... unghia (ca si cum am racai ceva) de jur imprejur, din aproape in aproape (nu prea aluneca). Cei care pot improviza ceva de culoarea dorita care sa inlocuiasca capisonul original, pot sa o faca si au scapat. Cei care vor sa monteze un led mai au de lucru.

3. Se dezlipeste becul.

4. Se taie unul din traseeele de pe spatele placutei mici.

5. Se curata lacul verde protector cu "unealta".

6. Se monteaza rezistenta prin lipire direct pe fata cu traseul taiat.

7. Se "prelucreaza" ledul. Asta e nevoie doar daca ledul este focalizat. Prelucrarea presupune pilirea lui pentru a determina dispersarea luminii. Eu am gasit ca o dispersie suficienta pentru iluminarea indicatiilor butoanelor (insuficient insa pentru instrumentele de bord) se obtine prin realizarea unui con cu baza la nivelul cipului si avand un unghi la varf de circa 60 de grade.

8. Se lipeste ledul tinand cont de... unde-i plusul. Ei bine, pentru asta n-am poza si nici vreo indicatie prea precisa. Eu am identificat la demontare un fir negru (-) si unul maro-cu-alb (+), am verificat pe schema (asa e) si am urmarit traseele pe placuta de circuit imprimat. Din pacate, nu mi-am notat cum trebuie pus in final ledul pe placuta.

9. Se verifica:

a. se pune dispersorul la locul lui si se introduce ansamblul placuta-buton-dispersor (fara cutiuta capac) in masca;

b. se alimenteaza cu circa 12V pe pinii 1 (+) si 4 (-) ai conectorului;

c. se observa daca rezultatul e multumitor

Nota: Asigurati un intuneric rezonabil. Daca e prea lumina o sa vi se para ca e bine, iar cand o sa-l puneti in masina si chiar e intuneric, o sa va mirati de ce aveti genunchiul stang in culoarea pe care ati pus-o :D

10. Decizie:

a. daca e prea luminos, mariti valoarea rezistentei;

b. daca e prea intunecat, micsorati valoarea rezistentei (in niciun caz nu ar trebui sa aveti nevoie de mai putin de 470 ohmi);

c. daca e luminat neuniform, nu aveti o dispersie buna si va trebui sa va mai "luptati" cu ledul;

d. daca va place, asamblati totul la loc si gata.

Durata

15 min - ?

 

Realizare personala

Led albastru 5 mm focalizat (luminos bine, probabil 7000 mCd, dar nu stiu sigur), pilit conic cu rezistenta de... 10 kohmi (1 mA prin led!!!). 3-ul de pe indicator e o idee mai palid, dar mult mai putin decat era inainte :D

post-482-1150367946_thumb.jpg

post-482-1150367956_thumb.jpg

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Zis si facut, cam 30 min. (cautat piese potrivite). Liedul l-am luat de la o unitate FDD si rezistenta de 430 ohmi / 0,5W. La 14,8 V (tensiune max. prin instalatie) treceau maxim 30 mA. Oricum, scopul a fost atins: s-a injumatatit consumul pe sursa aceasta de lumina si s-a inlocuit un bec cu filament ce se putea arde oricand.

 

PS Iluminarea a devenit mai discreta, mai placuta.

Share this post


Link to post

Kalos 2004 - Capac RCD

Este vorba de capacul din prima imagine,care apartine radiourilor cu CD cu care au fost echipate unele modele de Kalos incepand cu 2004 (si terminand nu stiu cand).

Desi nu este asa de complicata pe cat ar putea pare la prima vedere, lucrarea asta contine unele operatii delicate si chiar riscante. De aceea NU recomand aceasta modificare celor ce nu au ceva experienta in manevrarea unui letcon si a unor scule taioase :D pentru maltratarea unor montaje electronice.

Lucrati cu atentie: verificarea nu se poate face decat dupa ce asamblati capacul si il montati pe scula in masina. Daca ceva e in neregula va trebui sa il demontati din nou.

Lucrati cu grija: unele erori pot produce defecte iremediabile.

Unelte

- letcon de 25-30W cu varf bine ascutit (daca aveti statie de lipit cu atat mai bine)

- o surubelnita cu cap Torx de 6

- un spitz (cleste cu varfuri lungi si subtiri)

- o "unealta" cu lama sau varf ascutit; pe alocuri un cutter se poate dovedi benefic

- o penseta cu varfuri ascutite pentru manipularea componentelor SMD

Materiale

- doua leduri de 3 mm in culoarea dorita; acestea se vor utiliza pentru iluminarea afisajului si nu e nevoie sa fie foarte puternice (afisajul beneficiaza de un dispersor propriu fantastic), dar trebuie putin... pilite pentru a face lumina sa se indrepte si in lateral; "clasicul" con va asigura acest lucru.

- 8 leduri SMD (cele originale arata ca aici, dar merge foarte bine si modelul mai "clasic" 1206, ca cele de aici sau echivalente

- o rezistenta SMD format 1206 de 1-10 kohmi in functie de tipul ledurilor pentru iluminarea afisajului

- putin fludor

Operatii

0. Se aduce capacul pe bancul de lucru :D

1. Se intoarce cu fundul in sus si se desfac cele 4 suruburi (marcaj cerc verde pe desen).

2. Se mentine capacul cu butoanele in jos si se introduce unghia sau lama "uneltei intre cele doua "semi-capace" (ce paradox :) ) negre, pe latura lunga spre unul din capete si se "forteaza" un pic :) . Se repeta operatia si spre celalalt capat si in mod normal "fundul" se va detasa cu usurinta, iar de cealalta parte ramane "fata" si placuta cu piese. Intre ele mai este si cauciucul cu butoane.

3. Se ia placuta cu piese si restul se pune frumos deoparte.

4. Se desfac:

a. butonul de "catapultare" a capacului de pe scula, care este asigurat cu o mica clema (marcaj dreptunghi verde pe desen); atentie, ca are si un arcusor destul de nevricos;

b. butonul de volum, tragand pur si simplu de el; blau Punkt-ul ramane pe loc.

5. Se desface rama metalica a afisajului prin indreptarea cu ajutorul spitzului a celor 5 aripioare de pe fata cu circuite (marcaj albastru pe desen) si tragerea ei pe partea cealalta. Operatia asta este necesara pentru ca pe latura mica dinspre butonul cu blau Punkt, rama impiedica dispersorul de lumina sa iasa.

6. Se desface cu grija afisajul, care se mai tine doar in banda de cauciuc conductiv care-i asigura contactele electrice cu circuitele de pe placuta. Pentru asta se... deschide usor ca si cum banda de cauciuc ar fi o balama si afisajul usa. Nimic nu e limit de fapt, dar presiunea si adeziunea materialului le tine ca si cum ar fi. Bineinteles ca una din laturile benzii va ceda. Cu putin "ajutor" (folosirea "uneltei") asta se va intampla la contactul cu placa, iar banda va ramane "lipita" de geamul afisajului. Se pune cu mare grija cat mai departe. De fapt aceasta operatie este doar pentru a proteja afisajul de un eventual incident.

7. Se desface dispersorul de lumina detasand rand pe rand toate clemele care-l tin de jur impresurul placutei (marcaj rosu pe desen)

8. Se dezlipesc cele doua beculete pentru iluminarea afisajului (marcaj cerc galben pe desen). Pentru asta se incalzesc alternativ si cat mai repede ambele lipituri si se impinge ususrel de bec de pe partea cealalta, pana cand acesta se desprinde de cablaj. Este vorba de un mic bec care are acelasi soi de capison colorat (verde) pe care il gasim si la becurile de bord. Cele doua becuri sunt legate in serie, lucru care ne va ajuta in oarece masura la operatiile urmatoare.

9. Se identifica traseul care pleaca de la becul din stanga (marcaj violet pe desen) si se intrerupe folosind "unealta" sau un cutter manuit cu grija. Este poate operatia cea mai delicata, avand in vedere si riscul ce exista de a va scapa "unealta" de sub control si a face te miri ce pagube, dintre care unele ireparabile.

10. Se curata traseele din cele doua parti ale taieturii, pe o lungime de cate 2-2,5 mm (este cam cat este disponibil de fapt)

11. Se lipeste rezistenta.

12. Se lipesc ledurile prelucrate (cele ce au fost candva de 3 mm), cu catodul in stanga si anodul in dreapta, cu referire la desen. Ceea ce se obtine in final este un montaj serie cu cele doua leduri si rezistenta de limitare a curentului, ansamblu comandat de un tranzistor (o chestie cu 3 picioruse inguste pe o parte si 1 lat de cealalta, aflat in dreapta ledului din dreapta). Acesta comanda plusul, minusul fiind practic legat la masa.

13. Se dezlipesc cele 8 leduri originale (marcaj dreptunghi galben pe desen). Manevra pe care o folosesc eu este sa incalzesc alternativ cele doua lipituri tinand placa aproximativ verticala si cand simt ca ledul e "flotant", il "inlatur" de pe circuit cu varful letconului.

14. Se lipesc noile leduri SMD dupa ce in prealabil am identificat cu grija anodul si catodul. Cel mai bine este sa le alimentati de la o sursa oarecare si sa le asezati intr-o anumita pozitie pe masa (de exemplu cu anodul spre stanga). De aici le veti prelua cu penseta rand pe rand. Avand in vedere ca orice eroare prin inversare va fi urmata de o redesfacere a capacului, este bine sa verificati din nou orice led, daca aveti dubii asupra semnificatiei capetelor lui. Din fericire, pozitia lui pe placa este marcata cu + (anod) si - (catod).

15. Se pune la loc dispersorul si se asigura pe pozitie cu toate clemele.

16. Se pune la loc afisajul, se monteaza peste el masca metalica si se stramba la loc urechiusele de prindere folosind spitzul. Presati cu constinciozitate pe rama metalica in dreptul urechiusei pentru a asigura presiunea necesara realizarii ferme a contactelor intre banda de caucuc si circuitele de pe placa.

17. Se pun la loc cele doua butoane.

18. Se pune placa cu fata (cu afisajul) in jos in "fata", se pune "fundul" peste si se preseaza cu grija de jur imprejur pana la imbinarea completa si asigurarea prin cleme.

19. Se prind la loc cele 4 suruburi.

20. Gata! Mergeti si faceti o proba! E bine sa fie destul de intuneric pentru a putea evalua corect rezultatul. Ar putea apare urmatoarele probleme:

- afisajul prea luminos/intunecos: trebuie marita/micsorata valoarea rezistentei din circuitul celor 2 leduri (foste de 3 mm :) ); asta am patit eu; nestiind cat de eficient este dispersorul, am pus o rezistenta relativ mica "sa fie" curent din belsug; rezultatul a fost un fel de... lanterna :D

- iluminarea butoanelor prea luminoasa/intunecoasa: trebuie folosite alte leduri mai slabe/puternice; greu de presupus ca veti avea o astfel de problema

- afisajul nu este luminat deloc: unul din cele doua leduri sau amandoua puse pe dos; trebuie inversat(e)

- unele butoane nu sunt luminate: ledul/ledurile din proximitatea lor montate pe dos; trebuie inversat(e)

- nu merge deloc: ar putea sa fie nasol (foarte improbabil) sau sa... nu fi pornit scula (muuult mai probabil :D )

Durata

Rezervati-va de la o ora in sus :)

Asta-i tot! Piesele ramase le puteti folosi la ce vreti ;)

 

 

 

Asta ar fi capacul - din fata

 

post-482-1150650276_thumb.jpg

 

Din spate

 

post-482-1150650290_thumb.jpg

 

Surubelnita Torx T6

 

post-482-1150650311_thumb.jpg

 

Fata data pe... fata

 

post-482-1150650326_thumb.jpg

 

Fundul dat pe... spate

 

post-482-1150650336_thumb.jpg

 

Placuta vazuta din fata

 

post-482-1150650347_thumb.jpg

 

Si cu... susu-n-jos

 

post-482-1150650358_thumb.jpg

 

Placuta pe partea de... lucru

 

post-482-1150650372_thumb.jpg

 

Si... cum am mai zis

 

post-482-1150650383_thumb.jpg

 

Ramasite

 

post-482-1150650397_thumb.jpg

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Abram Burel, cred că ar fi de un real folos un tutorial pentru montarea unei surse de lumina la scrumiera, pentru aceia dintre noi pe care soarta i-a privat de această minune a tehnicii. Daca s-ar putea pentru toNti, ar fi perfect...

:osanale:

Edited by rzvpopa

Share this post


Link to post

Mda, e drept că eu am bec la scrumieră, dar e... verde, prin urmare, chiar dacă nu mai fumez de destul de multă vreme, o să studiez problema şi o să revin cu informaţii.

Dacă tot veni vorba, parcă ar mai fi de lucrat ceva şi la brichetă, că parcă nici aia nu are lumină :)

 

Notă: Eu unul mă gândesc ce-aş putea pune în locul lor :D Idei, ceva?

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Dar o sursa de iluminat in torpedo se poate pune ? Din cate stiu eu nu are nici un model de kalos asa ceva

Share this post


Link to post

Orice se poate :) Nu am simţit nevoia de aşa ceva. Parcă plafoniera bate în torpedoul deschis...

Share this post


Link to post

În cazul ăsta, plafoniera bate şi în scrumieră :P

Torpedoul şi scrumiera (la '06) ar trebui să fie luminate! Help! :)

Share this post


Link to post

I'm veeery proud of myself.

În cele din urmă mi-am făcut curaj şi mi-am iluminat scrumiera. Nu de alta, dar mă săturasem să culeg scrumul pe care îl produceam noaptea în jurul ei.

N-am nici o treabă cu eletronica, poate întru-câtva cu tehnica, aşa că am zis că o scot eu de o semi-electrotehnică. Prin urmare: am găsit prin casă un led verde rămas de la o carcasă de Pentium, o rezistenţă (despre necesitatea căreia am aflat din surse oculte :D - nu mă întrebaţi ce fel de rezistenţă, habar n-am; sursele "ştie"), un cablu bifilar rămas de la un încărcător de telefon şi ceva... şurubelniţe. Operaţiunea a decurs cam aşa:

Ledul se montează în serie cu rezistenţa pe cablul bifilar. Se desface partea centrală a bordului. Se scot apărătorile de plastic din lateralul (stânga-dreapta) panoului de control al climatizării cu o surubelniţă dreaptă (se forţează un pic; sunt prinse în nişte cleme metalice care sar). Apoi se desfac cele 4 şuruburi cu care e prins de bord panoul de control al climatizării. Acesta are pe spate mai multe leduri care "intră" în el pentru a lumina. Se scoate unul din leduri, prin rotire. De el se leagă cele două fire ale noului led, care se coboară spre scrumieră. Sigur, contează şi polaritatea când se cuplează firele, dar eu am mers pe "încercare şi eroare". Şi a mers. Se trage cablul prin interior spre scrumieră şi se închide bordul la loc. Eu l-am lăsat ceva mai lung, să se poată plimba odată cu scrumiera, deoarece am prins ledul în mijlocul scrumierei, pe axul "aripioarei" pe care o are deasupra. Practic l-am răsucit o dată pe acel ax şi l-am orientat spre interiorul scrumierei. Când o scutur îl pot scoate foarte repede. Nu se vede absolut nimic (fire etc. - decât lumina, care e difuză, nu e mai puternică decât cea din bord şi nu deranjează la condus). Sunt foarte mulţumit de ceea ce mi-a ieşit. Nici nu se cunoaşte că e after-market (de fapt nici măcar after-market nu e, ci la colţul străzii > :) ).

Toată povestea mi-a luat cam o oră. Asta pentru că era prima oară când desfăcem zona respectivă a bordului (asta nu înseamnă că aş fi desfăcut până acum vreo altă zonă) şi am umblat cu multă grijă (ca să nu zic teamă). A doua oară aş rezolva totul în maxim 15 min. Probabl că a doua oară va fi înainte de revizie, când voi face operaţiunea inversă.

 

Sunt sigur că electroniştii râd de "marea mea realizare" şi de termenii pe care i-am folosit, dar, după cum spuneam, I'm veeery proud of myself.

Share this post


Link to post

Ce model de Aveo ai de n-are bec la scrumelnita ? Au inceput si astia cu metode cocoreene de crestere a profitului ?

Share this post


Link to post

Nici Kalosul meu n-are bec la scrumiera, si astept metoda lu' AB...

 

Eu cred ca i-au selectat pe fumatorii inraiti si le-au dat Kalosi fara luminita la locul de munca :D

Share this post


Link to post
Ce model de Aveo ai de n-are bec la scrumelnita ?

Modelul e... Kalosul în 5 uşi, versiunea cea mai de sus de la motorizarea 1.2 l. Adică Star H5MA55C. Dar iată că i-am dovedit pe coreeni :D .

Share this post


Link to post
A doua oară aş rezolva totul în maxim 15 min. Probabl că a doua oară va fi înainte de revizie, când voi face operaţiunea inversă.

 

Nu are rost, nu te cauta nimeni pe acolo. Felicitari pentru operatiune.

 

PS: Kalos 2004 avea lumina in scrumiera. La 2005 au mai pus ce le-au ramas din leduri dupa care au renuntat la a mai pune.

Share this post


Link to post
Orice se poate :)

 

Iluminarea butoanelor de deschidere geamuri la un Aveo Platinum se poate? Cum erau si la vechiul Cielo!

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Se poate si asta, dar nu chiar cum era la Cielo. Ce voi spune se refera la Kalos. Nu stiu exact cum e la Aveo. Butoanele sunt negre cu totul (e drept ca nu le-am zgariat sa verific daca nu cumva sunt doar vopsite, dar ma cam indoiesc). Prin urmare nu ai cum sa faci un simbol care sa se aprinda. In schimb, poti sa bagi unul sau mai multe leduri in cutiuta aia si lumina va iesi de jur-imprejurul butoanelor, suficient de discret ca sa nu deranjeze (ma rog, dupa gustul fiecaruia!). Mai ramane treaba cu alimentarea. Daca vrei sa se aprinda doar odata cu luminile, atunci trebuie tras un fir. Poate mai simplu este sa le alimentezi direct de la butoane, doar daca nu ai tras actionarea geamurilor pe "permanent" (ca atunci chiar vor sta aprinse... tot timpul!)

Ar mai fi si alte chestii ce pot fi iluminate in acelasi mod, cum ar fi "scoicile" manerelor de deschis usile. In felul asta solutia capata o nota de... integralitate.

Share this post


Link to post

Am studiat astazi butoanele de la geamuri. Nu par a fi vopsite pe exterior cu vopsea alba, ci pe interior. Ma gandesc ca daca sunt vopsite pe interior, atunci trebuie sa fie si transparente, adica sa treaca lumina, In general, din cate mai cunosc si eu, cam asta ar fi modul de fabricare al butoanelor, probabil si in ideea de a nu se duce vopseaua de pe ele dupa un anumit numar de apasari. Deci, trebuie desfacute. Intrebarea e, cum?

 

A, si cat despre alimentare, mie mi-ar place sa se aprinda in momentul in care pui contactul, nu pe luminile de pozitii.

Edited by omydee

Share this post


Link to post

Mda, n-am mai dat demult pe-aici. In plus am constatat ca mai am de povestit una alta.

Iata una din chestii, savarsita, dupa evidentele mele pe la sfarsit de aprilie "this year":

Schimbare/punere lumini (evident cu leduri) la scrumiera si bricheta

Desfacere suport scrumiera

- se scoate scrumiera

- se desfac doua suruburi aflate in partea interior-superioara a locasului scumierei, chair in "buza" (vezi gaurile din poza)

- se desface surubul din "fund" (vezi gaura din poza)

- se extrage cu grija (ca va puteti taia usor in muchii) suportul de tabla al scrumierei, care arata cam asa:

post-482-1183662573_thumb.jpg

Daca nu aveti bec, se pare ca nu aveti nici decupajul dreptunghiular pentru suportul lui. La un Matiz am gasit decupajul astupat cu un capacel de plastic, dar MCojo a raportat ca la Kalosul Nemuritorului a gasit tabla de tabla :)

Daca aveti bec, impingeti placuta ce-l sustine in sus pana sare din locas, inainte de a extrage suportul.

Desfacere bricheta:

E... scarbos. Sunt doua suruburi prinse "invers" (capul spre motor si varful spre habitaclu). Gaurile din panoul brichetei le vedeti in ultima poza. Nu pot sa va recomand decat:

- o surubelnita cat mai scurta, subtire, dar fortoasa

- maini subtiri

- muschi la degete si...

- rabdare

O sa va mai spun de pe acuma ca pentru a pune totul la loc va trebui sa demontati blocul comenzilor de climatizare, pentru ca altfel nu o sa aveti cum sa puneti la loc conectorul circuitului de alimentare al becului. Asta daca il aveti, iar daca nu, atunci va trebui sa demontati probabil tot blocul asta pentru a face rost de alimentarea noului "ceva de luminat scrumiera"

Beculetul si suportul lui original arata cam asa:

post-482-1183663239_thumb.jpg

Il puteti da cuiva sau il puteti refolosi. Eu am incercat prima oara ultima varianta si am obtinut ceva de genul asta:

post-482-1183663445_thumb.jpg

Pana sa apuc sa-l pun la loc, i s-a pus un junghi Nemuritorului si m-am hotarat sa-i dau lui "instalatia" originala, asa ca eu mi-am facut o "jucarie" noua, care arata cam asa:

post-482-1183663620_thumb.jpg post-482-1183663628_thumb.jpg

Aceeasi placuta cu 2 leduri, a fost montata pe o alta placuta de plastic, prevazuta cu banda dublu-adeziva, care se lipeste pe suportul de tabla. Lipirea se face dinspre scumiera pentru ca daca din cine stie ce motive se dezlipeste sa cada in scrumiera si nu sa se duca prin maruntaiele consolei.

O singura chestie ar fi de remarcat. Nu se pot scoate ledurile prea in afara. Observati ca suportul de tabla (ar fi de remarcat ca fotografia lui e cu.. susul in jos) are o adancitura. Asta e facuta pentru ca scrumiera in culisarea ei sa nu se impiedice de suportul becului. Cum in adancitura aia va veni placuta de plastic ce sustine ledurile, acestea nu trebuie sa treaca cu prea mult de suprafata placutei. Eu am folosit niste leduri Piranha cu lupa de 5mm diametru, deci circa 2,5 mm fata de suprafata ledurilor din care as scadea circa 1,5mmm grosimea plasticului, deci au iesit cu 1 mm in afara si totul a fost OK.

In ultima poza vedeti placuta pusa la locul ei:

post-482-1183664093_thumb.jpg

Si de aici incep surprizele, in numar de doua.

1. Spuneam ca probabil cine nu are lumina la scrumiera, n-are nici decupajul. Solutia cea mai simpla consta in doua gauri in tabla aia, cu diametrul de circa 8 mm, pe care sa se lipeasca direct ledurile (in loc de placuta de plastic). Solutia eleganta ar fi sa se dea o gaura eleganta ca cea originala (pentru sfaturi "sunati" la MCojo)

2. A aparut si bricheta. Ei bine, la nici un Kalos bricheta nu e luminata (desi are inel transparent si culisor pentru suportul de bec). Ce pot sa va spun rapid, pentru ca poze nu am din motive ce imi scapa, este ca aveti 3 solutii (or fi mai multe, dar nu-mi vin):

- cumparati o bricheta cu bec

- folositi becul de la o bricheta si il adaptati cumva

- montati o placuta cu 2 leduri, identica cu cea pe care o vedeti la scumiera (e vorba de placuta mica pe care sunt lipite cu cositor piciorusele ledurilor), prin inghesuire in partea superioara si imobilizare cu nada dublu-adeziva sau silicon/rasina epoxi/super-ceva.

Probabil ca as mai scrie vreo 2 pagini, dar eu zic ca e destul pentru... toti :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
Modelul e... Kalosul în 5 uşi, versiunea cea mai de sus de la motorizarea 1.2 l. Adică Star H5MA55C. Dar iată că i-am dovedit pe coreeni :D .

Al meu are, dar da o lumina verdi de-ti vine sa faci ca un rocker dupa ce asculta o manea culta. Cred ca o sa bag niste leji blio. Merci AB.

Share this post


Link to post
Al meu are, dar da o lumina verdi de-ti vine sa faci ca un rocker dupa ce asculta o manea culta. Cred ca o sa bag niste leji blio. Merci AB.

Io nu stiu cum de aveti voi ca eu am un aveo 5 usi din 2006 motor 1.2 tot asa versiune star si nu are bec nici la scrumiera nici la bricheta, nu ca mi-ar trebui ca nu is fumator dar no...

Share this post


Link to post

Am incercat si eu sa scot astazi tabla aia de deasupra scrumierei sa vad cum fac sa ii montez un led ceva. Cam difera sistemul de prindere al ei fata de Kalos. Eu unul am renuntat dupa 30 de minute de injuraturi. Suruburile din partea din fata sunt sub alte suruburi care string ansamblul de la climatizare. Exemplific prin poze.

post-6548-1217508492_thumb.jpg

post-6548-1217508512_thumb.jpg

post-6548-1217508528_thumb.jpg

post-6548-1217508538_thumb.jpg

Share this post


Link to post

N-as baga mana in foc, da' pari cam nevricos :) Eu vad 2 suruburi pentru clima (alea din... parti) si 2 ce tin probabil de scumelnita si de bricheta, toata aflate sub un capac. Ce-i asa mirare, cata vreme vizibil consolele difera? :D

Share this post


Link to post

Deci; Suruburile alea 2 din lateral sunt de la panoul de la climatizare. Cele de pe interior sunt prinse de o tablita pe care sunt amplasate si suruburile de la scrumiera. crede-ma ca le-am desfacut pe toate 4 si nu am reusit sa ajung la cele de dedesubt. Cel de la bricheta este bagat tot asa sub acel plastic care pare ca leaga cele 2 parti ale bordului. Bonus, dupa ce am tras atit de toata alea am montat inapoi suruburile resemnat si am descoperit apoi ca unul din ele acum nu mai vrea sa se desfaca (se invirte in gol).

post-6548-1217565499_thumb.jpg

Edited by codeman

Share this post


Link to post

Ah, mi-am adus aminte. Iti trebuie o surubelnita mica, dar fortoasa, si o mana... la fel :)

Share this post


Link to post

Da. Ma rog daca cineva mai fortos reuseste sa dea de stire ce si cum a facut, poate si poze

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...